Flyttade in en ungdom från mellanöstern som granne för några månader sedan som inte vet vad respekt är för något.
Redan första dagen så börjades arabisk musik spelas i högt volym och max bas så det vibrerade igenom betongväggen. Tänkte då " Det är nog bara en inflyttningsfest " så tänkte inte mer på det.
Men det blev värre och värre. Komma hem från jobbet till dunka dunka bas, och massa skrikande tal nästan varje dag.
Jag skrev ett mail till hyresvärden, och de sa att de skulle säga åt honom.
Dröjde inte många dagar tills grannen bestämde sig att istället för att ha musiken igång under dagtid, så bestämde han sig att hålla fester varje natt mellan 23 till 07. Så blev väldigt många arbetsdagar utan sömn. Knackade på, men ingen reaktion från grannen.
Så jag började dokumentera genom att filma väggen med en synlig klocka med datum varje gång personen hade sina respektlösa nätter efter klockan 23 och skickade dom till hyresvärden, som till slut skickade varningsbrev till grannen.
(Finns en ordningsregel för alla som hyr av denna värd att inget ljud får störas av grannar, även dagtid, och allt underhållning av ljud måste undvikas efter 23 )
Det roliga är att det verkar som att både jag och grannens granne stör sig lika mycket på personen, för sista gången han hade fest så började både jag och den andra banka på väggarna nästan samtidigt

, vilket tystade ner grannen o hans vänner.
Gissar dock på att för ~2 veckor sen så fick han se sin varningsbrev så nu har det varit mycket bättre än va det var för 3 veckor sen. Tystare volym på musiken, inget jobbigt dunka dunka skit när man kommer hem efter ett hårt arbetsdag, livet har börjat återvända, mera kreativitet o fokus.
Kommer att ge updates om något nytt sker.
--------
Rekommenderar alla med störiga grannar att dokumentera, filma och skicka era hyresvärdar bevismaterialet. Kanske hjälper snabbare än va man tror, eller så kanske jag bara har tur.