2024-09-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Bodde i en trapp med bara pensionärer en gång och det var oljud hela tiden, samma där att det var dammsuga mm varenda dag och några startade glatt runt 6 på morgonen, medan en annan var i stort sett döv, men vägrade ha hörapparaten i då han skulle "koppla av" på kvällen eller när han inte kunde sova, "avkoppling" som innebar att lyssna på radion på högsta volym (vilket ofta skedde runt 2-3 på natten).
Det är helt otroligt-.-
Citera
2024-09-16, 05:23
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Det är helt otroligt-.-

Fördelen var ju dock att dom var halv & heldöva hela bunten så ingen märkte om man råkade ha lite hög volym ibland
Citera
2024-09-17, 14:38
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Ja men tycker de är långt sämre än ryktet säger tom även om vi med har en superb pensionär till granne nu

Inget från mena är bra

Dom mena grannar jag haft har faktiskt varit dom lugna i flertalet lägenheter där jag bott, knappt hört något ljud alls från dom.

Jag har aldrig haft några problem med störningar från grannar förut i tidigare boenden, men dom senaste 5 åren har varit ett rent helvete, bor brevid en familj som lever rövare från morgon till sent på natten, 7 dagar i veckan, det bankas i väggar och det stampas när dom går, jag hör i princip varenda steg dom tar, även med hörselproppar, har fått reda på att en annan granne också har samma problem om inte värre, det bara smäller från deras lägenhet och skriks.

Jag förstår mig inte på mig såna människor som inte visar någon som helst respekt för andra, dom verkar FULLSTÄNDIGT skita i alla andra i huset, hur kan man bete sig så? jag fattar verkligen inte vad dom tänker på, för dom måste ju liksom förstå att dom stör.

För några dagar sen fick jag ett erbjudande om nattjobb som jag var jäkligt intresserad av, men det går fan inte, är totalt omöjligt att jobba natt och sen inte kunna vila pga av grannen.

Nu har jag bestämt mig för att flytta, jag klarar inte av det här längre när det börjar påverka ens vardag och att man inte känner att man mår bra i sitt eget hem, då är det dags för en förändring.

Jag hoppas verkligen någon störande person flyttar in i min lägenhet så dom får smaka på samma medicin själva.
Citera
2024-09-17, 16:57
Avslutad
Skånska Hässleholm.
Kvinna kallade sina grannar för ”svin”, ”horor”
och ”svenne slampor”, även hotat ta kål på
grannens hund med spik i köttbullar, får nu
flytta efter en prövotid som hon inte fixade.

https://www.hemhyra.se/nyheter/hotade-med-kottbullar-med-spik-i-kommer-att-flytta/
Citat:
Hyresvärden hade då fått flera klagomål från grannar om hur kvinnan vrålat och sparkat på dörrar och balkongräcken i sin lägenhet. Trots varningsbrev från hyresvärden fortsatte störningarna, och när hyresgästen själv skickade brev till värden kallade hon sina grannar ”svin”, ”horor” och ”svenne slampor”. I ett mejl skrev hyresgästen också att hon skulle göra köttbullar med spikar i och ge till grannens hund, om hyresvärden inte gjorde något åt hundens skällande. Hotet sattes aldrig i verket.

Dessa tokiga kvinnor
Citera
2024-09-17, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Dom mena grannar jag haft har faktiskt varit dom lugna i flertalet lägenheter där jag bott, knappt hört något ljud alls från dom.

Jag har aldrig haft några problem med störningar från grannar förut i tidigare boenden, men dom senaste 5 åren har varit ett rent helvete, bor brevid en familj som lever rövare från morgon till sent på natten, 7 dagar i veckan, det bankas i väggar och det stampas när dom går, jag hör i princip varenda steg dom tar, även med hörselproppar, har fått reda på att en annan granne också har samma problem om inte värre, det bara smäller från deras lägenhet och skriks.

Jag förstår mig inte på mig såna människor som inte visar någon som helst respekt för andra, dom verkar FULLSTÄNDIGT skita i alla andra i huset, hur kan man bete sig så? jag fattar verkligen inte vad dom tänker på, för dom måste ju liksom förstå att dom stör.

För några dagar sen fick jag ett erbjudande om nattjobb som jag var jäkligt intresserad av, men det går fan inte, är totalt omöjligt att jobba natt och sen inte kunna vila pga av grannen.

Nu har jag bestämt mig för att flytta, jag klarar inte av det här längre när det börjar påverka ens vardag och att man inte känner att man mår bra i sitt eget hem, då är det dags för en förändring.

Jag hoppas verkligen någon störande person flyttar in i min lägenhet så dom får smaka på samma medicin själva.

Ja de är sannolikt max medelbegåvade och har vuxit upp att tolerera ett jäkla oljud och själv fört ett.

Är det hyresrätt?
Du gör rätt i att flytta, sånt där ska man inte utsätta sig för.
Fast jobba natt boendes i lägenhet är fan dodgy var man än bor.
Citera
2024-09-18, 08:59
Medlem
pensionsärsjävlar

upp å dra igång högtryckstvätt till stenplattor 0830 en vardag så jag som jobbar hemifrån inte kan ha fönstret uppet å sonen kan inte sova ute ens första luren av två.

som sagt..
jag fattar inte att man som pensionär väljer att spendera sina dagar med start så tidigt som möjligt att föra ett jävla liv i trädgården för att den ska vara fläckfri

när de dör kommer barnen låta trädgården förfalla, åtminstone från dödsfallet tills försäljning, och ingen jävel kommer ha glädje av det

PLUS, alla ens grannar blir trötta på en för man varenda dagjävel kör maskiner

fan helt efterblivet, spela golf och spendera tiden med barnbarnen!!

har man som hobby att köra maskiner hela dagen får man fan bo öde i skogen, inte i ett villakvarter så alla andra upplever det som att de bor vid ett sågverk!
Senast redigerad av gniknus2 2024-09-18 kl. 09:03.
Citera
2024-09-20, 16:34
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde

Jag kan absolut skriva under på att en flytt kan vara så värt det! Bara tanken på att beslutet är taget gjorde min sista tillvaro lättare på vissa sätt. Jag kom ifrån mina grannar (som jag tagit ut mycket frustration på i denna tråd) i juni. Idag kan jag komma hem till ett lugnt hem, jag kan återhämta mig, jag är produktiv och har mer energi än på länge. Och jag kommer fortfarande hem ibland och bara tar in tystnaden. Det är så oerhört tacksamt.

Har också märkt att jag var mer på spänn i början och kunde hoppa till eller reagera på helt vanliga vardagsljud, men de har sedan en tid slutat påverka mig helt. Och även då jag hoppade till eller var lättväckt ett tag så hade jag tilltro till att det skulle lägga sig, vilket det gjort.

Jag hoppas dig all lycka till att du snart hittar hem, och jag förstår och hoppas å dina vägnar också att dina grannar får smaka på karma
Citera
2024-09-20, 17:21
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Jag kan absolut skriva under på att en flytt kan vara så värt det! Bara tanken på att beslutet är taget gjorde min sista tillvaro lättare på vissa sätt. Jag kom ifrån mina grannar (som jag tagit ut mycket frustration på i denna tråd) i juni. Idag kan jag komma hem till ett lugnt hem, jag kan återhämta mig, jag är produktiv och har mer energi än på länge. Och jag kommer fortfarande hem ibland och bara tar in tystnaden. Det är så oerhört tacksamt.

Har också märkt att jag var mer på spänn i början och kunde hoppa till eller reagera på helt vanliga vardagsljud, men de har sedan en tid slutat påverka mig helt. Och även då jag hoppade till eller var lättväckt ett tag så hade jag tilltro till att det skulle lägga sig, vilket det gjort.

Jag hoppas dig all lycka till att du snart hittar hem, och jag förstår och hoppas å dina vägnar också att dina grannar får smaka på karma
Vad underbart att höra att du kommit ifrån allt det du utsattes för tidigare.

Här har det blivit lite lugnare från grannarna ovanpå, tack och lov, och det är jag verkligen tacksam för. I veckan flyttade det in nya grannar i lägenheten bredvid så vi får väl se hur de ter sig framöver. Håller en tumme att de inte är rökare då de har balkongen bredvid och vinden brukar ligga på från det hållet.
Citera
2024-09-21, 12:48
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu

Grattis till ditt nya boende.

Ja det låter underbart att ha så, jag har aldrig någonsin haft problem med grannar innan dessa, det som känns så jävla surt är att jag var tvungen tacka nej till jobbet pga det är natt och att det är totalt omöjligt att få någon som helst lugn och ro under dagen, har aldrig varit med om något liknande.

Pratade med en annan granne och jag sa rakt ut åt dessa att det är ett helvete att bo här och dom höll med, tyvärr så verkar dessa ha svårt att säga till.

Jag fattar verkligen inte hur vissa människor har för tankegång, om man har sagt åt människorna TRE gånger, borde man inte tänka då att "Åh fan vi kanske stör, vi dämpar oss"? iallafall normala människor.

Har eventuellt hittat ett nytt boende och väntar på besked, håller tummar och tår, för jag måste härifrån så fort som möjligt innan jag börjar må ännu sämre, är nog jobbigt som det är både psykiskt och fysiskt.

Har eventuellt hittat ett nytt boende och väntar på besked, håller tummar och tår att dom återkommer med ett positivt besked, om jag vet att jag kommer flytta ett visst datum så kommer allt gå mycket enklare och jag kan börja packa lådor med prylar och sen stänga dörren och aldrig mer återvända.
Citera
2024-09-23, 14:19
Medlem
Har nyligen flyttat till hus.

Bästa jag nånsin gjort!
Att slippa höra folk som går på hälar, dundrar i trappen, hissen, källaren, spikande/hamrande/borrande..
Höll tidigare på att bli knäckt av alla ljud.

Har nu bra grannar intill och mitt emot, folk har hyfs och vett, och när kvällen kommer är det fan tystare än den vackraste musik, vilket passar mig utmärkt.

Dela väggar, golv och tak med folk - det ska man undvika. Iaf jag.

Lider med er som har det kämpigt med störande grannar
Citera
2024-09-25, 23:54
Medlem
Flyttade in en ungdom från mellanöstern som granne för några månader sedan som inte vet vad respekt är för något.

Redan första dagen så börjades arabisk musik spelas i högt volym och max bas så det vibrerade igenom betongväggen. Tänkte då " Det är nog bara en inflyttningsfest " så tänkte inte mer på det.

Men det blev värre och värre. Komma hem från jobbet till dunka dunka bas, och massa skrikande tal nästan varje dag.
Jag skrev ett mail till hyresvärden, och de sa att de skulle säga åt honom.

Dröjde inte många dagar tills grannen bestämde sig att istället för att ha musiken igång under dagtid, så bestämde han sig att hålla fester varje natt mellan 23 till 07. Så blev väldigt många arbetsdagar utan sömn. Knackade på, men ingen reaktion från grannen.

Så jag började dokumentera genom att filma väggen med en synlig klocka med datum varje gång personen hade sina respektlösa nätter efter klockan 23 och skickade dom till hyresvärden, som till slut skickade varningsbrev till grannen.
(Finns en ordningsregel för alla som hyr av denna värd att inget ljud får störas av grannar, även dagtid, och allt underhållning av ljud måste undvikas efter 23 )

Det roliga är att det verkar som att både jag och grannens granne stör sig lika mycket på personen, för sista gången han hade fest så började både jag och den andra banka på väggarna nästan samtidigt , vilket tystade ner grannen o hans vänner.

Gissar dock på att för ~2 veckor sen så fick han se sin varningsbrev så nu har det varit mycket bättre än va det var för 3 veckor sen. Tystare volym på musiken, inget jobbigt dunka dunka skit när man kommer hem efter ett hårt arbetsdag, livet har börjat återvända, mera kreativitet o fokus.

Kommer att ge updates om något nytt sker.

--------

Rekommenderar alla med störiga grannar att dokumentera, filma och skicka era hyresvärdar bevismaterialet. Kanske hjälper snabbare än va man tror, eller så kanske jag bara har tur.
Citera
2024-09-26, 10:36
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neirultra
Flyttade in en ungdom från mellanöstern som granne för några månader sedan som inte vet vad respekt är för något.

Redan första dagen så börjades arabisk musik spelas i högt volym och max bas så det vibrerade igenom betongväggen. Tänkte då " Det är nog bara en inflyttningsfest " så tänkte inte mer på det.

Men det blev värre och värre. Komma hem från jobbet till dunka dunka bas, och massa skrikande tal nästan varje dag.
Jag skrev ett mail till hyresvärden, och de sa att de skulle säga åt honom.

Dröjde inte många dagar tills grannen bestämde sig att istället för att ha musiken igång under dagtid, så bestämde han sig att hålla fester varje natt mellan 23 till 07. Så blev väldigt många arbetsdagar utan sömn. Knackade på, men ingen reaktion från grannen.

Så jag började dokumentera genom att filma väggen med en synlig klocka med datum varje gång personen hade sina respektlösa nätter efter klockan 23 och skickade dom till hyresvärden, som till slut skickade varningsbrev till grannen.
(Finns en ordningsregel för alla som hyr av denna värd att inget ljud får störas av grannar, även dagtid, och allt underhållning av ljud måste undvikas efter 23 )

Det roliga är att det verkar som att både jag och grannens granne stör sig lika mycket på personen, för sista gången han hade fest så började både jag och den andra banka på väggarna nästan samtidigt , vilket tystade ner grannen o hans vänner.

Gissar dock på att för ~2 veckor sen så fick han se sin varningsbrev så nu har det varit mycket bättre än va det var för 3 veckor sen. Tystare volym på musiken, inget jobbigt dunka dunka skit när man kommer hem efter ett hårt arbetsdag, livet har börjat återvända, mera kreativitet o fokus.

Kommer att ge updates om något nytt sker.

--------

Rekommenderar alla med störiga grannar att dokumentera, filma och skicka era hyresvärdar bevismaterialet. Kanske hjälper snabbare än va man tror, eller så kanske jag bara har tur.

Unga killar, eller killar rent allmänt från Mellanöstern och vissa länder i Afrika har svårt att bete sig respektfullt rent allmänt, och att få dom som grannar är inte kul.
Jag har haft och har också sådana grannar, så jag förstår dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in