Citat:
Ursprungligen postat av
ManicToo
Bland det värsta jag vet är storrökare som när de blir 50-60 storkonsumerar vård och mediciner eftersom de frivilligt valt att bryta ner sin kropp med gifter. Min mamma är ett sorgligt exempel. Den enda trösten för skattebetalaren är att de också dör 6 år tidigare.
Värsta exemplet är alla överfeta i USA, numera 40% av de vuxna, som antagligen kommer att få dietmedicin istället för att tvingas äta mindre. Kostnaderna kommer att bli enorma för USAs skattebetalare.
Är det Ozempic du tänker på som dietmedicin? Jag själv tycker att dietmediciner vore jättebra
om de haft permanent effekt, men som jag förstår det äter folk sig snabbt feta igen. Är nog bara att konstatera att många feta lider av mental svaghet som gör att de utan medicin inte kan banta ner sig och då till slut blir sjukare och skröpligare, men tyvärr tycks ingen permanent lösning finnas på det. Många kommer tyvärr vad det verkar att äta sig feta igen efter medicinkuren 😞
Otroligt många sjukdomar är välfärdssjukdomar, som beror på att precis alla har råd att äta onyttigt och att röka. Väldigt frustrerande. Vissa dör tidigt som du skriver, men jag har en person i min närhet som rökt i 60 år, supit i 40 och varit rund hela livet. Karln är nu 85 år och hålls vid liv av ett smärre apotek i docetten. Medicinerna som utvecklas bidrar väl till att många som förr hade varit döda vid 70 pga osund livsstil, nu ibland kan bli riktigt gamla