Citat:
Ursprungligen postat av
VoldemortZelenskyj
Nej, det är en svensk företeelse. Med gement s. Eftersom "svensk" är ett adjektiv.
Det är också en svensk företeelse i verklig bemärkelse, en pervers gen Z-gimmick som helt enkelt inte existerar i civiliserade länder.
Ingalunda gen Z. Det fanns när jag var ung, och jag är gen X. "Snigla" däremot - den kvinnliga motsvarigheten kan gen Z får kredd för.
Försökte googla lite kring detta och hittade en 5 år gammal Reddit-tråd där någon försökt reda ut samma frågeställning. Den dog tyvärr ganska snabbt, utan några svar.