2024-09-19, 00:49
Medlem
Tror alkohol og narkotika er skremmende vanlig i nettverket.
IA fortalte at hun var veldig takknemlig for Marius, hun kunne alltid komme til han når det var noe. Så kanskje Marius har lært henne sine strategier for å håndtere følelser.

Det kan ha vært mye. Han selv har sagt at han hadde diagnoser i oppveksten. Man kan tenke seg at han har blitt feilmedisinert på en slik måte at han har blitt avhengig allerede i ung alder. Da gjør det mer skade. Det er faktisk skremmende å tenke på at ingen har kunnet hjelpe han, for kronprinsparet burde ha tilgang til de beste ressurser

MM har sagt ved en anledning at hun aldri våget å ta med seg venner hjem på grunn av faren som var alkoholiker. Kanskje dette er noe som fortsetter gjennom Marius. Hun føler skam, og har håpet att problemene forsvinner av seg selv. Sannsynligheten er stor for att han var utagerende hjemme i perioder og at det også har vært enklest å prøve å "glatte over".

Marius var i USA, London og Milano og var borte under lengre perioder, så kanskje kronprinsparet ikke har sett hvor dypt det har sunket før det er for sent.

Kanskje er det kjedsomhet.

Ari drakk vel også daglig, i alle fall på slutten, og hadde røkt på mye i ungdommen.
Durek kommer fra California der cannabis er lovlig, og må ha røkt sin del for å komme opp i den nirvanaen han virker å være i. Han sier nok fortsatt ikke nei til ett blås. OG ML? Hun har vært en del i California og sier nok ikke nei takk hun heller i rette selskapet.

Oppsummert så har kongefamilien endt opp i en boblende gryte av engler, demoner, den albanske mafiaen, nirvana og virkelighetsflukt. Det er vanskelig å si hvordan dette utvikler seg...
Citera
2024-09-19, 01:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Første avsnitt:
HM er den i kongefamilien jeg har likt best.
Men etter hvert som storesøster finner på det ene sprøe (engleskole mot betaling) etter det andre (sjaman svindeleren) har jeg skjønt at han verken orker eller vil distansere seg fra henne.

Så kom MBH som en bombe (i alle fall på meg). Og HM og alle de øvrige i kongehuset velger taushet eller et par fraser forfattet av kommunikasjonsekspert el lign. Så ja, du har rett. HM har vist seg svak og fraværende i en situasjon der folket hadde forventet/håpet på noe avklaring fra Konge eller Kronprins.

Både du og Majsan4 har pekt på MM som den som bestemmer i ekteskapet.
Jeg tror dere har rett. Og antakelig vil han fortsatt være svak og handlingslammet en stund fremover.
Han vet rett og slett ikke hva gjøre.
Foreløpig.

Det er menneskelig å sette familien først, men det blir feil når familien mottar store statlige overføringer (hvor mye samlet er hemmeligholdt), ikke betaler medlemmene av kongehuset skatt heller.
Jeg bare ser MBH, MM, ML og DV stikke hendene ned i en honningkrukke full av privilegier, mens ingen av dem jobber. Er helt på trynet.
Det har gått rykter om MBH og dop i årevis, men dette med diagnoser omtrent siden fødselen var nytt.
HM sitter rolig i båten, ønsker ikke kommentere, håper sikkert at alt bare sklir over slik alt bråket rundt MM gjorde i sin tid.
Men, han så redd ut i øynene da han snakket med pressen i Trøndelag. Virket usikker, i motsetning til kona som bare virket arrogant. Håper virkelig at hele familien settes «fri» og får være vanlige borgere
Citera
2024-09-19, 11:45
Avslutad
Jo mer jeg setter meg inn i dette, dess mere mener jeg monarkiet er en anakronisme. Det finnes ingen rettferdighet i og det stemmer ikke overens med menneskerettighetene at man er pålagt av en grunnlov å måtte overta som monark eller dronning.

Kronprins Haakon vurderte å si fra seg tronen da det stormet som verst rundt hans forhold til MM. https://www.vg.no/nyheter/i/rLAp3a/kronprins-haakon-vurderte-aa-si-fra-seg-tronen

Andre kilder jeg har lest skriver at han spurte Märtha L om hun kunne ta over roret, men etter sigende sa hun nei.
Den kilden finner jeg ikke.

Men hun ble forespeilet muligheten en gang hun var ung. Det er litt av et ansvar og en bestemmelse å ta i ung alder.

«Videre forklarer prinsessa at hun ikke følte seg i stand til å ta en så stor beslutning om framtida si i den alderen. Dermed ble det til slutt bestemt at broren, kronprins Haakon, skulle forbli tronarving.«
https://www.dagbladet.no/kjendis/var-et-problem-fra-jeg-ble-fodt/73197300

Det kan jo ha vært den samme situasjonen som kronprins Haskon nevnte, men det får vi kanskje aldri vite.

Jeg er rimelig sikker på at hvis kronprins Haakon hadde kunnet velge, ville han valgt et liv som en alminnelig borger og ikke blitt tvunget inn i denne rollen.
Han er fratatt muligheten av for eks å bare sitte 4 år i rollen.
Det er egentlig et åpenbart brudd på grunnleggende menneskerettigheter.
Med alt bråket nå er han utsatt for et umenneskelig press.
Senast redigerad av knotteknatt 2024-09-19 kl. 12:04.
Citera
2024-09-19, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Tror alkohol og narkotika er skremmende vanlig i nettverket.
IA fortalte at hun var veldig takknemlig for Marius, hun kunne alltid komme til han når det var noe. Så kanskje Marius har lært henne sine strategier for å håndtere følelser.

Det kan ha vært mye. Han selv har sagt at han hadde diagnoser i oppveksten. Man kan tenke seg at han har blitt feilmedisinert på en slik måte at han har blitt avhengig allerede i ung alder. Da gjør det mer skade. Det er faktisk skremmende å tenke på at ingen har kunnet hjelpe han, for kronprinsparet burde ha tilgang til de beste ressurser

MM har sagt ved en anledning at hun aldri våget å ta med seg venner hjem på grunn av faren som var alkoholiker. Kanskje dette er noe som fortsetter gjennom Marius. Hun føler skam, og har håpet att problemene forsvinner av seg selv. Sannsynligheten er stor for att han var utagerende hjemme i perioder og at det også har vært enklest å prøve å "glatte over".

Marius var i USA, London og Milano og var borte under lengre perioder, så kanskje kronprinsparet ikke har sett hvor dypt det har sunket før det er for sent.

Kanskje er det kjedsomhet.

Ari drakk vel også daglig, i alle fall på slutten, og hadde røkt på mye i ungdommen.
Durek kommer fra California der cannabis er lovlig, og må ha røkt sin del for å komme opp i den nirvanaen han virker å være i. Han sier nok fortsatt ikke nei til ett blås. OG ML? Hun har vært en del i California og sier nok ikke nei takk hun heller i rette selskapet.

Oppsummert så har kongefamilien endt opp i en boblende gryte av engler, demoner, den albanske mafiaen, nirvana og virkelighetsflukt. Det er vanskelig å si hvordan dette utvikler seg...

Tviler på at det er snakk om noen feilmedisinering av MBH. Barn får ikke medisiner de kan bli avhengige av, i hvert fall vil jeg tro at man er nøye med å gi et barn som er medlem av kongefamilien adekvat medisinsk behandling.
Skremmende uttalelser prinsesse IA kom med relatert til halvbroren, la oss håpe hun ikke har arvet noe gen for avhengighet og at hun ikke benytter halvbrorens strategier for å håndtere følelser.
Jeg tror at mor og stefar har visst hele tiden. Husk han var tjue år da han flyttet hjemmefra og til USA. Misbruket begynte i tenåringstiden.
De har vært heldige med at pressen har latt være å skrive om MBH i årevis. Tross han ble bøtelagt i 2017.
Tiltalen er svært alvorlig, kongehuset later som ingenting. Direkte flaut å høre MM snakke om Selbuvotter og være vitne til påtatt smil og mimikk rundt dette.
Det kan virke som om hennes sympati ligger mest hos sønnen, så vitnet hun da også for sin bror, da han banket opp sin daværende kjæreste. Han ble vel også dømt til fengsel.
Republikk er svaret, hvorfor skal vi betale for minst tre generasjoner hvor de eldste er for gamle og har for dårlig helse til å reise ut i verden, de yngste er for opptatt med egne sysler, og de to i midten representerer også knapt; den ene fordi hun har en kronisk sykdom og den andre fordi?
Da er det bedre å gjøre som finnene og islendingene: la passende kandidater stille til valg
Citera
2024-09-19, 14:07
Medlem
Marius-saken er ingen grunn til å ta en monarki-debatt. Så viktig er ikke den gutten. Bare så det er sagt.

Vi lever i en urolig tid. Det er krig i Europa. Vi må huske hvilken samlende og urokkelig påvirkning kong Haakon VII hadde under 2. verdenskrig. For nordmenns vilje og evne til å holde ut okkupasjonens undertrykkelse. For å holde motet oppe. For å holde ut til tyskerne måtte overgi seg.

Jeg tror ikke det finnes en maken kongsgjerning i hele historien. De av oss som har snakket med folk som levde under krigen, vet hvilken enorm respekt kong Haakon VII hadde. Hvilken betydning kongens taler fra London hadde. For helt alminnelige folk.

Det fantes ikke dengang, og helt sikkert ikke i dag heller, en politiker som kunne ha fylt den rollen.

Jeg synes de som mener en kongefamilie skal være opphøyd og "bedre" enn andre, burde gå i seg selv. At kongefamilien opplever de samme problemer og utfordringer som vanlige folk, synes jeg heller må være en styrke.

Mennesker er mennesker. Alle vil oppleve vanskeligheter og utfordringer. Medlemmer av kongehuset er mennesker de også. Slik som naboen, du og jeg.
Citera
2024-09-19, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knotteknatt
Jo mer jeg setter meg inn i dette, dess mere mener jeg monarkiet er en anakronisme. Det finnes ingen rettferdighet i og det stemmer ikke overens med menneskerettighetene at man er pålagt av en grunnlov å måtte overta som monark eller dronning.

Kronprins Haakon vurderte å si fra seg tronen da det stormet som verst rundt hans forhold til MM. https://www.vg.no/nyheter/i/rLAp3a/kronprins-haakon-vurderte-aa-si-fra-seg-tronen

Andre kilder jeg har lest skriver at han spurte Märtha L om hun kunne ta over roret, men etter sigende sa hun nei.
Den kilden finner jeg ikke.

Men hun ble forespeilet muligheten en gang hun var ung. Det er litt av et ansvar og en bestemmelse å ta i ung alder.

«Videre forklarer prinsessa at hun ikke følte seg i stand til å ta en så stor beslutning om framtida si i den alderen. Dermed ble det til slutt bestemt at broren, kronprins Haakon, skulle forbli tronarving.«
https://www.dagbladet.no/kjendis/var-et-problem-fra-jeg-ble-fodt/73197300

Det kan jo ha vært den samme situasjonen som kronprins Haskon nevnte, men det får vi kanskje aldri vite.

Jeg er rimelig sikker på at hvis kronprins Haakon hadde kunnet velge, ville han valgt et liv som en alminnelig borger og ikke blitt tvunget inn i denne rollen.
Han er fratatt muligheten av for eks å bare sitte 4 år i rollen.
Det er egentlig et åpenbart brudd på grunnleggende menneskerettigheter.
Med alt bråket nå er han utsatt for et umenneskelig press.

Ja visst er monarkiet en anakronisme. Derfor har de fleste stater i Europa kvittet seg med styreformen.
Jeg har til dags dato enda ikke hørt et eneste godt argument for at mennesker fødes inn i stillinger. Folk bør selv få velge yrke, og alle bør betale skatt, monarken bør få religionsfrihet og selvsagt ikke ha immunitet.
Monarkistene baserer seg på følelser, og leser inn egenskaper som at de kongelige er så fornuftige, jordnære og snille - eller hva det nå måtte være. Kongehuset lever et liv i luksus med 150 ansatte og livsstilen har veldig lite med det å f.eks være jordnær.
De kongene vi har hatt til nå, har vært skånet for sosiale medier som i større grad vil vise oss svakhetene ved at arv går foran andre kvalifikasjoner.
Jeg tror sosiale medier vil vise oss flere sider ved de kongelige på en måte man ikke har sett før.

Må også medgi at det bildet man forsøker å selge inn at Haakon har taklet Marius-saken så bra, ikke helt finner klangbunn hos mange. Jeg tenker at en president (som representerer hele tiden), ville kommet på banen med klar og tydelig info for lenge siden. Stesønnen har erkjent, og da åpner det for å si noe mer enn de frasene som har kommet fra slottet så langt.
Jeg tror at kongehuset ikke tåler mer MBH, Märtha og Durek - mange er rett og slett lei. Hvis monarki hadde vært en fantastisk styreform, så ville flere land med demokrati innført det. Isteden skjer det motsatte - flere ønsker avvikling
Citera
2024-09-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imgroot
Mann (38) i den artikkelen er Matias Nikolai Ørsnes og Mann (36) fra Follo er Hans Martin Lundeby https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-224-doser-kokain/81468370

Matias Ørsnes har hvitvasket penger for Per Morten Hanse
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8JXGJ2/doemt-til-fengsel-for-grov-hvitvasking

Og Hans Martin Lundeby er sønnen til spritsmugler Steinar Lundeby

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Svært oppsiktsvekkende detaljer i Se og Hør-artikler i går og i dag.

Se og Hør i går, 17. sep 2024
- Kan ha ødelagt «Bama-saken»
En av de store sakene politiet etterforsket for ett år siden var den såkalte Bama-saken. Samtalen mellom Marius og politispanerne fant sted i omtrent samme tidsrom.

Se og Hør er - i likhet med politiet - kjent med at en kjent kriminell i Borg Høibys vennekrets har solgt store mengder kokain i Oslo over tid. Han skal ha flyttet til utlandet en tid etter samtalen mellom politispanerne og Marius Borg Høiby.

Den samme mannen skal også ha vært i kontakt med politiet i den såkalte Bama-saken der kokain for milliarder var smulget inn i banankasser fra Sør-Amerika.
Videre.
- At Høiby fikk tilgang til politiets etterretningsinformasjon, kan ha gitt de involverte tid til å tilpasse seg og unngå rettslig ansvar, mener Se og Hørs sjefredaktør Ulf André Andersen.

Han forklarer:

- Ting kan tyde på at politiet blåste sin egen etterforskning i en stor narkotikasak. Spanerne informerte Marius Borg Høiby om at hans kriminelle nettverk var under oppsikt. Noe som kan ha medført at en av de involverte flyttet fra landet. Selv om forebyggende tiltak kan være en del av politiets intensjoner, ser det ut til at de med denne lekkasjen kan ha ødelagt en omfattende, ressurskrevende etterforskning, mener Se og Hørs ansvarlige redaktør.
Dette er jo en mening redaktøren har. Om det skulle være noe sannhet i dette vil det være en skandale.

Det er i det hele tatt - fullstendig skandale - dersom mediene vet at venner av Marius er knyttet til Bamasaken, enten som personer av interesse for politiet, eller som mistenkte. Og tier om dette i offentligheten.

Så til Se og Hør-artikkelen fra i dag, 18. sep 2024.
«De har ikke lov til å skrive om det»

Dette er fra den forebyggende samtalen fra i fjor, sep 2023.
I et lydklipp som Se og Hør har fått tilgang til, kommer det frem at Marius ikke er så bekymret for om den informasjonen politiet kommer med, skal bli offentlig kjent.

Han hevder nemlig at han har en avtale med pressen!

Når politiet oppfordrer Marius til å stoppe sin omgang med narkotika – for dette er noe han kan bli tatt for – reagerer Marius slik, ifølge lydklippet.

- Men altså, de har ikke lov til å skrive om det. Det er en avtale. Så det er ikke noe å tenke på. Nei, nei. Så det er jeg ikke bekymret for. Det er ikke det som er problemet, sier Marius til politispanerne.
VG benekter å ha noen avtale om at de ikke skal skrive om Marius.

Artikkelen fortsetter slik:
Politiet følger så opp med følgende spørsmål til Marius:

- Men det er andre steder som det kan bli postet om enn i VG, ikke sant?

Marius svarer:

- Ja, ja. Er du gæren? Og det gjør det også. Hver eneste dag. Ja, ja. Og det kunne jeg virkelig ikke brydd med mindre om. Om jeg skal være så ærlig, sier 27-åringen i lydklippet.
Her hinter vel politiet til div SoMe. Som vi har sett tidligere, så nektet TV2 å videreformidle innlegg som hevdet at også prinsesse Ingrid Alexandra skal være, eller ha vært, en ivrig bruker av kokain. Det er forhåpentligvis ren løgn. Det må vi jo tro. Folk skriver jo veldig mye rart og legger ut overalt på internett.

Men ryktene er altså der. Er det noen store medier som tør ta tak i de og undersøke om det kan vært sant. Neppe.

Avslutningsvis.
- Se og Hør har aldri inngått en avtale med kongehuset. Frem til nå har vi vurdert Marius Borg Høibys rusproblemer som private. Nå er han siktet for straffbare forhold, hvilket forandrer situasjonen helt, sier ansvarlig redaktør i Se og Hør, Ulf Andersen.
Ja. At Marius nå er siktet for straffbare forhold, er helt legitim grunn for Se og Hør til å vurdere at Marius sin omgang med narkotika og kriminelle venner, er flyttet fra privat sfære til en sak av offentlig interesse. Som pressen har plikt til å informere om.

Follo- mannen(36) er L*ndeby, som også var politiets mistenkte i Bama- smuglingen. Han flyttet til Dubai i vinter, i følge Dagbladet. Altså like etter spanerne samtale med Marius. MBH spiste middag med vedkommende bare dager før voldshendelse på Frogner.
Citera
2024-09-19, 23:30
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Marius-saken er ingen grunn til å ta en monarki-debatt. Så viktig er ikke den gutten. Bare så det er sagt.

Vi lever i en urolig tid. Det er krig i Europa. Vi må huske hvilken samlende og urokkelig påvirkning kong Haakon VII hadde under 2. verdenskrig. For nordmenns vilje og evne til å holde ut okkupasjonens undertrykkelse. For å holde motet oppe. For å holde ut til tyskerne måtte overgi seg.

Jeg tror ikke det finnes en maken kongsgjerning i hele historien. De av oss som har snakket med folk som levde under krigen, vet hvilken enorm respekt kong Haakon VII hadde. Hvilken betydning kongens taler fra London hadde. For helt alminnelige folk.

Det fantes ikke dengang, og helt sikkert ikke i dag heller, en politiker som kunne ha fylt den rollen.

Jeg synes de som mener en kongefamilie skal være opphøyd og "bedre" enn andre, burde gå i seg selv. At kongefamilien opplever de samme problemer og utfordringer som vanlige folk, synes jeg heller må være en styrke.

Mennesker er mennesker. Alle vil oppleve vanskeligheter og utfordringer. Medlemmer av kongehuset er mennesker de også. Slik som naboen, du og jeg.

Nja, finns ju mer att ta av i detta kungahus - vi har även negersjamanen och hans kuttersmycke! Ganska makabra människor i denna familj...
Citera
2024-09-20, 01:48
Medlem
Tegner mulige scenarioer, uten å vekte min personlige mening om sannsynligheten for de ulike:

MM kommer inn i kongehuset, med lua i hånda. Blir dømt av sin kommende svigerfamilie, og må stå foran et helt land og en hel verden og si det «alle andre» mener hun bør si. Skamme seg, endre seg for å bli akseptert. Av både svigerfamilien og folket. Hun blir kuet, tvunget til å si ting hun kanskje ikke mener. Inni seg er hun mye sterkere, og syns egentlig ikke det hun har gjort er sÅ ille. Jeg tror folket/svigers dømmer henne hardere enn hun dømmer seg selv på et vis. Og det kanskje med rette? Etter som årene har gått har MM sett mye rart i de så kalt finere kretser, og nok begynt å stille spørsmål ved om hun egentlig er så mye verre?! Hvorfor skulle hun stå til rette for sitt ungdomsopprør (det kaller hun det selv), og bli dømt av så mange mennesker? Bak lukkede dører erfarer MM at «fiffen» også bare er mennesker. Det er klart MM ser respektable mennesker gjøre ting som blir sett på som mindre respektable.

Fotoseansen med isbjørnteppet avslører mye. Hvordan alle ser på villstyringen Marius, hvordan han oppfører seg, og hvordan du ser at MM prøver å glatte over. Hvordan hun merker at de dømmer henne som mor, og dømmer barnet hennes. Hun er fortsatt i den fasen der hun føler hun må unnskylde seg selv, alle sine feil, alle Marius sine feil og selv også tenker at verken hun eller han er tilstrekkelig. Du ser at Sonja anstrenger seg for fotografene, prøver å spille den rollen de har kommunisert, og skal kommunisere til folket i årene som kommer. Harald ser kanskje mest overbærende ute. «Dette er en håndfull ja, hehe». Som at han ser det, men aksepterer det. Marius er et viltert barn, og det er greit for kongen. Sonja dømmer både MM og Marius, men har bestemt seg for å prøve. De har lovet å akseptere barnas valg av partner, og med det må hun akseptere MM og Marius. Men det er ikke lett for henne nei. Märtha ser overraskende dømmende ut. Som at hun her er yngre og ikke klarer å dekke helt over hvor dømmende hun egentlig er, hvor «fin» og bare mye bedre enn alle andre hun føler seg. «Slik blir ikke mine barn». HM ser faktisk ut som han allerede er lei Marius og oppførselen.

Årene går, IA og SM kommer til. Marius dømmes stadig, og nå gidder ingen å prøve særlig heller. Det er ikke engang noen falsk overbærenhet i deres behandling av Marius. Ingen prøver, og hun ser at han behandles helt annerledes enn IA og SM. Den beskyttende hånden og delen av morsrollen vokser. Disse menneskene som dømmer dem begge så hardt, men i offentligheten er så glad i Marius. Tror ikke MM liker hvordan mye av det som skjer på slottet fremstilles annerledes enn det egentlig er. Spesielt ikke at Sonja/Harald tegnes som helgener offentlig. Hun skal aldri la Marius føle at hun elsker ham mindre. HM ser nok at hun hele tiden unnskylder Marius, og at han blir hennes øyensten av de tre barna (sett dette nevnt i media også, at han fremstår som den hun har et ekstra godt øye til). Det tror jeg er fordi hun strekker seg langt for å kompensere for at han behandles annerledes enn sine søsken. Ikke nødvendigvis at en mor har en favoritt, men hun vil kompensere for det Marius ikke får som IA og SM får. At Marius også har noen som aldri forlater hjørnet hans.

MM ser seg selv i Marius. Vil aldri at han skal oppleve å bli dømt av en hel verden for feiltrinn hun nok ser mange begå rundt henne stadig vekk. Der kriminelle og fint folk omgås, narkotikaen florerer og alle vet alt om alle, men ingen snakker høyt om det. Hun unnskylder Marius, skjemmer han bort, stiller ingen krav. Er den eneste som bestemmer i hans oppdragelse. Svigerfamilien og HM ser det, men får ikke gjort noe. Dette skaper splittelse og avstand. Sonja/Harald prøver å påvirke HM til å påvirke henne. MM gjennomskuer det mer og mer, bryr seg mindre og mindre. Snart er Marius bare hennes, og hun stiller krav på hans vegne ovenfor HM hvis hun skal bli i ekteskapet. Drar opp hvordan hun selv måtte stå med lua i hånda, hvordan andre i kretsen rundt dem er, hvordan det er å være Marius+++. Marius snurrer MM rundt lillefingeren. MM snurrer HM rundt lillefingeren. Atferden til Marius eskalerer og eskalerer, så er vi her vi er i dag. Der det er ute av kontroll. MM har lagt ned enormt mye i å kontrollere omgivelsene rundt Marius, fordi hun har prøvd å beskytte han. Tenkt tanker som at det roer seg, han er bare X antall år, mange andre ungdommer i de finere kretser gjør det samme…

Marius er den typen som blir styrt av noen, tenker ikke selvstendige tanker. Lar seg påvirke, vil være kul og akseptert. Ser ikke forskjell på riktig og galt. Velger feil selskap, de som ler da han klovner seg. Skjønner ikke forskjell på å le av og med. Gjør ekstreme ting han blir oppfordret til. Grenseoverskridende. F. eks, Kjøpte nok ikke Line-King-t-skjorta selv, men tok den på for å vise hvor lite han bryr seg og hvor kul han er. Har blitt gjort unntak for han hele livet, tror han kan fortsette uten konsekvenser til evig tid. Han har tydeligvis sluppet unna med mye, så det er ikke så rart at han tror verden er slik for en som ham.

En ond sirkel av unntak, beskyttelse, dårlig innflytelse som nå har kulminert i dette. Leder til at splittelsen og problemene med Marius, MM og resten av familien eksploderer sammen med saken. Relasjoner som har vært under press i årevis, men som har haltet videre må nå granskes i dagslys. Brannslukking er ikke lenger mulig. Presset på relasjonene blir enormt. Fullt kaos innad i familien, hva skal man gjøre når frontene er så langt fra hverandre at det ikke er mulig å finne felles grunn utad engang? MM ønsker stillheten iaf, hun var hovmodig da hun kommenterte at hun står veldig stødig i kritikken rundt stillheten. Fortsatt er tankegangen at hun skal kontrollere ytre faktorer, men ikke ta tak i problemet: som jo er Marius selv. Hun hater media, skylder på dem og anser dem som problemet, ikke Marius. Mener at Marius ikke er verre enn mange andre barn, men stakkars han som må bli uthengt for det. MM er blind for hans og egne privilegier. MM syns ikke monarkiet skylder folket et eneste svar eller en eneste kommentar. Mener oppriktig at dette kun er deres egen sak. Syns synd på Marius som aldri har blitt akseptert av svigerfamilien, alltid blitt holdt tildels utenfor og sett på med skråblikk (som på isbjørnbildene). Kanskje vil hun ikke kommentere saken uten at hun får fortelle det hun mener er hele historien. Om Marius vanskelige liv, og hvorfor ytre faktorer er grunnen til at de er her de er i dag. Vil ikke kongefamilien fortelle det MM mener er ALT, så står hun godt i at hun ikke sier noe. MM er lei fasade, strategier, sende enkeltindivider under bussen. Feie for egen dør mentalitet.

Märtha - ser vi konturene av hvorfor de ikke har tatt det så alvorlig, ser på det som utsvevende men ikke problematisk. De har i årevis hatt Mariusbomben å sammenligne med, det og skjøre relasjoner har vært de ekte problemene. Mulig MM/HM, MM/Harald/Sonja og andre relasjoner under press blir større problemer bak lukkede dører, slik at Märthaproblemet har vært mer fjas/overfladisk sammenlignet med de ekte problemene innad i den viktigste delen av kongefamilien. En beleilig avledningsmanøver ble det kanskje sett på som? Uten at Märtha er klar over det.
Citera
2024-09-20, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Follo- mannen(36) er L*ndeby, som også var politiets mistenkte i Bama- smuglingen. Han flyttet til Dubai i vinter, i følge Dagbladet. Altså like etter spanerne samtale med Marius. MBH spiste middag med vedkommende bare dager før voldshendelse på Frogner.

Navnet er allerede ute, skjønner jeg.

Føler at denne tråden kanskje burde tilbake til Aktuella brott och kriminalfall. Der den først ble postet.

Marius og vennene hans er under politietterforskning. Jeg synes det er helt greit at kronprinsparet avstår fra å kommentere akkurat nå. At de avventer til etterforskningen er ferdig.
Citera
2024-09-20, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nja, finns ju mer att ta av i detta kungahus - vi har även negersjamanen och hans kuttersmycke! Ganska makabra människor i denna familj...

Det er egen tråd for prinsesse Märtha Louise.

(FB) Norska prinsessan Märtha Louise

Jeg synes ikke hun har gjort seg fortjent til så mye tyn og kritikk som hun får. Hun har ikke skadet noen. Hun er en hjertevarm og snill og inkluderende personlighet.

At hun har forelsket seg i en mann som de fleste vil kalle for svindler og kvakksalver er jo så. Vi kan ikke bestemme over henne. Vi kan ikke bestemme hvem hun skal gifte seg med.
Citera
2024-09-20, 03:03
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Det er egen tråd for prinsesse Märtha Louise.

(FB) Norska prinsessan Märtha Louise

Jeg synes ikke hun har gjort seg fortjent til så mye tyn og kritikk som hun får. Hun har ikke skadet noen. Hun er en hjertevarm og snill og inkluderende personlighet.

At hun har forelsket seg i en mann som de fleste vil kalle for svindler og kvakksalver er jo så. Vi kan ikke bestemme over henne. Vi kan ikke bestemme hvem hun skal gifte seg med.

Svarade bara på att du inte ansåg att MBH-saken inte var stor nog för att starta en "monarki-debatt". Så du bjöd in till det.

Det är inte frågan om att hon gjort någon illa, men väljer man en slik partner så är man lika galen som sjamanen själv. Tror inte hon på änglar, exempelvis? Jag struntar helt i vad de gör - de är galna alla tre, finns säkert mer "møkk" att gräva fram hos dessa... Jag ville bara påvisa galenskapen i det norska kungahuset, inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in