2024-09-18, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsan4
Jeg er overrasket over at alle ser ut til å tenke at kongefamilien står så samlet i dette. Jeg tror det er full splid mellom MM og Sonja/Harald. HM står i midten og vet ikke sine arme råd. Han er enig med sine foreldre, men må støtte MM som han nok har et rimelig platonisk forhold til. Hadde det ikke vært for pliktfølelse, oppdragelsen hans, verdier+++, så hadde det nok ikke vært all verden igjen. Annet enn at han faktisk fortsatt ser på henne som et opphøyet vesen, som en hund ser på eieren sin. MM har nok særdeles lite til overs for Håkon. Det er ikke varme følelser som holder henne i ekteskapet, og HMs redsel for å miste henne bruker hun for det den er verdt. Styrer showet, truer med å gå… Hun har ingenting til overs for Sonja, Harald eller monarkiet heller. Privilegiene der i mot, de er hun storfan av.

Hon måste nu inse att för att skydda dottern, Norges blivande drottning, så måste de bryta alla band med Marius. Han kan inte bo på Skaugum, och han kan inte få veckopeng av Mama Bear utan att bidra med någon form av arbetsinsats.
Citera
2024-09-18, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
NH anser det ikke som trygt lenger i Norge, og har rømt landet for en periode.

https://www.nettavisen.no/kjendis/nora-haukland-rommer-landet-etter-trusler-utrygt/s/5-95-2024000

MBH var ikke med og feiret 50-årsdagene til MM og HM i august i fjor, en fest som kongeparet hadde arrangert. Han var på annen fest ikke langt unna. Det at han ikke møtte opp til festen for sine foreldre, sier kanskje noe om relasjonen han har utviklet til sin udefinerbare rolle, sin mor, HM og kanskje til kongeparet. Kanskje grunnen var at han var i konflikt med noen, eller at han valgte fest utifra hvilken som gav den beste rusen...hvem vet.
Uansett fremstår han som ganske følelseskald og beregnende.
https://www.tv2.no/underholdning/fra-slottsbalkongen-til-glattcella-her-er-lille-marius-sitt-liv-i-sokelyset/16898523/

Og så valde han bröllop i Italien med sina influencer-vänner och kändisar istället för Märthas bröllop och familjesammankomst. Att han senare blev utkastad förändrar inte hur han prioriterar.
Citera
2024-09-18, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
MBH var ikke med og feiret 50-årsdagene til MM og HM i august i fjor, en fest som kongeparet hadde arrangert. Han var på annen fest ikke langt unna. Det at han ikke møtte opp til festen for sine foreldre, sier kanskje noe om relasjonen han har utviklet til sin udefinerbare rolle, sin mor, HM og kanskje til kongeparet. Kanskje grunnen var at han var i konflikt med noen, eller at han valgte fest utifra hvilken som gav den beste rusen...
https://www.tv2.no/underholdning/fra-slottsbalkongen-til-glattcella-her-er-lille-marius-sitt-liv-i-sokelyset/16898523/
Det er slett ikke sikkert han var invitert til hverken 51-årsdagen eller bryllupet til tante ML. Det passet seg ikke med gangstere der.

Bildet med lille Marius, isbjørnskinnet og kongefamilien (i artikkelen som er uthevet) sier ganske mye. Ingen av de voksne smiler mens de ser på den viltre ungen. Det kan meget vel være som Majsan4 nevner lengre opp her, at Marius ikke har bidratt til noen idyll, slik som kongefamilien har gjort inntrykk av. Hverken da han ble en del av kongefamilien, gjennom oppveksten eller nå, som voldsmann, narkoman og kjeltring.
Citera
2024-09-18, 16:26
Avslutad
Siterer litt mer fra en av artiklene. Uttalelser fra Øyvind Bratlien, MBH’s forsvarer. Artikkelen er fra Dagbladet 13 februar 2022. Den handler også om hans vending i holdning etter en alvorlig medisinsk situasjon han selv gikk igjennom.

«Advokaten aksepterer ikke at klientene hans ikke gjør som han sier.

- De er vant til å bestemme, de er vant til å ha kontroll og er vant til at folk lytter til dem. Nå begynner de å lytte til meg. Vi gjør det på min måte eller så gidder jeg ikke å hjelpe dem. De fleste får den respekten ganske kjapt. Det tror jeg er fordi jeg er direkte og ganske kompromissløs.«

https://www.dagbladet.no/nyheter/alene-mot-rokla/75360499
Senast redigerad av knotteknatt 2024-09-18 kl. 16:59.
Citera
2024-09-18, 17:01
Medlem
Alltså vad i smaskigaste-kungahusskandalen-sedan-Charles&Camillas-”tamponggate” händer?

Vem tror Laddtorsken, eeeeh Marius att han är?
Citera
2024-09-18, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BackSquat24
Hon måste nu inse att för att skydda dottern, Norges blivande drottning, så måste de bryta alla band med Marius. Han kan inte bo på Skaugum, och han kan inte få veckopeng av Mama Bear utan att bidra med någon form av arbetsinsats.

Går rykter om datteren også - Snøprinsessen. Er visst nokså harde fester på Snøborgen
Citera
2024-09-18, 17:47
Avslutad
Citat:
Jeg er overrasket over at alle ser ut til å tenke at kongefamilien står så samlet i dette. Jeg tror det er full splid mellom MM og Sonja/Harald. HM står i midten og vet ikke sine arme råd. Han er enig med sine foreldre, men må støtte MM som han nok har et rimelig platonisk forhold til. Hadde det ikke vært for pliktfølelse, oppdragelsen hans, verdier+++, så hadde det nok ikke vært all verden igjen. Annet enn at han faktisk fortsatt ser på henne som et opphøyet vesen, som en hund ser på eieren sin. MM har nok særdeles lite til overs for Håkon. Det er ikke varme følelser som holder henne i ekteskapet, og HMs redsel for å miste henne bruker hun for det den er verdt. Styrer showet, truer med å gå… Hun har ingenting til overs for Sonja, Harald eller monarkiet heller. Privilegiene der i mot, de er hun storfan av.
Marius har vært en kilde til splittelse mellom MM, HM og Sonja/Harald hele sitt liv. Aldri akseptert, kun på nåde og med en falskhet MM gjennomskuer. Som Mama Bear har hun tatt hans side hele hans liv, og HM har stått i midten. Etter som Marius ble eldre, eskalerte problemene. I tidlig tenår/midten av tenårene ble også rus en del av hans hverdag. Noe som la ytterligere press på forholdene innad i kongefamilien. Da MM sendte brev på Marius vegne til pressen, var det en advarsel mot å gå ut med det de visste om Marius, hans livsførsel og rusmisbruk. MM hadde tusen grunner til at hun ikke ønsket dette kjent. Det var også for å glatte over spliden i familien, berolige Sonja og også Harald, som selvsagt bekymret seg for at Marius livsførsel skulle komme ut i pressen, og der med skade monarkiet. I alle år har MM klart å holde problemene unna pressen, og det har vært den eneste grunnen til at Marius har vært en slags del av familien, på nåde. Nå har hun klart å holde det unna pressen i minst 12-13 år, og alle hadde vel kanskje begynt å slappe av. Trodde det ikke kom til å komme ut i pressen. Ryktene om Marius har selvsagt ridd landet/verden i årevis… Nå har det kommet ut, og det er verre enn verst. Det er full splid innad i familien tror jeg. MM har overbeskyttet og unnskyldt Marius i årevis. Sonja/Harald har tolerert diverse langt ut over det de nå føler har vært rimelig. HM står som sagt i mellom, med MM som holder han igjen med trusler og lite ekteskapsfølelser. Som kunne gått hvis han ikke gjør som hun vil. HM tør ikke annet, ser f. eks katastrofen ved en skilsmisse oppi alt. MM har null pliktfølelse, og kunne gått hvis han ikke gjør som hun vil. Sonja/Harald er helt opprådd og maktesløse. Selvsagt forbanner de dagen MM kom inn i kongehuset.
Marius er ute av kontroll, og ingen har innflytelse på ham. Han gjør akkurat som han vil, og styrer showet selv. MM gjør ALT for å beskytte han videre, inkludert å misbruke privilegiene de har som kongefamilie. Bare det beskytter Marius. Hun ville gjort hva som helst for å døyve smellen. Alt i sin makt for å minimere skaden… På Marius. Hun setter det mye høyere enn monarkiet.
HM ser rett og slett livredd ut i møte med pressen. Her er det mye som henger i tråder, og de trådene er tynnslitte.
Marius kjøper, oppbevarer, transporterer. Tror ikke han selger. Gjør kureroppgaver som er typisk for kurerer med høyere status. Han har nok ADHD og scorer i grenseland for PU tipper jeg. Under 100 i IQ i hvert fall, og godt under. Som sagt grenseland PU. Tror ikke Marius hører på eller tar råd fra noen av de han burde høre på. Slottet er maktesløse, totalt maktesløse! Derfor stillheten. De har ingen påvirkningskraft over hodet. Det eneste de kan håpe på er at MM nok engang når inn til Marius, og får minimert skadeomfanget.

Tenk at det har vært enklere å styre hele presse-Norge, enn å styre Marius i alle disse årene.

Tipper det blir skilsmisse mellom HM og MM etterhvert
Citera
2024-09-18, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Tipper det blir skilsmisse mellom HM og MM etterhvert

Det skulle ikke forundre meg. Men Haakon M virker ikke å være typen til å skjære gjennom situasjonen de er i nå, og det er trist å se. Sette krav til Marius, få advokat Bratlien ut, og få ryddet opp. Også i Marius' vennekrets. Eller "vennekrets" om du vil.

Enten må Marius kutte forbindelsene til sine kriminelle venner, eller så må han ut fra Skaugum, miste sitt diplomatpass og alle de privilegier han har, også de økonomiske.

Men han får vel tid til å tenke seg om mens han sitter i fengsel, for dit skal han. Jeg kan ikke tenke meg annet. Mishandel av tre (fire?) kvinner, råkjøring, rusmisbruk osv, her er det nok å ta av. Det er ikke snakk om klapp på skulderen her, det er fengsel.
Citera
2024-09-18, 19:09
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Marius har vært en kilde til splittelse mellom MM, HM og Sonja/Harald hele sitt liv. Aldri akseptert, kun på nåde og med en falskhet MM gjennomskuer. Som Mama Bear har hun tatt hans side hele hans liv, og HM har stått i midten. Etter som Marius ble eldre, eskalerte problemene. I tidlig tenår/midten av tenårene ble også rus en del av hans hverdag. Noe som la ytterligere press på forholdene innad i kongefamilien. Da MM sendte brev på Marius vegne til pressen, var det en advarsel mot å gå ut med det de visste om Marius, hans livsførsel og rusmisbruk. MM hadde tusen grunner til at hun ikke ønsket dette kjent. Det var også for å glatte over spliden i familien, berolige Sonja og også Harald, som selvsagt bekymret seg for at Marius livsførsel skulle komme ut i pressen, og der med skade monarkiet. I alle år har MM klart å holde problemene unna pressen, og det har vært den eneste grunnen til at Marius har vært en slags del av familien, på nåde. Nå har hun klart å holde det unna pressen i minst 12-13 år, og alle hadde vel kanskje begynt å slappe av. Trodde det ikke kom til å komme ut i pressen. Ryktene om Marius har selvsagt ridd landet/verden i årevis… Nå har det kommet ut, og det er verre enn verst. Det er full splid innad i familien tror jeg. MM har overbeskyttet og unnskyldt Marius i årevis. Sonja/Harald har tolerert diverse langt ut over det de nå føler har vært rimelig. HM står som sagt i mellom, med MM som holder han igjen med trusler og lite ekteskapsfølelser. Som kunne gått hvis han ikke gjør som hun vil. HM tør ikke annet, ser f. eks katastrofen ved en skilsmisse oppi alt. MM har null pliktfølelse, og kunne gått hvis han ikke gjør som hun vil. Sonja/Harald er helt opprådd og maktesløse. Selvsagt forbanner de dagen MM kom inn i kongehuset.
Marius er ute av kontroll, og ingen har innflytelse på ham. Han gjør akkurat som han vil, og styrer showet selv. MM gjør ALT for å beskytte han videre, inkludert å misbruke privilegiene de har som kongefamilie. Bare det beskytter Marius. Hun ville gjort hva som helst for å døyve smellen. Alt i sin makt for å minimere skaden… På Marius. Hun setter det mye høyere enn monarkiet.
HM ser rett og slett livredd ut i møte med pressen. Her er det mye som henger i tråder, og de trådene er tynnslitte.
Marius kjøper, oppbevarer, transporterer. Tror ikke han selger. Gjør kureroppgaver som er typisk for kurerer med høyere status. Han har nok ADHD og scorer i grenseland for PU tipper jeg. Under 100 i IQ i hvert fall, og godt under. Som sagt grenseland PU. Tror ikke Marius hører på eller tar råd fra noen av de han burde høre på. Slottet er maktesløse, totalt maktesløse! Derfor stillheten. De har ingen påvirkningskraft over hodet. Det eneste de kan håpe på er at MM nok engang når inn til Marius, og får minimert skadeomfanget.

Tenk at det har vært enklere å styre hele presse-Norge, enn å styre Marius i alle disse årene.

Takk for et gjennomarbeidet innlegg!
Jeg har de senere år blitt kritisk til hele institusjonen kongedømme.
Du er mer kritisk.
Og du har noen slående gode observasjoner.

Har alltid tenkt at HM vil holde fast på MM, for det er slik han er oppdradd.
Han er en ansvarsfull mann, og det er vel tilnærmet ingen skilsmisser i den norske kongefamilien bortsett fra hun med engleskolen som nå er gift med svindler av en sjaman.

Men MBH-saken kan endre HMs holdning. Om han forstår at det kan stå mellom å ta tak før MBH blir enda verre, eller oppleve at det norske folk stemmer for at det innføres republikk ved kong Haralds død.

Jeg ville stemt for republikk.
Citera
2024-09-18, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Takk for et gjennomarbeidet innlegg!
Jeg har de senere år blitt kritisk til hele institusjonen kongedømme.
Du er mer kritisk.
Og du har noen slående gode observasjoner.

Har alltid tenkt at HM vil holde fast på MM, for det er slik han er oppdradd.
Han er en ansvarsfull mann, og det er vel tilnærmet ingen skilsmisser i den norske kongefamilien bortsett fra hun med engleskolen som nå er gift med svindler av en sjaman.

Men MBH-saken kan endre HMs holdning. Om han forstår at det kan stå mellom å ta tak før MBH blir enda verre, eller oppleve at det norske folk stemmer for at det innføres republikk ved kong Haralds død.

Jeg ville stemt for republikk.

Jeg ville også stemt for republikk. Men, vi vet vel ikke noe mer om Haakon enn det bildet som presenteres av ham i mediene. Jeg synes aller mest han virker veik. MM er kanskje den som bestemmer der hjemme?

Det vil ta tid å endre styreform. Først en folkeavstemming, deretter avstemming i Stortinget med mer enn 2/3 flertall over to perioder. I tillegg må Grunnloven skrives om.
Citera
2024-09-18, 22:30
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Jeg ville også stemt for republikk. Men, vi vet vel ikke noe mer om Haakon enn det bildet som presenteres av ham i mediene. Jeg synes aller mest han virker veik. MM er kanskje den som bestemmer der hjemme?

Det vil ta tid å endre styreform. Først en folkeavstemming, deretter avstemming i Stortinget med mer enn 2/3 flertall over to perioder. I tillegg må Grunnloven skrives om.
Første avsnitt:
HM er den i kongefamilien jeg har likt best.
Men etter hvert som storesøster finner på det ene sprøe (engleskole mot betaling) etter det andre (sjaman svindeleren) har jeg skjønt at han verken orker eller vil distansere seg fra henne.

Så kom MBH som en bombe (i alle fall på meg). Og HM og alle de øvrige i kongehuset velger taushet eller et par fraser forfattet av kommunikasjonsekspert el lign. Så ja, du har rett. HM har vist seg svak og fraværende i en situasjon der folket hadde forventet/håpet på noe avklaring fra Konge eller Kronprins.

Både du og Majsan4 har pekt på MM som den som bestemmer i ekteskapet.
Jeg tror dere har rett. Og antakelig vil han fortsatt være svak og handlingslammet en stund fremover.
Han vet rett og slett ikke hva gjøre.
Foreløpig.
Senast redigerad av Vossevangen 2024-09-18 kl. 22:33.
Citera
2024-09-18, 22:40
Medlem
Svært oppsiktsvekkende detaljer i Se og Hør-artikler i går og i dag.

Se og Hør i går, 17. sep 2024
- Kan ha ødelagt «Bama-saken»
En av de store sakene politiet etterforsket for ett år siden var den såkalte Bama-saken. Samtalen mellom Marius og politispanerne fant sted i omtrent samme tidsrom.

Se og Hør er - i likhet med politiet - kjent med at en kjent kriminell i Borg Høibys vennekrets har solgt store mengder kokain i Oslo over tid. Han skal ha flyttet til utlandet en tid etter samtalen mellom politispanerne og Marius Borg Høiby.

Den samme mannen skal også ha vært i kontakt med politiet i den såkalte Bama-saken der kokain for milliarder var smulget inn i banankasser fra Sør-Amerika.
Videre.
- At Høiby fikk tilgang til politiets etterretningsinformasjon, kan ha gitt de involverte tid til å tilpasse seg og unngå rettslig ansvar, mener Se og Hørs sjefredaktør Ulf André Andersen.

Han forklarer:

- Ting kan tyde på at politiet blåste sin egen etterforskning i en stor narkotikasak. Spanerne informerte Marius Borg Høiby om at hans kriminelle nettverk var under oppsikt. Noe som kan ha medført at en av de involverte flyttet fra landet. Selv om forebyggende tiltak kan være en del av politiets intensjoner, ser det ut til at de med denne lekkasjen kan ha ødelagt en omfattende, ressurskrevende etterforskning, mener Se og Hørs ansvarlige redaktør.
Dette er jo en mening redaktøren har. Om det skulle være noe sannhet i dette vil det være en skandale.

Det er i det hele tatt - fullstendig skandale - dersom mediene vet at venner av Marius er knyttet til Bamasaken, enten som personer av interesse for politiet, eller som mistenkte. Og tier om dette i offentligheten.

Så til Se og Hør-artikkelen fra i dag, 18. sep 2024.
«De har ikke lov til å skrive om det»

Dette er fra den forebyggende samtalen fra i fjor, sep 2023.
I et lydklipp som Se og Hør har fått tilgang til, kommer det frem at Marius ikke er så bekymret for om den informasjonen politiet kommer med, skal bli offentlig kjent.

Han hevder nemlig at han har en avtale med pressen!

Når politiet oppfordrer Marius til å stoppe sin omgang med narkotika – for dette er noe han kan bli tatt for – reagerer Marius slik, ifølge lydklippet.

- Men altså, de har ikke lov til å skrive om det. Det er en avtale. Så det er ikke noe å tenke på. Nei, nei. Så det er jeg ikke bekymret for. Det er ikke det som er problemet, sier Marius til politispanerne.
VG benekter å ha noen avtale om at de ikke skal skrive om Marius.

Artikkelen fortsetter slik:
Politiet følger så opp med følgende spørsmål til Marius:

- Men det er andre steder som det kan bli postet om enn i VG, ikke sant?

Marius svarer:

- Ja, ja. Er du gæren? Og det gjør det også. Hver eneste dag. Ja, ja. Og det kunne jeg virkelig ikke brydd med mindre om. Om jeg skal være så ærlig, sier 27-åringen i lydklippet.
Her hinter vel politiet til div SoMe. Som vi har sett tidligere, så nektet TV2 å videreformidle innlegg som hevdet at også prinsesse Ingrid Alexandra skal være, eller ha vært, en ivrig bruker av kokain. Det er forhåpentligvis ren løgn. Det må vi jo tro. Folk skriver jo veldig mye rart og legger ut overalt på internett.

Men ryktene er altså der. Er det noen store medier som tør ta tak i de og undersøke om det kan vært sant. Neppe.

Avslutningsvis.
- Se og Hør har aldri inngått en avtale med kongehuset. Frem til nå har vi vurdert Marius Borg Høibys rusproblemer som private. Nå er han siktet for straffbare forhold, hvilket forandrer situasjonen helt, sier ansvarlig redaktør i Se og Hør, Ulf Andersen.
Ja. At Marius nå er siktet for straffbare forhold, er helt legitim grunn for Se og Hør til å vurdere at Marius sin omgang med narkotika og kriminelle venner, er flyttet fra privat sfære til en sak av offentlig interesse. Som pressen har plikt til å informere om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in