2024-09-20, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag har sett den när han var hos Malou, det var en fin intervju, gud vad den killen har gått igenom från kungarna av T till idag, wow😍

Kollade på den nu och ja du överdrev inte. Väldigt fin. Jag tycker att ingen ska vara skonad från kritik men att vissa människor ger sig på Jocke där han är idag är riktigt vidrigt.

Nu har jag själv inga issius från barndomen då den nästan var idyllisk så jag kan inte sätta mig in i det men jag förstår att det svider fortfarande över 20 år senare att bli bortlämnad utan förklaring, ingen på avslutningen i åk 9 (vidrigt) och ingen kommer och besöker än på sjukhuset efter självmordsförsök. Detta är nåt man måste få bearbeta och Jocke går ju hos psykolog nu vilket är jättebra.

Jag hoppas Jocke förlåter sin mamma. Inte för hennes skull utan för sin egen skull inombords. Men det sagt menar jag inte att han behöver kontakta henne utan att han förlåter henne i sin själ så han kan bli fri och gå vidare. Sen kan inte alla göra det och Jocke kanske inte är där idag, men det hade varit det bästa.
Senast redigerad av Toapapper54 2024-09-20 kl. 01:27.
Citera
2024-09-20, 02:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Kollade på den nu och ja du överdrev inte. Väldigt fin. Jag tycker att ingen ska vara skonad från kritik men att vissa människor ger sig på Jocke där han är idag är riktigt vidrigt.

Nu har jag själv inga issius från barndomen då den nästan var idyllisk så jag kan inte sätta mig in i det men jag förstår att det svider fortfarande över 20 år senare att bli bortlämnad utan förklaring, ingen på avslutningen i åk 9 (vidrigt) och ingen kommer och besöker än på sjukhuset efter självmordsförsök. Detta är nåt man måste få bearbeta och Jocke går ju hos psykolog nu vilket är jättebra.

Jag hoppas Jocke förlåter sin mamma. Inte för hennes skull utan för sin egen skull inombords. Men det sagt menar jag inte att han behöver kontakta henne utan att han förlåter henne i sin själ så han kan bli fri och gå vidare. Sen kan inte alla göra det och Jocke kanske inte är där idag, men det hade varit det bästa.

Du har fått hans version, inte hennes inte andras. Han äger sin upplevelse - men du äger inte rätt att döma utan att ha fått hennes/andras.

Nej, jag håller inte med om att han skall förlåta "för sin egen skull".
Jag lever själv med bitterheter - och folk har tjatat om den där förlåtelsen (för att de som åhörare skall få avslut).
Bitterhet är en stark och verklig kraft. Att böla ner sig i förlåtelse är bara strunt.
Citera
2024-09-20, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har fått hans version, inte hennes inte andras. Han äger sin upplevelse - men du äger inte rätt att döma utan att ha fått hennes/andras.

Nej, jag håller inte med om att han skall förlåta "för sin egen skull".
Jag lever själv med bitterheter - och folk har tjatat om den där förlåtelsen (för att de som åhörare skall få avslut).
Bitterhet är en stark och verklig kraft. Att böla ner sig i förlåtelse är bara strunt.

Suck.

Hans version? Det finns socpapper och du vet väl inte om jag är från Vadstena, samma ålder och känt familjen Berg i massa år? Jag visste vem A var när flera här fortfarande gick i blöja. Det är ju uppenbart när socpapprena kom att hon ljugit, hon har chansen att berätta sin version men vägrar för hon vet att hon kommer synas då. Sedan är hon tablettmissbrukare sedan många år och min tillit till folk med droger är minus 1.

Du ska inte säga till mig vad jag har rätt att döma och inte kärringjävel! Speciellt inte när du självoutat dig som troll, bipolär och alkoliserad.

Jag skiter i din åsikt om du håller med eller inte. Inlägget var inte till dig.

Att du sitter på massa bitterhet är jag mer säker på än att solen går upp imorgon så där kan vi verkligen vara överens. De som brukar ha svårt att förlåta när processen är slut brukar ju vara sär.

Du är bara en missbrukare som skyddar andra missbrukare. Därför du hatar Rask och Jocke och försvarar Chrippa och Annika till sista droppen i bag and box vinet du dricker är slut.

Btw jag vill inte sjunka till den nivån men du fick mig dit. Ser Jockes mamma i Chrippas vloggar och ja vad ska jag säga? Diplomatiskt sagt så passar ju pusselbitarna.
Senast redigerad av Toapapper54 2024-09-20 kl. 02:41.
Citera
2024-09-20, 02:49
Medlem
Citat:
Har han sagt att det är värt 17M? Okej jag vet inte hsrbbara hört 15M värde lite slarvigt från olika håll.

Men husets värde är INTE med på vinsten på 11.5M. Och verkar inte värderats 2023. Kanske värderas 2024 efter 2 år då ökar ju tillgångarna ännu mer från 41M. Med vinsten 2024 på 9.5M än så länge har ju företaget tillgångar på 50M. Du försöker ju få siffrorna 2023 att bero på uppvärdeting av huset men vinsten är INTE en del av husets ökade värde.

De flyttade därifrån mitten 2022 så ingen hyra efter det. Hyran innan vet jag inte. Ring och kolla med skatteverket själv? Allt är klart mellan partnerna idag.

Skattesmällen berodde ju på vissa speciella utgifter. De fanns väl inte 2022 helt enkelt? Det var väl avdrag på bilar, kläder och bygget om jag inte minns helt fel.

Edit: Jo 37 000kr i hyra alla år de bodde i Lundellhuset.

Ser ut som att deras fastighet omklassificerades till näringsfastighet och i samband med det uppvärderades med 9Mkr, så vinsten är drygt 2 och skatten landade på 400k om jag läste rätt
Citera
2024-09-20, 03:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Suck.

Hans version? Det finns socpapper och du vet väl inte om jag är från Vadstena, samma ålder och känt familjen Berg i massa år? Jag visste vem A var när flera här fortfarande gick i blöja. Det är ju uppenbart när socpapprena kom att hon ljugit, hon har chansen att berätta sin version men vägrar för hon vet att hon kommer synas då. Sedan är hon tablettmissbrukare sedan många år och min tillit till folk med droger är minus 1.
Hans version och inte hennes eller andras är vad ni har.
Hon vill inte delta för att hon vet att hennes version inte kommer få komma fram.
Citat:
Du ska inte säga till mig vad jag har rätt att döma och inte kärringjävel! Speciellt inte när du självoutat dig som troll, bipolär och alkoliserad.
Oj, vad tuff du är. Det är Rask som självoutad sig som alkoholist - inte jag.

Citat:
Jag skiter i din åsikt om du håller med eller inte. Inlägget var inte till dig.
Dito. Jag skiter i vad dumhuvuden och predikanter som dig kommer med - min kommentar var inte riktad mot dig - utan en motkommentar på ditt dravel om förlåtelse ..

Citat:
Att du sitter på massa bitterhet är jag mer säker på än att solen går upp imorgon så där kan vi verkligen vara överens. De som brukar ha svårt att förlåta när processen är slut brukar ju vara sär.
Ja, det är klart att du kan vara säker på det - jag sa ju just det .. ditt sär.
Nej det är sär som tror på förlåtelse och högre makter.
Vi med lite IQ vet att man kan gå vidare utan sånt dravel.

Citat:
Du är bara en missbrukare som skyddar andra missbrukare. Därför du hatar Rask och Jocke och försvarar Chrippa och Annika till sista droppen i bag and box vinet du dricker är slut.
Är jag en missbrukare? Av vad då? Att skita i vad dumskallar som dig tycker och står för mig själv möjligen.
Jag tror du snortat lite för hårt och försöker lägga det på mig faktiskt - för jag missbrukar ingenting mer än möjligen god mat ibland.

Citat:
Btw jag vill inte sjunka till den nivån men du fick mig dit. Ser Jockes mamma i Chrippas vloggar och ja vad ska jag säga? Diplomatiskt sagt så passar ju pusselbitarna.
Sjunka till vilken nivå? Du kan väl omöjligt komma lägre än det kryp du varit hela tiden.

Sanningen är att komma med blask om förlåtelse till människor som på riktigt varit utsatta är att be dem hitta en väg för att tysta sig själva.
Att gå vidare men äga sin bitterhet är däremot en väg till försoning och att ändå äga rätten till sina upplevelser.
Fittor som dig fattar inte det - därför föraktar jag er.
Citera
2024-09-20, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Ser ut som att deras fastighet omklassificerades till näringsfastighet och i samband med det uppvärderades med 9Mkr, så vinsten är drygt 2 och skatten landade på 400k om jag läste rätt

Så omsättningen är inte 15.5M utan 6.5M då? De drog ju in 5M på YT 2023 så ca 1.5M kvar då. På tv projekt, poddar, filmer, musik? Låter väldigt lite. 2024 är de uppe på en omsättning på över 14M nu och då har ju inte airbnb eller spat kommit igång knappt. YT står för drygt hälften av den omsättningen. Sedan vet jag att det kommer in 1.5M i november på dokumentären.

Det låter oroväckande lite omsättningen utöver YT.
Citera
2024-09-20, 03:35
Medlem
Citat:
Ja det är en riktig resa han gjort, väldigt imponerande.
Hoppas dokumentären kommer snart, ska bli spännande och intressant.

Nu har jag sett intervjun av Malou och jag tycker att den var så jättebra. Jocke och Jonna är ett riktigt powerpar med så mycket kärlek och framtidsutsikter.
Otroligt fina.
Citera
2024-09-20, 11:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Nu har jag sett intervjun av Malou och jag tycker att den var så jättebra. Jocke och Jonna är ett riktigt powerpar med så mycket kärlek och framtidsutsikter.
Otroligt fina.

Det är dom verkligen, tänk att man fortfarande ser så mycket kärlek mellan dom 😍
Citera
2024-09-20, 11:29
Avslutad
Citat:

Jag hoppas verkligen att hans besök hos psykologen och dokumentären kan hjälpa honom att på nått sätt få ett avslut.
Han är en fin människa som inte ska behöva känna så mycket smärta.
Citera
2024-09-20, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Otroligt fina.

Jonna har gjort det igen sätter cluee på plats, vilken Queen hon är alltså 🤩
Citera
2024-09-20, 19:14
Bannlyst
Citat:
Jonna har gjort det igen sätter cluee på plats, vilken Queen hon är alltså 🤩

Vad har jag missat? 🙂

Låt mig gissa: Cluee börjar gråta och spelar offer kommer ta "paus" YT en vecka, kommer tillbaka som Cluee 51.0 och är i blåsväder angående sitt betende igen i Oktober redan?
Citera
2024-09-20, 19:18
Avslutad
Citat:
Vad har jag missat? 🙂

Låt mig gissa: Cluee börjar gråta och spelar offer kommer ta "paus" YT en vecka, kommer tillbaka som Cluee 51.0 och är i blåsväder angående sitt betende igen i Oktober redan?

Kolla Jonnas story på instagram, du kommer skratta. Han pratar om deras hus, och hittar på saker som är gammalt, han har som vanligt inte kollat upp fakta.
Men Jonna gav svar på tal kan man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in