2024-09-19, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Alltså sluta gnälla och börja ta ansvar för er själva och lägg det inte på mamma staten.
En bra tilläggssjukvårdsförsäkring utjämnar snabbt den högre kostnaden för läkemedel.
Trodde helt ärligt att alla hade en sådan nuförtiden.

Men varför skall vi ha tilläggsförsäkringar om vi redan betalar världens näst högsta skatter?
Borde inte det kunna ingå då tycker du?
Det är ju fritt för negrerna? Men inte för folket som betalar in skatten?

Folk med din inställning är de som gör Regeringen kommer undan med sånt här skit.
Citera
2024-09-19, 20:30
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Men varför skall vi ha tilläggsförsäkringar om vi redan betalar världens näst högsta skatter?
Borde inte det kunna ingå då tycker du?
Det är ju fritt för negrerna? Men inte för folket som betalar in skatten?

Folk med din inställning är de som gör Regeringen kommer undan med sånt här skit.
Hur svårt kan det va? Orsaken till att vi ska ha privat sjukförsäkring är att det allmänna sjukvården är riktigt dålig.
Citera
2024-09-19, 20:31
Medlem
Skulle vara bättre om man såg över vad folk köper för mediciner egentligen och om det verkligen är nödvändigt. Tror läkarna alltför lättvindligt skriver ut mediciner fast det saknas en riktig diagnos, det blir alltså en chansning och många ggr så knaprar folk på mediciner länge fast de inte hjälper.

Jag tycker det är bra med lite högre beloppsgränser så att folk får betala mer själva. De som är riktigt sjuka spränger ändå högkostnadsskyddet direkt på några veckor och sedan skyhögt över det under resten av året.

Tänker de får så mycket gratis ändå via våra skatter så de riktigt sjuka klagar inte över 250 kr extra.
Citera
2024-09-19, 20:31
Medlem
Citat:
Du grabben!
Innan du skriker för mycket om invandringen så glöm inte bort.-. "öppna era hjärtan Fredrik" Han var den som öppnade upp allt på vid gavel. Inte sossarna!

Jag vet att sossarna ställt till med mycket skit men det har borgarna med gjort och de har nu haft 2 år på sig påbörja!! Börja ta hand om gängen men noll har hänt!! Säg nu för fan inte att det tar 16 år lösa det problemet som din kära Ulf har sagt.

Israel började rensa ut skitfolket i Gaza och de har mer eller mindre rensat det området på ett års tid. Varför skall då inte Svärje lyckas ens bura in kriminella Mohammed???

Sossar har inte varit snälla men borgarna har varit ännu jävligare. Så glöm inte bort 8 års styre med freddan!!

Men ni skulle tvunget ha in SD i regeringen och fick Borgarna på köpet. Det var väl förbannat begåvat va?

Jag skyller på Fredde när han satt där.

Hade man stängt dörren efter att de rödgröna vann så hade vi aldrig stått här idag, men det hände ju inte, eller hur?

Hade man tagit tag i kriminaliteten ordentligt under dess uppbyggnad, så hade vi inte stått här idag.

Oskyldiga människor blev avrättade på öppen gata och sossarna verkade bara rycka på axlarna.

Jag har aldrig röstat SD.
Senast redigerad av Cooltrayne 2024-09-19 kl. 20:35.
Citera
2024-09-19, 20:33
Avslutad
Citat:
Hur svårt kan det va? Orsaken till att vi ska ha privat sjukförsäkring är att det allmänna sjukvården är riktigt dålig.

ehh ja jag vet!!
Men då ska vi väl ändå för helvete inte betala skatt så fall om den är så dålig sjukvården?

Du verkar liksom inte riktigt förstå poängen med att man betalar skatt, för då ska man få en massa saker, sjukvård, medicin, infrastruktur, skola, omsorg med mera. Det är ingenting som man ska gå och teckna egna försäkringar för att täcka upp. För att staten har slarvar bort våra pengar och ger till främmande nationer!

Men jag märker att du hänger inte riktigt med?
Citera
2024-09-19, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag skyller på Fredde när han satt där.

Hade man stängt dörren efter att de rödgröna vann så hade vi aldrig stått här idag, men det hände ju inte, eller hur?

Hade man tagit tag i kriminaliteten ordentligt under dess uppbyggnad, så hade vi inte stått här idag.

Oskyldiga människor blev stöttade på öppen gata och sossarna verkade bara rycka på axlarna.

Jag har aldrig röstat SD.

Håller med dig.
Sossarna är inte utan skuld. De valde att inget göra för de ville inte ha problem.

Jag har alltid röstat SD men förra valet gjorde jag det inte. Jag såg igenom vad SD hade blivit när de gav sig i lag med Borgarna.
Citera
2024-09-19, 20:36
Medlem
Citat:
Håller med dig.
Sossarna är inte utan skuld. De valde att inget göra för de ville inte ha problem.

Jag har alltid röstat SD men förra valet gjorde jag det inte. Jag såg igenom vad SD hade blivit när de gav sig i lag med Borgarna.

Den här sjuklövern/åttaklövern kommer aldrig klara av att ändra på saker.
Citera
2024-09-19, 20:38
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
ehh ja jag vet!!
Men då ska vi väl ändå för helvete inte betala skatt så fall om den är så dålig sjukvården?

Du verkar liksom inte riktigt förstå poängen med att man betalar skatt, för då ska man få en massa saker, sjukvård, medicin, infrastruktur, skola, omsorg med mera. Det är ingenting som man ska gå och teckna egna försäkringar för att täcka upp. För att staten har slarvar bort våra pengar och ger till främmande nationer!

Men jag märker att du hänger inte riktigt med?
Sveriges skattetryck är inte så kollossalt längre. Vi ligger 8:a bland OECD-länderna. Biståndet är också relativt lågt. Det har därför börjat bli lättare att tjäna sig en rejäl hacka då inte staten tar lika mycket, inte minst efter senaste budgeten.

Om du missat denna omläggning av skatt och ansvar föreslår jag att du vaknar till och skaffar dig en sjukvårdsförsäkring.
Citera
2024-09-19, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Den här sjuklövern/åttaklövern kommer aldrig klara av att ändra på saker.

Även här är jag enig med dig.

De kan inte och de vill inte det heller. De förstår det är en omöjlighet att lösa. Skulle man nu lösa det så kräver det så drastiska metoder och det klarar inte gemene svensk av.

Vi är i stort behov av en stark ledare eller diktator som pekar med hela handen. Då kanske folk hade börjat vakna.
Men så länge vi har de poliser eller kriminalvårdare och sos kärringar och domstolar så kommer det aldrig att gå.

Lämna skiten medans ni kan för Sverige är så kört.
Ja även med SD och de hade haft 55 % så hade de inte heller vågat eller kunnat för Åkesson är för vek och numera även köpt och korrumperad.
Citera
2024-09-19, 20:41
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Håller med dig.

Om du missat att SD alltid varit ett borgerligt skattesänkarparti, kan jag förstå att du nu har blivit tagen på sängen.
Citera
2024-09-19, 20:42
Avslutad
Citat:
Sveriges skattetryck är inte så kollossalt längre. Vi ligger 8:a bland OECD-länderna. Biståndet är också relativt lågt. Det har därför börjat bli lättare att tjäna sig en rejäl hacka då inte staten tar lika mycket, inte minst efter senaste budgeten.

Om du missat denna omläggning av skatt och ansvar föreslår jag att du vaknar till och skaffar dig en sjukvårdsförsäkring.

Jo det är extremt högt skattetryck. Jag har en sjukvårdsförsäkring för jag bor utomlands.

Men du vet jag kan tycka saker är åt helvete ändå även om det gäller andra människor. Kallas empati med de gamla och sjuka. För detta med medicinen var jävligt fult.

Du å andra sidan bör läsa på mer om ekonomi och svenskt skattetryck.
Citera
2024-09-19, 20:43
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Även här är jag enig med dig.

De kan inte och de vill inte det heller. De förstår det är en omöjlighet att lösa. Skulle man nu lösa det så kräver det så drastiska metoder och det klarar inte gemene svensk av.

Vi är i stort behov av en stark ledare eller diktator som pekar med hela handen. Då kanske folk hade börjat vakna.
Men så länge vi har de poliser eller kriminalvårdare och sos kärringar och domstolar så kommer det aldrig att gå.

Lämna skiten medans ni kan för Sverige är så kört.
Ja även med SD och de hade haft 55 % så hade de inte heller vågat eller kunnat för Åkesson är för vek och numera även köpt och korrumperad.
Sverige är hur bra som helst, för den som är beredd att kavla upp ärmarna och jobba ordentligt.
Lata och oansvariga Bbattar och WT, lär dock inte få bättre tider efter denna budget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in