2024-09-19, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Ja.
Vi ger bort bistånd till andra länder men låter de fattiga gå till kyrkan/giving people osv för att kunna få mat för hela månaden.
Det har ju inte ens med den regering att göra utan det var lika illa när S&Co satt där.

Pinsamt för ett land som samtidigt hjälper flyktingar vilket vi naturligtvis borde göra, men kanske lagomt många istället för dagens siffror.

Precis!
Vi ger hellre bort det till andra länder och andra folk som bara stjäl våra pengar och begår brott dessutom. Men vi svenskar skall stå ut med kallas rasister, latmaskar med mera samtidigt som regeringen pissar på oss.

Att inte fler politiker i Sverige skjuts är för mig en stor gåta.

Kommer ihåg något citat när jag pluggade ekonomi . i stil med: "ett land är aldrig rikare än hur de behandlar den fattigaste delen av sin befolkning".

Läser du det Åkesson så läs det igen och skäms för du gav dig i lag med de äckliga borgarna.
Citera
2024-09-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Otroligt grisigt.
Men folk visste ju om vad de skulle få med en borgerlig regering och med draghjälp från SD.
i borgarnas och SD s värld finns ingen fattig, sjuk eller handikappad människa. Alla kan och alla SKALL arbeta. För arbete "ger frihet"!!

Jag har sagt det i otaliga trådar innan att SD har gett sig in på helt fel spår och även detta med medicinerna kommer göra så SD blir ett parti som kom såg och sedan försvann för evigt. (jag kan inte säga jag kommer sakna dem heller). Snacka om sälja ut sina egna väljare.

Fy fan för en sån som Åkesson. Att den personen vågar visa sig offentligt efter alla de lögner och skit han ställt till med.

Åkesson som sade det skulle satsas på de gamla. De som byggde Sverige
Hur gick det med den devisen herr Åkesson???!!!!

Synd att S,MP,C och V är lika usla.
Citera
2024-09-19, 20:07
Avslutad
Citat:
Synd att S,MP,C och V är lika usla.

Nej de är faktiskt inte lika usla.

MP är ju för visso i en klass för sig och så även sossar. Men sossar är inte lika elaka mot sina egna medborgare som borgarna är.

Vänstern är de enda som tänker på de gamla i alla fall.

De som säger nu något om SD är bättre än alternativen kan hålla käft då det nu bevisligen har visat sig vilka jävla as de är.
Citera
2024-09-19, 20:10
Medlem
FatDancers avatar
Säger vi dra åt helvete då. E detta höger politik?
Citera
2024-09-19, 20:14
Medlem
Citat:
Precis!
Vi ger hellre bort det till andra länder och andra folk som bara stjäl våra pengar och begår brott dessutom. Men vi svenskar skall stå ut med kallas rasister, latmaskar med mera samtidigt som regeringen pissar på oss.

Att inte fler politiker i Sverige skjuts är för mig en stor gåta.

Kommer ihåg något citat när jag pluggade ekonomi . i stil med: "ett land är aldrig rikare än hur de behandlar den fattigaste delen av sin befolkning".

Läser du det Åkesson så läs det igen och skäms för du gav dig i lag med de äckliga borgarna.

Tyvärr så behöver vi klona Markus Allard och sätta en klon på de 5 största posterna i regeringen.

Jag ser inget annat än att det kommer in nytt blod som kan skilja på ditt och mitt, och viktigt och onödigt.
Först då kommer landet att börja gå åt rätt håll. Det är den sortens politiker vi behöver ha, i majoritet.
Citera
2024-09-19, 20:15
Medlem
RutgerFuchss avatar
Alltså sluta gnälla och börja ta ansvar för er själva och lägg det inte på mamma staten.
En bra tilläggssjukvårdsförsäkring utjämnar snabbt den högre kostnaden för läkemedel.
Trodde helt ärligt att alla hade en sådan nuförtiden.
Citera
2024-09-19, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eleO12O24
Tror du folk äter medicin regelbundet för det är roligt? Sjukdomar påverkar också livet som helhet och försvårar möjligheten kunna få bra jobb och högre utbildning. Är man fullt frisk är det lättare tjäna bra med pengar.

Detta är verkligen bara ett sätt sparka på de som redan ligger ner och plågas av sjukdomar. Finns många andra ställen de kan spara in pengar på som tex SVT som kostar 10 miljarder kr om året för underhållning. Där höjde Tidö-regeringen istället budgeten.

SD gillar alltså att SVTs högsta chef får en lön på 250.000 kr/månaden från skattemedel, men sjuka ska man göra livet ännu mer surt för. Tror inte SD kommer vara populära bland vanligt folk nästa val.

SD betraktas redan som pesten hos många som förr såg sig som äkta Svärjevänner.
Utomlands har folk alltid röstat SD nu för tiden här hör man ingen som säger något positivt om SD.

Åkesson bör nog halshuggas. Eller förlåt jag menade kanske mer avsättas som ledare för ett parti som går mot sin egen död.

SD väljer hellre belöna SVT s chefer med hög lön och fortsatt invandring. Var det verkligen detta de gick på val med dessa löften år 2022?

De sänkte Akassan, sjukförsäkringen och sedan tandvården och nu medicinerna? MEN de behöll invandringen och fortsatt fri tandvård för negrerna. Är ni som röstade SD nöjda nu med vad ni ställt till med?
Citera
2024-09-19, 20:16
Medlem
Helt okej om pengarna istället går till något lika viktigt eller viktigare. Tyvärr tror jag inte att sådant är fallet.
Citera
2024-09-19, 20:18
Medlem
Citat:
Nej de är faktiskt inte lika usla.

MP är ju för visso i en klass för sig och så även sossar. Men sossar är inte lika elaka mot sina egna medborgare som borgarna är.

Vänstern är de enda som tänker på de gamla i alla fall.

De som säger nu något om SD är bättre än alternativen kan hålla käft då det nu bevisligen har visat sig vilka jävla as de är.

Jag vet inte riktigt vilken värld du lever i men de senaste 12 åren har varit ett jävla helvete för ganska många Svenskar.
De kriminella har infiltrerat allt på dessa år. Många fattiga och sjuka har blivit utskrivna från försäkringskassan och du har ju löst om fall där folk har tagit livet av sig pga känslan av hopplöshet.

Man måste va jävligt naiv för att tycka att det är bra.
Citera
2024-09-19, 20:23
Avslutad
Citat:
Jag vet inte riktigt vilken värld du lever i men de senaste 12 åren har varit ett jävla helvete för ganska många Svenskar.
De kriminella har infiltrerat allt på dessa år. Många fattiga och sjuka har blivit utskrivna från försäkringskassan och du har ju löst om fall där folk har tagit livet av sig pga känslan av hopplöshet.

Man måste va jävligt naiv för att tycka att det är bra.

Du grabben!
Innan du skriker för mycket om invandringen så glöm inte bort.-. "öppna era hjärtan Fredrik" Han var den som öppnade upp allt på vid gavel. Inte sossarna!

Jag vet att sossarna ställt till med mycket skit men det har borgarna med gjort och de har nu haft 2 år på sig påbörja!! Börja ta hand om gängen men noll har hänt!! Säg nu för fan inte att det tar 16 år lösa det problemet som din kära Ulf har sagt.

Israel började rensa ut skitfolket i Gaza och de har mer eller mindre rensat det området på ett års tid. Varför skall då inte Svärje lyckas ens bura in kriminella Mohammed???

Sossar har inte varit snälla men borgarna har varit ännu jävligare. Så glöm inte bort 8 års styre med freddan!!

Men ni skulle tvunget ha in SD i regeringen och fick Borgarna på köpet. Det var väl förbannat begåvat va?
Citera
2024-09-19, 20:24
Medlem
DrunkenZealots avatar
Väntar bara på att det kommer ett undantag. Är du brun eller invandrare så får du allt gratis. Är du Svensk skall du dö utan läkemedel.
Citera
2024-09-19, 20:25
Medlem
Citat:
Det är ju inte så att Soc för en utbetalning på automatik när du ligger på gränsen, det blir en utredning såklart.
Bor du i en för dyr bostad?
Avslag.
Har du några som helst tillgångar som kan säljas först?
Avslag.

Du kan ju gå med i nån av alla grupper på Facebook där folk tigger mat varje månad. Det är inte speciellt ovanligt.
Det är ganska många som har det tufft i vårat land, oavsett hur du klassar dom.

Ja, men det beror ju inte på att dom är "fattiga".
Har man tillgångar är man inte "fattig". Har man ett dyrt boende har man valt att lägga sina pengar på det. Har man dåliga vanor så är även det ett eget val.

Visst vore det upprörande om villaägarna i Djursholm skulle få socialbidrag?
Vanligt folk tycker det i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in