2024-09-19, 19:22
Medlem
Detta är givetvis riktigt jävla bra. Fy fan när man står inkön på apoteket och ser alla smutsiga jävlar som ska ha gratis medicin för sjukdomar de orsakat sig själva.
Jag betalar med glädje skatt till äldre och de som blir sjuka av otur. Men kraftigt överviktiga och blattar får fan betala sin egna medicin 💊
Citera
2024-09-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jobbskatteavdraget. Folk på bidrag får ändå mediciner betalda.

Du menar tandvården som de inte går på?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/unga-uteblir-fran-gratis-tandlakarbesok-orsakar-stora-forluster-for-kliniker

Du menar att folk som omfattas av socialförsäkringar får det där jobbskatteavdraget eller att de får sina mediciner betalda av vem, Gud?

Nä du den där valsen får du dra med någon annan.
Citera
2024-09-19, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Då drabbar det ju inte ENBART de som har de svårt redan, eller hur?

De som inte har det svårt drabbas ju inte av lite mindre i plånboken direkt. Det kvittar liksom.

Nu kanske du fattar?
Citera
2024-09-19, 19:38
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
De som inte har det svårt drabbas ju inte av lite mindre i plånboken direkt. Det kvittar liksom.

Nu kanske du fattar?

Ja men då kan man ju alltid använda sig av den meningen. För det är ju alltid den som inte har råd som blir drabbad.

Och de finns det alltid någon som inte har
Citera
2024-09-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ja men då kan man ju alltid använda sig av den meningen. För det är ju alltid den som inte har råd som blir drabbad.

Och de finns det alltid någon som inte har

Ja. Och det är väl dem man helst vill hjälpa tänker jag?

Jag skiter i 2000kr mer/månad, jag betalar redan hutlöst mkt skatt/år så tusenlappen som blir över efter skatten gör varken till eller från för mig.

Men för de som ligger på gränsen, är sjuka men inte får pengar av Soc eller försäkringskassan, för de så är 2000kr mat för 2-3veckor…
Citera
2024-09-19, 19:45
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ja. Och det är väl dem man helst vill hjälpa tänker jag?

Jag skiter i 2000kr mer/månad, jag betalar redan hutlöst mkt skatt/år så tusenlappen som blir över efter skatten gör varken till eller från för mig.

Men för de som ligger på gränsen, är sjuka men inte får pengar av Soc eller försäkringskassan, för de så är 2000kr mat för 2-3veckor…

Ja det ligger lite sanning i de du säger.
Man kanske borde ha nån form av nedre gräns på inkomst som reglerar detta så de som verkligen har det dåligt ställt får än mer stöd.
Citera
2024-09-19, 19:52
Medlem
Citat:
Ja det ligger lite sanning i de du säger.
Man kanske borde ha nån form av nedre gräns på inkomst som reglerar detta så de som verkligen har det dåligt ställt får än mer stöd.

Ja.
Vi ger bort bistånd till andra länder men låter de fattiga gå till kyrkan/giving people osv för att kunna få mat för hela månaden.
Det har ju inte ens med den regering att göra utan det var lika illa när S&Co satt där.

Pinsamt för ett land som samtidigt hjälper flyktingar vilket vi naturligtvis borde göra, men kanske lagomt många istället för dagens siffror.
Citera
2024-09-19, 19:57
Avslutad
Citat:
Det drabbar ju enbart de som har det svårt redan.

Jävligt grisigt kan jag tycka.

Otroligt grisigt.
Men folk visste ju om vad de skulle få med en borgerlig regering och med draghjälp från SD.
i borgarnas och SD s värld finns ingen fattig, sjuk eller handikappad människa. Alla kan och alla SKALL arbeta. För arbete "ger frihet"!!

Jag har sagt det i otaliga trådar innan att SD har gett sig in på helt fel spår och även detta med medicinerna kommer göra så SD blir ett parti som kom såg och sedan försvann för evigt. (jag kan inte säga jag kommer sakna dem heller). Snacka om sälja ut sina egna väljare.

Fy fan för en sån som Åkesson. Att den personen vågar visa sig offentligt efter alla de lögner och skit han ställt till med.

Åkesson som sade det skulle satsas på de gamla. De som byggde Sverige
Hur gick det med den devisen herr Åkesson???!!!!
Citera
2024-09-19, 19:57
Medlem
Sasha08s avatar
Sänk skatten och så får folk hushålla med sin lön som dom vill,
Citera
2024-09-19, 19:58
Medlem
eleO12O24s avatar
Citat:
Har alla som äter medicin regelbundet det svårt ekonomiskt?

Vad har du för belägg för det?
Tror du folk äter medicin regelbundet för det är roligt? Sjukdomar påverkar också livet som helhet och försvårar möjligheten kunna få bra jobb och högre utbildning. Är man fullt frisk är det lättare tjäna bra med pengar.

Detta är verkligen bara ett sätt sparka på de som redan ligger ner och plågas av sjukdomar. Finns många andra ställen de kan spara in pengar på som tex SVT som kostar 10 miljarder kr om året för underhållning. Där höjde Tidö-regeringen istället budgeten.

SD gillar alltså att SVTs högsta chef får en lön på 250.000 kr/månaden från skattemedel, men sjuka ska man göra livet ännu mer surt för. Tror inte SD kommer vara populära bland vanligt folk nästa val.
Citera
2024-09-19, 20:01
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ja.
Vi ger bort bistånd till andra länder men låter de fattiga gå till kyrkan/giving people osv för att kunna få mat för hela månaden.
Det har ju inte ens med den regering att göra utan det var lika illa när S&Co satt där.

Pinsamt för ett land som samtidigt hjälper flyktingar vilket vi naturligtvis borde göra, men kanske lagomt många istället för dagens siffror.

Ja det har du helt rätt i
Citera
2024-09-19, 20:01
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eleO12O24
Tror du folk äter medicin regelbundet för det är roligt? Sjukdomar påverkar också livet som helhet och försvårar möjligheten kunna få bra jobb och högre utbildning. Är man fullt frisk är det lättare tjäna bra med pengar.

Detta är verkligen bara ett sätt sparka på de som redan ligger ner och plågas av sjukdomar. Finns många andra ställen de kan spara in pengar på som tex SVT som kostar 10 miljarder kr om året för underhållning. Där höjde Tidö-regeringen istället budgeten.

SD gillar alltså att SVTs högsta chef får en lön på 250.000 kr/månaden från skattemedel, men sjuka ska man göra livet ännu mer surt för. Tror inte SD kommer vara populära bland vanligt folk nästa val.

Vad fan pratar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in