Citat:
Ursprungligen postat av
kanblikul
Bevis på 17M är Jockiboi. Du blandar från att veta allt till att undanhålla information. Vad fick Jockiboi betala i hyra på Lundellhuset 2021, 2022 och 2023 då? Låter konstigt att Jockiboi som hade noll koll om företag inte har någon skattesmäll de åren också. Om man vet hur EKO och skatteverket jobbar så vet man att denna typ av brottslighet tar tid.
Har han sagt att det är värt 17M? Okej jag vet inte hsrbbara hört 15M värde lite slarvigt från olika håll.
Men husets värde är INTE med på vinsten på 11.5M. Och verkar inte värderats 2023. Kanske värderas 2024 efter 2 år då ökar ju tillgångarna ännu mer från 41M. Med vinsten 2024 på 9.5M än så länge har ju företaget tillgångar på 50M. Du försöker ju få siffrorna 2023 att bero på uppvärdeting av huset men vinsten är INTE en del av husets ökade värde.
De flyttade därifrån mitten 2022 så ingen hyra efter det. Hyran innan vet jag inte. Ring och kolla med skatteverket själv? Allt är klart mellan partnerna idag.
Skattesmällen berodde ju på vissa speciella utgifter. De fanns väl inte 2022 helt enkelt? Det var väl avdrag på bilar, kläder och bygget om jag inte minns helt fel.
Edit: Jo 37 000kr i hyra alla år de bodde i Lundellhuset.