2024-09-19, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag har sett den när han var hos Malou, det var en fin intervju, gud vad den killen har gått igenom från kungarna av T till idag, wow😍

Jag är också sjukt imponerad vilken resa han gjort. Från alkisbänken i Vadstena till detta. Både som företagare och människa. Både Jocke nu och Jacke som drogfri har ju visat intelligens. Min mor följer inte Jockes liv och har väl med all rätt varit skeptisk mot honom tidigare, han var ingen bra förebild för alla barn då, men hon har sett han på TV några gånger tex Renees brygga och Jeperdy där hon nämnt några gånger vilken resa han verkar gjort.
Citera
2024-09-19, 18:33
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Självklart 🙂

Så Jocke hos Malou och Chrippa i häktet. Jocke vinst 11.5M och Chrippa PK 😆

Jocke hämtar barnen förskola och Chrippa drar 3 dagar till Marbella.

Är husets omvärdering på +10millar("vinsten") inräknad 2023 eller kommer det nästa år?
Vet du vilket datum Jockiboi förstod att man inte kan ta ut allting på firman? Tänkte på att han fifflade 6-8millar i skatter för ett tag sen.
Citera
2024-09-19, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det var ju dock du som drog upp Jocke och Chrippas skattefusk. Så det var ju du som flyttade fokuset dit.
Menar du att du gjorde en fokus förflyttning?

"Mitt inlägg hade en poäng hur du kritisera Jocke där det inte finns nåt att kritisera medan du försvarar"
Nu är det snarare som du försvarar jockes skattefusk och kritiserar Chrippas skattefusk? Du gör själv det du ljög om att jag gjorde.

Fokusförlyttning är när man ändrar fokus från ett ämne, vilket ämne menar du jag ändrat fokus ifrån när jag svarar på ett inlägg du pratar om skatttefusk?

Du ser inte skillnad på Jockes skatteavdrag och Chrippas rena skattesmittningar på inkomst? Anser du lån och skulder är samma sak också? Att man kan bli indirekt vräkt? Spela skenhelig? Att man har Keso under snoken?

Se. Du vill aldrig prata sakfrågor. Du är mer intresserad av min påståda fokysförflyttning. Bäst är nog att sätta dig på ignore.
Citera
2024-09-19, 18:37
Medlem
Citat:
Så är det ju. Kan inte erkänna ett enda fel. Ska bli intressant hur dessa användare bemöter företagets siffror från 2023. Och de blev godkända av skatteverket igår så inga konstigheter. De har ju varit väldigt negativa till företagets ekonomi och att rasat bara fortsätter efter en förlust 2022 på 200k.

Pratade med Jocke imorse om företagets framtid och ekonomi. Finns mycket att nämna. Men det är mycket positivt. Mycket på gång. Tex ett nytt fastighetsprojekt, intäkter YT går jättebra och slutet av året stora intäkter Dokumentären, långfilmer osv. Så mkt intäkter från så många ställen. Omsättning 25-30M 2025 är nog inte omöjligt samtidigt låga omkostnader nu. Inga fel i byggen längre, inga tv projekt som kostsr mkt osv. Planen Spat och Airbnb lätt väldigt bra. Kommer klara av räntan och amorteringen med några få bokningar i månaden.

Jag blir väldigt glad av att läsa detta. Jag unnar honom all framgång och mer därtill.
Citera
2024-09-19, 18:37
Avslutad
Citat:
Jag är också sjukt imponerad vilken resa han gjort. Från alkisbänken i Vadstena till detta. Både som företagare och människa. Både Jocke nu och Jacke som drogfri har ju visat intelligens. Min mor följer inte Jockes liv och har väl med all rätt varit skeptisk mot honom tidigare, han var ingen bra förebild för alla barn då, men hon har sett han på TV några gånger tex Renees brygga och Jeperdy där hon nämnt några gånger vilken resa han verkar gjort.

Ja det är en riktig resa han gjort, väldigt imponerande.
Hoppas dokumentären kommer snart, ska bli spännande och intressant.
Citera
2024-09-19, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Är husets omvärdering på +10millar("vinsten") inräknad 2023 eller kommer det nästa år?
Vet du vilket datum Jockiboi förstod att man inte kan ta ut allting på firman? Tänkte på att han fifflade 6-8millar i skatter för ett tag sen.

Huset har värderats upp från 8.7M till 15M (tror jag) på 6 år så inga 10M. Men spelar det så stor roll? Företaget har tillgångar på minst 41M eller om det var 46M.

Allt till skatteverket är betalt och de håller väl inte med om domen men accepterar den och gör inte sådana skatteavdrag längre om det nu skulle bli aktuellt igen. Det de gjorde skatteavdrag på är ju omkostnader de inte har idag riktigt.
Citera
2024-09-19, 18:54
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Huset har värderats upp från 8.7M till 15M (tror jag) på 6 år så inga 10M. Men spelar det så stor roll? Företaget har tillgångar på minst 41M eller om det var 46M.

Allt till skatteverket är betalt och de håller väl inte med om domen men accepterar den och gör inte sådana skatteavdrag längre om det nu skulle bli aktuellt igen. Det de gjorde skatteavdrag på är ju omkostnader de inte har idag riktigt.

Nej, det spelar ingen roll att Jockiboi gjort sin vinst i omvärdering av huset(även om 17millar är en skum värdering av huset), bara skumt att du vill baka in den för att det ska låta som att Jockiboi är värsta storföretagaren.

Jockiboi blev i början av 2023 förvånad att man inte kan göra avdrag på allt man gör och skatteverket har bara räknat ut fifflet 2019-2020. Varför inte bara ta med att han bott i Lundellhuset tills slutet av 2023 och Jockiboi ovetande av avdrag 2021-2023? Kommer det senare eller är det ngt större på g som gör att det drar ut på tiden?
Citera
2024-09-19, 19:19
Bannlyst
Citat:
Nej, det spelar ingen roll att Jockiboi gjort sin vinst i omvärdering av huset(även om 17millar är en skum värdering av huset), bara skumt att du vill baka in den för att det ska låta som att Jockiboi är värsta storföretagaren.

Jockiboi blev i början av 2023 förvånad att man inte kan göra avdrag på allt man gör och skatteverket har bara räknat ut fifflet 2019-2020. Varför inte bara ta med att han bott i Lundellhuset tills slutet av 2023 och Jockiboi ovetande av avdrag 2021-2023? Kommer det senare eller är det ngt större på g som gör att det drar ut på tiden?

Hur förklarar du vinst 11.9M 2023? Bättre likviditet, solidaritet osv. Har du bevis huset värderats upp till 17M? De 11.9M ligger väl inte på husets uppgång i värde?

Finns inga mera tvister. 2021, 2023, 2023 är klart.

De har ju 15M in och 4M ut alltså 11M vinst. Där räknas inte uppvärderingar. Huset verkar inte värderats 2023 då tillgångar gått från 30M till 41M.
Senast redigerad av Toapapper54 2024-09-19 kl. 19:23.
Citera
2024-09-19, 19:29
Bannlyst
Citat:

De flyttade från huset mitten 2022 inte sent 2023.
Citera
2024-09-19, 19:32
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Hur förklarar du vinst 11.9M 2023? Bättre likviditet, solidaritet osv. Har du bevis huset värderats upp till 17M? De 11.9M ligger väl inte på husets uppgång i värde?

Finns inga mera tvister. 2021, 2023, 2023 är klart.

De har ju 15M in och 4M ut alltså 11M vinst. Där räknas inte uppvärderingar. Huset verkar inte värderats 2023 då tillgångar gått från 30M till 41M.

Bevis på 17M är Jockiboi. Du blandar från att veta allt till att undanhålla information. Vad fick Jockiboi betala i hyra på Lundellhuset 2021, 2022 och 2023 då? Låter konstigt att Jockiboi som hade noll koll om företag inte har någon skattesmäll de åren också. Om man vet hur EKO och skatteverket jobbar så vet man att denna typ av brottslighet tar tid.

Citat:
De flyttade från huset mitten 2022 inte sent 2023.

Konstigt att de adressändra sent 2023 och inte mitten av 2022, eller?
Senast redigerad av kanblikul 2024-09-19 kl. 19:34.
Citera
2024-09-19, 19:43
Bannlyst
Citat:
Bevis på 17M är Jockiboi. Du blandar från att veta allt till att undanhålla information. Vad fick Jockiboi betala i hyra på Lundellhuset 2021, 2022 och 2023 då? Låter konstigt att Jockiboi som hade noll koll om företag inte har någon skattesmäll de åren också. Om man vet hur EKO och skatteverket jobbar så vet man att denna typ av brottslighet tar tid.

Har han sagt att det är värt 17M? Okej jag vet inte hsrbbara hört 15M värde lite slarvigt från olika håll.

Men husets värde är INTE med på vinsten på 11.5M. Och verkar inte värderats 2023. Kanske värderas 2024 efter 2 år då ökar ju tillgångarna ännu mer från 41M. Med vinsten 2024 på 9.5M än så länge har ju företaget tillgångar på 50M. Du försöker ju få siffrorna 2023 att bero på uppvärdeting av huset men vinsten är INTE en del av husets ökade värde.

De flyttade därifrån mitten 2022 så ingen hyra efter det. Hyran innan vet jag inte. Ring och kolla med skatteverket själv? Allt är klart mellan partnerna idag.

Skattesmällen berodde ju på vissa speciella utgifter. De fanns väl inte 2022 helt enkelt? Det var väl avdrag på bilar, kläder och bygget om jag inte minns helt fel.

Edit: Jo 37 000kr i hyra alla år de bodde i Lundellhuset.
Citera
2024-09-19, 19:49
Bannlyst
Citat:
Konstigt att de adressändra sent 2023 och inte mitten av 2022, eller?

Nej September 2022.

https://mrkoll.se/person/Joakim-Alexander-Lundell-Rorsmansvagen-2-B-Norrkoping/uerAuerAkyqRaQcYfrkyqRaQbTAQmcYfrcYfrkyqRaQdYQapuh QcYfr

Tidigare adress står det under datum.

Och skatteverket gick inte till eko utan förvaltingsrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in