2024-09-19, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ännu en som inte vet vad neutralitet innebär.

Man kan inte vara neutral efter överenskommelse med endast en annan part, då uppstår de facto en bindning till den parten.

Ett exempel: om person B vill gå med i en förening som person A ogillar och person A därför hotar med att klå upp person B om han går med i den föreningen. Inför det hotet böjer sig person B och avstår att gå med i föreningen. Anser du att person B därmed är neutral i förhållandet mellan person A och föreningen?
Jag förstår inte vad du menar riktigt. Ukraina lovade att vara neutral och att aldrig ha kärnvapen detta bröt dom när dom började rusta upp militären med väst och det är där problemen verkligen startade.

Hur skulle du och hela världen känna om dom varit kapabla att fixa kärnvapen och bryta även den överenskommelsen?
'
Citera
2024-09-19, 18:02
Medlem
Dr.Judensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolbiten2
Hade inte Ukraina lurats av vissa väst länder som jag skrev så hade det varit fred och vi hade inte bränt en massa pengar på detta skitlandet utan kunnat fokusera på våra egna problem som är avsevärt större än denna konflikt, men såklart USA såg sin chans, Wallenberg och övriga i vapenindustrin och inte minst militären som skrämde upp vinalkisen maggan att gå med i Nato.

Och bara för att jag har denna syn gör inte mig till rysstroll era idioter.
Nej, du är nog inte rysstroll, bara en vanlig lågintelligent foliehatt.
Det är knappast vapenindustrin som drog igång det här kriget. Det var ryssland.
Citera
2024-09-19, 18:03
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
=torppet|89564308]

Det här är inte ett spel!
Kanon att du kommit på det till slut.
Dina inlägg andas komedi.

Det är riktiga människor som lider och dör. Om inte den amerikanska militären hade satt in veto - så skulle det se förfärligt ut i dag. Om vi ens skulle ha sett det!
Obegriplig mening. Du är inte svensk.

Skämta inte bort människors fasa.
. Du grabben, Ukraina lider varje dag, pg a den du hyllar.
[/quote]

Jag har en vän i frontlinjen i södra Ukraina. En Ukrainare.
Ska träffa ytterligare 2 imorgon i jobbet.
Ska fråga de vad de tycker om avskum som dig.
Citera
2024-09-19, 18:04
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
[quote=Grontarskont|89564660]
Citat:
Ursprungligen postat av torppet

När Putin börjar se Ukrainare som människor så kan vi börja ha en sansad diskussion!

Nej.
Det finns inget att säga till en ryss.
Citera
2024-09-19, 18:10
Medlem
Dr.Judensteins avatar
Citat:
Ukraina lovade att vara neutral och att aldrig ha kärnvapen detta bröt dom när dom började rusta upp militären med väst och det är där problemen verkligen startade.
Suck. Det där är däremot totalt rysstrollstugg som du svalt. Inget avtal om neutralitet fanns och anledningen till att man rustade upp militären var för att man såg ett hot österifrån, inte att man tänkt anfalla ryssland som faktiskt har kärnvapen.

Nato har inte utvidgat för att ha kärnvapen närmre Ryssland eller invadera utan för att grannländer känt sig hotade av ryssland och gått med. Som nu senast Sverige och Finland.
Landbaserade kärnvapen är irrelevanta i dagsläget, ICBMs avfyras från ubåtar som befinner sig i rörelse.

Så bara sluta med de där lögnerna, annars ÄR du ett rysstroll.

Bättre att bara vara en svagbegåvad dåre. Kolla in flat earth istället. Det stör ingen.
Citera
2024-09-19, 18:10
Medlem
Grontarskonts avatar
[quote=kolbiten2|89567698]
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Hur ser du på tyskar, två världskrig eller Japan? Och hur ser du på USA ska vi börja i mellanöstern eller även ta sydamerika mfl platser?

Ja 2024 har tysken och japanen blivit små musar som säger ingenting.

USA försöker vara världspolitiken men ett kommande inbördeskrig påverkar negativt.

Ryssland spelar nu i en egen liga där de håller på att starta ett 3e världskrig i samband med den fega attacken mot Ukraina!
Citera
2024-09-19, 18:23
Medlem
Citat:
Ukraina lovade att vara neutral och att aldrig ha kärnvapen detta bröt dom när dom började rusta upp militären med väst och det är där problemen verkligen startade.

Var finns motsättningen om dom lämnade i från sig kärnvapnen behövdes ju en regäl upprustning
av dom reguliära försvarsstridskrafterna hur skulle dom annars kunna svara om dom blev angripna.
Problemet som jag ser det är väl att denna upprustning gick på tok för långsamt.
Om dom inte förbundit sig att vara neutrala hade dom förstås kunnat ansöka om medlemskap i Nato
och på det sättet varit skyddade men som neutrala blev dom ju tvingade att skaffa sig en bra förmåga på egen hand självbevarelsedrift helt enkelt.
Citera
2024-09-19, 18:28
Medlem
Snapcounts avatar
Hälsningar ifrån Tyskland.

När jag var ute på vägarna idag, så såg jag HUMVEE's bli transporterade på lastbilar österut. Ökenfärgade...

Så det fylls på...
Citera
2024-09-19, 18:39
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
[quote=kolbiten2|89567698]
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Hur ser du på tyskar, två världskrig eller Japan? Och hur ser du på USA ska vi börja i mellanöstern eller även ta sydamerika mfl platser?

Vi pratar om Rysslands invasion av Ukraina. Är det svårt att fatta?
Citera
2024-09-19, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hälsningar ifrån Tyskland.

När jag var ute på vägarna idag, så såg jag HUMVEE's bli transporterade på lastbilar österut. Ökenfärgade...

Så det fylls på...

Detta är vad rykten säger också, har dessvärre inga länkar men tror det händer grejer nu. Håll i er.
Citera
2024-09-19, 18:44
Medlem
Citat:
Jag förstår inte vad du menar riktigt. Ukraina lovade att vara neutral och att aldrig ha kärnvapen detta bröt dom när dom började rusta upp militären med väst och det är där problemen verkligen startade.

Hur skulle du och hela världen känna om dom varit kapabla att fixa kärnvapen och bryta även den överenskommelsen?
'

Fan snackar du om?
Ukraina HADE kärnvapen, men gick med på att lämna ifrån sig dessa.
1994 garanterade ryZZland, USA och SB - Ukrainas territoriella sammanhållning i samband med att landet lämnade ifrån sig kärnvapen från sovjettiden.

När fan försökte Ukraina att skaffa kärnvapen? Har du en källa, eller försöker du bara förstöra tråden?
Citera
2024-09-19, 18:46
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Tyska stridsvagnar brinner återigen i Kursk så här 81 år senare efter världens största pansarslag.
Ryssarna vann då.

https://x.com/BowesChay/status/1836743973001433128
https://historia.nu/militarhistoriepodden/slaget-vid-kursk-ar-1943-varldens-storsta-pansarslag/

Tråkigt nog får inte Ryssland hjälp av väst denna gången så ditt försök föll platt

Ska vi förhålla oss till faktiska nutida händelser så börjar Ryssland få slut på allt som en dynamisk krigföring kräver . Samtidigt fylls Ukrainas förmåga på efter hand .

Bättre lycka nästa gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in