2024-09-19, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är inte lätt att diskutera med människor som är maniska och alltid ska ha rätt. Jättesvårt faktiskt.

Så är det ju. Kan inte erkänna ett enda fel. Ska bli intressant hur dessa användare bemöter företagets siffror från 2023. Och de blev godkända av skatteverket igår så inga konstigheter. De har ju varit väldigt negativa till företagets ekonomi och att rasat bara fortsätter efter en förlust 2022 på 200k.

Pratade med Jocke imorse om företagets framtid och ekonomi. Finns mycket att nämna. Men det är mycket positivt. Mycket på gång. Tex ett nytt fastighetsprojekt, intäkter YT går jättebra och slutet av året stora intäkter Dokumentären, långfilmer osv. Så mkt intäkter från så många ställen. Omsättning 25-30M 2025 är nog inte omöjligt samtidigt låga omkostnader nu. Inga fel i byggen längre, inga tv projekt som kostsr mkt osv. Planen Spat och Airbnb lätt väldigt bra. Kommer klara av räntan och amorteringen med några få bokningar i månaden.
Senast redigerad av Toapapper54 2024-09-19 kl. 08:13.
Citera
2024-09-19, 08:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är inte lätt att diskutera med människor som är maniska och alltid ska ha rätt. Jättesvårt faktiskt.
Toapapper påstod "Efter ytterdörren kommer en gemensam hall sedan kommer Jocke och deras lägenhetsdörr.", när jag sa att han hade fel och jocka hade en egen dörr med eget uterum utanför då påstod Toapapper "Nej det delas med en granne sägs tom i vloggen."
Kom ihåg att Toapapper flera gånger sa att han hade rätt och jag hade fel, för han hade insyn, han visste med säkerhet.
När jag då länkar till Jockes video där Jocke bekräftar allt jag säger. Då ändrar sig plötsligt Toapappers åsikter och svar emot mig.

Sedan att han försöker vrida det till att det handlar om ett meddelande han raderade och skriver "Jsg editersde mitt inlägg 2.52 och du postade 2.55 så försök inte att jag ändrade svar pga ditt inlägg!
Du är riktigt jävla vidrig."
när det raderade inlägget inte ens har nämnts eller haft något med diskussionen att göra är bara barnsligt.

Men visst vill du kalla det "maniskt" för att jag bevisade att Toapapper ljög när han påstod att han visste saker så får du väl göra det.
Eller så kan du sätta dig i diskussionen innan du börjar ryggdunka din bästis som sitter och ljuger i tråden.

Så jävla "maniskt" av mig att inte låta folk sitta och vräka ur sig vilka lögner dem vill, så jävla "maniskt" av mig att ge bevis på att personen ljuger
Senast redigerad av Dopy 2024-09-19 kl. 08:20.
Citera
2024-09-19, 11:18
Avslutad
Citat:
Sen får vi inte glömma att summorna det talas om inte är så stora för mängder av människor. Många har de pengarna. Vad kostar inte vissa märkesgrejer och det säljs ju för hutlösa summor och många kan lägga kanske 40 000 kr på en väska. Eller 10 000 kr på en liten bikini som knappt innehåller tyg osv.
Så jag är övertygad om att Jocke & Jonna vet vad dom gör.
Fastighetsmarknaden är den bästa investeringen och går det som förväntat kan det bli mycket bra för dom. Jag säger bara Lycka till 😃

Såklart både Jocke & Jonna vet vad dom gör, och banken tror ju på denna idé. Det kommer bli jättebra.
Citera
2024-09-19, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Ja, så är det absolut det blir en engångs grej. Men ändå rätt sjukt att folk är villiga att åka till Norrköping för att hyra hans spa i 2h.
Frågan är hur stor tryck kommer huset bli? Han snackar om airbnb då tänker jag mig rum och lägenheter, inte ett stor lyxhus.
Vilket fantasipris kommer det ligga på och hur många fans kommer vilja lägga dom summorna?
Jag skulle kunna tänka mig ifall jag hade pengarna att hyra huset för någon typ av fest, huset är ju trots allt väldigt fint. Men vill Jocke och Jonna verkligen har folk där som festar. Blir ju mycket slitage och förstörelse så frågan är om det är värt det. Dom kommer förmodligen har någon form av deposit folk får lägga när dom ska hyra.
Jag kollar rätt mycket på million dollar listing och ibland hyr dessa rika ut istället för att sälja boendet och rika människor är rätt bra på att förstöra hus för miljontals dollar, trots att dom betalar en förmögenhet i hyra.

Nu kommer det ju bli olika spel utrymmen med biljard och pingis osv.
Kanske företag kommer hyra in sig där, ha olika aktiviteter för sina anställda.
Jag tror nog det kommer bli ett vinnande koncept.
Citera
2024-09-19, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Då var det fastställt! 2023 och detta samma natt! Helt otroligt. Fattas bara att Eko stormar vinden i Linköping nu. Sen har vi ju tillslaget hos Jockes föräldrar i helgen. Och mer sker bakom kameran! Men kommer detta ut läcker Jocke så bättre vara tyst även om trollen vill veta. Och Chrippa vill ha stenkoll vad alla vet.

Jag får bara skit när jag säger att poliserna var hos föräldrarna? Fast jag vet att det var så, känns bra att du också är medveten om det, lite trött på att få skit fast man säger sanningen.
Citera
2024-09-19, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nu kommer det ju bli olika spel utrymmen med biljard och pingis osv.
Kanske företag kommer hyra in sig där, ha olika aktiviteter för sina anställda.
Jag tror nog det kommer bli ett vinnande koncept.

Inga vanliga människor som sagt, det blir för företag som ser det som en kul grej, födelsedagsfest, bröllopsfest osv.
Citera
2024-09-19, 12:52
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Mår du bra?
Du skrev " Efter ytterdörren kommer en gemensam hall sedan kommer Jocke och deras lägenhetsdörr."

Jocke säger ju själv "Men vi har ju som ett uterum innan man kommer in" Och Jonna svarar "som är som våran hall". Men det är klart att du tror Jocke ljuger när han säger att dem har ett uterum innan ytterdörren.
https://youtu.be/GNVH01vwh5U?t=472

Här ser du även när dem öppnar dörren att den går direkt in i deras lägenhet.
https://youtu.be/GNVH01vwh5U?t=515

Det går ju inte ens att diskutera med dig när Jocke säger något och du sedan säger att det inte är så. Jag tror Jocke vet mer om hur dem bor än du gör
Det är helt enkelt en farstu (förstuga) - de var vanliga förr i synnerhet norröver.
Citera
2024-09-19, 12:55
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Jag får bara skit när jag säger att poliserna var hos föräldrarna? Fast jag vet att det var så, känns bra att du också är medveten om det, lite trött på att få skit fast man säger sanningen.
Det har inte varit något "tillslag" hos föräldrarna.
Det gjordes en kontroll i området efter att det kommer rapporter om en eller fler beväpnade killar - det visade sig vara falsklarm och handlade om hur någon eller några jackor bars.
Citera
2024-09-19, 16:19
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Yttrandefriheten gäller bara vissa.
Det anmäls inlägg helt vilt sanningen får bara inte komma fram
Polisen var på Konstruktörs gatan på aktuell adress på
Våning 1.

Även nu om Christofer drar en lina
Varför i hela helvetet publicerar de skånska ludret de då för ?
Denna fråga kom ifrån en nära släkting ifrån Blomqvist sidan.
Ska bli skönt när folk verkligen törs skriva o förklara
Människor som har insyn och berätta hur de egentligen ligger till.
De börjar nog bli lite ensamt nu. Du verkade lite nervös på Ica idag Christofer.

Vet att du läser här Christofer men anmäl på för din sanning är tyvärr inte våran.
Då kan du ju visa stöd för det påståendet ?

Oavsett har de inte gjort något "tillslag" - de har kontrollerat en falsk/felaktig anmälan om att någon skulle ha setts med vapen.

Flera polispatruller larmades klockan 14.42 på söndagen till Konstruktörsgatan i Linköping.

▪️Enligt polisen hade någon sett ”ett misstänkt beteende” hos flera personer och det fanns misstankar om att någon hade vapen.

👮‍♂️- ”Vi befarade att det skulle kunna bli någonting. Men mycket av iakttagelserna är att man trott att det är något. Initialt hette det att man hade sett vapen. Men det visade sig att man inte hade sett vapen utan att de hade gjort något med sina jackor”, säger Lars-Göran Nilseryd

https://www.instagram.com/p/C_8OWS9oXt5/

Vill du påstå att dessa - flertalet personer - kontrollerades i Chrippas föräldrars lägenhet - så får du visa belägg för det.
Mer sannolikt är att de i så fall har frågat dem om iakttagelser- eller att de inte ens varit hos dem, som Chrippa säger - men något tillslag har det inte varit frågan om.
Citera
2024-09-19, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det var en bra och intressant intervju. Jag fastnade vid när han sa att ingen hade dykt upp när det var riktigt illa. Fullständigt obegripligt.

Jag ser fram emot att se dokumentären. Vet man om det finns något datum än?

Ja det är obegripligt, så ensam han måste känt sig i många år.
Jag tror dokumentären kommer nu i höst med tanke på att dom pratade så mycket om hans barndom, men kan inte veta säkert.
Citera
2024-09-19, 17:09
Bannlyst
Citat:

Det händer saker mellan Chrippa och polis nu kan jag säga 😉

Du har bevisat att du har insyn och är pålitlig. Skrivit flera saker som bara få personer vet.
Citera
2024-09-19, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Det händer saker mellan Chrippa och polis nu kan jag säga 😉

Du har bevisat att du har insyn och är pålitlig. Skrivit flera saker som bara få personer vet.

Tack 🙏
Dom flesta verkar förstå att de nu händer saker runtomkring och att det minskade inläggen på instagram, snap och youtube beror på något.
med tanke på hur det sett ut tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in