2024-09-19, 15:11
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Terrorister, nej.
Islamister, inte 99% men tillräckligt stor andel för att det ska vara ett problem. Skillnaden mellan islamist och våldsbejakande islamist (terrorist) är hårfin. Islamister protesterar aldrig mot våldsbejakande islamism.

I Sverige idag behövs ingen media övht, vi lever med islamister mitt ibland oss i stort antal. Så fort du ser en kvinna med slöja så vet du, och du kan räkna med att hela hennes släkt också är islamister. Du kommer ALDRIG se eller höra dessa människor ta avstånd från islamism och islamsk terror. Gissa varför.

Absolut, håller med till viss del. Men det är inte poängen. Poängen är att det är judeägda politiker och media som stått för förtrycket av folkets vilja i väst, vilket lett till att vi importerat miljontals av dessa till Europa. Folk här inne har ett sånt muslimshat och vågar inte göra något åt det själva, så de stöttar Israeliska kroknäsor i sina krigsbrott och terrorhandlingar. Trots att dessa människor är anledningen till att vi har islamistisk terror i väst.
Citera
2024-09-19, 15:22
Avslutad
Enligt The Guardian:

”13.27 CEST
Dödssiffran efter walkie-talkie-explosioner i Libanon stiger till 25, säger hälsoministern
Dödssiffran från onsdagens explosioner mot walkie-talkies i Libanon har stigit till 25, har landets hälsominister Firass Abiad sagt. På en presskonferens sa han också att 608 andra hade skadats.”
Citera
2024-09-19, 15:26
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Absolut, håller med till viss del. Men det är inte poängen. Poängen är att det är judeägda politiker och media som stått för förtrycket av folkets vilja i väst, vilket lett till att vi importerat miljontals av dessa till Europa. Folk här inne har ett sånt muslimshat och vågar inte göra något åt det själva, så de stöttar Israeliska kroknäsor i sina krigsbrott och terrorhandlingar. Trots att dessa människor är anledningen till att vi har islamistisk terror i väst.
Så det är ett muslimhat som gör att man ställer sig på Iraels sida i konflikten mellan Hizbollah och Israel. Hur fan kan du veta det?

Du tror inte att det kan ha något med andelen avlidna civila kontra stridande ser ut.

Hizbollah har dödat fler civila än stridande sedan oktober i norra Israel.
I norra Israel har minst 23 soldater och 26 civila dödats av anfall från Libanon.
Vem kan tycka att det är snyggt? jag gör det inte, du kanske?

Israel har en bra mycket snyggar statistik under en femtedel av de avlidna har varit civila i Israels attacker. Det är uppenbart att Israel attackerar militära mål, medans Hizbollah skiter i vilket. Hade inte Israel flyttat på sina civila hade det varit riktigt illa.

För min del spelar det också stor roll vem som började.

Sen kan man ju tänkas vara feminist också, jag skulle aldrig stå på en sida som förtrycker kvinnor.
Senast redigerad av .nattramn. 2024-09-19 kl. 15:31.
Citera
2024-09-19, 15:26
Avslutad
Enligt Al-Jazirazzera:

”Av Federica Marsi
Publicerad den 19 september 2024
19 september 2024
Klicka här för att dela på sociala medier
Libanons hälsominister Firass Abiad säger att dödssiffran från två vågor av attacker över hela landet har stigit till 37, medan 287 personer är i ett kritiskt tillstånd.
Libanons generaldirektör för civil luftfart har utfärdat ett nytt direktiv som förbjuder passagerare att bära personsökare och walkie-talkies ombord på alla flygplan efter att enheterna exploderat i samordnade attacker, säger statliga medier.”

https://www.aljazeera.com/news/liveblog/2024/9/19/live-hezbollah-walkie-talkie-blasts-in-lebanon-stir-israel-conflict-fears
Citera
2024-09-19, 15:33
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
jag undrar var drar världen gränsen?
om plötstligt skadades 1000tals inom V eller SSU pga dom hade chatloggar kopplade till folk i mellanöstern eller hade fel åsikt skulle någon i sverige rycka på axlarna?
om plötsligt hade 1000 SDare sina pungkulor bortsprängda skulle någon kritisera det om dom hade antisemitiska åsikter?
Kan du köra det där genom en översättningstjänst? Jag fattar nada.
Citera
2024-09-19, 15:33
Avslutad
När utbryter ett fullskaligt krig?

”Vi öppnar en ny fas i kriget. Det kräver mod, beslutsamhet och uthållighet från oss ", sa Israels försvarsminister Yoav Gallant och tillade att hans lands militära fokus skiftar till dess norra gräns.

Onsdagen markerade Libanons dödligaste dag sedan gränsöverskridande strider utbröt mellan Hizbollah och Israel för nästan ett år sedan, vilket ökade farhågorna för en upptrappning till ett fullständigt regionalt krig.

Den Iran -stödda militanta gruppen har lovat repressalier efter att operationerna såg ut att kasta dem i oordning.”

https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/lebanon-israel-hezbollah-pagers-devices-explosions-attacks-latest-b2615542.html?callback=in&code=ZMRKMMM2YJETZTC0MI0 ZMDG2LWFINWYTMWY5MMVKMJLIZJKZ&state=229b23f2f5944b 91b7cb413e13a84697
Citera
2024-09-19, 15:41
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Så det är ett muslimhat som gör att man ställer sig på Iraels sida i konflikten mellan Hizbollah och Israel. Hur fan kan du veta det?

Du tror inte att det kan ha något med andelen avlidna civila kontra stridande ser ut.

Hizbollah har dödat fler civila än stridande sedan oktober i norra Israel.
I norra Israel har minst 23 soldater och 26 civila dödats av anfall från Libanon.
Vem kan tycka att det är snyggt? jag gör det inte, du kanske?

Israel har en bra mycket snyggar statistik under en femtedel av de avlidna har varit civila i Israels attacker. Det är uppenbart att Israel attackerar militära mål, medans Hizbollah skiter i vilket. Hade inte Israel flyttat på sina civila hade det varit riktigt illa.

För min del spelar det också stor roll vem som började.

Sen kan man ju tänkas vara feminist också, jag skulle aldrig stå på en sida som förtrycker kvinnor.

Israel har bokstavligen jämnat en stad med 2 miljoner personer i med marken, kör bulldozers för att jämna ut rasmassorna så att det itne finns något kvar. Av 40k+ döda så är minst 20k kvinnor och barn. Du är mentalt sjuk eller helt enkelt en jude. Ni har som grundinställning en sjuklig världsbild då er religion/ideologi saknar verklighetsförankring. Bara det faktum att rabbiner biter av barnförhudar, eller att ni följer ett vedervärdig bok som talmuden säger allt jag som kristen behöver veta. Om du nu inte är judisk själv utan bara en hjärntvättad goyim så är det ännu sorgligare.
Citera
2024-09-19, 15:47
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Israel har bokstavligen jämnat en stad med 2 miljoner personer i med marken, kör bulldozers för att jämna ut rasmassorna så att det itne finns något kvar. Av 40k+ döda så är minst 20k kvinnor och barn. Du är mentalt sjuk eller helt enkelt en jude. Ni har som grundinställning en sjuklig världsbild då er religion/ideologi saknar verklighetsförankring. Bara det faktum att rabbiner biter av barnförhudar, eller att ni följer ett vedervärdig bok som talmuden säger allt jag som kristen behöver veta. Om du nu inte är judisk själv utan bara en hjärntvättad goyim så är det ännu sorgligare.
20 tusen är inte kvinnor och barn. Sitter du idag igen i tråden och ljuger om detta.

51% är kvinnor och barn enligt FN och då hälsomyndigheten i Gaza. Det handlar om ca 16 tusen kvinnor och barn man identifierat. Men kanske jag ska vara glad i går sa du 70% så du närmar dig sanningen i alla fall.

Nästan dubbelt så många med manligt kön som kvinnligt kön har dödats i gasa.

Vad driver dig till att sitta varje dag och ljuga?

https://www.ochaopt.org/content/reported-impact-snapshot-gaza-strip-11-september-2024

Hur många civila vet vi inte. Hamas erkänner själva att de använder barnsoldater.

Edit.

Inser att jag skrev fel själv. Ca 2 tredjedelar av de avlidna i Gaza är av manligt kön.
https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoiODAxNTYzMDYtMjQ3YS00OTMzLTkxMWQtOTU 1NWEwMzE5NTMwIiwidCI6ImY2MTBjMGI3LWJkMjQtNGIzOS04M TBiLTNkYzI4MGFmYjU5MCIsImMiOjh9
Senast redigerad av .nattramn. 2024-09-19 kl. 16:02.
Citera
2024-09-19, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shunosoklat
Israel är verkligen världens främsta just nu, inte ens muslimerna tycker annorlunda.

1. muslimerna i detta fall är inte så smarta.
Hade dom haft lite hjärna så hade dom öppnat upp personsökarna och walkie talkie innan användning för att inte se så det är tex sprängmedel eller gps/ avlyssning inne i.

2. behövs inte mycket kunskap för att göra detta.
Då Israel garanterat har stor kontroll över vad som ska in i Gaza och vissa andra ställen så är det bara dom beslagtar saker och snabbt sätter in sprängmedel.
Citera
2024-09-19, 15:54
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Hmmm, du har rätt. Om man bara kunde åka tillbaka i tiden och ändra ett enda beslut så IDF inte hade börjat härja i Gaza.

Hmmm, ja. Tänk om någon hade kunnat tänka till så deras tokfula förort inte hade varit betongdamm eller så en massa Hizbollahmedlemmar hade kunnat runka med högern... Om bara...
Citera
2024-09-19, 16:08
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Inser att jag skrev fel själv. Ca 2 tredjedelar av de avlidna i Gaza är av manligt kön.
Enligt din länk är alltså cirka 90 procent av de dödade civila.
Citera
2024-09-19, 16:17
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Enligt din länk är alltså cirka 90 procent av de dödade civila.
Nej, som jag förstår det gör man ingen skillnad på civila.

Avlidna Gaza:

Ser att det nästan är 3/4 av de avlidna som är av manligt kön. 21 974 av de avlidna är av manligt kön och 12 370 är av kvinnligt kön. Skulle det varit 90% civila hade denna siffra varit jämn (siffror enligt FN).

Det är uppenbart att fokus varit att döda de av manligt kön, vuxna män är ju också en enda grupp som är större procentuellt bland de avlidna en en vad de är i samhället. Så om man ser på siffrorna ser man att Israel försökt att undvika att döda barn och kvinnor och inte slagit jämt i samhället.

Men jag tror att det varit svår för dem, Hamas har inte önskat att skydda sina civila utan bara sina stridande.
Senast redigerad av .nattramn. 2024-09-19 kl. 16:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in