Citat:
Ursprungligen postat av
alexman
jag undrar var drar världen gränsen?
om plötstligt skadades 1000tals inom V eller SSU pga dom hade chatloggar kopplade till folk i mellanöstern eller hade fel åsikt skulle någon i sverige rycka på axlarna?
om plötsligt hade 1000 SDare sina pungkulor bortsprängda skulle någon kritisera det om dom hade antisemitiska åsikter?
Vad/vilka är världen då?
Hizbollah gör väl mer en bara har fel åsikt. De startade ett krig mot Israel 8 oktober 2023.
Israel har haft lite fullt upp, men nu ser det ut som om de har resurser att ta tag i detta. Jag tror inte de kommer att acceptera ett fortsatt raket regn från Hizbollah. Man har samlat trupper vid gränsen som är redo att gå in. Man väntar, ser ut som om man väntar på vad Hezbollahs ledare Hassan Nasrallah kommer att säga i talet han ska hålla kl16 i dag svensk tid. Man vill väl förmå honom att acceptera
US framework, är osäker vad det innehåller, men fred gissar jag på. Gör han inte det går man troligtvis in med marktrupper.
Detta här kan faktiskt vara det som skapade fred för libaneserna, som inte har något med detta krig att göra. Det hela är upp till Hizbollahs ledare.
Men på fredag ska FN ha krismöte om dessa sprängda personsökare. Det är arabvärlden som vill detta.
Så om du menar att världen är FN får du kanske den reaktion du önskar då.