2024-09-19, 11:36
Medlem
Långt ifrån alla vill bli eller vara pappa. Då ska det dras ut på allt trots att dom innerst inne vet att dom en vacker dag ändå inte kommer undan att det fastställs.
Att inte umgås kan ju väljas bort men inte att det fastställs.
2024-09-19, 11:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Dom två bestämmer inte turerna själva.
Han vill inte bekräfta sitt faderskap. I det läge dom är i nu (det har gått en tid sen start) så är det ointressant att hon inte har skrivit något. Det hindret är förbi för längesen.
Nej det är inte ointressant för det är pga henne dom har hamnat i detta läge hade hon skickat in papperna så hade det aldrig behövt blivit så här.
Och hade hon kommit på diverse möten så hade detta varit löst för länge sen men N har gång på gång förhalat denna process ihop om att A ska bli helt utesluten chiara

Men du har rätt I en sak alla vill inte bli pappa .

Men från den dagen A visste att han skulle bli pappa så har han aldrig sagt att han ej vill.
Han har hela tiden sagt att han längtar efter det och sin dotter

Finns bevis på det både på IG Och TT och bland släkt & vänner

Så det stämmer ej i detta fall
Senast redigerad av Millan75 2024-09-19 kl. 11:46.
2024-09-19, 11:40
Medlem
Citat:
Det behöver man inte hoppas, det är ju deras jobb.

Förvisso, men jag hoppas på att var och en sköter sitt jobb. Inte helt självklart för alla i dagens samhälle😅
2024-09-19, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Nej det är inte ointressant för det är pga henne dom har hamnat i detta läge hade hon skickat in papperna så hade det aldrig behövt blivit så här.
Och hade hon kommit på diverse möten så hade detta varit löst för länge sen men N har gång på gång förhalat denna process ihop om att A ska bli helt utesluten chiara
Det är redan utrett att han är pappa och ändå vill han inte bekräfta.
2024-09-19, 11:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Exakt jättebra att A har bevismaterial åt andra hållet och det ska fram om något !
🫵👏🤜👏👍
2024-09-19, 11:52
Avstängd
Citat:
Det är redan utrett att han är pappa och ändå vill han inte bekräfta.
Ok på vilket sätt har dom kommit fram till detta att Andreas är pappan ?

Då N ej har bekräftat det el berättat för Socialnämnden, då hon vägrat så detta har gått till domstol för att få fram ett test !!
Så hur ska han kunnat bekräftat något som ej går ännu !!
2024-09-19, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Ok på vilket sätt har dom kommit fram till detta att Andreas är pappan ?

Då N ej har bekräftat det el berättat för Socialnämnden, då hon vägrat så detta har gått till domstol för att få fram ett test !!
Så hur ska han kunnat bekräftat något som ej går ännu !!
Att få fram vem som är far , speciellt i detta fall, stannar inte upp även om någon av dom inte kommer på möten.
Det är utrett och han vill inte bekräfta.
Det är anledningen till att det går till rätten. Att det går till rätten beror alltså på att han INTE vill bekräfta. Men där går han bet. Det kommer ändå fastslås att han är pappa. Umgänge osv kan han ju tyvärr strunta i då man inte kan tvinga någon till umgänge.
2024-09-19, 12:20
Avstängd
Citat:
Att få fram vem som är far , speciellt i detta fall, stannar inte upp även om någon av dom inte kommer på möten.
Det är utrett och han vill inte bekräfta.
Det är anledningen till att det går till rätten. Att det går till rätten beror alltså på att han INTE vill bekräfta. Men där går han bet. Det kommer ändå fastslås att han är pappa. Umgänge osv kan han ju tyvärr strunta i då man inte kan tvinga någon till umgänge.
Frågar dej igen hur vet man att det är uträtt ?
Då N vägrar medge pappan därför måste ett faderskapstest bli fastställt. A kan ju inte begära det själv eftersom N nekar

N blir kallad till kommun och socialnämden för att få fram en pappa hon har fortfarande ej uppgett nån . Så det är N som ser till att detta går till domstol inte A

Han vill men kan ej då hon ej namngivit nån pappa och måste därför tas via domstol.

Jag vill veta hur du vet att det är utrett inget annat
Senast redigerad av Molgan098 2024-09-19 kl. 12:25.
2024-09-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Frågar dej igen hur vet man att det är uträtt ?
Då N vägrar medge pappan därför måste ett faderskapstest bli fastställt. A kan ju inte begära det själv eftersom N nekar

N blir kallad till kommun och socialnämden för att få fram en pappa hon har fortfarande ej uppgett nån . Så det är N som ser till att detta går till domstol inte A

Han vill men kan ej då hon ej namngivit nån pappa och måste därför tas via domstol.

Jag vill veta hur du vet att det är utrett inget annat
Jag länkar den dag jag själv får se länk.
Annars får ni, precis som jag får, nöja er med att jag fått och får ta del av detta via några insatta personer.
Proceduren har sin gilla gång. Och det är utrett vem som är far. Hon har namngett hur många gånger dom helst. Denna far vill inte bekräfta men det kommer ändå göras vilket han vill eller inte. Där är dom dock inte riktgt än.
2024-09-19, 12:39
Medlem
När vi ändå håller på med lite ”ordvitsar” å sånt så fyller jag på med ett…

I DET LUGNASTE VATTEN osv osv
2024-09-19, 12:43
Medlem
Alltså ser ni inte? Är som att prata till döva öron. Lyfter samma sak om och om igen som hack i skivan. Lönlöst att ha en dialog med någon som kör monolog och så tydligt dömt ut någons vilja till försoning. Hugger ord i sten FAST att A sagt vid upprepade tillfällen att han var i en chock till en början. Men vill inget annat än att vara med från början, t om på förlossning (som hon bestämde redan i september att han inte skulle få) och träffa sin dotter. Att han önskar finnas för henne. Vilket familjen H med N, J & J i spetsen har sett till att så ska inte ske. Inte bara berövat Chiara att få träffa sin pappa utan även sina farföräldrar. Undrar om de hade haft samma ståndpunkt om pojkarna E&E hade fått uppleva samma som A?

Tittade på yt, snabbspolade. Samma storyn hon la upp på yt för 5 år sedan. Mycket sorgligt och hemskt att hon så som alla som upplevt övergrepp. Tyvärr fler än vad man tror även i förskola och skola trots att J inte trodde det var så vanligt. Kan bara säga är det någon podd man ska se eller lyssna på så är det DUMPEN.
Där tror alltså J fel när hon tror att N är "ensam" om det. Idag är det kanske något bättre och tidigare pratar man om "stopp min kropp". Jag tycker att N's lärare gjorde fel som inte tog upp det med alla parter om hon nu inte gjorde det. Jag tänker inte kommentera mer än så om hennes fall i barndom och tonåren.

Som sagt hon upprepar det hon la upp tidigare i 2 videos. Mycket riktigt tog J upp det jag sa de kommer göra. Att man kan vara med om övergrepp fler gånger med liknelsen "bara för man blivit rånad en gång är det inget som säger att det inta kan ske igen" men på riktigt dessa jämförelser. Ja det kan hända igen, räcker med att säga det. Det är fruktansvärt och förändrar dig som person.

För N är det viktigare att killar inte dömer henne och tycker hon är "jobbig" pga hennes upplevelser. Hade kanske varit viktigare att bearbeta sina trauman hos en psykolog.

Märker att J är den drivande om anmälningar för plötsligt ville hon anmäla "bartendern" vilket inte hade varit fel utifrån vad N sagt. Tycker nog att det borde de gjort mot killen som skickade sms:et också. Är inte polisutredningen mot A klar än? Kan de inte säga nu vad det är han gjort?

Du minns Millan det jag tog upp om frukostscenen med sexprat på LI.

Lögnen kommer på slutet, enligt J har N "bara" anmält 2 personer EN gång var. Största lögnen ever. Att det sedan blev nedlagt betyder inte att hon inte anmält. Vi vet ju att hon gjort mer än en anmälan mot A. Hittar inte den länken nu med alla anmälningarna. Håll er till sanningen så blir allt annat mer trovärdigt.

#teamChiarasRättigheter
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-19 kl. 13:24.
2024-09-19, 12:55
Medlem
Att man som pappa inte får vara med på förlossning har ju inte med något att göra.
Som födande vill man ju givetvis känna sig trygg och väljer sällskap och stöd därefter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in