2024-09-18, 23:55
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Inte lätt med läsförståelsen ser jag.
Så du menar att det finns bevakade övergångsställen på 90 vägar?
För det var vad jag skrev, men du yrar om att jag inte ska ha kört på 90 vägar, vad har det med trådens ämne att göra, virrpanna!
Du ställde frågan till mig om det finns bevakade övergångsställen på 90 vägar. En fråga jag tycker är märklig när du säger att du har haft körkort i nästan 40 år och dessutom har kört bil i arbetet.

Jag blev därför undrade och lite nyfiken på hur du har kunnat "missa" alla 90 vägar under så lång tid och frågade om du aldrig har kört på en 90 väg, det var ingen anklagelse på något sätt om att du inte ska ha kört på dessa vägar, som du ville få det till.

Du vänder på frågor du får och istället för svara kommer du i försvarsställning.

För att svara på din fråga om det finns bevakade övergångsställen på 90 vägar så är svaret nej. Däremot finns det både bevakade och obevakade i de städer du kör förbi längs vägen.
Citera
2024-09-18, 23:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eleO12O24
Jag ser också ofta det. Tycker även samtal med handsfree och högtalare borde förbjudas eftersom det tar koncentration till samtalet istället vara 100% på vägen. Ska man uppnå nollvisionen får nog allt som inte har med bilkörningen att göra förbjudas helt. Även spela musik borde förbjudas. Nu är en stackars flicka död för folk inte tar körningen på allvar.

Beror helt på hur man tolkar statistiken. Att olyckorna ökar vid övergångsställen behöver inte betyda det beror på lagändringen. Det finns många andra faktorer som kan påverka som tex ökad användning av mobiltelefoner och sociala medier bland nya unga bilförare.

2001 fans det inte så mycket i tele samt sosiala medier var inte aktuellt då facebook fans inte ens och man kunde i bästa fall skicka ett sms eller spela snake. Dyrt var det oxå så inte alla hade mobiltelefon
Citera
2024-09-19, 00:30
Medlem
eleO12O24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
2001 fans det inte så mycket i tele samt sosiala medier var inte aktuellt då facebook fans inte ens och man kunde i bästa fall skicka ett sms eller spela snake. Dyrt var det oxå så inte alla hade mobiltelefon
Exakt därför såg de hela tiden en ökning i statistiken eftersom mer sociala medier och pekplatta kom till men visst orsakade snake också en del olyckor
Citera
2024-09-19, 01:03
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Du ställde frågan till mig om det finns bevakade övergångsställen på 90 vägar. En fråga jag tycker är märklig när du säger att du har haft körkort i nästan 40 år och dessutom har kört bil i arbetet.

Jag blev därför undrade och lite nyfiken på hur du har kunnat "missa" alla 90 vägar under så lång tid och frågade om du aldrig har kört på en 90 väg, det var ingen anklagelse på något sätt om att du inte ska ha kört på dessa vägar, som du ville få det till.

Du vänder på frågor du får och istället för svara kommer du i försvarsställning.

För att svara på din fråga om det finns bevakade övergångsställen på 90 vägar så är svaret nej. Däremot finns det både bevakade och obevakade i de städer du kör förbi längs vägen.
Det är ju tragiskt att du inte har läsförståelse.
Du förstår heller inte ironi.
JAG VET/VISSTE ATT DET INTE FINNS BEVAKADE ÖVERGÅNSTÄLLEN VID 90 km/h VÄG!
Pust!
Citera
2024-09-19, 01:49
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Huddingevägen är knappast en motorväg. Där hon blev påkörd råder 70 som maxhastighet.

Syftade på personen som sa det är alltid bilistens fel om personen blir påkörd. Var bara hypotetiskt
Citera
2024-09-19, 05:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Den carro de rip på Tt ser mer ut som halvthai, hur som haver, tragisk olycka och må flickan vila i frid

vad är tt?

tragiskt, hemskt för anhöriga men föraren också
Citera
2024-09-19, 05:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Då är det nog fel person på TikTok. Rätt person har ett efternamn som börjar på S. Är också bekräftat avliden 15 sep på Ratsit.

vem? står ingenstans på facebook, instagram. När någon ungdom dör brukar ju ungdomar lägga ut inlägg men ser inte ett enda.
Citera
2024-09-19, 05:47
Avslutad
Men det var då ett jävla tjat om oense vems felet var och trafikregler.

Vem var tjejen. Några skriver bara Carro, knäpptyst på sociala medier, en skriver "blond söt", en annan skrev halvthai, (då är man väl inte blond?)

känns som det bara är drabbel i tråden, ingen vet något?

var hon ensam eller med vänner?
Citera
2024-09-19, 06:06
Medlem
StorKokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej

Vem var tjejen. Några skriver bara Carro, knäpptyst på sociala medier, en skriver "blond söt", en annan skrev halvthai, (då är man väl inte blond?)

Man kan definitivt vara blond om man är halvthai men varför är det viktigt vem hon var? Det är respekt mot hennes familj kan de flesta inklusive jag att inte hålla på gräva i det.
Citera
2024-09-19, 07:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Det står i tråden att hon var med vänner.
Citera
2024-09-19, 07:53
Medlem
Citat:

Med förlov sagt: de allra flesta är nog mer intresserade av hur detta kunde hända, vem som har felat, hur man kan undvika att något liknande sker - än att få veta identiteten på den omkomne.

Olyckan mer intressant än den förolyckade, helt enkelt.

Vidare är det tydligt vad nu snart 3 decennier utan trafikupplysning gör med en befolkning.
Vi kan inte längre ens ta oss över en väg säkert, och varken bilist eller oskyddad trafikant vet längre vad som gäller, eller vad som skiljer bevakat från obevakat övergångsställe.

Ja, eller har koll på begreppen cykelöverfart och cykelpassage - som ju också finns både bevakade och obevakade.

Det är fukking anarki i trafiken där somliga tror benhårt på sin rätt, någon annans rätt eller att Gud lagar allt till det bästa - som hon gjorde där körkortet en gång lämnades ut...

Det är intressant. Att gotta sig i dödes Facebooksida not much.
Citera
2024-09-19, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det är ju tragiskt att du inte har läsförståelse.
Du förstår heller inte ironi.
JAG VET/VISSTE ATT DET INTE FINNS BEVAKADE ÖVERGÅNSTÄLLEN VID 90 km/h VÄG!
Pust!

Ironi i text är ungefär lika olämpligt som att skrika med versaler eller hävda bristande läsförståelse hos andra när man själv fått något om bakfoten.

Du är den i tråden som mest energiskt framför en felaktig uppgift som om den vore den en sanning ristad i sten.

Det är farligt, för andra kan tro på det du säger.
Därför behöver du bemötas, för att din felaktiga uppfattning inte skall få vidare spridning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in