2024-09-16, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
För att det är en ”omväg” som tar 5 minuter längre kanske? Det är bara att titta på alla genvägar, kan man tjäna 5 sekunder trampar folk upp en stig.

Tycker båda vägarna över och under bron ser asfalterade ut, mer gångbanor
Citera
2024-09-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Tycker båda vägarna över och under bron ser asfalterade ut, mer gångbanor

Jag lästa fel lite, såg att du skrev att dom trampar upp, fel av mig

Citera mig själv, jävla retard man är
Citera
2024-09-16, 22:14
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Knappast mitt i natten. På väg hem till sin mamma efter att ha varit på fest med kompisar.
Det fanns uppgifter i media i går att hon var med sina vänner som stod kvar vid rödljuset när hon gick över. Vart och när försvann vännerna när det bara fanns ett vittne, killen i den vita bilen som stannade och pratade med poliserna.

De har inte uttalat sig och vore de bästa vittnena för att få klarhet.
Citera
2024-09-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
På vilket sätt är det mer troligt än att föraren av bilen kört mot rött och inte haft uppmärksamheten där den ska och kanske även varit påverkad?

Att ha extra koll och anpassa sig till övergångsställen, trafikljus eller ej, är något grundläggande anser jag.
rent statistisk är det ungefär 800 gånger vanligare att gångare går mot rött än att bilister kör mot rött...
så jag vet inte riktigt vad du menar med "På vilket sätt är det mer troligt"...
Citera
2024-09-16, 22:19
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det fanns uppgifter i media i går att hon var med sina vänner som stod kvar vid rödljuset när hon gick över. Vart och när försvann vännerna när det bara fanns ett vittne, killen i den vita bilen som stannade och pratade med poliserna.

De har inte uttalat sig och vore de bästa vittnena för att få klarhet.

Enligt säkra källor är det just som den första rapporteringen handlade om. Ett antal kvinnliga kompisar var med. Att de inte uttalat sig i media är väl förståeligt.
Citera
2024-09-16, 22:57
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Väldigt konstigt. Det kan ju inte bli annat än en osäker och virrig körning om man ska följa trafikrytmen och samtidigt vara redo för att panikbromsa.

Sådana bilförare vill inte jag ha omkring mig på vägarna.

Nej, du ska inte vara förberedd på att panikbromsa. En vettig människa kör naturligtvis inte i 90 där. Men de här övergångsställena (finns ett par på sträckan) suger. Har man någon varit vid dem är dock inte genande det första som kommer över en. Kan ju förstås vara annorlunda som 17-åring.
Citera
2024-09-16, 22:59
Medlem
bild på bo?
Citera
2024-09-16, 23:03
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
bild på bo?
Svensk, blond, söt. Troligare att de kommer inom 3-4 dagar på större mediers bevakning
Citera
2024-09-16, 23:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Men det är som misstänkt mord, så man får loss resurser. fan du verkar helt tappad.

Skulle jag cykla in i någon som hoppar ut framför mig så blir det misstänkt vållande till kroppsskada

vålllande till annans död
Det är ju fortfarande misstänkt, nu har bumbibjörnarna infekterat dig en 47 gång i tråden

Annars är personen dömd och allt är löst
Är misstänkt dömd menar du?
Jag skriver att det just nu är rubricerat som vållande till annans död, så vad i helvete yrar du om karl jävel?
Inte skrivit att personen som kört bilen kommer att bli dömd för det, din dumma jävel!
Citera
2024-09-16, 23:23
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Utan någon misstänkt, och endast för att kunna utreda händelsen. Enklast om du lämnar tråden.
Varför ska jag lämna tråden det kan väl du göra, vad gör du här egentligen om du inte hanterar människar i detta forum, tror du bestämmer!
Narcissistiskt beteende!
Misstolkar allt man skriver, jag fattar såklart att bilisten kan frikännas helt, inte skrivit något annat.

Vad är du så arg över egentligen, är du en mansgris?
Vi får se vad utredningen visar, till skillnad från dig är jag inte säker på att personen kommer att frikännas, obehagliga människa!
Citera
2024-09-16, 23:25
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är misstänkt dömd menar du?
Jag skriver att det just nu är rubricerat som vållande till annans död, så vad i helvete yrar du om karl jävel?
Inte skrivit att personen som kört bilen kommer att bli dömd för det, din dumma jävel!

Fast har ju skrivit vid ett flertal tillfällen att föraren är misstänkt, kombinerat med vi samtliga tillfällen felvalda facepalm-emojis.

Starkt tips är att dra ner på din yvighet i retoriken. Kan funka om man gör som du gör, men sällan eller aldrig i det här fallet, när du är 100% fel ute.
Citera
2024-09-16, 23:29
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Du menar att du som har haft körkort i närmare 40 år aldrig kört på en 90-väg?
Inte lätt med läsförståelsen ser jag.
Så du menar att det finns bevakade övergångsställen på 90 vägar?
För det var vad jag skrev, men du yrar om att jag inte ska ha kört på 90 vägar, vad har det med trådens ämne att göra, virrpanna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in