Citat:
Ursprungligen postat av
poiuy1298
Fetton som ser andra äta vad de anser vara skräpmat säger "Titta - han kan äta vad som helst och ändå gå ner i vikt men jag går upp om jag äter det" men missar kanske att personen som går ner i vikt äter bara den där kebabtallriken och dricker något utan kalorier till medans fettot som inte går ner i vikt tar kebabtallriken, dricker läst med socker till (lätt 500 kalorier till), tar en kaka efter 30 minuter (240 kalorier till), snaskar lite godis (400 kalorier till) och avslutar med en kvällsmacka (250 kalorier till) - men det är ju den där kebabtallriken som gör att han är fet!!!

Din attityd är ju så jävla trevlig också då du skriver om fetton med så uppenbart förakt. Tror du att du är en så mycket bättre människa än feta människor? Så många inlägg i den här tråden genomsyras av ett sådant otroligt förakt och nedlåtande attityder.
Själv hade jag normal vikt till jag var ungefär 22-23 år gammal. Sedan har jag mått psykiskt dåligt och det har då alltid varit ett slags cope att äta för att egentligen hantera känslor av ångest.
Det är min vilja att nå en normal vikt. Det har jag försökt flera gånger men det är en ganska stor utmaning då man lagt på sig mycket vikt och kanske inte har så sunt förhållande till mat utan använt det lite på det vis jag här beskrivit.
Det som förvånar mig är varför det är provocerande att personer som är överviktiga eller lider av fetma använder en medicin som underlättar att gå ned i vikt. Det blir liksom något slags helt omotiverad mobbing bara av överviktiga i den här tråden. Skärp dig för faaaan, sluta svulla i dig så mycket bara, bröööl, öhh.
Helt hjärndöda inspel då Ozempic skrivs ut off-label till överviktiga med syftet stt underlätta för patienten att snabbare uppleva mättnadskänslor och kunna kontrollera de portionsstorlekar man lägger upp samt att minska suget att exempelvis köpa godis eller chips.
Vad hade ditt inlägg för syfte mer än än att skriva om fetton och uttrycka förakt?