2024-09-18, 21:18
Medlem
flugornass avatar
Här var det frågor och svar som den värsta frågespalten, intrigen är ju värre än Badehotellet på TV4.
Så till saken, finns det något ny fakta huruvida hunden är vid liv eller inte?
Citera
2024-09-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Här var det frågor och svar som den värsta frågespalten, intrigen är ju värre än Badehotellet på TV4.
Så till saken, finns det något ny fakta huruvida hunden är vid liv eller inte?
Mitt korta svar är nej. Men jag hoppas det kan komma in info i tråden om Essie, och hur hon haft det och vad som ev. kan ha hänt.
Citera
2024-09-18, 21:28
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Mitt korta svar är nej. Men jag hoppas det kan komma in info i tråden om Essie, och hur hon haft det och vad som ev. kan ha hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja, förutom att han som stjäl idéer som andra har lagt åt sidan för dem har insett att det är trams och beter sig som en idiotisk 12-åring och låtsas ha uppfunnit hjulet på nytt så är det inget nytt...
Tack för svar då inser jag att tråden som vanligt är en enda rundgång.
Med förhoppning om svar på (fakta) vad som hänt med Essie, PÖ andras öde är för mig av noll intresse.
Citera
2024-09-18, 21:34
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Med förhoppning om svar på (fakta) vad som hänt med Essie, PÖ andras öde är för mig av noll intresse.
da får du vänta på försäkringsbolagets eventuella bedömning av ärendet om det faktiskt har registrerats där förstås...
Citera
2024-09-18, 21:40
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Om ditt enda intresse är att få höra vad som hänt Essie, när det väl kommer fram, då behöver du inte titta in här titt som tätt. Då räcker det att du följer vanlig massmedia.

Ty, den dagen sanningen om Essies öde avslöjas, så kommer det helt säkert att uppmärksammas i massmedia.
Citera
2024-09-18, 21:42
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Då måste jag fråga

Vilket ridsällskap i Huddinge ? Och vilket avlägset hus? Med tanke på att jag känner till hela Huddinge kommun och väldigt många nästintill alla i den lilla kommunen som håller på med hästar.

Gällande gården i lilla skitbyn Torsåker, by som är enbart skog och åkrar i princip. Jag känner tyvärr till den lilla byn för mycket så vart då sägs det vara?
ja det är klart att idioten inte lanserar det här för att han tror på det utan bara för att försöka spela tuff 12-åring...
nå stal han den här historien från PÖ efter att han faktiskt förkastat hela teorin och efter att polisen förkastat hela idé, så det säger lite att han nu har googlat lite och låtsas att han har en ännu bättre version av idiot teorin redo, bara löjligt hela idioten och det visar även din kunskap här att han har noll och nix att komma med...
Citera
2024-09-18, 21:50
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
da får du vänta på försäkringsbolagets eventuella bedömning av ärendet om det faktiskt har registrerats där förstås...
Jag avvaktar och inväntar fakta, men läser här och är mycket road, eller snarare oroad för här lär aldrig svaret komma fram vad som hänt Essie per fakta, det blir nog Enköpings Posten som kommer med svaret.
Citera
2024-09-18, 21:58
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jag avvaktar och inväntar fakta, men läser här och är mycket road, eller snarare oroad för här lär aldrig svaret komma fram vad som hänt Essie per fakta, det blir nog Enköpings Posten som kommer med svaret.
ja om det kommer fakta så är det försäkringsbolagets utredning som kommer fram i media när de har lämnat över anmälan av PÖ till polisen om det är ett försäkringsärende då såklart...
Citera
2024-09-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Du är för komisk, först påstår du en massa saker, sprider alla möjliga lögner om familjen. Sen när du är överbevisad på alla punkter så gnäller du om att ingen vet nåt. Men kom ihåg det nu, det du själv säger, du vet ingenting!

Jag delar dock inte din uppfattning om att vi inte vet någonting. Vi vet massvis med saker. Framförallt vet vi sådant som har bekräftats på ett eller annat vis.

Framförallt vet vi att många av dom lögner som spridits om familjen är just det, lögner. Du påstår själv att ingen vet något, följaktligen är alltså, enligt dig, alla bestämda påståenden från utomstående rena lögner.

Du ljög själv länge om när familjen hade spelat in filmen med Essie och dottern, t.ex. Det har vi fått bekräftat att det var inte så långt innan TV4 intervjuade pappan, och det är enkelt för var och en att se när man fått veta vad man skall titta efter. Detsamma gäller filmen när Essie försvann, och bekräftad på samma vis. Du har inga belägg alls för de lögner du har spridit om saken, precis som du nu själv erkänner här ovan.

Sedan har vi söket som gjordes med ID-hund, som har bekräftats av ID-hundföraren, liksom sökning med drönare som har bekräftats av drönarpiloten.

Det går inte att komma ifrån det faktum att när man lägger ihop alla olika delar i denna historia och ser allt sammantaget, så pekar allt i en och samma riktning, och det är att det pappan säger stämmer till punkt och pricka.

Det bekräftas också, som pricken över i, av det faktum att när hundhjälpen ljög om att dom inte kände till flickans problematik, så berättade pappan att det gjorde dom visst, och pappan beskylldes för att ljuga. Men så kröp hundhjälpens anmälan till Länsstyrelsen fram och då avslöjades hundhjälpens lögn och det bekräftades att pappan var den som talade sanning.

Många har kunnat avslöjas som lögnare i denna härvan, och det är alltid de som förtalar och skyller på familjen som avslöjas som lögnare. Inte en enda lögn har familjen kunnat beslås med.

Och, återigen, det som det inte finns ett enda bevis för, det är att Essie skulle ha farit illa hos familjen. Inga bilder, inga filmer, inte en enda specifik incident har någon enda person kunnat vittna om. Inte en enda.

Det låter som en dålig saga👎
Jag låter mig inte övertygas i alla fall.
Själv tror jag någonting hände
hemma hos A…
Citera
2024-09-18, 22:47
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Då måste jag fråga

Vilket ridsällskap i Huddinge ? Och vilket avlägset hus? Med tanke på att jag känner till hela Huddinge kommun och väldigt många nästintill alla i den lilla kommunen som håller på med hästar.

Gällande gården i lilla skitbyn Torsåker, by som är enbart skog och åkrar i princip. Jag känner tyvärr till den lilla byn för mycket så vart då sägs det vara?

Hur gick det. Hittade du fram? Det är ju egentligen smått fantastiskt att du har kännedom både om Torsåker och hästlivet i Huddinge. Om du är engagerad i fallet Essie och har denna unika lokalkännedom så kanske du vill hjälpa till med grävandet?

Det som står näst på tur är att reda i om det kan finnas någon koppling till djurrättsorganisationer, som Djurens rätt, eller aktivister knutna till sådana.

Jag hade tänkt höra med Saga23 om det. Hon har ju grävt och plockat fram mycket information, kanske har hon rotat lite i det också, eller kan göra det på ett bra sätt.

Det här lite ensligt belägna huset i Huddinge är en intressant tråd också som behöver redas lite i. Eventuellt bor det en svärmor där till en person som kan vara inblandad. Det skulle kunna vara ett perfekt ställe att gömma Essie på. Det borde kollas upp.
Citera
2024-09-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hur gick det. Hittade du fram? Det är ju egentligen smått fantastiskt att du har kännedom både om Torsåker och hästlivet i Huddinge. Om du är engagerad i fallet Essie och har denna unika lokalkännedom så kanske du vill hjälpa till med grävandet?

Det som står näst på tur är att reda i om det kan finnas någon koppling till djurrättsorganisationer, som Djurens rätt, eller aktivister knutna till sådana.

Jag hade tänkt höra med Saga23 om det. Hon har ju grävt och plockat fram mycket information, kanske har hon rotat lite i det också, eller kan göra det på ett bra sätt.

Det här lite ensligt belägna huset i Huddinge är en intressant tråd också som behöver redas lite i. Eventuellt bor det en svärmor där till en person som kan vara inblandad. Det skulle kunna vara ett perfekt ställe att gömma Essie på. Det borde kollas upp.

Jag har vuxit upp i skitbyn Torsåker. Jag har trauma från barndomen och jag bodde där hela min uppväxt upp till 18 åring då lämnade jag byn. Har fortfarande vänner kvar där som inte gått miste om Essie försvinnandet och Torsåker består av skog, åkrar och litet centrum. Så inte så konstigt

Gällande Huddinge så råkar jag rida varje dag i kommunen och har kontakt med alla stall och ridklubbar i kommunen. Huddinge hästfolk håller ihop då kommunen är som den är. Så jag vågar påstå att jag har koll där också. Även de mest ensliga husen då jag rider överallt både naturreservaten, längs industriområden, genom villakvarter och längs asfaltsvägarna. Essie försvinnande har delats överallt i kommunen. Särskilt hästmänniskorna.
Citera
2024-09-18, 23:19
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jag har vuxit upp i skitbyn Torsåker. Jag har trauma från barndomen och jag bodde där hela min uppväxt upp till 18 åring då lämnade jag byn. Har fortfarande vänner kvar där som inte gått miste om Essie försvinnandet och Torsåker består av skog, åkrar och litet centrum. Så inte så konstigt

Gällande Huddinge så råkar jag rida varje dag i kommunen och har kontakt med alla stall och ridklubbar i kommunen. Huddinge hästfolk håller ihop då kommunen är som den är. Så jag vågar påstå att jag har koll där också. Även de mest ensliga husen då jag rider överallt både naturreservaten, längs industriområden, genom villakvarter och längs asfaltsvägarna. Essie försvinnande har delats överallt i kommunen. Särskilt hästmänniskorna.

Om Essie stals för att räddas, så är ett litet hästsamhälle som Huddinge där alla känner alla och håller ihop det perfekta stället att gömma Essie på.

Hästgårdar har ju märkligt nog varit lite av en röd tråd, kanske inte i jakten på Essie, men i hatdrevet mot Essie. Så inte så märkligt egentligen om det finns en koppling där, och spåren har ju lett hit. Nu visar det sig dessutom att det är det perfekta gömstället.

Jag avvaktar bara en liten information till, sedan tänkte jag att jag skulle dela med mig av alla detaljerna om platser, ridsällskap, svärmodern och hennes boende där det finns misstanke om att Essie kan hållas, samt vem den som i så fall skulle stå bakom detta kan vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in