2024-09-17, 15:23
Medlem
Man i 45 års åldern misshandlad och misstänkt rånad. 3 personer anhållen och en häktat. 2 i 20 års åldern och 2 i 35 års åldern enligt nsd och kuriren. Har tydligen varit razzia också på malmudden. Hör det ihop? Är det någon som vet något mer? Vem är offret och varför blev han misshandlad?
Citera
2024-09-17, 19:48
Medlem
Polisen.Patriks avatar
17 september 07.26, Sammanfattning natt, Norrbottens län | Polismyndigheten
22:29 Rån, Luleå
Under sen kväll beordras polisen till Malmudden i Luleå där en skadad man befinner sig. På plats får polisen information om att han ska ha blivit utsatt för ett grovt rån. Skadeläget hos målsäganden är okänt.

Under timmarna därefter har polisen kunnat gripa fyra personer, två män i 20-årsåldern och en kvinna samt en man i 35-årsåldern, som misstänks för gärningen. Tre av dem är numera anhållna och den fjärde ännu gripen. Utredning pågår.
Citera
2024-09-17, 20:05
Medlem
Jo såg det där. Läste också de nya uppgifterna på kuriren. Sen hörde jag rykten om att en av de yngre killarna heter v*ggo *=i.
Citera
2024-09-17, 20:14
Moderator
Chantres avatar
Brott och brottsbekämpning --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2024-09-18, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostkrok1
Jo såg det där. Läste också de nya uppgifterna på kuriren. Sen hörde jag rykten om att en av de yngre killarna heter v*ggo *=i.

Vem är det då? Lokal kändis eller?
Citera
2024-09-18, 10:45
Medlem
En kvinna och tre män som misshandlar offret, var männen maskerade också?

Jag anar att dom lurat ut mannen för att träffa kvinnan som påstått sig vara 14 år och 11 månader. Så kallade "pedofiljägare" som egentligen bara hoppas på att hitta offer som inte ska våga göra en polisanmälan. Män som de kan misshandla och råna med urskuldan att det var en pedofil.
Citera
2024-09-18, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
En kvinna och tre män som misshandlar offret, var männen maskerade också?

Jag anar att dom lurat ut mannen för att träffa kvinnan som påstått sig vara 14 år och 11 månader. Så kallade "pedofiljägare" som egentligen bara hoppas på att hitta offer som inte ska våga göra en polisanmälan. Män som de kan misshandla och råna med urskuldan att det var en pedofil.

Vet du vem offret är? Och gissar du bara att dom är pedofiljägare eller vet du?
Citera
2024-09-18, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostkrok1
Vet du vem offret är? Och gissar du bara att dom är pedofiljägare eller vet du?

Jag gissar grundat på de inblandade individernas antal och kön samt att rån sällan inkluderar misshandel utan brukar stanna vid att ägodelarna överlämnas. Därav min fråga ifall de var maskerade, rånare brukar sällan maskera sig av någon anledning.

Notera att jag skrev sällan då det naturligtvis även förekommer misshandel vid rån.
Citera
2024-09-18, 20:18
Medlem
Ingen som vet nåt mer? Inget om vem den här 45 åringen kan vara? Hört rykten om att en av dom yngre ska vara en v*ggo (*=i) och ev nån f*lip (*i) . Den här F*lip ska vara nån snubbe med missbruksproblem som bor på Malmudden nån stans. Kan dock vara bara rykten med.
Citera
2024-09-19, 08:07
Medlem
Fått bekräftat att den här V*ggo sitter häktad iaf.
Citera
2024-09-19, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadheterjag6
Ingen som vet nåt mer? Inget om vem den här 45 åringen kan vara? Hört rykten om att en av dom yngre ska vara en v*ggo (*=i) och ev nån f*lip (*i) . Den här F*lip ska vara nån snubbe med missbruksproblem som bor på Malmudden nån stans. Kan dock vara bara rykten med.

Har du hört något om vem dom två 35åringarna är?
Citera
2024-09-19, 14:59
Medlem
AxxxxEEEEelllLLllLs avatar
gäller en liten drogskuld 45åringen hade, kids som kmr söderifrån och börjar hugga folk här
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in