2024-09-18, 19:43
Medlem
Miys avatar
Jag tror att det är gud som äntligen sätter ner foten.
Citera
2024-09-18, 19:45
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
verkar även handla om mobiler solcellsbatterier, fingeravtrycksläsare, laptops och mycket annat.
sjukt!
https://x.com/Existenzse/status/1836411098628550710
Fantastiskt! Snacka om att terroristererna kommer att vara nojiga över all elektronik nu.
Dessa walkietalkie var tydligen avsedda som back up för personsökarna. Snacka om double tap.
Mossad är verkligen top notch!
Citera
2024-09-18, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound
En teori är det att det är själva batterierna som moddats med sprängmedel. Så öppnar man enheten ser det helt normalt ut.

Aha, men borde inte pentyl (som jag läst kan vara det aktuella ämnet i sökarna) ge utslag vid en flygplatskontroll?

Annars kan ju vilken dåre som helst få på en bomb (pentyl) på ett plan.
Citera
2024-09-18, 19:48
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Jag tror att det är gud som äntligen sätter ner foten.

Precis. Om Gud stod på muslimernas sida som de själva tror, varför misslyckas de då hela tiden? Ingenting går deras väg.
Citera
2024-09-18, 19:49
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BongoBongoKongo
Fyfan va sjukt!!! Så folk har gått runt med massa sprängämnen på sig överallt. Hur kan inte åtminstone någon av dessa råkat detonera (av exempelvis hetta, slag eller annat)? Det är ju flera tusen enheter, man tänker ju att åtminstone 0,1% måste råka detonera på något sätt
Det är uppenbart proffs som riggat dessa grejer, inga araber eller ryssar.
Sjukt imponerande!
Citera
2024-09-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Aha, men borde inte pentyl (som jag läst kan vara det aktuella ämnet i sökarna) ge utslag vid en flygplatskontroll?

Annars kan ju vilken dåre som helst få på en bomb (pentyl) på ett plan.

Svarar mig själv vad AI tycker:

"Pentyl, som är en typ av kemisk förening, kan potentiellt ge utslag vid en flygplatskontroll beroende på vilken typ av säkerhetsutrustning som används. Säkerhetskontroller på flygplatser använder olika tekniker, inklusive metalldetektorer och säkerhetsskannrar, för att upptäcka förbjudna föremål och ämnen"
Citera
2024-09-18, 19:52
Medlem
Mindbusinesss avatar
Fourteen killed and more than 450 injured - Lebanese health ministry
The number of people killed in today's blasts has risen to 14, according to the Lebanese health ministry.
That's up from nine deaths reported earlier.
Meanwhile the number of injuries has risen to 450, up from 300.
Citera
2024-09-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Folk som är på begravningar verkar klaga. För det exploderar även på begravningarna och överallt i bilar och annat fanstyg.

Vad är det som pågår?

Israel kan inte göra allt detta utan det måste vara grupp mot grupp bland araberna.

Alla de här provokationerna äger ju rum för att regimen i Israel gärna VILL ha ett storkrig nu. För 25 år sedan skulle såna här mord leda till bussbomber i Israel som svar. Ett större krig skulle medfört en risk för betydande förluster även för Israel. Nu har ingen motståndare såna möjligheter tack vare all högteknologi, Israel kan på ett annat sätt göra precis som de vill utan risk för egen del och den nuvarande regimen väljer att passa på. Från USA hörs bara kraftlösa protester, krafter där vill också gärna att Israel startar ett krig just nu. När motståndarna håller igen och trappar ner slänger Israel aldrig tidigare skådade brännbara ämnen på elden. För inte ens Iran har potential att göra någon betydande skada. Vid ett storkrig skulle Iran garanterat ödeläggas och Israel förbli oskadda.

Högteknologin har helt enkelt gjort det möjligt att dominera, förtrycka och komma undan med krigsbrott på en aldrig tidigare skådad skala. Högteknologin har omintetgjort opinionsbildning och nyhetsförmedling också: man kan filtrera och styra informationsflödet och manipulera opinionen som aldrig förr, Det spelar ingen roll vad internationell lag, folkrättsexperter, domstolar eller FN säger längre. Studentdemonstrationer i väst slås ner av polis och ingen bryr sig. För att traditionella medier inte längre kan väcka opinion som före internet.

Det är också decennier av brutaliserande filmer och TV-serier som helt enkelt hjärntvättat västmedborgarna till att faktiskt tro att det är helt i sin ordning att inte bara terroristmisstänkta individer avrättas utan rättegång, utan att hela familjer, folkgrupper eller religiösa grupper utrotas, decimeras eller fördrivs från sina hem, att hundratals journalister och tiotusentals barn dödas m.m.

Mänsklighetens århundrade var 1900-talet. Nu är vi i avvecklingsfasen.
Citera
2024-09-18, 19:54
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Svarar mig själv vad AI tycker:

"Pentyl, som är en typ av kemisk förening, kan potentiellt ge utslag vid en flygplatskontroll beroende på vilken typ av säkerhetsutrustning som används. Säkerhetskontroller på flygplatser använder olika tekniker, inklusive metalldetektorer och säkerhetsskannrar, för att upptäcka förbjudna föremål och ämnen"

Jag tror inte alla flygplatser har utrustning för att detektera små mängder av ett sprängämne i exempelvis mobiler eller personsökare. Men jag kan ha fel.
Citera
Medlem
Miys avatar
Sen får man tänka på den psykologiska effekten. Efter att både personsökare och walkietalkies smällt så lär det vara få hamasäckel som vågar ens fingra på en mobiltelefon ett tag framöver.

Hashtaggar som #donkeyfuck kommer att störtdyka inne på porrsiterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Det är uppenbart proffs som riggat dessa grejer, inga araber eller ryssar.
Sjukt imponerande!
Inga svenskar heller för den delen!

Javisst är det imponerande gjort av semiter. Det är ju trots allt där civilisationen har sitt ursprung, längst bördiga halvmånen. Knappast några fjolliga harar från Nordpolen direkt.
Citera
2024-09-18, 19:57
Medlem
Aafans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Sluta förfölj judar och sluta försök mörda de, varhelst ni ser de. Det är allt jag har att säga.

Terrorstaten Israel har inte bara manipulerat personsökarna, utan själva litiumbatterierna, som importerades vid ett specifikt datum. Idag exploderar även andra hushållsapparater. Har du litiumbatterier hemma till dina solpaneler? Även de är drabbade.

Denna attack bryter tydligt och otvetydigt mot internationell humanitär rätt och undergräver USA:s ansträngningar att förhindra en större konflikt. Men jag förstår att det är det ni vill ha. Dvs en större konflikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in