2024-09-18, 17:45
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfrider
Blir verkligen förbannad efter att ha läst allt, hur fan kan man som vuxen människa och förälder sitta och helt enkelt mobba ett barn, speciellt ett med en funktionsnedsättning speciellt när ens egna barn har det också?!

Som förälder själv blir man så förbannad, vad är det här för människor??
Man behöver inte vara förälder för att bli förbannad. Dessa så kallade föräldrar äcklar mig. Jag anser att deras hets, utfrysning och mobbing har bidragit till Majas död.
Citera
2024-09-18, 17:54
Medlem
surfriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Man behöver inte vara förälder för att bli förbannad. Dessa så kallade föräldrar äcklar mig. Jag anser att deras hets, utfrysning och mobbing har bidragit till Majas död.

Nej absolut behöver man inte det, menade mig själv som är förälder Tur vi inte fick veta namnen på dessa idioter, vet inte om jag skulle kunna hålla mig från att skriva eller säga något
Citera
2024-09-18, 18:03
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
En förklaring att dom ogillade henne är nog att hon var för " på " och gränslös. Därför ville säkert inte Alex mamma att dom skulle träffas. Hon kan tex varit för kaxig mot dom andra tjejerna och menat att alla killar gillar henne. Fast dom inte gjorde det. Då blir tjejerna irriterade och hon upplevs som jobbig. Det kan också vara en orsak till att föräldrarna inte gillade henne. Tim kan ha blivit påverkad av dom andra. Nu spårade det fullständigt ut och jag tror att uppväxten med pappan har orsakat mycket av hans beteende. Tim är farlig och ska inte släppas ut i samhället

minns inte om jag berättat det redan men sambon säger att Majas gränslöshet kunde vara en utmaning för omgivningen. hon var besatt av att ha pojkvän som nån slags bekräftelse och stolthet och fick hon inte som hon ville kunde hon få extrema utbrott vilket hänt i skolan. så Tims systers kommentar om Maja stämmer, hon var snäll men kunde växla humör på två röda. lägg till bråken mellan flickorna och besattheten att skilja henne och Tim åt så börjar motivet växa fram till varför hon mördades trots att det är en extrem anledning till att ens döda någon. Tim kan ha känt press att lösa allt och inspirerats av T men våldet han använde är ren och skär ondska
Citera
2024-09-18, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Detta blir bara mer galet.

Det är inte så att R bedrivit någon form av koppleriverkssmhet och kört ut med husvagnen på specifikt avtalade platser med någon kvinna som män sen fått utnyttja?

Skyltarna är iaf obskyra men kan de fungerat som någon slags reklam?

Skulle i vart fall inte bli förvånad. Han rör sig i en liten annan dimension än T.

Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
minns inte om jag berättat det redan men sambon säger att Majas gränslöshet kunde vara en utmaning för omgivningen. hon var besatt av att ha pojkvän som nån slags bekräftelse och stolthet och fick hon inte som hon ville kunde hon få extrema utbrott vilket hänt i skolan. så Tims systers kommentar om Maja stämmer, hon var snäll men kunde växla humör på två röda. lägg till bråken mellan flickorna och besattheten att skilja henne och Tim åt så börjar motivet växa fram till varför hon mördades trots att det är en extrem anledning till att ens döda någon. Tim kan ha känt press att lösa allt och inspirerats av T men våldet han använde är ren och skär ondska
Aha Ja då förstår jag Tack för informationen
Citera
2024-09-18, 19:26
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfrider
Så T’s pappa har alltså skickat en porrfilm (till och med kanske hemfilmad) till T’s kusin…

Trevlig typ med intressant musiksmak.
Aktbilaga 117:
När inte Lena vill ligga med honom går han upp på rummet och lyssnar på Eddie Medusa!!!.
Citera
2024-09-18, 19:37
Medlem
Citat:

Din sambo tyckte ju Tim var en asexuell oskyldig pojke som inte var intresserad av flickor så hennes åsikter o påståenden är diskvalificerade. Anal våldtäkt o grovt våld snubbla den stackars pojken in kuken i rumpan på flickan? Råkade en sten ramla från hans händer så den fullständigt slog sönder Maja? Skampåle åt sambon är det enda rätta stället
Citera
2024-09-18, 19:53
Medlem
Citat:

Nu har jag inte mördat någon, men kan tänka mig alla känslor som dyker upp när man ska mörda någon och den gör motstånd och kanske inte dör direkt, och fortsätter röra på sig. Högst troligt därför man fortsätter slå! 😭 så förmodligen har han nog hållt på tills hon verkligen blev still .... usch vidriga tankar! Stackars flicka, bli mördad för att man inte fattar bättre 🥹
Citera
2024-09-18, 22:15
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Din sambo tyckte ju Tim var en asexuell oskyldig pojke som inte var intresserad av flickor så hennes åsikter o påståenden är diskvalificerade. Anal våldtäkt o grovt våld snubbla den stackars pojken in kuken i rumpan på flickan? Råkade en sten ramla från hans händer så den fullständigt slog sönder Maja? Skampåle åt sambon är det enda rätta stället

kom igen ingen visste att han var så våldsam och kunde göra såna saker. sambons uppfattning om Tim var att han inte var intresserad av mer än vänskap med tjejer han blev ihop med några bara för att göra dom nöjda men gjorde inget aktivt med de därför han säger i förhöret att flickvänner ofta byts ut. på nåt sätt har T påverkat honom mest
Citera
2024-09-18, 22:34
Medlem
Venators avatar
Intressant att jämföra skillnaden mellan hur Majas föräldrar beskriver henne och hur Tims föräldrar beskriver honom. Skillnaden i ansvarstagande, öppenhet kring problem och diagnoser, tydlighet och konsekvens i vad man säger. Det är klart att den ena familjen är offer och de andra i en försvarsposition men det förklarar ju inte att Tims föräldrar exempelvis förnekar att han skulle ha en diagnos fast det krävs en utredning och en diagnos för anpassad skola.

Sedan funderar jag på Tims inställning till sex... Vi har ju funderat kring att Tim är påverkad av sin pappa och att det finns förväntningar som han försökt leva upp till. Det är en möjlighet men jag ser ett alternativ och det är att Tim har fått någon form av störda sexuella tankar som motreaktion mot pappan prat och aktiviteter. Om det är det senare skulle det kanske stämma att han som grundinställning inte är intresserad av tjejer på det viset? Att han skjuter det ifrån sig? Och oavsett vilket kan det ju sedan slå totalslint också på den delen när det slår totalslint i annat.

Jag mår faktiskt för dåligt av att orka fortsätta läsa sida upp och ner om livet i Tims familj. Pausar detta.
Citera
2024-09-18, 22:34
Medlem
Citat:
kom igen ingen visste att han var så våldsam och kunde göra såna saker. sambons uppfattning om Tim var att han inte var intresserad av mer än vänskap med tjejer han blev ihop med några bara för att göra dom nöjda men gjorde inget aktivt med de därför han säger i förhöret att flickvänner ofta byts ut. på nåt sätt har T påverkat honom mest

Det verkar ju som att alla visste att han varit våldsam i många av sina relationer tidigare, och många visste att han ville skada Maja. Förutom Maja så vet vi om att han vill döda både granen o polisen. Är det också tjejerna i klassens fel, är det Tindras fel som sagt åt honom att vilja ta livet av alla.andra?

Din sambos uppfattning har visat sig vara helt åt helvete fel från början till slut gällande dessa ungdomar och jag tycker synd om alla förståndshandikappade som påverkas av denna typen av vuxna.
Citera
2024-09-18, 22:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entilltomte
Det verkar ju som att alla visste att han varit våldsam i många av sina relationer tidigare, och många visste att han ville skada Maja. Förutom Maja så vet vi om att han vill döda både granen o polisen. Är det också tjejerna i klassens fel, är det Tindras fel som sagt åt honom att vilja ta livet av alla.andra?

Din sambos uppfattning har visat sig vara helt åt helvete fel från början till slut gällande dessa ungdomar och jag tycker synd om alla förståndshandikappade som påverkas av denna typen av vuxna.
Vilka alla? Det var ju mest klasskompisarna som såg och visste och dom höll tyst.
Tim visade inte dom sidorna i skolan så någon lärare eller annan personal såg dom.
Senast redigerad av Timeout 2024-09-18 kl. 23:35.
Citera
2024-09-18, 23:38
Medlem
Undra om han hade sex med henne innan eller efter han mördade henne.
Sjuk jävul som kan bli sexuellt upphetsad i samband med planen på död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in