2024-09-18, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Usch blir så illa berörd av dagens morgonsång !! Vet inte om mormor J tänkte över huvudtaget som vanligt!
Visst kanske inte är en stor bagatell i mångas ögon .
Men här står lilla chiara och vill komma upp sträcker upp sina händer när morfar ska ta upp henne låter lite då J säger stopp vi måste sjunga först
Är det så jäkla viktigt att visa följarna denna sångstund och lägga upp än att ta upp chiara

Benägen att hålla med Er Millan75 & Smultronstigen3 till 100%.

Som om man inte kan sjunga med ett barn i famnen om det nu är så viktigt med mobilkameran klistrad i C ansikte var morgon. Akta dig för att rubba på Ego-hä..ornas regler där hemma. Me, Myself and I i första hand.....
Därefter kommer ingenting, sen kommer ingenting, Sen kommer Chiara.
Man får tygla sig för att inte koka över.🤮
Senast redigerad av Artmovie 2024-09-18 kl. 11:08.
2024-09-18, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Är nog redigerade som du säger, kanske är filter? Inget ovanligt bland vissa. Blir bara så konstigt när andra fotar/filmar utan filter och man ser hur de verkligen ser ut.

J visar sitt rätta jag i sin story. Allt det där låtsastrevliga är som allt annat fejk. Den inövade sinnesrobönen funkar tydligen inte🤭
Det med hjälm har jag inte förstått om barnet inte är extremt vinglig🤷‍♀️kan för lite om det.

Tycker hakan ser extremt liten ut. Har aldrig förstått mig på att redigera så, blir ju som du säger att det blir konstigt irl.

Citat:
Hon har lagt på ett filter , men hon har även förstorat läpparna fyllt i kinderna lyft vid ögonen och nu ska hon fixa tänderna pga dom är snea enligt henne så hon vågar ej le la ut i går på IG

Har då aldrig märkt att hon ej ler på kort , det är ju det ända hon gör el putar med läpparna .

Helt riktigt man rekommenderar att inte använda en sån hjälm dels pga att barnet ej lär sig vad som gör ont tar bort signaler för det
Och dagens hjälmar är ofta för tunga och klumpiga mot för ,för deras lilla nacke ..

Sen visst dom kan vara bra för dom barn som tex är tidiga på att gå då balansen inte är så bra och dom är vingliga el när man lär sig sitta el rullar runt .

Men personligen tror jag inte det är pga dess syfte dom använder hjälmen mer behöver jag inte gå in på här

" ni som vet ni vet "

# stöd chiara # teamchiara 🫶🙏❤️

Hahahha men VA? Man ser ju hennes tänder hela tiden. Är hon så verklighetsfrånvänd att hon inte inser själv att hon lägger ut bilder när hon ler hela tiden? Om hennes tänder är snea så är väl mina oxå de. Herregud.

Ja men precis. Tycker de känns förnedrande för barnen att behöva bli fotade med en sån hjälm också å ut på sm. Nej bättre att låta dom utforska utan att ha hjälm.
2024-09-18, 12:58
Medlem
Citat:
Usch blir så illa berörd av dagens morgonsång !! Vet inte om mormor J tänkte över huvudtaget som vanligt!
Visst kanske inte är en stor bagatell i mångas ögon .
Men här står lilla chiara och vill komma upp sträcker upp sina händer när morfar ska ta upp henne låter lite då J säger stopp vi måste sjunga först
Är det så jäkla viktigt att visa följarna denna sångstund och lägga upp än att ta upp chiara

Blir illamående av hennes beteende ”nej vi ska sjunga först” TA UPP BARNET?
2024-09-18, 13:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Benägen att hålla med Er Millan75 & Smultronstigen3 till 100%.

Som om man inte kan sjunga med ett barn i famnen om det nu är så viktigt med mobilkameran klistrad i C ansikte var morgon. Akta dig för att rubba på Ego-hä..ornas regler där hemma. Me, Myself and I i första hand.....
Därefter kommer ingenting, sen kommer ingenting, Sen kommer Chiara.
Man får tygla sig för att inte koka över.🤮
Exakt snart kommer det väl ett försvarstal om detta oxå . Då vi vet att J läser detta . Hoppas hon tar åt sig i så fall . Men tror inte hon har förstånd till det tyvärr. Förstår inte vitsen med denna morgonsång är den verkligen till för chiara el oss följare ??? Tror snarare det senaste för oss följare

Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Blir illamående av hennes beteende ”nej vi ska sjunga först” TA UPP BARNET?
JA jag vill bara gå in och ruska om henne J alltså el gå och ta upp C och går där i från . Har aldrig varit med om en fam där kameran går före barnet i allt !! Och ni som påstår att det ej är så kan ju gå in och titta själva så får ni se
2024-09-18, 13:25
Avstängd
Citat:
Tycker hakan ser extremt liten ut. Har aldrig förstått mig på att redigera så, blir ju som du säger att det blir konstigt irl.

Hahahha men VA? Man ser ju hennes tänder hela tiden. Är hon så verklighetsfrånvänd att hon inte inser själv att hon lägger ut bilder när hon ler hela tiden? Om hennes tänder är snea så är väl mina oxå de. Herregud.

Ja men precis. Tycker de känns förnedrande för barnen att behöva bli fotade med en sån hjälm också å ut på sm. Nej bättre att låta dom utforska utan att ha hjälm.
Ja man måste ha en konstig syn om man inte inser själv vad man lägger upp för bilder och sen sitta och säga att man skäms för sitt leende pga snea och att hon ska fixa dom och sitta och göra reklam för detta och få 10 % om man trycker på länken vad ger detta för signaler egentligen till hennes yngre skara
2024-09-18, 13:51
Avstängd
Nu får det faktiskt räcka !!!

Förlåt om jag återupprepar mig just nu men morgondagens händelse fick mig en stor klump i magen !!

Varför undrar ni säkert ?
Har så svårt att förstå att något kan vara så mkt viktigare än sitt barnbarn som står & gråter och vill komma upp .
Trodde först jag hörde fel då morfar vill ta upp C som sträcker sina små armar efter han och hon säger NEJ

PGA EN JÄVLA Filmstnut som hon ska visa följarna för vi har begärt det !

NEJ VI BEGÄRDE DET INTE !! Utan vi hade någonstans hopp om att N kanske tog med C denna gång på resa då inget las upp på JS sida därför undra vi inget annat

Att man som mormor ej förstår det är bara så konstigt I min värld
Snygg barnvakt N har skaffat sig för att åka I väg på sina resor som inte ser till barnets behov utan endast sina för att locka mer följare

Och det som blir så fel är att N just går ut med att hon ska skydda sin dotter .
Och måste komma bort från A

Men då frågar jag er var någonstans skyddar hon C ??

Enligt mig inte alls , för då väljer man ej bort sin dotter och jag köper ej att det är pga jobbresor hon åker på utan även nöjes resor mm
Då det finns något som heter föräldra ledigt i Sverige och är för att man i lugn och ro ska bygga upp en närhet , trygghet till sitt barn lära känna det .

Här har N gjort ett medvetet val att skita i det för att göra saker som är viktigare för N

Man har oxå medvetet tagit bort en annan tryghet i Cs liv nämligen pappan .

Visst mormor / morfar kan oxå ge en tryghet men inte alla i närheten av sina föräldrar kan ge. Finns forskning på det för dom som ej tror det
Särskilt barn som blir övergivna el bortlämnade som senare i livet kan få stora problem.

Nä detta måste få ett stopp så länge N är ute och reser och väljer bort se så är hon ej mogen som mamma

Dags för myndigheter agera fortare nu innan det är för sent

#teamChiara #

Sanningen kommer ALLTID fram den riktiga sanningen " vi som vet vi vet 🙏🫶❤️
Senast redigerad av Millan75 2024-09-18 kl. 14:22.
2024-09-18, 14:09
Medlem
Citat:
Exakt snart kommer det väl ett försvarstal om detta oxå . Då vi vet att J läser detta . Hoppas hon tar åt sig i så fall . Men tror inte hon har förstånd till det tyvärr. Förstår inte vitsen med denna morgonsång är den verkligen till för chiara el oss följare ??? Tror snarare det senaste för oss följare

JA jag vill bara gå in och ruska om henne J alltså el gå och ta upp C och går där i från . Har aldrig varit med om en fam där kameran går före barnet i allt !! Och ni som påstår att det ej är så kan ju gå in och titta själva så får ni se

Citat:
Ja man måste ha en konstig syn om man inte inser själv vad man lägger upp för bilder och sen sitta och säga att man skäms för sitt leende pga snea och att hon ska fixa dom och sitta och göra reklam för detta och få 10 % om man trycker på länken vad ger detta för signaler egentligen till hennes yngre skara

Känns som dom måste överbevisa allt hela tiden men de verkar inte gå speciellt bra. ”C gillar morgonstunden” nej det gör hon itne när hon gråter, då tar man upp barnet & tröstar. Andra dagar ser hon ut att va glad ja, men idah skulle dom ha tagit upp henne direkt.

Hon skiter fullständigt i de. Hon har ju inte ”valt” att bli en förebild 😒
2024-09-18, 14:29
Medlem
Citat:
Jag hade oxå glömt men var in & titta efter det Molgan tror jag det var som skrev
Jo frun skrev oxå Nadja ! Som även hon blev anklagad för diverse saker efter pappans död.
Även farbröderna skrev och blev anmälda för grova saker
Det var bla den rättegången dom gick på som N oxå la ut på sin storie och Exphon så folk trodde det rörde A .
Även det är ju helt sjuk varför gör man så ??🤔

Det är ju inte bara här inne som vi har reagerat och kallat denna fam för att ha en sekt man kunde även läsa på Yt IG FB TT

Tycker även det säger ganska mkt 😬 visst det är ett rykte el smeknamn som kommit men nånstans i detta rykte så finns en viss sanningen bakom

Folk skriver att mormorn har styrt denna fam med järnhand under åren nu även J kanske förklarar en viss del av Ns beteende.
Hon sticker ju inte under stol att hon älskar att styra och härska över människor!! 😱

Men jag har länge tänkt på det du och många andra har skrivit dom senaste dagarna är hur långt har dom kommit i denna process el har dom ens kunna börjat pga Ns alla ursäkter som Jobb resor för att kunna försörja C så man ställer in dessa viktiga möten med kommun och socialnämden.
För mig är det en gåta att hon kan komma undan

Men hur länge får hon hålla på innan det blir åtgärder för N .
Även om dom inte har en gemensam vårdnad idag
Så undrar jag vad som händer om A ansöker nu om egen vårdnad el gemensam och detta går igenom .
Då måste ju N åka ditt för umgängessabotage pga att hon medvetet saboterar för A .

El tänker jag fel .
Vad händer om hon nu flyr med Chiara el flyttar till ett annat land ?
Just nu står hon som ensam och kan åka men om det pågår en utredning om umgänge faderskapstest mm får hon flytta el kan hon åka dit ???

Vet att man tom kan få straff & fängelse för umgängessabottage.

Så jag hoppas att nån rättvisa finns

Kommer alltid stå för barnens rätt
Och även göra det nu C har rätt till sin pappa sen får han vara så mkt svin han vill i Ns ögon

Men hon bestämmer ej hur en pappa ska vara

" Teamchiara " 🫶🙏❣️

Tack Millan för en fint och snällt svar förut. Skulle bara skriva nu och att det är precis det jag undrar. Hur f-n kommer hon undan när jag vet hur mycket de höll på med mig. Det är för mig en gåta. Plus så synd om C som nog har en jättefin pappa i A. Det hade jag varit överlycklig för.
2024-09-18, 16:50
Medlem
Citat:
Nu får det faktiskt räcka !!!

Förlåt om jag återupprepar mig just nu men morgondagens händelse fick mig en stor klump i magen !!

Varför undrar ni säkert ?
Har så svårt att förstå att något kan vara så mkt viktigare än sitt barnbarn som står & gråter och vill komma upp .
Trodde först jag hörde fel då morfar vill ta upp C som sträcker sina små armar efter han och hon säger NEJ

PGA EN JÄVLA Filmstnut som hon ska visa följarna för vi har begärt det !

NEJ VI BEGÄRDE DET INTE !! Utan vi hade någonstans hopp om att N kanske tog med C denna gång på resa då inget las upp på JS sida därför undra vi inget annat

Att man som mormor ej förstår det är bara så konstigt I min värld
Snygg barnvakt N har skaffat sig för att åka I väg på sina resor som inte ser till barnets behov utan endast sina för att locka mer följare

Och det som blir så fel är att N just går ut med att hon ska skydda sin dotter .
Och måste komma bort från A

Men då frågar jag er var någonstans skyddar hon C ??

Enligt mig inte alls , för då väljer man ej bort sin dotter och jag köper ej att det är pga jobbresor hon åker på utan även nöjes resor mm
Då det finns något som heter föräldra ledigt i Sverige och är för att man i lugn och ro ska bygga upp en närhet , trygghet till sitt barn lära känna det .

Här har N gjort ett medvetet val att skita i det för att göra saker som är viktigare för N

Man har oxå medvetet tagit bort en annan tryghet i Cs liv nämligen pappan .

Visst mormor / morfar kan oxå ge en tryghet men inte alla i närheten av sina föräldrar kan ge. Finns forskning på det för dom som ej tror det
Särskilt barn som blir övergivna el bortlämnade som senare i livet kan få stora problem.

Nä detta måste få ett stopp så länge N är ute och reser och väljer bort se så är hon ej mogen som mamma

Dags för myndigheter agera fortare nu innan det är för sent

#teamChiara #

Sanningen kommer ALLTID fram den riktiga sanningen " vi som vet vi vet 🙏🫶❤️

Citat:
Känns som dom måste överbevisa allt hela tiden men de verkar inte gå speciellt bra. ”C gillar morgonstunden” nej det gör hon itne när hon gråter, då tar man upp barnet & tröstar. Andra dagar ser hon ut att va glad ja, men idah skulle dom ha tagit upp henne direkt.

Hon skiter fullständigt i de. Hon har ju inte ”valt” att bli en förebild 😒

Citat:
Ursprungligen postat av Isisea
Tack Millan för en fint och snällt svar förut. Skulle bara skriva nu och att det är precis det jag undrar. Hur f-n kommer hon undan när jag vet hur mycket de höll på med mig. Det är för mig en gåta. Plus så synd om C som nog har en jättefin pappa i A. Det hade jag varit överlycklig för.

Ja, och J är så fruktansvärt "jobbig" med sin duttande röst & detta nötande om allt som bara rör dem.
Man skulle bara vilja be dem sätta ner fötterna på jorden och och se sig omkring i det verkliga livet.

Det blir bara så patetiskt och inte trovärdigt när man gång efter annan går in och försvarar allt man säger och gör. Vem håller på så?
Jo, den som i grund och botten inte står ut med sig själv & för att kunna stå ut med sig själv så gör N & J trevande försök i att ständigt rättfärdiga & försvara sina gärningar.
De handlar oftast först innan de tänker ett steg längre, men då är tyvärr skadan redan skedd.
Och när de börjar må dåligt i sig själva av träffande kommentarer från omvärlden så går man ut och kallar allmänhetens reaktioner för världens "hatare" & lägger skulden på motparterna för att lätta på det egna själa-trycket för en stund.

I själva verket handlar det ju egentligen bara om att visa mänskligheten vett och etikett & hur man beter/förhåller sig gentemot andra människor. Det är ingen SLUMP att den gemene lyfter på ögonbrynen när det gäller N med mor i släptåg.
När ska de två börja förstå det??

Man känner lång väg att det är en Falsk fasad N & J tillsammans upprätthåller utåt och allt blir bara så fjantigt och konstlat.
Inget N med mor gör känns äkta.
Det som svider är att de medvetet överför den typen av beteende framför sitt egna barn och barnbarn.
Vad är Det för sorts förebilder?

Man kan tydligt se vad C önskar genom sin mimik, men J & N viljor är starkare och går före allt annat.
C får oskyldigt bara finna sig i det som sker.

Man ska aldrig jämföra människor/familjekonstelationer emellan eftersom vi allas grund ser olika ut.
Däremot är det enkelt att se hur man väljer och agerar i samspelet med sitt eget barn.

Ex. Isabelle O. ammar så fint sin lilla flicka, (vilket inte alla kan och eller har möjlighet till dock,).
Hon tar sina dagliga promenader i solen, är hemma och bara ger sig hän & njuter av tiden med sin bebis 24/7. Man kan verkligen känna kärleken pyra från henne lång väg.

Det N förmedlar i orden hon delger C är som ord där det inte bor någon äkta känsla utan bara ett påklistrat putande leende, en sliskig blick med tittsen i förrummet.
När bägaren av klagomål blivit full pussas det emellanåt hysteriskt på C för att visa tittarna/följarna att " Titta här!!! Jag kan minsann älska min dotter minsann", det slits i C lilla armar & grimascheras framför kameran i ren ilska då någon ifrågasatt N frånvaro.
Varför ens blanda in C i det spelet & i den ilskan?
Är det någon som förmedlar hat så är det ju N själv & det går ut över C.

Det är sådan milsvid skillnad på dessa två LI tjejer (N & I) när det kommer till vad man prioriterar i första hand så man saknar ord för det.

Må myndigheter ta sitt förnuft till fånga, må fadern till C gå segrande ur denna fajt & få tillbaka den tid som gått förlorad i den mån det går.
Senast redigerad av Artmovie 2024-09-18 kl. 17:48.
2024-09-18, 19:35
Medlem
Den där hjälmen
En släkting köpte en liknande till mitt ena barn som ofta slog sig i början (som hon fö vägrade, men C är ju van att ha saker på huvudet iof) men vad lärde hon sig av det? Jo att saker o ting gjorde ont, sen var hon mer försiktig. Barn är tåliga.

Är så "allergisk" mot att barn ska lindas in, hade folk i min närhet som höll på så mot sina barn. Mer överkänsliga individer fick man leta efter eftersom föräldrarna var livrädda så fort barnen fick en skråma.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-09-18 kl. 19:51.
2024-09-18, 23:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Tack🫶🤗✌️Jag läste Eltons text, intressant att han nämner det vi nämner här. Som "sanningen kommer alltid fram" och det A sa "saker händer bakom kulisserna. De kanske skulle läsa hans brev igen som familjen prisar (såklart) men applicera detta på det som sker nu!

Både N och E saknar och ledsna över sin pappa och hur jobbigt det varit att vara uteslutna från hans familj. Känns det igen?!? Inte mycket till självinsikt i den familjen inte. Inte inser de heller att det de anklagade exfrun och pappans bröder göra mot dem är just vad de gör mot Chiara nu och är hennes framtid om inte myndigheter skärper till sig snart! Karma is still a biatch!
Hittar inte exfrun eller brodern och vad de skrivit, var hittar jag det?

Den som lever får se🙏❤️✌️

#teamChiarasRöst
Ursäkta för sent svar 🙄 om du går in på Js sida på Fb vet ej om hon gjort det privat nu .

Där hade hon lagt ut när dom hissar ner urnan och Nadja Mickes fru undra varför dom ej meddelat henne om gravsättning mm då kan du läsa allt bland kommentarerna

Så får du se vad detta är för människor.
Så otäckt och skrämmande att inte fler folk reagerar.
Så man förstår vad A har att bråkat med .
2024-09-18, 23:32
Medlem
N ska öppna upp sig om övergrepp hon gick igenom som barn i podden imorgon.

Det är fruktansvärt ingen ska behöva gå igenom det. N ber folk att vara snälla i kommentarerna.

Jag har för mig att hon redan öppnat upp sig om just detta på yt (finns 2 videos ett övergrepp när hon var 17-18 tror jag och den andra om det när hon var 6 år). Finns även på andra ställen, glömt nu var nu. Tror jag läst om det också, kanske nytt imorgon eller är det samma. Som sagt tror att hon pratat om det förut.

(Ser ut som hon är på Cypern, LI eller något bachelorinspelning kanske??)

Jättesorgligt vad hon gått igenom verkligen.
Hon kanske borde prata med en riktig psykolog istället och få riktig terapi från någon som inte är känslomässigt involverad?!?

Vill verkligen inte låta okänslig men det förtar inte all missad tid med dottern från henne och från pappan. Hon kommer ångra sig när det är för sent, tyvärr.

#teamChiarasRättTillTvåFörädrar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in