Vi har fått erbjudande via jobbet att skaffa cykel från företaget Ecochange så jag var och testade en elcykel (mtb) igår och denna var riktigt go att cykla med och det blir väl bättre när man har vant sig vid den. Sadeln kunde iofs ha varit skönare att sitta på men den borde väl gå att byta ut.
Cykeln är en Bianchi e-Omnia X 12-växlad, har aldrig hört talas om märket innan men ser att priset på denna cykel ligger på 40-44k hos de som säljer den och man skall tydligen komma 12 mil på en laddning men man kan ha dubbla batterier på denna.
Cykeln kostar +700kr/månad efter avdraget och sen så får man köpa ut den efter 3 år och vad kostnaden för detta blir vet de på företaget inte men man köper den som begagnad.
Är det någon här som har skaffat cykel via jobbet innan och blir det verkligen billigare än att köpa cykeln hos en vanlig återförsäljare?
De säger att det är en förmånscykel men om jag nu inte vet vad slutpriset blir så är frågan om det verkligen blir en förmån eller inte att skaffa denna?
Länk till cykeln jag kanske kommer att skaffa, bra eller dålig?
https://www.ecochange.se/produkter/produktInfo.asp?nr=125