2024-09-16, 22:26
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
Ett sånt påstående lär du kunna backa upp.med nån form av information!
Vem skulle hitta på det och varför om jag får fråga?
Citera
2024-09-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ett sånt påstående lär du kunna backa upp.med nån form av information!

Ganska känt bland människor som kände dem... Varför ska man behöva backa upp det?
Citera
2024-09-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vizznizz
Ganska känt bland människor som kände dem... Varför ska man behöva backa upp det?

Varför?
Haha ja va tror du själv!
Är ganska enkelt att sitta på ett anonymt forum och skriva nåt påhittat.
Nu fick vi ju dock svar på att det var hennes barn som sagt det!
Låter ju ganska underligt enligt mig att barnen inte skulle ingripit om deras mamma fått stryk kan jag tycka eller att dom anmält det.
Citera
2024-09-16, 23:04
Medlem
Citat:
Varför?
Haha ja va tror du själv!
Är ganska enkelt att sitta på ett anonymt forum och skriva nåt påhittat.
Nu fick vi ju dock svar på att det var hennes barn som sagt det!
Låter ju ganska underligt enligt mig att barnen inte skulle ingripit om deras mamma fått stryk kan jag tycka eller att dom anmält det.

Det kanske de har...
Citera
2024-09-17, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vizznizz
Det kanske de har...

Jag misstror inte det du berättar om honom men jag får inte ihop bilden av honom. Hur kan man gå från ett yrkesval där det handlar om omvårdnad till att misshandla sin fru? Det är ju någonting som måste gått snett i skallen på honom. Det talades tidigare om en rattfylla. Har han utvecklat något missbruk som helt förstört hjärnan på honom?
Citera
2024-09-17, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Jag misstror inte det du berättar om honom men jag får inte ihop bilden av honom. Hur kan man gå från ett yrkesval där det handlar om omvårdnad till att misshandla sin fru? Det är ju någonting som måste gått snett i skallen på honom. Det talades tidigare om en rattfylla. Har han utvecklat något missbruk som helt förstört hjärnan på honom?

Olle jobbade som HIV/STI samordnare på Region Dalarna och så vitt jag vet gjorde han det fram till han blev häktad. Men jag kan ha fel, han kan ju ha slutat innan.
Vet inget om rattfyllan men min spontana reaktion säger mig att det troligen var dagen efter och typ 0.5 max.
Men jag ska kolla upp de med tingsrätten
Citera
2024-09-17, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananas3333
Nej, men mannen har en rattfylla 2022 enligt lexbase.

Vid vilken tingsrätt dömdes han?

Fanns ingen dom på Mora Tingsrätt
Citera
2024-09-17, 09:50
Medlem
Citat:
Vid vilken tingsrätt dömdes han?

Fanns ingen dom på Mora Tingsrätt

Åklagarkammaren Örebro. 0,16 milligram per liter. Böter 16 000.
Citera
2024-09-17, 10:28
Medlem
Ender.Ws avatar
Citat:
Oll* jobbade som sjuksköterska på vårdcentralen i Rättvik innan.
Låter nog klyshigt men han är en helylle svensson skulle jag vilja säga.
Alltid ett leende till hands! Har väl bara gott att säga om honom och ingen jag eller nån jag pratat med trodde detta om honom.

Men man är oskyldig tills motsatsen bevisats!
Oerhört tragisk att L*tta är död hur som helst.

Emligt rykten så var han inte "så snäll" mot henne, nån kommentar om att hon ville lämna honom mm. Men om det stämmer kan jag inte svara på.
Citera
2024-09-17, 12:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Nu är du väldigt naiv. Tror du inte människor som arbetar i vården kan kan utföra allvarliga relationsbrott?
Citera
2024-09-17, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nu är du väldigt naiv. Tror du inte människor som arbetar i vården kan kan utföra allvarliga relationsbrott?

Klart det kan vara så men rent generellt så har de flesta mördare ingen vidareutbildning.

Sen är det konstigt att om man intresserar sig för omvårdnad så pass mycket så att man utbildar sig till Sjuksköterska har man troligen en grundläggande vilja att hjälpa andra människor. Inte spöa upp de eller rent av mörda.

Det är två saker som i mina ögon sticker ut.
Citera
2024-09-17, 21:16
Medlem
oilwargs avatar
Citat:
Jag är beredd att hålla med dig. Om polisen först inte misstänker ett brott utan någon typ av drunkningstillbud men sen helt plötsligt misstänker mord. Isf ska hon ha blivit mördad i vattnet. Skulle MGM mördat henne på land och sen försökt sänka kroppen hade det ju även varit brott mot griftefriden.

Det enda jag kan tänka mig är att de hittat spår av någon drog eller läkemedel i hennes kropp som man frivilligt inte drogar sig själv med. Men jag förstår inte hur polisen ska kunna bevisa att hon inte stoppat i sig det frivilligt.

Jag tror hon varit full som fan ev i kombination av något läkemedel. Sen har hon antingen fått för sig att ta ett dopp eller ramlat i.

Du har en livlig fantasi du !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in