2024-09-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52
Förlåt för sent svar 🙃😊 har inte haft ork att kommentera pga det du precis skrivet som man får ta del av just nu i kväll igen börja bli så tröttsamt.
Då hen har verkligen siktat in sej på en person .Och tyvärr får hen med sig några som går på detta för allt låter trovärdigt! Men tyvärr är det så många fel här som det kan bli.

Förstår dig fullt ut, beundrar ert tålamod med hen, mer än vad jag har😬 Ingen ide att föra dialog med en sådan person. Tillför mig absolut ingenting, det får hen göra med likasinnade och de som orkar. Vi som vet vi vet. 🤗✌️
2024-09-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Beundrar allas tålamod med hen och valparna som kommer in ibland.
Hen som hugger och hånar vissa av oss inkl mig. Men mest mot Millan fast att hen vet om hennes dyslexi (konstigt att vi är så många som förstår vad Millan menar men inte hen) Samtidigt "försvarar" hen Niccis dyslexi och passivaggressiva drama. Tvetungad som en orm, slingrar sig och är obehaglig i sin retorik.

Hen som hela tiden märker ord och hugger på ord kör sin semantik och vänder mot avsändaren för att göra den osäker, så som gaslightare gör! Ingen borde be om ursäkt till hen för misstag som så ofta görs när det är disskussioner. Vettiga människor kan framföra frågor utan hån.

Någon så empatilös kan man inte ha en dialog med. Jag har medvetet inte adresserat hen, helt lönlöst då det tillför mig absolut ingenting och har noll intresse av vad hen vet och inte vet. Dessutom pratar jag inte med mobbare som inte kan se sin del eller tillkortakommanden.

Det sorgligaste är att denna sorts personer finns bland oss på viktiga poster i samhället. Det skrämmer mig faktiskt😳
Hur maktlös man blir som lekman om man inte har kunskap nog att stå upp för sig och sin sak ( i detta fall även barnets rätt) och säga de rätta orden och ha oturen att hamna i byråkratins käftar.

Jag såg delar av deras podd på yt. Inbördes beundran klubben. Deras suktande efter att få veta vilka kända personer Julia froterat sig med utomlands var pinsamt.
Mor och dotter fame-digger & gold-digger fick inget skvaller att gotta sig i. Julia är för mediatränad tror jag och äter kanske sin adhdmedecin ibland som hon själv nämnde i podden. Yta är viktigare än insida för mor och dotter. Spelar ingen roll att de vill ge sken av annat. De har ambitionen att bli största podden i Sverige, inga kommentarer🤐

På slutet pratar de om boende utomlands och att de har planer att bo i Spanien i december och 3 månader framåt i något lånat boende av mammans vän. De som känner A borde rappa på och lägga fram det till varför det är bråttom.

Blir ännu mer uppenbart för de flesta varför hon inte skrev vem pappan är så hon fick ensam vårdnad och hon kan göra som hon vill med flickan, för sin skull inte barnets. Att hennes och familjens agenda inte är tydlig för myndigheter är konstigt för mig när polisanmälan efter polisanmälan lagts ner.

Förvånande nog av dessa tre var Julia förnuftets röst (inget jag trodde skulle komma över mina läppar 🤭 ) om relationer mellan par och familjer.
Som sagt beundrar ert tålamod med att besvara hen.

P.S Vet någon vad N's mormor har för utbildning eller jobbat med innan hon jobba på ikea?

Så klockrent skrivet! 👌

Lyssnade igenom den senaste sk. "gästande Julia podden" med ett höger öra häromdagen...Glömt hälften redan, så tack för info.😅

Som du säger:
Julia stod för de inlärda klokorden denna gång medan N & J i vanlig ordning är småfnittrigt påklistrat pinsamma.

Att sitta med en fusklapp och läsa innantill efter att ha googlat sig fram till fakta blir bara så oprofessionellt och sträcker sig tveklöst över radarn för en påfallande icke så högt intellektuell förberedelse kontra innehåll.

Vill minnas att det ställs en hel del totalt ointressanta glamourfrågor, ältas om diagnoser ex. (ADHD) och i senare delen delar
Julia även med sig av det hon & Bingo upplevt under den speciella terapiforms-resan de genomgått tillsammans.

Något som man här tydligt kan skönja i N:s & J's ansikten är att deras mimik stelnar till när Julia så smått börjar prata om vikten av att vara en bra mamma och att hon själv kommer lägga alla sysslor & jobb åt sidan för att bara ägna sig åt sitt eget barn när hon själv blir mor...
Det intressanta är också när ämnet om hur mycket eller lite man ska dela med sig av till sin mamma/pappa nära och kära kommer på tal och vad som egentligen är sunt och ej. En riktig indirekt "knäpp" på radarparets näsor.

Förefaller inte helt förvånande att N med sin J i släptåg därefter direkt sneglandes på varandra börjar prata om sig själva och återigen går in i en något dunkel olustig försvarsställning.

J & N avbryter ofta Julia för att få utrymme till att prata om sig själva. Föga förvånande.

Julia rekommenderar N & J att testa terapiformen och man kan tydligt se att Julia drar på smilbanden emellanåt bara för att bibehålla en god aura över dialogen, men i själva verket känns det påklistrat och som om hon egentligen tycker och tänker något helt annat om dessa två självgoda, empatilösa egocentriska stofiler.

I dagens morgonrus
trampade åter J in i N:s & C:s sovrum för att få delge sin dos av morgonens skönsång. C vänder som alltid blicken mot sin mammas säng medan "mormor" inte ens nämner mamma N vid namn???
Då kan man ju fråga sig var N låg ruset av sig efter gårdagens krogrunda?. Hemmamatch eller bortamatch....låter jag vara osagt.

Ps.
Just det....så var det ja....N har ju enl.henne själv inte legat på ett Helt År så hon kanske fortsätter i samma anda & ändå valt att vara i sin dotters närvaro denna morgon men bara sket i att plocka upp henne ur sängen när C vaknat🫣🤯
"Varför ska Jag behöva göra det mormor kan göra"🤮

Den som vet den vet.....
Senast redigerad av Artmovie 2024-09-15 kl. 18:48.
2024-09-15, 20:54
Avslutad
[quote=Xxx50|89523419]
Senast redigerad av Xxx50 2024-09-15 kl. 21:02.
2024-09-15, 22:32
Avstängd
Citat:
Hen som hugger och hånar vissa av oss inkl mig. Men mest mot Millan fast att hen vet om hennes dyslexi (konstigt att vi är så många som förstår vad Millan menar men inte hen) Samtidigt "försvarar" hen Niccis dyslexi och passivaggressiva drama. Tvetungad som en orm, slingrar sig och är obehaglig i sin retorik.

Hen som hela tiden märker ord och hugger på ord kör sin semantik och vänder mot avsändaren för att göra den osäker, så som gaslightare gör! Ingen borde be om ursäkt till hen för misstag som så ofta görs när det är disskussioner. Vettiga människor kan framföra frågor utan hån.

Någon så empatilös kan man inte ha en dialog med. Jag har medvetet inte adresserat hen, helt lönlöst då det tillför mig absolut ingenting och har noll intresse av vad hen vet och inte vet. Dessutom pratar jag inte med mobbare som inte kan se sin del eller tillkortakommanden.

Det sorgligaste är att denna sorts personer finns bland oss på viktiga poster i samhället. Det skrämmer mig faktiskt😳
Hur maktlös man blir som lekman om man inte har kunskap nog att stå upp för sig och sin sak ( i detta fall även barnets rätt) och säga de rätta orden och ha oturen att hamna i byråkratins käftar.

Jag såg delar av deras podd på yt. Inbördes beundran klubben. Deras suktande efter att få veta vilka kända personer Julia froterat sig med utomlands var pinsamt.
Mor och dotter fame-digger & gold-digger fick inget skvaller att gotta sig i. Julia är för mediatränad tror jag och äter kanske sin adhdmedecin ibland som hon själv nämnde i podden. Yta är viktigare än insida för mor och dotter. Spelar ingen roll att de vill ge sken av annat. De har ambitionen att bli största podden i Sverige, inga kommentarer🤐

På slutet pratar de om boende utomlands och att de har planer att bo i Spanien i december och 3 månader framåt i något lånat boende av mammans vän. De som känner A borde rappa på och lägga fram det till varför det är bråttom.

Blir ännu mer uppenbart för de flesta varför hon inte skrev vem pappan är så hon fick ensam vårdnad och hon kan göra som hon vill med flickan, för sin skull inte barnets. Att hennes och familjens agenda inte är tydlig för myndigheter är konstigt för mig när polisanmälan efter polisanmälan lagts ner.

Förvånande nog av dessa tre var Julia förnuftets röst (inget jag trodde skulle komma över mina läppar 🤭 ) om relationer mellan par och familjer.

P.S Vet någon vad N's mormor har för utbildning eller jobbat med innan hon jobba på ikea?
så bra skrivet och mkt kloka ord 👍
Sitter här & funderar om hen är så här i IRL stackars människor som måste ha hen i sin omgivning el om man är så jäkla feg så man sitter här och gömmer sig bakom en skärm för att må bra och kunna köra sin härskarteknik mot Millan allra helst men även jag , du mfl

Det jag blir mest förundrad är hur många kan köpa det hen skriver & att några hakar på hens tåg .
Och när vi andra gång på gång förklarar samma sak ang N så tror sig människan veta bäst hur det ligger till . Vi är många som varit inne på det många ggr ingen människa försvarar någon annan så mkt om man ej känner person och det står jag fast vid

Över till J & N så är det känt sen länge att dom är bara ute efter makt berömmelse och pengar
Allt annat spelar mindre roll sen att dom kan gå genom eld för detta känner vi oxå till

Sen att man skadar folk på vägen skiter dom helt i
Tror det är på FB el Js IG där hon postat ett brev som E skrev till hans pappas fru . Där kommer det fram otroligt mkt
Man kan även läsa deras pappas brors kommentarer så förstår man vad detta är för människor .
Tycker oxå att det är så märkligt som även du mfl varit inne på att inga reagerar varken myndigheter el socialnämden
Pga alla anmälningar hot & förtal som dom kör på folk även utpressning kolla Bens Yt så ser ni
Även Nadjas inlägg ( pappans fru )
Och hur dom sitter och förminskar alla andras känslor som As , som deras farbror och Plast mamma mfl
Dom får ej sörja el känna bara N&J med fam får
Tack för att du berättade om podden behöver jag ej gå in och lyssna på skiten

Att dom har planerat detta från start ang A kan ju ingen missa längre ej heller med flytten som nån skrev på IG igår ang ev flytt så pratar N om det i love IL och i en podd tydligen .Men som alltid så plockas dessa kommentarer bort

Och att N får hjälp i från nån som kan detta är ju solklart.
Ja kan säga så här det sker just nu mkt I det tysta men tro inte att A ej gör något så har jag ej sagt för mkt

Ni som vet ni vet 🙏🤞❤️
Senast redigerad av Molgan098 2024-09-15 kl. 23:04.
2024-09-15, 23:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Så klockrent skrivet! 👌

Lyssnade igenom den senaste sk. "gästande Julia podden" med ett höger öra häromdagen...Glömt hälften redan, så tack för info.😅

Som du säger:
Julia stod för de inlärda klokorden denna gång medan N & J i vanlig ordning är småfnittrigt påklistrat pinsamma.

Att sitta med en fusklapp och läsa innantill efter att ha googlat sig fram till fakta blir bara så oprofessionellt och sträcker sig tveklöst över radarn för en påfallande icke så högt intellektuell förberedelse kontra innehåll.

Vill minnas att det ställs en hel del totalt ointressanta glamourfrågor, ältas om diagnoser ex. (ADHD) och i senare delen delar
Julia även med sig av det hon & Bingo upplevt under den speciella terapiforms-resan de genomgått tillsammans.

Något som man här tydligt kan skönja i N:s & J's ansikten är att deras mimik stelnar till när Julia så smått börjar prata om vikten av att vara en bra mamma och att hon själv kommer lägga alla sysslor & jobb åt sidan för att bara ägna sig åt sitt eget barn när hon själv blir mor...
Det intressanta är också när ämnet om hur mycket eller lite man ska dela med sig av till sin mamma/pappa nära och kära kommer på tal och vad som egentligen är sunt och ej. En riktig indirekt "knäpp" på radarparets näsor.

Förefaller inte helt förvånande att N med sin J i släptåg därefter direkt sneglandes på varandra börjar prata om sig själva och återigen går in i en något dunkel olustig försvarsställning.

J & N avbryter ofta Julia för att få utrymme till att prata om sig själva. Föga förvånande.

Julia rekommenderar N & J att testa terapiformen och man kan tydligt se att Julia drar på smilbanden emellanåt bara för att bibehålla en god aura över dialogen, men i själva verket känns det påklistrat och som om hon egentligen tycker och tänker något helt annat om dessa två självgoda, empatilösa egocentriska stofiler.

I dagens morgonrus
trampade åter J in i N:s & C:s sovrum för att få delge sin dos av morgonens skönsång. C vänder som alltid blicken mot sin mammas säng medan "mormor" inte ens nämner mamma N vid namn???
Då kan man ju fråga sig var N låg ruset av sig efter gårdagens krogrunda?. Hemmamatch eller bortamatch....låter jag vara osagt.

Ps.
Just det....så var det ja....N har ju enl.henne själv inte legat på ett Helt År så hon kanske fortsätter i samma anda & ändå valt att vara i sin dotters närvaro denna morgon men bara sket i att plocka upp henne ur sängen när C vaknat🫣🤯

Den som vet den vet.....
Tack för jättebra info och på det du har analyserat och vill dela med dej 🙏
Hm kanske får gå in och titta då fast jag promt bestämt mig för att inte se skiten el lyssna 🫣
Men nu vart jag ju nyfiken 😂🙈

Att N Ej har legat är skit snack hon sitter ju själv & berätta att det inte är så länge sen hon fick ligga för tjejerna hon var ute med dom börja gappflabba N skrattar nervöst och fråga om kameran är på 🙄😬

Det här med C gör så ont mår illa när jag ser det
Blir fan arg på hela händelsen då man ser tösens blick som förtvivlat letar efter sin mamman och vill ha kontakt

Hoppas så att det blir snart ett rejält uppvaknande för N

Ni som vet ni vet 🙏🤞❤️
Senast redigerad av Molgan098 2024-09-15 kl. 23:24.
2024-09-16, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Så klockrent skrivet! 👌

Som du säger:

I dagens morgonrus

Ps.

Den som vet den vet.....

Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
så bra skrivet och mkt kloka ord 👍
Sitter här & funderar om hen är så här i IRL stackars människor som måste ha hen i sin omgivning el om man är så jäkla feg så man sitter här och gömmer sig bakom en skärm för att må bra och kunna köra sin härskarteknik mot Millan allra helst men även jag , du mfl

Det jag blir mest förundrad är hur många kan köpa det hen skriver & att några hakar på hens tåg .
Och när vi andra gång på gång förklarar samma sak ang N så tror sig människan veta bäst hur det ligger till . Vi är många som varit inne på det många ggr ingen människa försvarar någon annan så mkt om man ej känner person och det står jag fast vid

Över till J & N så är det känt sen länge att dom är bara ute efter makt berömmelse och pengar
Allt annat spelar mindre roll sen att dom kan gå genom eld för detta känner vi oxå till

Sen att man skadar folk på vägen skiter dom helt i
Tror det är på FB el Js IG där hon postat ett brev som E skrev till hans pappas fru . Där kommer det fram otroligt mkt
Man kan även läsa deras pappas brors kommentarer så förstår man vad detta är för människor .
Tycker oxå att det är så märkligt som även du mfl varit inne på att inga reagerar varken myndigheter el socialnämden
Pga alla anmälningar hot & förtal som dom kör på folk även utpressning kolla Bens Yt så ser ni
Även Nadjas inlägg ( pappans fru )
Och hur dom sitter och förminskar alla andras känslor som As , som deras farbror och Plast mamma mfl
Dom får ej sörja el känna bara N&J med fam får
Tack för att du berättade om podden behöver jag ej gå in och lyssna på skiten

Att dom har planerat detta från start ang A kan ju ingen missa längre ej heller med flytten som nån skrev på IG igår ang ev flytt så pratar N om det i love IL och i en podd tydligen .Men som alltid så plockas dessa kommentarer bort

Och att N får hjälp i från nån som kan detta är ju solklart.
Ja kan säga så här det sker just nu mkt I det tysta men tro inte att A ej gör något så har jag ej sagt för mkt

Ni som vet ni vet 🙏🤞❤️

Citat:
Tack för jättebra info och på det du har analyserat och vill dela med dej 🙏
Hm kanske får gå in och titta då fast jag promt bestämt mig för att inte se skiten el lyssna 🫣
Men nu vart jag ju nyfiken 😂🙈

Att N Ej har legat är skit snack hon sitter ju själv & berätta att det inte är så länge sen hon fick ligga för tjejerna hon var ute med dom börja gappflabba N skrattar nervöst och fråga om kameran är på 🙄😬

Det här med C gör så ont mår illa när jag ser det
Blir fan arg på hela händelsen då man ser tösens blick som förtvivlat letar efter sin mamman och vill ha kontakt

Hoppas så att det blir snart ett rejält uppvaknande för N

Ni som vet ni vet 🙏🤞❤️

Man kan bara hålla tummar och hoppas att rättvisan vinner denna gång och upprättelse sker mot de som är falskt anklagade (hade inte hållt andan på det sistnämnda 😵‍💫 ) 🙏🙏🙏

Bra sammanfattat och infallsvinklar. Missat det med när "präktiga" N erkänner att hon legat, även vad N's pappas fru Nadja skrivit, var hittar jag detta??

Det många missförstår är ingen påstår sig veta hur allt gått till, det vet endast de berörda, menar inte mamma och mormor J's som lägger sin näsor i blöt överallt🤥de vet bara N's version som jag tar med nypa salt allt eftersom. Det vi ifrågasätter är HUR man kommer undan på det vis N har gjort mot flertal personer inklusive A. Alltid samma visa att förklaring och bevis kommer sen från N och sekt.. menar familjen H. Det där "sen" har inte kommit hitintills, de hoppas folk glömmer. Vilket många verkar ha gjort, tyvärr. Sent ska syndaren vakna.

"Don't get it twisted" 🫶✌️

#teamChiara
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-16 kl. 16:16.
2024-09-16, 22:40
Medlem
Citat:

Mycket bra skrivet!! Håller med i allt!!
2024-09-16, 22:49
Medlem
Citat:
Nej han fick ej besöksförbud fast N har försökt få det inte bara en gång utan sökt flera ggr
Och det är fortfarande inte förbjudet att ta kontakt med någon för att lösa en konflikt ej heller att vilja bo nära sin dotter.

Nicci försöker vid flera tillfällen få det till något det ej är !
Sen vet jag inte hennes känsla utan går efter vad dom kommit fram till

Sen är det inte ett dugg konstigt om folk tror att det är så då det skrivs om det på sociala medier på IG bla och N ej radera det

Vi kan tex ta detta med denna text expon la ut med överstryket ord . Folk sa att det stod stryptag. Än i dag vet ingen vad som stod förutom dessa 3 .

Det vart ju värre när N ej heller sa något el sa i från då vart spekulationerna grövre.
Men exponh säger i dag att det N säger ska man ta med en nypa salt
Och att andra influencers har tagit avstånd från N
Även deltagare som varit med Love Island, Ph som hon var med i .
Hon får oxå jaga sponsorer tillsammans med sin mamma och även jaga folk till sin podd

Då folk har börjat få förstå vad N sysslar med
Och man kanske oxå ska ta sig en funderare på varför det oftast blir kaos i N närvaro

Mycket bra skrivet du också! 😊
2024-09-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Angående faderskapet. Jag menar på att A inte bekräftar och ni menar på att N vägrar skriva på. Då sker detta (för att uppdatera)

Om ingen bekräftar faderskapet (vilket ingen verkar göra om vi ska gå på uppgifter som framkommer) ska socialnämnden genomföra en faderskapsutredning som sedan kan sluta i att faderskapet fastställs genom dom. Socialnämnden är således skyldiga att utreda vem som är fader till barnet. Utredningen görs bland annat genom DNA-test.

Jag har själv varit i denna situation som jag har skrivit tidigare. Jag har även skrivit att du ibland har bra fakta som jag har hållit med om.

MEN det var JAG som måste uppge fader. Först när jag har uppgivit honom så skickas ett brev och där kan han i sin tur bekräfta.

A kan alltså inte bekräfta någonting som inte N har fyllt i från början. Tror även att ”hulken” är insatt i detta. Det är N som först måste uppge fader. Annars finns inget att bekräfta.
2024-09-16, 23:19
Medlem
Det är ju ett jävla tjat i tråden om att A inte skriver på, från en viss person. Men han kan ju alltså inte skriva på något som inte N har uppgett. Har jag fattat fel men det är väl så att inte N har uppgett A? Då kan ju den stackaren inte bekräfta något. Han är ju maktlös redan där. Eller har jag fattat totalt fel?
2024-09-16, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Jo för det går dit pga att han inte bekräftar sitt faderskap.

Just detta jag menar. Numer ett är.. Har N skrivit att han är pappan? Har N gjort det? Tror inte det. Hon måste skriva det först. Efter det kan han bekräfta. Så sluta skriv att han inte bekräftar för det kan han inte ens förrän hon har uppgett honom som fader och jag skulle vilja se källa på att det är så. För jag tror inte på det. Källa på attt N har uppgett honom som fader??? Efter det kan resten diskuteras.
2024-09-16, 23:33
Medlem
Shattereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isisea
Det är ju ett jävla tjat i tråden om att A inte skriver på, från en viss person. Men han kan ju alltså inte skriva på något som inte N har uppgett. Har jag fattat fel men det är väl så att inte N har uppgett A? Då kan ju den stackaren inte bekräfta något. Han är ju maktlös redan där. Eller har jag fattat totalt fel?

Jag försökte komma ihåg själv och är ganska säker att pappan logga in på skatteverket, skrev både barnets personnr och mitt, sen fick jag sen i min tur meddelande att jag måste logga in och bekräfta att det stämmer. Nån får väl rätta mig 😊

Från skatteverket:

"Den förälder som inte har fött barnet ska först bekräfta att hen är barnets förälder och kan samtidigt anmäla gemensam vårdnad om barnet. Därefter ska hen meddela den förälder som har fött barnet att logga in och godkänna bekräftelsen och uppge om hen också vill anmäla gemensam vårdnad.

När den förälder som ska bekräfta sitt föräldraskap har signerat bekräftelsen och den förälder som har fött barnet har signerat och godkänt bekräftelsen är föräldraskapet fastställt. Om den förälder som har fött barnet inte godkänner bekräftelsen kommer inget föräldraskap att bli fastställt för den andra föräldern."

Så fråga 1, är om A har gjort detta, 2, har han Cs personnr för att kunna det? Om så är fallet så ska N bekräfta, annars fastnar det redan vid steg 1.
Senast redigerad av Shattered 2024-09-16 kl. 23:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in