2024-09-16, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ingen som är för kvinnorsrättigheter röstar på donalds oavsett parti.

Sen Taylor pretentiös?
Nä verkligen inte, svårt och hitta någon världsstjärna på denna nivå som är mer på jorden som Taylor är.
Och hennes musik är enkel också, så inget pretentiöst där heller, ska man hitta pretentiöst så får man gå till en helt annan musik.

Och en annan sak som en del verkar inte fatta alls, alla som registrerar sig är inte demokrater eller ens nära.
För hade det bara varit Demokrater som registrera sig pga Taylor, så hade R redan förlorat med och med hästlängder och vem skulle ha vunnit skulle redan ha varit över.
Jag skrev inte att taylor swift var pretentiös, utan hennes fans, som jag förstått är utbildade, rika, sofistikerade, och kulturella, dvs motsatsen till pantade sminktjejer som tycker om kardashians.
Taylors texter ska tydligen vara "poetiska".
kulturella sofistikerade människor brukar vara pretentiösa
Citera
2024-09-16, 13:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Jag skrev inte att taylor swift var pretentiös, utan hennes fans, som jag förstått är utbildade, rika, sofistikerade, och kulturella, dvs motsatsen till pantade sminktjejer som tycker om kardashians.
Taylors texter ska tydligen vara "poetiska".
kulturella sofistikerade människor brukar vara pretentiösa
Låter än mer malplacerat och med så många fans så är det välblandat från botten till toppen.
Och jag sett nån av hennes inbjudningar, och då faan ingen ingen pretentiös där inte, utan flera är just de som du pratar om och pantade sminkande fans.(Det är nu jag börjar ställa mig rätt frågande till det du påstår om Taylor och med tanken på att det blir fel för dig i mycket.)

Det förstår jag att du satte citattecken på poetiska, det är dock en blandning och lutande en hel del mot countryn och folkmusiken och i en lite mer modern tappning.

Dock dock, så är vi mer intresserade i vad Taylor säger nästa gång, och som jag misstänker kan bli en av två saker.
Ett svar på donalds blinda hat, eller om det är kvinnofrågor som är henne mycket varmt till hjärtat och nödvändigt att adressera då vi sett attack mot kvinnor i USA ett tag n u med donalds som inte drar sig för att våldta och göra sexuella övergrepp har vi insett med tiden.
Och sånt faller inte väl med Taylor alls.

Sen igen, hoppas det inte är någon som är såpass korkad att tro att alla dessa nyregistreringar efter Taylors uttalande bara är Demokrater, personligen misstänker jag det är mer mot 50/50, men en viss fördel för D väljare.
Citera
2024-09-16, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Låter än mer malplacerat och med så många fans så är det välblandat från botten till toppen.
Och jag sett nån av hennes inbjudningar, och då faan ingen ingen pretentiös där inte, utan flera är just de som du pratar om och pantade sminkande fans.(Det är nu jag börjar ställa mig rätt frågande till det du påstår om Taylor och med tanken på att det blir fel för dig i mycket.)

Det förstår jag att du satte citattecken på poetiska, det är dock en blandning och lutande en hel del mot countryn och folkmusiken och i en lite mer modern tappning.

Dock dock, så är vi mer intresserade i vad Taylor säger nästa gång, och som jag misstänker kan bli en av två saker.
Ett svar på donalds blinda hat, eller om det är kvinnofrågor som är henne mycket varmt till hjärtat och nödvändigt att adressera då vi sett attack mot kvinnor i USA ett tag n u med donalds som inte drar sig för att våldta och göra sexuella övergrepp har vi insett med tiden.
Och sånt faller inte väl med Taylor alls.

Sen igen, hoppas det inte är någon som är såpass korkad att tro att alla dessa nyregistreringar efter Taylors uttalande bara är Demokrater, personligen misstänker jag det är mer mot 50/50, men en viss fördel för D väljare.

"Taylor Swift's post endorsing Vice President Kamala Harris for the White House on Tuesday drove 405,999 users to visit the site vote.gov over the course of the following day, a sign of the potential effect her decision to speak out could have on November's election."
https://www.cbsnews.com/news/taylor-swift-kamala-harris-endorsement-vote-gov/

Du är bra korkad om du tror att det är 50/50.
"I HATE TAYLOR SWIFT!" skrev trump. tror du han skrev så för att det var 50/50?

"Vote.gov saw an average of roughly 30,000 visits per day over the course of the week before Swift's post, the spokesperson pointed out." där har du 50/50
Citera
2024-09-16, 14:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
hade inte swiftfans röstat på harris utan swifts endorsement?
Kulturella pretentiösa "intellektuella" kvinnor röstar inte på Trump..
Anledningen att harris tagit ledningen beror nog mest på donald själv. och idioten vance var ett jävligt dåligt val. dum och dummare vinner inte.
har hejat på trump när han gick mot hillary, men nu vore det pinsamt om trump vann. han har tappat stinget och har mest blivit en parodi av sig själv

Så är det säkert. Hon kan ändå påverka valet om hon får "demokrater" att mobilisera och rösta. Tanken där då är att ett högt valdeltagande skulle gynna D.
Citera
2024-09-16, 15:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
"Taylor Swift's post endorsing Vice President Kamala Harris for the White House on Tuesday drove 405,999 users to visit the site vote.gov over the course of the following day, a sign of the potential effect her decision to speak out could have on November's election."

"Vote.gov saw an average of roughly 30,000 visits per day over the course of the week before Swift's post, the spokesperson pointed out." där har du 50/50
Hen vet inte ens
Och jo, jag förväntar mig att det kommer bli en övervikt för taylor, dock en rätt liten, för annars är valet redan över för donalds och det tror jag inte ens på, gör du?(>För om du gör, så är det redan över för donalds och med hästlängder, men det säger mig att du inte tror på, vilket stödjer det jag säger.)
Men jo, såna här saker triggar även republikanska väljare och registrera sig.
Citera
2024-09-16, 15:52
Medlem
Citat:

1. Det där har ingenting med Taylor Swift att göra överhuvudtaget utan det är någon commie som lurat till sig en advisor roll och som bör bytas ut tämligen omgående, pronto. Spark rakt ut igenom dörren, huvudet före, no excuses är rekommendationen för den advisorn.

2. Däremot är det högst osannolikt att Taylor Swifts endorsement leder till mer än kanske 10.000 nya demokrat väljare netto. Många undersökningar visar vidare att det kanske blir negativt tillflöde netto https://nypost.com/2024/09/14/us-news/more-voters-to-vote-against-harris-than-for-after-swift-endorsement-poll/ . Detta för att många undrar varför Swift gett sig in i politiken samt att många upptäckt att hon är ett negativt inflytande på många vis. Exempelvis:

2.1. Barnlöshetskulturen är inget som ansvarsfulla föräldrar uppmuntrar.

2.2. Arbetarklass ölhävnings och strip-tease kulturen är inte vad de flesta barn eller föräldrar drömmer om egentligen, men är något som ger stora intäkter till Ms. Swift.

2.3. Kombinerat med president Bidens och Kamalas track-record, är detta en häxbrygd med stor negativ potential för demokraterna, särskilt bland traditionella blå väljarskaror som drabbats mycket hårt av nuvarande regims politik och egentligen har en mycket dålig förväntad framtid som crocodil och fentanyl pundare på gatorna med nuvarande politik.

2.4. President Trump är alltså deras enda hopp för en bättre framtid än att bli Taylor Swift kopior, vilket är en terminerande framtid såvida hon inte skaffar barn och blir en bättre förebild, vilket nog inte hinns med innan valet.
Citera
2024-09-16, 20:48
Medlem
Två olika undersökningar, från Yougov respektive ABC News/Ipsos, visar båda att endorsement från Taylor Swift (en stark politisk kraft inför valet 2024) inte riktigt haft den effekt som vissa nog hade hoppats på.

Enligt ABC News/Ipsos så har stödet från Swift gjort att 6% av väljarna är mer benägna att rösta på Harris. Hela 13% är mindre benägna att rösta på henne. Siffrorna från Yougov är ännu sämre för Harris. Stödet från Swift har gjort 8% av de tillfrågade väljarna mer benägna att rösta på Harris, och hela 20% av väljarna mindre benägna att rösta på Harris.

Nu är väl detta inte enbart Taylor Swifts eget fel. Snarare är det väl så att vanliga väljare i regel inte uppskattar när rika bortskämda elitister säger åt dem hur de borde rösta. Så har det varit i tidigare val, och det fanns förstås ingen anledning att tro att det skulle vara annorlunda denna gång. Av den anledningen är jag personligen ganska neutral inför alla typer av kändis-endorsements från personer som inte själva har något politiskt inflytande, även om jag inte kan låta bli att göra mig lite lustig över det ibland.
Citera
2024-09-16, 22:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Två olika undersökningar, från Yougov respektive ABC News/Ipsos, visar båda att endorsement från Taylor Swift (en stark politisk kraft inför valet 2024) inte riktigt haft den effekt som vissa nog hade hoppats på.

Enligt ABC News/Ipsos så har stödet från Swift gjort att 6% av väljarna är mer benägna att rösta på Harris. Hela 13% är mindre benägna att rösta på henne. Siffrorna från Yougov är ännu sämre för Harris. Stödet från Swift har gjort 8% av de tillfrågade väljarna mer benägna att rösta på Harris, och hela 20% av väljarna mindre benägna att rösta på Harris.

Nu är väl detta inte enbart Taylor Swifts eget fel. Snarare är det väl så att vanliga väljare i regel inte uppskattar när rika bortskämda elitister säger åt dem hur de borde rösta. Så har det varit i tidigare val, och det fanns förstås ingen anledning att tro att det skulle vara annorlunda denna gång. Av den anledningen är jag personligen ganska neutral inför alla typer av kändis-endorsements från personer som inte själva har något politiskt inflytande, även om jag inte kan låta bli att göra mig lite lustig över det ibland.
Så varför är du inte glad för då?
Eller är det så enkelt att du inte ens tror på alla dessa siffror?
Citera
2024-09-16, 23:38
Medlem
0rganets avatar
Citat:

Enda problemet är att din källa inte tar hänsyn till att MAGA-sekten är i dina totaler..

Exkludera sekten är mer intressant och då blev siffrorna lite roligare för Harris och oroande för Gamle Donald som hatar Swift.

Citera
2024-09-17, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Enda problemet är att din källa inte tar hänsyn till att MAGA-sekten är i dina totaler..
Korrekt, undersökningarna är inte baserade på TDS-influerade vanföreställningar utan följer istället en vetenskaplig modell för utval av respondenter för att ge en så korrekt bild av den amerikanska väljarkårens inställning som möjligt.
Citera
2024-09-17, 07:12
Avslutad
Citat:
Korrekt, undersökningarna är inte baserade på TDS-influerade vanföreställningar utan följer istället en vetenskaplig modell för utval av respondenter för att ge en så korrekt bild av den amerikanska väljarkårens inställning som möjligt.

Vad är TDS?
Citera
2024-09-17, 07:14
Medlem
Duerfs avatar
Citat:

Så upp till 20% av väljarna har gått från 0% sannolikhet att rösta på Harris till lägre än 0% sannolikhet att rösta på Harris.

Hur ska demokraterna överleva det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in