Citat:
Ursprungligen postat av
BiereGoogles
Kan polisen inte uttrycka sig ofullständigt precis som alla andra?
Jag är fortfarande inte bilist men det hindrar inte mig från att avsky medias användande av clickbaits, ragebaits, sensationalism och alarmism.
Eftersom du sitter på ett tvåsiffrigt IQ och har logiken att förstå varför detta är en ragebait, kan du ju gå och kika reaktionerna själv i Aftonbladets öppna kommentarsfält om händelsen på Facebook. Gubbe...
"Uttrycka sig ofullständigt" är inte "ragebait". Att "journalister" copy-pastear pressmeddelande är inte "ragebait". Att skriva att någon har blivit påkörd på ett övergångsställe är inte "ragebait". Det är fan inte ens clickbait.
På Facebook skrivs det en jävla massa vila ifred, några som gnäller på bilister och några som gnäller på fotgängare och cyklister. Exempelvis detta stjärnskott som givetvis måste gnälla lite på cyklister, så som bilister alltid måste göra hur off topic det än är, samtidigt som hon har fel också:
"Jätte tråkigt men så många cyklister och elsparkcyklar som inte ens tittar på oss bilister utan kör rätt ut. Övergångsställen är man som cyklist att leda cykeln ÖVER. vi bilister har skyldighet att släppa förbi gående."
Det är dock fantastiskt jävla kul hur du hänvisar till Facebook-kommentarer efter att upprepade gånger gnällt på min "anekdotiska bevisföring"
Du har redan visat att du saknar läsförståelse, blir ännu mer pinsamt när du försöker framhäva ditt IQ.