2024-09-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Knappast mitt i natten. På väg hem till sin mamma efter att ha varit på fest med kompisar.
Bodde Carro på rådsvägen
Citera
2024-09-16, 18:59
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Bodde Carro på rådsvägen

Oklart. Hon var skriven hos sin pappa i Farsta.
Citera
2024-09-16, 19:10
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass-turd
Var det verkligen på en 70väg?

Måste vara jävligt ovanligt med övergångsställen på 70vägar?

Låter väldigt farligt ur säkerhetssynpunkt.

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Aldrig hört talas om det, i de flesta samhällen vid bevakade övergångställen är det väl max 50 km/h eller 40 km/h.

Hela Huddingevägen, även Örbyleden, har bevakade övergångsställen och 70km/h.
Finns förmodligen fler vägar i områden, men kommer på dessa 2 på rak arm.
Citera
2024-09-16, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Då ragebaitar polisen också

"I korsningen Huddingevägen och Lännavägen skadas en flicka i övre tonåren mycket svårt när hon blir påkörd av en bil vid ett övergångsställe. Flera personer som blir vittnen till händelsen chockas."

Du säger att bilister blir förbannade av den beskrivningen, men inte är känsliga små barn som inte tål kritik
Kan polisen inte uttrycka sig ofullständigt precis som alla andra?
Jag är fortfarande inte bilist men det hindrar inte mig från att avsky medias användande av clickbaits, ragebaits, sensationalism och alarmism.
Eftersom du sitter på ett tvåsiffrigt IQ och har logiken att förstå varför detta är en ragebait, kan du ju gå och kika reaktionerna själv i Aftonbladets öppna kommentarsfält om händelsen på Facebook. Gubbe...
Citera
2024-09-16, 19:22
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Hon gick inte på Sågbäcksgymnasiet.
Jag tror dig. Vet du vilket gymnasium hon gick på?
Citera
2024-09-16, 19:27
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag tror dig. Vet du vilket gymnasium hon gick på?

Stockholms stads största gymnasium. Just Google it.
Citera
2024-09-16, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Kan polisen inte uttrycka sig ofullständigt precis som alla andra?
Jag är fortfarande inte bilist men det hindrar inte mig från att avsky medias användande av clickbaits, ragebaits, sensationalism och alarmism.
Eftersom du sitter på ett tvåsiffrigt IQ och har logiken att förstå varför detta är en ragebait, kan du ju gå och kika reaktionerna själv i Aftonbladets öppna kommentarsfält om händelsen på Facebook. Gubbe...
"Uttrycka sig ofullständigt" är inte "ragebait". Att "journalister" copy-pastear pressmeddelande är inte "ragebait". Att skriva att någon har blivit påkörd på ett övergångsställe är inte "ragebait". Det är fan inte ens clickbait.

På Facebook skrivs det en jävla massa vila ifred, några som gnäller på bilister och några som gnäller på fotgängare och cyklister. Exempelvis detta stjärnskott som givetvis måste gnälla lite på cyklister, så som bilister alltid måste göra hur off topic det än är, samtidigt som hon har fel också:

"Jätte tråkigt men så många cyklister och elsparkcyklar som inte ens tittar på oss bilister utan kör rätt ut. Övergångsställen är man som cyklist att leda cykeln ÖVER. vi bilister har skyldighet att släppa förbi gående."

Det är dock fantastiskt jävla kul hur du hänvisar till Facebook-kommentarer efter att upprepade gånger gnällt på min "anekdotiska bevisföring"

Du har redan visat att du saknar läsförståelse, blir ännu mer pinsamt när du försöker framhäva ditt IQ.
Citera
2024-09-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fast du verkar inte förstå? Det handlar om ställen där det kan finnas gångtrafikanter inte på en 70 väg ute på landet
Ska det vara så jävla svårt att fatta att man ska anpassa hastigheten till omgivningen?.

Nu hände ju olyckan mitt i natten så föraren kände kanske inte att han/hon behövde anpassa hastigheten till omgivningen. Gatorna kanske var folktomma?
Citera
2024-09-16, 20:05
Medlem
cammos avatar
Där blommorna ligger finns inget övergångsställe. https://maps.app.goo.gl/RbZWjBFnC4ToSBJV6

Hon har troligen genat och blivit påkörd.
Citera
2024-09-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Nej, det stämmer, det är ju inte alls säkert att man hinner stanna, men man är beredd att panikbromsa om det behövs.
Till skillnad mot ställen där man har väjningsplikt

Låter konstigt att folk kör omkring redo att panikbromsa?
Om nånting kommer vägen panikbromsar man ju per automatik
Citera
2024-09-16, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussywanker

Ja råkade ut för det idag, du vet dom som går mot ett övergångsställe(Obevakat) Men tar snabbt vänster fast det ser ut som dom är på fram, kollar höger först också.

Vi pratar om en mormor eller farmor med barnbarn, jag saktade inte ner allt för mycket men släppte dom inte heller och då vek farmor ut tittandes till höger och jag va säkert 15_20 meter ifrån.

Såna idioter hatar jag verkligen, tillomed min son på 11 undra varför dom inte stanna och såg till så bilen saktade in
Citera
2024-09-16, 20:17
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussywanker
Väldigt konstigt. Det kan ju inte bli annat än en osäker och virrig körning om man ska följa trafikrytmen och samtidigt vara redo för att panikbromsa.

Sådana bilförare vill inte jag ha omkring mig på vägarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in