2024-09-16, 16:08
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ja, med facit i handvar det där nog Allsvenskans bästa målvakt. Jag tänkte efter derbyt mot er att JWZ nog fan tagit minst ett av dom målen.
Äsch även Buffon i sin prime hade släppt in mål för oss mot er.
Citera
2024-09-16, 16:09
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Har inte nån sagt till dig att du inte ska gå full kukräv?
Kolla om matchen.
Citera
2024-09-16, 16:22
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Kolla om matchen.
Behövs inte. Även utan att se om den så kommer jag ihåg att Kiilerich hade en nick från typ en halvmeters avstånd som Rinne flaxade till och stoppade. Jag kommer också ihåg att Alexander Johansson la bollen i stolpen när målet var helt öppet.
Dom två lägena var nog dom bästa i matchen. Även inräknat målen.

Och Fotmob tyckte att Mjällby hade högre XG än Djurgården, så jag är knappast ensam om att tycka att Djurgården inte borde vunnit med 5-1.
Som sagt, sluta gå full kukräv.
Citera
2024-09-16, 16:28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Behövs inte. Även utan att se om den så kommer jag ihåg att Kiilerich hade en nick från typ en halvmeters avstånd som Rinne flaxade till och stoppade. Jag kommer också ihåg att Alexander Johansson la bollen i stolpen när målet var helt öppet.
Dom två lägena var nog dom bästa i matchen. Även inräknat målen.

Och Fotmob tyckte att Mjällby hade högre XG än Djurgården, så jag är knappast ensam om att tycka att Djurgården inte borde vunnit med 5-1.
Som sagt, sluta gå full kukräv.
Var väl inte ens en nick på mål och jävligt seg fart. Han kunde inte hålla den men missar han den så når den inte ens mållinjen och finns flera spelare som kan rensa isf. Ni skapade lägen på kontringar när vi körde över er. Haarala är helt ensam med målvakt men kan bara träffa målvaktens fot. Hummet ska ha straff vid runt minut 80 efter att blivit nerdragen, Kusogi har ett par bra skott som tvingar eran målvakt rädda, Tokmac är centimeter ifrån att få in den...

Men hur ofta stämmer XG? Dom räknar aldrig rätt och skiter i om det är Ronaldo eller jag som ska skjuta.
Citera
2024-09-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Du sa i Allsvenskan.

Du förstår inte vad ordet meriter betyder.

Nej jag sa det här är den allsvenska tråden så quantum behöver inte sitta o kommentera om alla guld bajen har i diverse små skitsporter och alla föreningar ni tagit över.
Häcken har alltså lika många sm-guld som ni dessutom närmre i tiden på mer än dubbelt så få säsonger, det är längre sedan dom spelade i superettan än ni gjorde, dom spelade i europa senast, och även fler cupvinster än er även om man inte får räkna det enligt dig då men även utan det så är deras meriter större än era.
Så nej det är nog du som inte förstår vad meriter är, ni är klar 3a i sthlm och 9-10 i sverige historiskt om man ska vara snäll.

Om man riktigt ska hårddra det till bara sm-guld så ligger ni på delad 13e plats med storheter som göteborgs if, ik sleipner, fässbergs if, brynäs if, ifk eskilstuna bland annat. Ja JÄVLAR vilken storklubb
Senast redigerad av fredrik29 2024-09-16 kl. 17:16.
Citera
2024-09-16, 17:09
Medlem
Citat:
Härligt att kunna sitta ner idag utan besvär.

absolut inget finlir, och vi saknar desperat speed i anfallet, men kampviljan var det fan inget fel på. Tror till och med mitt tips inför säsongen med Kalifatet som etta, följt av oss och vraken inte längre låter retarded.

Nej det var inget finlir från något av lagen, överlag tyckte jag vi hade nån bättre chans men krysset var rättvist. Ni har verkligen fått ordning på defensiven och det var den som behövde förbättras kraftigt, får ni bara lite bättre offensiv ja då lär det sluta topp 3 enligt mig.
Citera
2024-09-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Nej jag sa det här är den allsvenska tråden så quantum behöver inte sitta o kommentera om alla guld bajen har i diverse små skitsporter och alla föreningar ni tagit över.
Häcken har alltså lika många sm-guld som ni dessutom närmre i tiden på mer än dubbelt så få säsonger, det är längre sedan dom spelade i superettan än ni gjorde, dom spelade i europa senast, och även fler cupvinster än er även om man inte får räkna det enligt dig då men även utan det så är deras meriter större än era.
Så nej det är nog du som inte förstår vad meriter är, ni är klar 3a i sthlm och 9-10 i sverige historiskt om man ska vara snäll.

Om man riktigt ska hårddra det till bara sm-guld så ligger ni på delad 13e plats med storheter som göteborgs if, ik sleipner, fässbergs if, brynäs if, ifk eskilstuna bland annat. Ja JÄVLAR vilken storklubb
Är det inte konstigt att man behöver diskutera frågor som ändå är fakta?
Brynäs, Sleipner, Häcken, Fässberg, Eskilstuna, Hammarby, Göteborgs IF och Kalmar har varsitt SM-Guld.

Åtvidaberg och 11 klubbar till har 2 st guld eller fler. Om man ska vikta alla som har 1 guld mot varandra är det rimligt som ngn skrev att värdera cupguld som "silver" eller målskillnad för den delen.

Med det sagt så får man supporta vilken klubb man vill och tycka att de är bäst.

Fast jag kanske missat ngt?
Citera
2024-09-16, 17:41
Medlem
Valvantos avatar
Kul det här med antalet sm-guld. Hälften av tex aik’s guld kom för över 100 år sedan där vissa år enbart Stockholms eller Göteborgslag fick delta. Ett regionsmästerskap helt enkelt. Enorm skillnad på SM-guld i den moderna fotbollen jämfört med SM-guld på den tiden. Trots att båda är värd lika mycket.

En fråga nu när vi verkar vara inne på ämnet. Om vi säger att IFK Haninge (som nu spelar i div 3) vunnit 30 sm guld mellan 1896-1930 är de då en större klubb än MFF och GBG?
Citera
2024-09-16, 17:59
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Kul det här med antalet sm-guld. Hälften av tex aik’s guld kom för över 100 år sedan där vissa år enbart Stockholms eller Göteborgslag fick delta. Ett regionsmästerskap helt enkelt. Enorm skillnad på SM-guld i den moderna fotbollen jämfört med SM-guld på den tiden. Trots att båda är värd lika mycket.

En fråga nu när vi verkar vara inne på ämnet. Om vi säger att IFK Haninge (som nu spelar i div 3) vunnit 30 sm guld mellan 1896-1930 är de då en större klubb än MFF och GBG?
Dom hade haft större meriter.
Citera
2024-09-16, 18:38
Medlem
Teus avatar
Citat:

Ett guld är mindre än 12.
Citera
2024-09-16, 20:12
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ett guld är mindre än 12.

Berätta, hur firade du alla DM-titlar för över 100 år sen?

För övrigt första matchen på länge jag kollar på hemma i soffan. Är det så här det känns att vara gårdare tro.
Senast redigerad av Valvanto 2024-09-16 kl. 20:14.
Citera
2024-09-16, 20:18
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Man märker att Aiks gamla guld inte riktigt är värda lika mycket i folks ögon. Och det gäller väl generellt. Ju närmare i tiden desto mer betyder det eftersom fler har upplevt de säsongerna. Jag tycker själv att Djurgården känns vassare och bättre än Aik trots att de har lika många guld och Aik har 30 fler allsvenska säsonger.

För folk födda efter 1995 så lär Ifk Göteborg ha samma status som Aik . Man har lärt sig att de är stora och stygga, men magkänslan är att de bara är där utan att hota eller vara särskilt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in