Citat:
Exakt. Vilket jag också skrev i mitt svar som du just citerade.
Jag uppmärksammade dig även i samma inlägg att det förekommer mer hets mot folkgrupp på X och Facebook än vad det gör på Flashback. Vilket det inte borde göra ifall din teori skulle stämma.
Citat:
Märkligt resonemang. Du är kritisk för att Flashback enbart raderat drygt 750 000 inlägg av sammanlagt 8,5 miljoner inlägg. Du är kritisk för att de under dessa två år missat 12 inlägg. Ungefär ett inlägg varannan månad. Samtidigt hyllar du andra aktörer där antalet inlägg med detta innehåll är mycket mer vanligt förekommande.
Du skriver första att vi inte kan jämföras med Facebook, då det är att flytta fokus. Men nu är du tillbaka där. Bra exempel för min ståndpunkt, då mängden inlägg med hets mot folkgrupp är mer vanligt förekommande på den plattformen. Du verkar tro att dessa inlägg försvinner från Facebook. Att det inte går att hitta inlägg som är postade för flera år sedan, och som är uppenbar hets mot folkgrupp. Jag tror vi ska lämna Facebook utanför, för den debatten lär du aldrig vinna.
Citat:
Så det är effektivare att någon i Indien eller Marocko som får 45 kr/tim och ska hantera en viss mängd inlägg per minut, är att föredra framför en grupp moderator som diskuterat varje ärende, startar omröstningar, och tittar på hur lagen är skriven. Jag vill minnas att de som är anställda på Facebook (via andra bolag, då ingen av dem anställs av Facebook) ska hantera minst 15 inlägg/filmklipp per minut. Minns inte den exakta siffran, men du har säkert bättre koll. Man undrar ju lite varför Facebook blivit anklagade för att uppmuntrat till folkmord, ifall allt fungerar så himla bra där. Maria Ressa, som fick Nobels fredspris, är inte lika imponerad.
"Nobel Peace Prize winner Maria Ressa used her new prominence to criticise Facebook as a threat to democracy, saying the social media giant fails to protect against the spread of hate and disinformation and is "biased against facts"."Fredspristagaren ser Facebook som ett hot mot demokratin. Du anser att det är en förebild. Jag anser att Ressa har rätt, men tror också på yttrandefrihet, så det är viktigt att också din röst blir hörd.
https://www.reuters.com/world/philippine-nobel-winner-ressa-calls-facebook-biased-against-facts-2021-10-09/
admin