2024-09-16, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Det där ser inte ut som Melak. Var hittade du den bilden?
TikTok, de är M direkt från hennes konto. Du får tänka på att bilden har filter på sig. Alla hennes bilder har, tycker faktiskt att hennes ansikte är lite svårt ihågkommet då hon på hennes bilder alltid ser annorlunda ut pga filter. R hade ju man känt igen direkt förmodligen men M är svårare.
Citera
2024-09-16, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Detta är enkom unga, sexuellt utagerande och rakade småfittor som all skit skall ha - de har säkerligen sålt sina kön till lägsta bud. Tragiskt kan man tycka, men inga duvungar, detta måste man ha i åtanke. Dagens ungdomar är inte som de var på 80-talet, när seklet var ungt, eller gammalt - skit samma... Ha där emot i åtanke att dagens grova brottslingar särskiljer sig enkom i ålder, vad gäller brottens art. Dessa ungdomar begår lika grymma och bestialiska dåd såsom äldre brottslingar - enkom åldern skiljer dem åt. Tro inget annat. Har jobbat tätt intill dessa as.

Det har alltid funnits denna typ av unga människor, både killar och tjejer. Du har levt i en annan värld som
ung och missat det.
Missbrukade föräldrar med personlighetsstörningar skaffar barn fast man inte kan ta hand om sig själv.
Enda skillnaden är att det blir vanligare med så här sjuka saker pga alla piller ungdomar käkar.
Det är inte barn från en bra uppväxt som gör likande saker.
Det är tragiskt för alla inblandade inklusive flickorna som gjort det.
Kanske skulle det va bättre att hitta helt andra vägar än inlåsning tillsammans med andra brottslingar. Dessa brottslingar har varit offer större delan av livet och ofta svikna av både samhället och förändrar. Det är barn som är plötsligt är i en vuxenvärld med våld, sex och droger.
Klart det går åt helvete!
Hur många känner du till som suttit långa straff i tonåren som sedan fixat till livet?
Citera
2024-09-16, 11:30
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InPain
Det har alltid funnits denna typ av unga människor, både killar och tjejer. Du har levt i en annan värld som
ung och missat det.
Missbrukade föräldrar med personlighetsstörningar skaffar barn fast man inte kan ta hand om sig själv.
Enda skillnaden är att det blir vanligare med så här sjuka saker pga alla piller ungdomar käkar.
Det är inte barn från en bra uppväxt som gör likande saker.
Det är tragiskt för alla inblandade inklusive flickorna som gjort det.
Kanske skulle det va bättre att hitta helt andra vägar än inlåsning tillsammans med andra brottslingar. Dessa brottslingar har varit offer större delan av livet och ofta svikna av både samhället och förändrar. Det är barn som är plötsligt är i en vuxenvärld med våld, sex och droger.
Klart det går åt helvete!
Hur många känner du till som suttit långa straff i tonåren som sedan fixat till livet?

Eftersom du börjar med att implicit påstå att slika brott "alltid" begåtts så får du gärna påvisa detta medelst adekvat länk(ar)... Bara för att det alltid funnits ungdomar som är drägg innebär inte att de begått sådana här bestialiska brott och mord, men för all del - bevisa mig fel...
Citera
2024-09-16, 11:43
Avslutad
Citat:
Eftersom du börjar med att implicit påstå att slika brott "alltid" begåtts så får du gärna påvisa detta medelst adekvat länk(ar)... Bara för att det alltid funnits ungdomar som är drägg innebär inte att de begått sådana här bestialiska brott och mord, men för all del - bevisa mig fel...
—-
Jag instämmer! Bestialiska mord har alltid skett, men numera tycker jag att man hör om den princip varje dag på nyheterna, speciellt med unga inblandade ta tex taximordet i Enköping!
Citera
2024-09-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krianna
Hur kom alkohol med i bilden? Du tänker på supfester, men det var inte det jag skrev om! Det är stor skillnad på vad det är för typ av fest, och vilka som kommer att närvara! Är skolfester också "sjukt" att släppa iväg tonåringar på?

Fest brukar i majoriteten av fall innebära alkohol och i denna tråd verkar skrämmande många vara ok med samt tycka att det är en 14-årings rättighet att få festa och göra vad dom vill för annars blir det ”bråk”.

Om en 18-åring ska på skolfest är helt okej självklart, men att en 14-åring ska det är i mitt tycke inte ok. Är isåfall om lämning och hämtning sker samt att det som förr finns föräldrar på plats som ser till att det är lugnt.

Det är inte konstigt att samhället är som det är när föräldrar till tonåringar har noll koll på vad dom gör eller vilka de umgås med. De är bara barn och vuxna nog att gå på fest blir de tids nog. Tycker det är oroväckande att så många föräldrar är okej med att låta sin 14-åring ränna omkring vind för våg…
Citera
2024-09-16, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lightofthewest
—-
Jag instämmer! Bestialiska mord har alltid skett, men numera tycker jag att man hör om den princip varje dag på nyheterna, speciellt med unga inblandade ta tex taximordet i Enköping!

Jepp, så är det och sådan har utvecklingen blivit.
Citera
2024-09-16, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Detta håller jag helt med om. Och föräldrar till 4-8åringar som är ute och ränner från morgon till kväll kunde också ha mer koll. Föräldrar som släpper ut sina barn som utekatter uppfostrar dem ju aldrig.

Sant… Dagens föräldrar är i många fall insnöade i sina egon och tycker det är ”skönt” när ungarna inte är hemma. Att sätta gränser och ha koll samt kommunicera med föräldrar till dom ens barn umgås med verkar vara en raritet. Det är ju så jobbigt att ta konflikter med sitt barn och lättare att låta dom göra som dom vill verkar det som.

Är själv förälder och mitt barn har aldrig fått ränna vind för våg. Jag har vid övernattning alltid haft kontakt med föräldrarna där mitt barn ska sova och vi har gemensamt bestämt vilja regler som gäller. Basic uppfostran och ansvar anser jag.
Citera
2024-09-16, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamigfaan
Fest brukar i majoriteten av fall innebära alkohol och i denna tråd verkar skrämmande många vara ok med samt tycka att det är en 14-årings rättighet att få festa och göra vad dom vill för annars blir det ”bråk”.

Om en 18-åring ska på skolfest är helt okej självklart, men att en 14-åring ska det är i mitt tycke inte ok. Är isåfall om lämning och hämtning sker samt att det som förr finns föräldrar på plats som ser till att det är lugnt.

Det är inte konstigt att samhället är som det är när föräldrar till tonåringar har noll koll på vad dom gör eller vilka de umgås med. De är bara barn och vuxna nog att gå på fest blir de tids nog. Tycker det är oroväckande att så många föräldrar är okej med att låta sin 14-åring ränna omkring vind för våg…

Du har så mycket ilska i dig att du läser in för mycket i ordet fest! Herre gud, till och med förskolor anordnar fester för barnen! Att inte låta sin 14 åring gå på skolfesten tycker jag är åt det extrema hållet.

Jag upplever inte alls att dagens föräldrar har noll koll... tvärtom faktiskt! Men vi ser världen på olika sätt.

Emilia skulle på "pyjamasparty", och det är också ett sånt ord som kan tolkas på många olika sätt!
Citera
2024-09-16, 13:51
Avslutad
Citat:

Jag påpekade att det har ökat och varför. Men det har alltid begåtts sjuka brott av sjuka människor i alla åldrar.
Ser man på samhällets historia behöver man inte gå många generationer tillbaks för att hitta grova brott och hemska handlingar begångna av tonåringar.
Tonåringar i krig, fattiga länder begår sjuka brott. Det är bara plats och tid som varierar genom historien.

På 80-talet plågade barn med dessa problem djur och begick mord sen i vuxen ålder. Men när missbruket av tabletter går ner i åldrarna begås brotten redan i tonåren.
Ingen födds ond men fler och fler barn födds med problem som skapar ondska under rätt förutsättningar.
Andelen grova brott ökar med samhällsutvecklingen, piller, social media, dålig mat, personlighetsstörning,

Dödligt våld har inte ökat i samhället om man ser från 1970 fram tills nu.
Statistik: Dödligt våld i Sverige 1970-2019

”Dödligt våld per 100 000 invånare. Det dödliga våldet har minskat kraftigt sedan 80-talet. Statistik från Dödsorsaksregistret och Brottsförebyggande rådet.”

https://sverige.nu/statistik-dodligt-vald-i-sverige-1970-2019/

Möjligt att antalet unga kvinnor som begår sjuka brott har ökat. Man sätter sjuka barn på hem där man träffar andra sjuka och sen rullar det på. Det måste till en förändring i vården av unga med psykiska problem. Som det ser ut nu blir det bara sämre och resultat kommer bli mer likande brott bara bli vanligare.
Citera
2024-09-16, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InPain
Jag påpekade att det har ökat och varför. Men det har alltid begåtts sjuka brott av sjuka människor i alla åldrar.
Ser man på samhällets historia behöver man inte gå många generationer tillbaks för att hitta grova brott och hemska handlingar begångna av tonåringar.
Tonåringar i krig, fattiga länder begår sjuka brott. Det är bara plats och tid som varierar genom historien.

På 80-talet plågade barn med dessa problem djur och begick mord sen i vuxen ålder. Men när missbruket av tabletter går ner i åldrarna begås brotten redan i tonåren.
Ingen födds ond men fler och fler barn födds med problem som skapar ondska under rätt förutsättningar.
Andelen grova brott ökar med samhällsutvecklingen, piller, social media, dålig mat, personlighetsstörning,

Dödligt våld har inte ökat i samhället om man ser från 1970 fram tills nu.
Statistik: Dödligt våld i Sverige 1970-2019

”Dödligt våld per 100 000 invånare. Det dödliga våldet har minskat kraftigt sedan 80-talet. Statistik från Dödsorsaksregistret och Brottsförebyggande rådet.”

https://sverige.nu/statistik-dodligt-vald-i-sverige-1970-2019/

Möjligt att antalet unga kvinnor som begår sjuka brott har ökat. Man sätter sjuka barn på hem där man träffar andra sjuka och sen rullar det på. Det måste till en förändring i vården av unga med psykiska problem. Som det ser ut nu blir det bara sämre och resultat kommer bli mer likande brott bara bli vanligare.

Ja, men nu gäller det mord, med inslag av tortyr, begångna utav flera barn, i början av tonåren - det kan du inte påstå vara särskilt vanligt någon gång i svensk brottshistoria? Den grova brottsligheten, bland mycket unga, med brutala inslag är något relativt nytt.
Citera
2024-09-16, 14:05
Medlem
Citat:
Du har så mycket ilska i dig att du läser in för mycket i ordet fest! Herre gud, till och med förskolor anordnar fester för barnen! Att inte låta sin 14 åring gå på skolfesten tycker jag är åt det extrema hållet.

Jag upplever inte alls att dagens föräldrar har noll koll... tvärtom faktiskt! Men vi ser världen på olika sätt.

Emilia skulle på "pyjamasparty", och det är också ett sånt ord som kan tolkas på många olika sätt!

Jag har noll ilska i mig. Om du läser tråden så ser du en stor mängd föräldrar som tycker att det är helt ok att låta 14-åringar ränna vind för våg. Att det blir ”bråk” om de inte får vara ute sena kvällar mm… och de vill ju inte bråka med sina telningar🙄!!

Ja, det skulle hon… och hennes mamma hade kontakt med henne tills 10 min INNAN hon ens var framme och sedan inget mer. Hon hade träffat de sk kompisarna men verkar inte haft någon koll på hos vem de skulle vara eller haft kontakt med dennes föräldrar för att säkerställa att det ens skulle vara ett pyjamasparty (vilket vi nu vet inte fanns)…

Så tänk så här då… OM hennes mamma kollat upp det hela, med vilka, vart, föräldrar till kompisarna osv så hade hon ju märkt att det inte fanns något pyjamasparty… och hade då kunnat förhindra detta genom att helt enkelt inte släppa iväg sin 14-åring. OM det sedan kanske hänt ändå det vet ingen av oss. Kanske hade det hänt på annan plats och annan tidpunkt…

Lätt att vara efterklok… men med den historiken dottern hade så skulle hon både kollat och dubbelkollat innan hon släppte iväg henne…
Citera
2024-09-16, 14:06
Medlem
Citat:

Hon skulle till ett pyjamasparty med flickor som brukat droger flertalet ggr och legat med äldre vuxna män. Så du skulle skicka ditt barn till ett sånt party? Verkligen gott föräldraskap tumme upp till dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in