2024-09-16, 02:00
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Det här är inget annat än en kakofoni av ogrundade påståenden och lösa fantasier, utan minsta bas i verkligheten. Du vrider fakta tills de inte längre går att känna igen, och ändå förväntar du dig att bli tagen på allvar? Det du presenterar är inget annat än en grotesk överdrift som fullständigt saknar stöd i vetenskaplig forskning. Att ens nämna "juridisk boskap" i samband med vacciner visar hur långt du är villig att gå för att sprida skräckpropaganda och konspirationsteorier.

Läs på vetenskapliga källor istället för att suga upp varje bisarr idé från obskyra hörn av internet. Det är ett rent hån mot de människor som faktiskt kämpar för att hålla folk friska och i liv under en global pandemi. Sanningen är enkel: mRNA-vacciner har räddat miljontals liv världen över. Om du vill fortsätta klamra dig fast vid din övertygelse att hela världen är en konspiration, varsågod, men förvänta dig inte att någon med ett uns av kritiskt tänkande kommer att lyssna.

Det har aldrig förekommit någon "global pandemi" annat än i korrupt massmedia och bland köpta top-politiker.
Därför är plandemin till övervägande del en kraftfull illusion i massmediaföljarnas huvuden (på samma sätt som "klimathotet").
Plandemin var alltså en psykologisk operation kan man säga.

On-Topic.

Det verkar som att DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) har en stor roll i utvecklingen av mRNA-vaccinet. Ganska oroväckande om man tänker på det, att det militärindustriella komplexet är med i utvecklingen av “vaccin” till människor världen över, men som egentligen syftar till att med nanoteknik och genmodifieringar ta fram en human 2.0 (transhumanism).

Vaccin, speciellt mRNA-vaccinet, har inte lyckats så väl genom alla år av forskning eftersom den tenderar att orsaka autoimmuna kroppsreaktioner, så att folk dör efter ett tag.
Citera
2024-09-16, 03:34
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Du har alltså inget att komma med, du har inga källor på vaccin som ger autism, adhd eller utvecklingsstörning.

Är det för jag skojade om rabbies? Ja då är du lika humorlöst som källös.

Vilken kommitté som skulle undersöka vilka senaste vaccin slutade efter en månad? Sluta äta strofförkortningsmedel och spotta ur dig något begripligt!

Om du inte kan läsa svenska så kommer vi ingen vart med den här diskussionen.

Kommittén som skulle undersöka mRNA terapi experimentet var tillsatt av regeringen om du mot förmodan skulle vara intresserad 😑
Citera
2024-09-16, 07:12
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Vi är på ett konspirationsforum, bara så att du vet.

Sanningen kring mRNA-vaccinet är mycket mörk kan jag avslöja. Det är inte alls som folk blev lurade att tro att det är frågan om något "vaccin", utan det alternerar människan från grunden till något annat.

Det är roligt att du använder dessa två meningar i samma inlägg.
Sanningen i ett forum för konspirationsteorier, existerar inte. Hoppas att du inser det.

Men du kan säga att du anser en sak.
Sedan kan du avslöja…ja, vad kan du avslöja?
Citera
2024-09-16, 07:22
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Vi är på ett konspirationsforum, bara så att du vet.

Sanningen kring mRNA-vaccinet är mycket mörk kan jag avslöja. Det är inte alls som folk blev lurade att tro att det är frågan om något "vaccin", utan det alternerar människan från grunden till något annat.

Bara för att vi är på ett konspirationsforum betyder inte att du kan slänga ur dig vad som helst utan att ha något som helst belägg. Det här är inte någon fri pass att bara hitta på "sanningar" som passar dina fantasier. Om du på allvar tror att mRNA-vaccinet "alternerar människan från grunden", då får du kliva fram med riktiga, konkreta bevis och inte bara vaga uttalanden. Och nej, att folk skulle ha blivit "lurade" är bara en billig ursäkt för att sprida ogrundad rädsla och desinformation.

Fakta är fakta, oavsett vilket forum du befinner dig i. Du kan inte komma här och göra enorma påståenden om något så komplext som ett vaccin utan att stödja det med ordentlig forskning. Om du inte har något annat än tomma ord att komma med, då kan du lika gärna hålla dem för dig själv. Det här är inte någon lekstuga där man kan komma undan med påhitt bara för att det är ett konspirationsforum.
Citera
2024-09-16, 07:25
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Det har aldrig förekommit någon "global pandemi" annat än i korrupt massmedia och bland köpta top-politiker.
Därför är plandemin till övervägande del en kraftfull illusion i massmediaföljarnas huvuden (på samma sätt som "klimathotet").
Plandemin var alltså en psykologisk operation kan man säga.

On-Topic.

Det verkar som att DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) har en stor roll i utvecklingen av mRNA-vaccinet. Ganska oroväckande om man tänker på det, att det militärindustriella komplexet är med i utvecklingen av “vaccin” till människor världen över, men som egentligen syftar till att med nanoteknik och genmodifieringar ta fram en human 2.0 (transhumanism).

Vaccin, speciellt mRNA-vaccinet, har inte lyckats så väl genom alla år av forskning eftersom den tenderar att orsaka autoimmuna kroppsreaktioner, så att folk dör efter ett tag.

Det är nästan ofattbart att du kan sitta här och påstå att det aldrig förekommit en global pandemi. Har du missat de miljontals dödsfall, överfulla sjukhus och länder i kris under covid-19? Att kalla det en "plandemi" är inte bara patetiskt, det är en ren förolämpning mot alla som förlorat nära och kära eller arbetat på frontlinjen för att rädda liv. Pandemin var inte någon psykologisk operation, det var en global hälso- och samhällskris, och det finns inget som helst stöd för dina galna konspirationsteorier om medier och politiker.

När det gäller vacciner, speciellt mRNA-vaccinet, så är de en av de största medicinska framgångarna i modern tid. Det räddade miljontals liv, och den vetenskapliga grunden bakom mRNA-teknologin är inte någon hemlighet. Det är resultatet av årtionden av forskning och kliniska prövningar, vilket är långt mer än vad dina lösa spekulationer om DARPA och nanoteknik kan leverera. Att det skulle ligga någon form av "transhumanism" eller att vacciner skulle vara ett verktyg för genmodifiering är så absurt att det knappt förtjänar en kommentar. Det är bara ytterligare ett exempel på att du inte har den blekaste aning om hur bioteknik fungerar.

Fakta: mRNA-vacciner har visat sig vara säkra och effektiva, och alla dina fantasier om "autoimmuna reaktioner" som dödar människor är rent nonsens. De enorma mängderna data som samlats in världen över har visat att de är bland de säkraste vaccinerna som någonsin producerats. Så innan du börjar sprida falska, skräckbaserade påståenden, kanske du ska sätta dig ner och läsa lite riktig forskning istället för att gå på den här absurda konspirationsskiten.
Citera
2024-09-16, 07:26
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna

Kommittén som skulle undersöka mRNA terapi experimentet var tillsatt av regeringen om du mot förmodan skulle vara intresserad 😑

Om du tänker komma med halvdana försök till nedlåtande kommentarer, kanske du borde först se till att ha något vettigt att säga. Att du försöker dölja din brist på faktiska argument bakom en sarkastisk ton är bara pinsamt. Och kom igen, att dra upp en kommitté "tillsatt av regeringen" som om det automatiskt skulle vara någon form av smoking gun är fullkomligt meningslöst om du inte kan peka på konkreta resultat eller bevis. Regeringar tillsätter ständigt kommittéer för att undersöka saker, det betyder inte att det stöder dina ogrundade konspirationsteorier.

Om du tror att det här experimentet med mRNA-vacciner är så fruktansvärt, visa då upp riktiga, verifierade bevis och inte bara svävande påståenden och löst snack om kommittéer. Att vifta med något vagt som "regeringen tillsatte en kommitté" utan att ha något substans bakom det gör dig bara till en som slänger ur sig saker utan grund.
Citera
2024-09-16, 07:53
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna

Huruvida jag är i avsaknad av läsförmåga i skriven svenska är irrelevant.

Däremot är din bristande förmåga att underbyggda dina påståenden till stöd för trådstartens intention högst frapperande!

Återigen ett bristande beskrivning på vad du menar, vilken regering, vid vilket tillfälle skulle en komitee granska mRNA vaccinen?
Citera
2024-09-16, 15:43
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Det är nästan ofattbart att du kan sitta här och påstå att det aldrig förekommit en global pandemi. Har du missat de miljontals dödsfall, överfulla sjukhus och länder i kris under covid-19? Att kalla det en "plandemi" är inte bara patetiskt, det är en ren förolämpning mot alla som förlorat nära och kära eller arbetat på frontlinjen för att rädda liv. Pandemin var inte någon psykologisk operation, det var en global hälso- och samhällskris, och det finns inget som helst stöd för dina galna konspirationsteorier om medier och politiker.

Det du nämner här har inte många själv vittnat utan det har berättats för oss, speciellt de som följde massmedia. Massmedia var navet i hjulet för att lyckas med en masshypnos, där många helt okunniga som inte tänker självständigt blev som fastklistrade framför TVn av rädsla, och samtidigt förenade i kampen mot en lösning som falskt/felaktigt presenterades som en stor medicinsk bedrift (det konstiga och hemliga mRNA-vaccinet). Det är därför jag kallar fejk-pandemin för plandemi.

Citat:
När det gäller vacciner, speciellt mRNA-vaccinet, så är de en av de största medicinska framgångarna i modern tid. Det räddade miljontals liv, och den vetenskapliga grunden bakom mRNA-teknologin är inte någon hemlighet. Det är resultatet av årtionden av forskning och kliniska prövningar, vilket är långt mer än vad dina lösa spekulationer om DARPA och nanoteknik kan leverera. Att det skulle ligga någon form av "transhumanism" eller att vacciner skulle vara ett verktyg för genmodifiering är så absurt att det knappt förtjänar en kommentar. Det är bara ytterligare ett exempel på att du inte har den blekaste aning om hur bioteknik fungerar.

Vem vet, de på DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) kanske vill ta fram framtidens själlösa supersoldater? I vilket fall handlar det om så kallad mind-control. Det verkar som att kroppen skall kunna interagera med teknologi som mobiltelefonen. Sådant som blodtryck och övriga parametrar skall kunna mätas. Det är därför mRNA-vaccinet aldrig gick att få tag på så att oberoende forskare kunde analysera det. Alla spår städades bort mycket noga. Det fanns alltså många hemlighet med mRNA-vaccinet, men det är det ofta när USAs militär är inblandade i saker.

Där har du nog svaret till alla de hundratusentals vaccindokument som Pfizzer ville hålla hemliga i 75 år.

Citat:
Fakta: mRNA-vacciner har visat sig vara säkra och effektiva, och alla dina fantasier om "autoimmuna reaktioner" som dödar människor är rent nonsens. De enorma mängderna data som samlats in världen över har visat att de är bland de säkraste vaccinerna som någonsin producerats. Så innan du börjar sprida falska, skräckbaserade påståenden, kanske du ska sätta dig ner och läsa lite riktig forskning istället för att gå på den här absurda konspirationsskiten.

Det är inte "fakta" bara för att du påstår något.

Och sedan nämnde du "absurda konspirationsskiten", nej verkligen inte, utan jag klär av hemligheterna som omgärdar mRNA-vaccinet dess kostym. Kvar ser vi förmodligen sanningen.

Jag noterar att du gnäller ovanligt mycket om att folk "konspirerar" här på tråden, men vi är ju på ett forum för sådant, har du fortfarande inte förstått det? Och jag är on-topic 100% medans du inte är det.

Alla inklusive du borde läsa på om DARPA och mRNA-vaccinet.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-09-16 kl. 15:47.
Citera
2024-09-16, 15:48
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Det du nämner här har inte många själv vittnat utan det har berättats för oss, speciellt de som följde massmedia. Massmedia var navet i hjulet för att lyckas med en masshypnos, där många helt okunniga som inte tänker självständigt blev som fastklistrade framför TVn av rädsla, och samtidigt förenade i kampen mot en lösning som falskt/felaktigt presenterades som en stor medicinsk bedrift (det konstiga och hemliga mRNA-vaccinet). Det är därför jag kallar fejk-pandemin för plandemi.

Vem vet, de på DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) kanske vill ta fram framtidens själlösa supersoldater? I vilket fall handlar det om så kallad mind-control. Det verkar som att kroppen skall kunna interagera med teknologi som mobiltelefonen. Sådant som blodtryck och övriga parametrar skall kunna mätas. Det är därför mRNA-vaccinet aldrig gick att få tag på så att oberoende forskare kunde analysera det. Alla spår städade bort mycket noga. Det fanns alltså många hemlighet med mRNA-vaccinet, men det är det ofta när USAs militär är inblandade i saker.

Där har du nog svaret till alla de hundratusentals vaccindokument som Pfizzer ville hålla hemliga i 75 år.

Det är inte "fakta" bara för att du påstår något.

Och sedan nämnde du "absurda konspirationsskiten", nej verkligen inte, utan jag klär av hemligheterna som omgärdar mRNA-vaccinet dess kostym. Kvar ser vi förmodligen sanningen.

Jag noterar att du gnäller ovanligt mycket om att folk "konspirerar" här på tråden, men vi är ju på ett forum för sådant, har du fortfarande inte förstått det? Och jag är on-topic 100% medans du inte är det.

Alla inklusive du borde läsa på om DARPA och mRNA-vaccinet.

Det är nästan skrattretande hur du drar fram den här löjliga "plandemi"-nonsensen som om det skulle vara någon form av sanning. Du sitter och pratar om masshypnos genom media som om världen inte bevittnade miljontals dödsfall, överbelastade sjukhus och forskare som slet för att utveckla en lösning. Att påstå att mRNA-vaccinet är en del av någon hemlig plan för mind-control och supersoldater? Seriöst? Det är ett desperat försök att förklara något du inte ens har en grundläggande förståelse för.

Du pratar om DARPA och "själlösa supersoldater" som om du har någon djupare insikt, när det i verkligheten bara är rena fantasier du kastar omkring. Och angående vaccindokumenten – du drar fram de där 75 år som om det skulle vara ett bevis för en konspiration, när det i själva verket är standardprocedurer för skydd av känsliga uppgifter. Men det är klart, du hoppar på allt som passar din skräckbild utan att faktiskt kolla upp något.

Att du försöker framställa dig själv som någon som ”klär av hemligheterna” är nästan komiskt. Du sitter och vevar samma gamla konspirationsteorier som har motbevisats om och om igen. Och det faktum att du på ett forum för konspirationer tror att det automatiskt ger legitimitet åt ditt svammel är ännu mer patetiskt. Bara för att du säger något betyder det inte att det är sant – och det är inte jag som "gnäller", det är du som inte klarar av att hantera riktiga fakta.
Citera
2024-09-16, 16:00
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Det är nästan skrattretande hur du drar fram den här löjliga "plandemi"-nonsensen som om det skulle vara någon form av sanning. Du sitter och pratar om masshypnos genom media som om världen inte bevittnade miljontals dödsfall, överbelastade sjukhus och forskare som slet för att utveckla en lösning. Att påstå att mRNA-vaccinet är en del av någon hemlig plan för mind-control och supersoldater? Seriöst? Det är ett desperat försök att förklara något du inte ens har en grundläggande förståelse för.

Nej men du läser aldrig på som jag tipsade dig om i slutet av mitt förra inlägg.

Sök nu på nyckelorden DARPA och mRNA-vaccine.

Häpna och lär.

Citat:
Du pratar om DARPA och "själlösa supersoldater" som om du har någon djupare insikt, när det i verkligheten bara är rena fantasier du kastar omkring. Och angående vaccindokumenten – du drar fram de där 75 år som om det skulle vara ett bevis för en konspiration, när det i själva verket är standardprocedurer för skydd av känsliga uppgifter. Men det är klart, du hoppar på allt som passar din skräckbild utan att faktiskt kolla upp något.

Du har ingen koll på alla dessa hundratusentals vaccindokument själv så sluta att inbilla oss i något annat.

Att läsa om DARPA och mRNA-vaccinet är som att läsa en science fiction skäckroman fast den utspelar sig i verkligheten.

Citat:
Att du försöker framställa dig själv som någon som ”klär av hemligheterna” är nästan komiskt. Du sitter och vevar samma gamla konspirationsteorier som har motbevisats om och om igen. Och det faktum att du på ett forum för konspirationer tror att det automatiskt ger legitimitet åt ditt svammel är ännu mer patetiskt. Bara för att du säger något betyder det inte att det är sant – och det är inte jag som "gnäller", det är du som inte klarar av att hantera riktiga fakta.

Jag är på rätt forum för att kritisera makthavarnas hemligheter, men det är inte du, en stor skillnad.

Sanningen kommer alltid fram till sist som bekant, och jag är den på spåret kring mRNA-vaccinet, trots dina försök att skugga ljuset.

Vi är många som börjar förstå att vacciner generellt är förenat med fara.
Citera
2024-09-16, 16:03
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Nej men du läser aldrig på som jag tipsade dig om i slutet av mitt förra inlägg.

Sök nu på nyckelorden DARPA och mRNA-vaccine.

Häpna och lär.

Du har ingen koll på alla dessa hundratusentals vaccindokument själv så sluta att inbilla oss i något annat.

Att läsa om DARPA och mRNA-vaccinet är som att läsa en science fiction skäckroman fast den utspelar sig i verkligheten.

Jag är på rätt forum för att kritisera makthavarnas hemligheter, men det är inte du, en stor skillnad.

Sanningen kommer alltid fram till sist som bekant, och jag är den på spåret kring mRNA-vaccinet, trots dina försök att skugga ljuset.

Vi är många som börjar förstå att vacciner generellt är förenat med fara.

Det är verkligen otroligt hur långt du är villig att gå för att klamra dig fast vid din egen fantasivärld. "Läs om DARPA och mRNA-vaccinet" säger du, som om någon Google-sökning skulle förvandla allt till en science fiction-skräckroman. Problemet är att du inte klarar av att skilja på verklighet och fiktion. Att du på allvar tror att du "är den på spåret" när det gäller mRNA-vaccinet visar bara hur djupt nere i konspirationsmyren du faktiskt sitter.

Och nej, jag behöver inte "läsa på" om dina påhittade teorier för att förstå att de är fullständigt nonsens. Du svänger runt med nyckelord som DARPA och vaccindokument som om det automatiskt ger dig någon slags trovärdighet, men det är bara ytterligare ett desperat försök att verka insatt. Om du hade någon som helst aning om hur vetenskap och forskning faktiskt fungerar, skulle du inse hur absurd din teori är.

Att du hävdar att vacciner "generellt är förenat med fara" utan att kunna presentera några riktiga bevis är bara en del av det tragiska mönstret här. Du är på rätt forum, ja – ett forum där alla sitter och matar varandras fantasier utan att någon tar ett steg tillbaka och faktiskt granskar fakta. Men om du tror att det gör dig till en sanningssökare, så är det du som lever i skuggan, inte jag.
Citera
2024-09-16, 17:36
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:

Och nej, jag behöver inte "läsa på" om dina påhittade teorier för att förstå att de är fullständigt nonsens. Du svänger runt med nyckelord som DARPA och vaccindokument som om det automatiskt ger dig någon slags trovärdighet, men det är bara ytterligare ett desperat försök att verka insatt. Om du hade någon som helst aning om hur vetenskap och forskning faktiskt fungerar, skulle du inse hur absurd din teori är.

Jag hittade intressant fakta i en artikel om DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) som visst kopplar dem till utvecklingen av mRNA-vaccinet.

DARPA’s Role in the Development of mRNA Vaccines

By Daniel Schoeni
Space Systems Command; George Washington University - Law School

Date Written: June 26, 2023

Abstract.

"Ett av huvudsyften för det amerikanska försvarsdepartementet (DoD) är att leverera krigsvinnande kapacitet till soldater, sjömän, marinsoldater, flygare och väktare. På grund av försvarsupphandlingens unika karaktär kräver detta ständig innovation. Sedan 1950-talet, när militär teknik blev för sofistikerad för statliga arsenaler, har DoD främst förlitat sig på högspecialiserade försvarsentreprenörer inom den privata sektorn. Men för vissa investeringar i grundläggande vetenskap eller för att kringgå marknadsmisslyckanden ägnar DoD resurser till sina egna forsknings- och utvecklingsinsatser. Den mest kända av dessa statliga institutioner är Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA), vars uppfinningar har inkluderat stealth-flygplan, globala positioneringssystem och internet. Likväl, som i de flesta länder, sker den mesta innovationen i den privata sektorn. Den här artikeln utforskar vad som gör DARPA exceptionell, och undersöker dess roll i utvecklingen av mRNA-tekniker som senare används för att utveckla COVID-19-vacciner."

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4495566
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in