2024-09-15, 20:50
Medlem
exoticspices avatar
Att det är grönt samtidigt för bilar och fotgängare är ju mer regel än undantag. Det går aldrig att lita på det, då det ofta händer att bilister försöker köra innan den gående hinner ta första steget över gatan.
Citera
2024-09-15, 21:17
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStalker
Att sakta in på en 70-väg trots grönt ljus bara för det finns ett bevakat övergångsställe är ett bra sätt att bli hatad i trafiken. Man ska inte behöva räkna med att det kan kliva ut någon blindgångare rätt ut i gatan.

Som fordonsförare ska du kunna stanna inför varje förutsebart hinder och att det kan kliva ut någon på ett övergångsställe räknas nog som förutsebart. På detta ställe är det även bra sikt så det är inte så att det bara kan dyka upp någon ur en buske eller så.
Citera
2024-09-15, 21:22
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Tonåring en fredag kväll..

? Det var även en fordonsförare en fredag kväll.
Citera
2024-09-15, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Som fordonsförare ska du kunna stanna inför varje förutsebart hinder och att det kan kliva ut någon på ett övergångsställe räknas nog som förutsebart. På detta ställe är det även bra sikt så det är inte så att det bara kan dyka upp någon ur en buske eller så.

Det är fråga om ett bevakat övergångsställe, både bilister och fotgängare ska stanna vid rött ljus. Om det nu är så att hon klivit ut på vägen när hon hade rött ljus så är det knappast något som en bilförare som kommer i 70 km/h kan förutse.
Citera
2024-09-15, 21:34
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Varför försökte inte vännerna försöka stoppa henne när hon klev ut eller började hon springa så ingen hann? Då bör det ju ha varit rött för fotgängare om de stod kvar.
Tror att det hände så snabbt att vännerna inte hann reagera. Kanske dom pratade med varandra och hon bara klev ut i vägbanan?
Citera
2024-09-15, 21:35
Medlem
Hon ska tydligen gått mot rött enligt vittnen medans hennes kompisar väntade. Vid korsningen finns också en hastighetskamera för att förhindra fortkörningarna.
Citera
2024-09-15, 21:35
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Bilen står i vänsterfilen så man vet inte om den redan låg i den filen eller precis hade svängt vänster.

Det är tajt som satan att svänga vänster där och hamna i vänsterfilen. Och det är väl inte heller standard att lägga sig direkt i vänsterfilen när man gör en sån sväng. Nej, tycker det tyder på att bilen kom på Huddingevägen (i vänsterfilen). Oklart från vilket håll flickan kom.
Citera
2024-09-15, 21:38
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
Hon ska tydligen gått mot rött enligt vittnen medans hennes kompisar väntade. Vid korsningen finns också en hastighetskamera för att förhindra fortkörningarna.
Om vännerna som var där säger det så är det nog så. Hon gick mot rött och olyckan var ett faktum. Så tragiskt.
Citera
2024-09-15, 21:39
Medlem
Computerzs avatar
Alla teslor har väl en ”svarta lådan” numera spelar in allt som händer i bilen. Polisen borde kunna se där om föraren gjort något fel.

Men fruktansvärt tragiskt hur som helst. Usch!
Citera
2024-09-15, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Du kommer upp i en bra bit över 100 innan övergångsställe om du accelerar efter kameran.

Jag kanske missförstår vilken korsning det är men är vi närmare Stuvsta än Huddinge C? Isåfall har du rätt. Jag tänker på den vid gymnasiet och gångbron där man ju inte bör komma upp i hundra.
Citera
2024-09-15, 21:48
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wygesa
Ja, precis. Men jag gick över där förra året innan jag flyttade och en man framför mig blev nästan påkörd. Det verkar som att en del bilförare tror att bara för att de har grönt ljus så har alla andra rött trafikljus.
Det är ju faktiskt helt sjukt att som bilförare inte veta detta, har de fått körkortet i ett flingaket?
Det är ju bland det första man fick lära sig i bilskolan, men håller med om många idioter som inte vet detta.
Så då lär det bli vållande till annans död.
Senast redigerad av rubin22 2024-09-15 kl. 21:51.
Citera
2024-09-15, 21:50
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judendom
Jag kanske missförstår vilken korsning det är men är vi närmare Stuvsta än Huddinge C? Isåfall har du rätt. Jag tänker på den vid gymnasiet och gångbron där man ju inte bör komma upp i hundra.
Som jag uppfattat det är det övergångsstället efter gymnasiet sett söderifrån, vid den gamla macken/bilverkstan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in