2024-09-15, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är nog faktiskt så att jag har uttryckt mig korrekt, men på ett lite, för gemene man, komplicerat sätt. Det är en "tendens" jag har, som jag försöker undvika, på förekommen anledning

Det jag skrivit om rullstol handlar alltså om vad andra har anmält och påstått om familjen. Trollen påstår att det pappan gett uttryck för angående rullstol, är att hunden är en sak. Men det pappan faktiskt sa och menade, var precis som du säger. Och det är inte bara pappan som uttrycker sig på detta sätt och det är i grund och botten inte hans ord. Han bara återger det som är en vanlig jämförelse i branschen för att skapa förståelse för att en assistanshund är lika självklar att tas med in i i en affär, som t.ex. en rullstol. Naturligtvis försöker trollen och näthatarna i tråden att göra detta också till något det inte är, som de gör med allting.
Kalla det för vad man vill,men de är ett hjälpmedel precis som alla andra.
Men en Assistanshund är inte självklar som en rullstol eller annat där ute i stora världen.
Det vittnar högen av ärenden hos DO om. Litet sidospår

Följer inte tråden så mycket längre,det har fallit lite.
Senast redigerad av Knucklehead660 2024-09-15 kl. 20:41.
Citera
2024-09-15, 20:40
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660

ja Essie var menat som ett hjälpmedel och det har ingen någonsin tvivlat på, problemet är när detta hjälpmedel misshandlades av personen hon skulle hjälpa, för det är saken här, Essie blev uppenbarligen så mycket misshandlad att hon räknades som förbrukat innan hon dog och det var aldrig meningen att någon skulle behandla Essie så, hon var helt enkelt inte byggd för det...
Citera
2024-09-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja Essie var menat som ett hjälpmedel och det har ingen någonsin tvivlat på, problemet är när detta hjälpmedel misshandlades av personen hon skulle hjälpa, för det är saken här, Essie blev uppenbarligen så mycket misshandlad att hon räknades som förbrukat innan hon dog och det var aldrig meningen att någon skulle behandla Essie så, hon var helt enkelt inte byggd för det...
Innan hon dog?
Citera
2024-09-15, 20:43
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Exakt, och det var precis det som pappan sa, det var trollen och lögnarna i tråden som försökte få det till något helt annat, och det var vad jag påtalade.

Essie är för dottern vad rullstolen är för en förlamad, det är poängen som pappan gjorde i syfte att förklara varför dottern har samma rätt att med Essie dit "vanliga" hundar normalt sett inte får komma, ex.vis. in i en livsmedelsbutik.
Citera
2024-09-15, 20:45
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Innan hon dog?
ja, det var väl faen inte efter att hon dog?
Citera
2024-09-15, 20:49
Medlem
Citat:
Exakt, och det var precis det som pappan sa, det var trollen och lögnarna i tråden som försökte få det till något helt annat, och det var vad jag påtalade.

Essie är för dottern vad rullstolen är för en förlamad, det är poängen som pappan gjorde i syfte att förklara varför dottern har samma rätt att med Essie dit "vanliga" hundar normalt sett inte får komma, ex.vis. in i en livsmedelsbutik.
Litet sidospår.
Även om denna tråd inte hade behövts skapas,så hade hon och flertalet Assistanshundsbrukare fått slåss tills fan kommer och löser av dem.
Det vittnar högen av anmälningar hos DO om....
Det där med jämförelsen med en "rullstol" var rätt tidigt i tråden?
Citera
2024-09-15, 20:50
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Inte alls, det jag säger är att om man skall tro på det ni näthatare påstår, så stärks bara det faktum att det är någon annan än familjen där och som stulit Essie, av det som kommer fram i videon, eftersom Essie enligt er var rädd för familjen, och således inte skulle agera som på filmen om det var någon i familjen.

Jag har förstått att ni är trögfattade, men detta har vi redan gått igenom, skall det behövas tas igen bara för att ni är både tröga och glömska?

Jag vet att du och övriga notoriska lögner aldrig kommer att erkänna verkligheten och sanningen, hur uppenbar den än är. Men faktum kvarstår. Det finns inte tillstymmelse till bevis för någon enda av alla era lögner. Allting som familjen sagt har visat sig vara sant eller inte kunnat motbevisas. Istället har den ena lögnen efter den andra avslöjats från er näthatare och till och med hundhjälpen ljög om familjen. Men också där visade det sig att pappan talade sanning hela tiden.

Hur förklarar du då att ingen håller med dig?

Du är helt ensam.

Citat:
Men en Assistanshund är inte självklar som en rullstol eller annat där ute i stora världen.
Det vittnar högen av ärenden hos DO om. Litet sidospår

Det är ingen som har invändningar mot att assistanshund är ett hjälpmedel och väldigt bra för många dessutom.

Vad det handlar om här är att P sagt i samband att Essie inte har känslor och man kan klippa klorna så det blöder.
Citera
2024-09-15, 20:51
Medlem
Citat:
ja, det var väl faen inte efter att hon dog?
Sitt still i båten.
Och du vet att hon är död,eller är det något du hört av någon som har fakta
Citera
2024-09-15, 20:55
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Sitt still i båten.
Och du vet att hon är död,eller är det något du hört av någon som har fakta

var är hon annars, hon blev inte kidnappad och var inte någon främling som dödade henne där, så då har vi ett svar och det kan du försöka argumentera emot så får vi se hur kort du kommer på det
Citera
2024-09-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Hur förklarar du då att ingen håller med dig?

Du är helt ensam.

Det är ingen som har invändningar mot att assistanshund är ett hjälpmedel och väldigt bra för många dessutom.

Vad det handlar om här är att P sagt i samband att Essie inte har känslor och man kan klippa klorna så det blöder.
Det var svar på Flashmaners om butiker.
Citera
2024-09-15, 20:58
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

den enda nethatar här är du, det verkar som att i varje jäkla tråd du skriver är fegt och äckligt mot alla ditt varumärke här
men svara nu varför du i ett inlägg är säker på att familjen Ö har behandlat Essie illa medan i flesta andra skriver du motsatsen och på toppen inte vågar stå för det hehehe
Senast redigerad av Notteliten 2024-09-15 kl. 21:02. Anledning: korrektion
Citera
2024-09-15, 21:03
Medlem
Citat:
var är hon annars, hon blev inte kidnappad och var inte någon främling som dödade henne där, så då har vi ett svar och det kan du försöka argumentera emot så får vi se hur kort du kommer på det
Då kan en hel del sidor i denna tråd raderas där spekulationer/hypoteser,om farfar odyl.
Då är det klart hon är död case closed
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in