Citat:
Ursprungligen postat av
pettersson72
Ryssarna har väl inge val de har floden däruppe som ponton broar slås ut hela tiden så förnödenheter den vägen kan inte komma in så det pushar öst så klart i sin motoffensiv. Sen om man kolla på kartan räcker det om Ukraina skär av bakom de 8000 ryssar ca som är i motoffensiven och börjar rulla upp bakifrån. Att Ryssland tar tillbaka lite byar är nog en plan av Ukraina likaså att så fort ryssarna började motoffensiven gick Ukraina in på ett nytt avsnitt vid gränsen mot Kursk.
Tar du då i hänsyn att Ryssland har öppnat en korridor från Korenevo ner till Snagost?
Så vitt jag vet så har vi Ukrainska TDF kring Snagost-Lyubimovka, dvs inga/få förband att genomföra motanfall med. Jag kan absolut ha fel men tror man med dessa typ av förband får bedriva försröjningsstrid och fokusera på att orsaka så mycket förluster kontra ens egna insats. Tyvärr inte heller sett tyngre bepansrade fordon i just denna sektor.
Möjligheten finns men tror inte det är "bara att", finns få vägar norr-södergående över gränsen och Ryssland har heller inte valt vilka schackpjäser som helst.
Med det sagt tror jag ändå Ukraina kan både ta ny mark och orsaka rejäl skada mot ryssarnas créme de la créme.