2024-09-11, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solestrolls
Om hon aldrig hör av sig till dig så är hon inte intresserad på allvar. Svårare än så är det inte. Tror tyvärr också att det är en intressedödare att höra av sig först hela tiden. Du borde ha väntat in henne, haft tålamod, och låtit henne höra av sig först någon gång.

Jag hör faktiskt inte av mig särskilt ofta. Kanske en gång varannan vecka på sin höjd. Försöker då ofta skriva något skämt som relaterar till något vi pratat om i verkliga livet. Jag är definitivt inte någon som bara skriver för skrivandets skull. Typ "god morgon" eller "sov gott" varje dag.
Citera
2024-09-11, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Jag hör faktiskt inte av mig särskilt ofta. Kanske en gång varannan vecka på sin höjd. Försöker då ofta skriva något skämt som relaterar till något vi pratat om i verkliga livet. Jag är definitivt inte någon som bara skriver för skrivandets skull. Typ "god morgon" eller "sov gott" varje dag.
Okej, jag förstår. Jag menade absolut inte att du skulle stalka henne eller något i den stilen. Men jag tror hur som helst att det är viktigt att det är balans i en relation och det är det inte om det bara är ena parten som hör av sig. Jag har varit i din situation, eller i alla fall en som liknar den, men bestämde mig efter det för att jag inte orkar, eller vill, vara ensam drivande i relationer.
Citera
2024-09-12, 01:37
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Situationen är mer eller mindre oförändrad, tyvärr.

Hon är hyfsat flirtig i verkliga livet (även fast flirtandet kan variera från gång till gång) men hon hör fortfarande inte av sig.

Jag hade först tänkt att inte konfrontera henne alls men jag har nu tänkt om och jag planerar att ta upp detta när vi ses nästa gång med våra gemensamma vänner. Dvs nu på fredag.

Men det hela är självklart sjukt jobbigt, försöker att inte tänka på det men det är svårt. Låg t.ex. sömnlös igår natt. Var orimligt frustrerad på henne och på hela den här situationen.

För din egen skull då är det nog bäst att antigen gå all-in eller gå vidare. Om du mår så dåligt att du till och med får svårt att sova är det inte värt det.

Sådana här situationer brukar inte sluta lyckligt, tyvärr. Så var det även för mig.
Citera
2024-09-12, 02:12
Medlem
Citat:
Situationen är mer eller mindre oförändrad, tyvärr.

Hon är hyfsat flirtig i verkliga livet (även fast flirtandet kan variera från gång till gång) men hon hör fortfarande inte av sig.

Jag hade först tänkt att inte konfrontera henne alls men jag har nu tänkt om och jag planerar att ta upp detta när vi ses nästa gång med våra gemensamma vänner. Dvs nu på fredag.

Men det hela är självklart sjukt jobbigt, försöker att inte tänka på det men det är svårt. Låg t.ex. sömnlös igår natt. Var orimligt frustrerad på henne och på hela den här situationen.

Förstår att de kan vara piss om du ibland ligger vaken för det men fundera innan hur du ska ta upp de med henne, så du löser de på ett så bra sätt som möjligt. Du lär inte "tjäna" något på de förutom ett avslut typ. Men det kan nog också bli lite annorlunda stämning i umgängeskretsen och bland er två om du blottar dig för mycket. För hon verkar vara rätt obrydd å kall
Citera
2024-09-12, 02:28
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Släpp henne så kanske hon saknar dig. Man saknar inte kon förrän båset är tomt. Saknar hon dig så kommer hon ta kontakt och det går kanske upp för henne att du inte är självklar.

Ja det enda sättet.
Citera
2024-09-14, 15:36
Medlem
Mich13s avatar
Var ni ute igår, eller? Träffade du henne?
Citera
2024-09-14, 15:44
Medlem
Cybershapes avatar
Hon vill inte avsluta med dig, men hon har några andra krokar ute och vill se hur det går, medan hon har dig på väntelistan? Ganska vanligt.
Citera
2024-09-14, 20:10
Medlem
kromosomtjuven1s avatar
Jag tänkte först att detta var något tonårsdrama men sen när jag läste att ni var i 30-årsåldern blev jag lite fundersam.

Du borde bara ge henne andrum, träffa andra brudar etc. Skapa lite fler valalternativ. För det låter som du är för på alt sumpat din chans.

Men bortsett från detta så ska jag ändå svara dig ärligt som du vore min vän. På dig låter det som att det är något av följande (ej rangordning)

- Hon har något intresset av dig men att du kväver henne men intresset finns för att underhålla konversationen och det men inte tillräckligt för att mötas upp.

- Hon har någon annan eller att någon annan har hon ett större intresse för men ändå vill ha dig som backup.

- Hon har helt tappat intresset för dig och inte har modet att säga det därav de inställda träffarna.

Du borde bara skapa dig flera alternativ hon har ju antagligen gjort det men framförallt se om hon faktiskt möter/visar något intresse.

Det bästa hade varit om du bara fimpar henne helt. Man vill ha det andra vill ha / det man inte kan få. Man vill kämpa för det inte få det gratis/enkelt
Citera
2024-09-15, 08:49
Medlem
Barbamonks avatar
Om en tjej gillar dig skriver hon hela tiden av min erfarenhet. Enda anledningen jag skulle ta initiativ hela tiden är om jag får ligga.

Hon skriver antagligen med nån annan kille som hon vill ha men han inte vill ha henne. Finns inget här att hålla fast vid. Sluta skriv. Hör hon av sig så bjud hem henne istället.
Citera
2024-09-15, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Var ni ute igår, eller? Träffade du henne?

Ja, vi träffades i fredags och jag konfronterade henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Cybershape
Hon vill inte avsluta med dig, men hon har några andra krokar ute och vill se hur det går, medan hon har dig på väntelistan? Ganska vanligt.

Du förstår nog inte hur rätt du har. Jag fick nästan dra orden ur hennes mun. Först var det som att hon inte ens ville erkänna att hon hade varit flirtig och fysisk men när jag påminde henne om vad hon sagt och gjort insåg hon att hon inte kunde spela dum längre.

Efter många om och men erkände hon att hon hade haft intresse för mig initialt men att hon sedan hade träffat någon och detta gjorde att hon blev kyligare mot mig.

Nu har dock den nya killen tydligen ghostat henne (det påstår hon, vet inte om jag ska lita på det) och hon sa att hon bara känner sig allmänt förvirrad och inte riktigt vet vad hon vill.

Jag var tydlig med henne och sa att jag inte vill att hon ska se mig som något andrahandsalternativ och att hon i så fall får sluta flirta med mig. Efter det gick jag därifrån och vi har inte pratat mer sedan dess.

Det konstigaste av allt är att det varken känns ledsamt eller stelt, det brukar det ju annars göra när man får kalla handen. Om jag nu ens fick kalla handen, känns lite oklart alltihopa.
Senast redigerad av Lilliehorn 2024-09-15 kl. 11:58.
Citera
2024-09-15, 17:38
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ja, vi träffades i fredags och jag konfronterade henne.

Du förstår nog inte hur rätt du har. Jag fick nästan dra orden ur hennes mun. Först var det som att hon inte ens ville erkänna att hon hade varit flirtig och fysisk men när jag påminde henne om vad hon sagt och gjort insåg hon att hon inte kunde spela dum längre.

Efter många om och men erkände hon att hon hade haft intresse för mig initialt men att hon sedan hade träffat någon och detta gjorde att hon blev kyligare mot mig.

Nu har dock den nya killen tydligen ghostat henne (det påstår hon, vet inte om jag ska lita på det) och hon sa att hon bara känner sig allmänt förvirrad och inte riktigt vet vad hon vill.

Jag var tydlig med henne och sa att jag inte vill att hon ska se mig som något andrahandsalternativ och att hon i så fall får sluta flirta med mig. Efter det gick jag därifrån och vi har inte pratat mer sedan dess.

Det konstigaste av allt är att det varken känns ledsamt eller stelt, det brukar det ju annars göra när man får kalla handen. Om jag nu ens fick kalla handen, känns lite oklart alltihopa.

Du borde gå vidare! Vill du starta ett förhållande där du varit andrahandsvalet?
Citera
2024-09-15, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Du borde gå vidare! Vill du starta ett förhållande där du varit andrahandsvalet?

Nej det vill jag inte. Jag har en stark magkänsla av att hon en dag kommer börja svansa efter mig och den dagen kommer jag avvisa henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in