2024-08-30, 16:28
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Vem är du som tycker denna enkla lösning är så dum?

Är det något särskilt du vill veta om mig?
Citera
2024-08-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Hej, har ett litet dilemma med en tjej och jag fattar ärligt talat inte vad hon håller på med.

Träffade henne genom gemensamma vänner för några månader sedan. Problemet är att hon aldrig hör av sig först, det är alltid jag som måste skriva till henne och fråga om hon vill ses. Om jag inte gör det så är det som att hon bara går upp i rök.

Det paradoxala är dock att hon alltid svarar när jag skriver till henne och hon är dessutom oftast flirtig mot mig när vi ses i verkliga livet (både när vi är själva och när vi umgås med våra gemensamma vänner). Hon brukar även gilla bilder som jag lägger ut på sociala medier. På sistone har hon dock börjat ställa in våra inplanerade dejter och det känns väl sisådär...

Vi är båda 30+ ska tilläggas.

Vad är det som pågår egentligen? Varför är tjejer så förbannat oklara?
Hon vill vara din kompis. Skulle hon misslyckas med att få ihop det med de andra grabbarna hon dejtar. Kanske hon kan tänka sig att sänka sina krav ock eventuellt dejta dig.
Citera
2024-08-30, 22:32
Medlem
Låter som att hon spanar in marknaden. Är ute och fiskar. Att hon nu hittat någon hon tycker bättre om.

Oavsett hur introvert någon är, kommer även den personen kunna höra av sig. Hon klarade ju till och med att vara flirtig när ni ses.

Hon tycker säkert om dig på något plan. Men som sagt hittat någon annan hon tycker bättre om.

Lita på magkänslan. Försök tänka positivt. Om det nu verkligen är så att hon hittat någon annan, se det som att du förtjänar bättre. Någon som verkligen ser hur bra du är.
Citera
2024-09-01, 14:59
Medlem
Hon är inte lika sugen på dig som du på henne, men du duger
Citera
2024-09-01, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Hon är inte lika sugen på dig som du på henne, men du duger

Så kan det vara, vi ska i alla fall ses imorgon med alla andra kompisar. Ska bli intressant att se vilket bemötande man får av henne och vilket humör hon är på...
Citera
2024-09-11, 12:29
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Så kan det vara, vi ska i alla fall ses imorgon med alla andra kompisar. Ska bli intressant att se vilket bemötande man får av henne och vilket humör hon är på...

Hur har det gått på sistone?

Det här påminner så jävla mycket om mig själv i en situation för ett gäng år sedan. Fan vad jobbigt det var...
Citera
2024-09-11, 12:55
Medlem
Om jag pratar med en tjej, vi har ett ok samtal igång och jag föreslår att vi borde ses.

Blir dejten inställd eller det känns som hon tvekar, så säger jag bara "ok inga problem, hör av dig när du kan ses" och sen släpper jag henne bara, går vidare i livet.
Förvånsvärt så fungerar det väldigt ofta, kan ta ett par veckor men till slut så får man ett sms.

Så mitt råd är, häng inte upp dig på en tjej. Vill hon ses så hör hon av sig, tycker du har försökt och visat intresse nog.

Mina 5 cent, ta det för vad det är.
Citera
2024-09-11, 12:58
Medlem
Ghastens avatar
Du ligger i blocket friendzone. Hon gillar att hänga med dej och känna sej behövd. Men letar andra män. Sluta lägga kraft på henne tyvärr.
Citera
2024-09-11, 13:17
Avslutad
Citat:
Hej, har ett litet dilemma med en tjej och jag fattar ärligt talat inte vad hon håller på med.

Träffade henne genom gemensamma vänner för några månader sedan. Problemet är att hon aldrig hör av sig först, det är alltid jag som måste skriva till henne och fråga om hon vill ses. Om jag inte gör det så är det som att hon bara går upp i rök.

Det paradoxala är dock att hon alltid svarar när jag skriver till henne och hon är dessutom oftast flirtig mot mig när vi ses i verkliga livet (både när vi är själva och när vi umgås med våra gemensamma vänner). Hon brukar även gilla bilder som jag lägger ut på sociala medier. På sistone har hon dock börjat ställa in våra inplanerade dejter och det känns väl sisådär...

Vi är båda 30+ ska tilläggas.

Vad är det som pågår egentligen? Varför är tjejer så förbannat oklara?

Om hon aldrig hör av sig till dig så är hon inte intresserad på allvar. Svårare än så är det inte. Tror tyvärr också att det är en intressedödare att höra av sig först hela tiden. Du borde ha väntat in henne, haft tålamod, och låtit henne höra av sig först någon gång.
Citera
2024-09-11, 13:20
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ja visst tycker jag också att det är mannen som ska ta initiativet men det är inte så kul att alltid vara den som sträcker ut en hand men knappt få något tillbaka.

Det finns en movement som går ut på att kvinnan inte ska höra av sig och spela kall. Kanske hon anammat det? Personligen tycker jag det är trist med människor som spelar dessa spel.
Citera
2024-09-11, 13:29
Medlem
James.Fjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det finns en movement som går ut på att kvinnan inte ska höra av sig och spela kall. Kanske hon anammat det? Personligen tycker jag det är trist med människor som spelar dessa spel.
Sånt larv går tvärbort.
Det är säkert många kvinnor som fått ångra sig när dom kört det spelet.
Citera
2024-09-11, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Hur har det gått på sistone?

Det här påminner så jävla mycket om mig själv i en situation för ett gäng år sedan. Fan vad jobbigt det var...

Situationen är mer eller mindre oförändrad, tyvärr.

Hon är hyfsat flirtig i verkliga livet (även fast flirtandet kan variera från gång till gång) men hon hör fortfarande inte av sig.

Jag hade först tänkt att inte konfrontera henne alls men jag har nu tänkt om och jag planerar att ta upp detta när vi ses nästa gång med våra gemensamma vänner. Dvs nu på fredag.

Men det hela är självklart sjukt jobbigt, försöker att inte tänka på det men det är svårt. Låg t.ex. sömnlös igår natt. Var orimligt frustrerad på henne och på hela den här situationen.
Senast redigerad av Lilliehorn 2024-09-11 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in