2024-09-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu blir det väl off topic.
Men vad jag vet är det endast Ryssland och Nordkorea som använt den retoriken under min levnad.
USA använde visst den och även använde bomben, men det var innan jag föddes.
Men det har väl varit vardagsmat gällande Ryssland/sovjet sen 50talet, förutom några år i slutet av förra årtusendet?
Men frågan är väl om Putin verkligen funderar på att verkligen gå från hot till handlingar hoppas han inte genomför hotet.

Han sover nog inte gott om natten
Citera
2024-09-15, 16:34
Avslutad
Livesändning Sunday City Drive St Petersburg för er som blivit så hjärntvättade att tro att Ryssland går på knäna och att inget fungerar där längre.

https://www.youtube.com/watch?v=JR5cpBg0LfE
Citera
2024-09-15, 16:35
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu blir det väl off topic.
Men vad jag vet är det endast Ryssland och Nordkorea som använt den retoriken under min levnad.
USA använde visst den och även använde bomben, men det var innan jag föddes.
Men det har väl varit vardagsmat gällande Ryssland/sovjet sen 50talet, förutom några år i slutet av förra årtusendet?
Men frågan är väl om Putin verkligen funderar på att verkligen gå från hot till handlingar hoppas han inte genomför hotet.

Kärnvapen är rätt värdelöst vapen eftersom det innebär totalt förintelse av det egna landet, även om man lyckats förinta motståndaren. Nollsummespel. Inte ens Hitler tänkte i de banorna april 1845. I så fall skulle han ju släppt lös de enorma lagren av biologiska och kemiska vapen Tyskland hade.
Citera
2024-09-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThreeHeart7.5
Livesändning Sunday City Drive St Petersburg för er som blivit så hjärntvättade att tro att Ryssland går på knäna och att inget fungerar där längre.

Skärp dig. Det är ingen som skrivit att St. Petersburg "slutat fungera".
Citera
2024-09-15, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Skärp dig. Det är ingen som skrivit att St. Petersburg "slutat fungera".
Men jag trodde att ryssarna var i panik, fattiga och i ständig brist på allt utöver livets absoluta nödtorft? Det får man ju höra hela tiden i media, det finns inget kvar av tidigare självklara varor, ekonomin är på väg mot en djup krasch och handeln stryps av sanktioner...

Senast var det att tågen stannar överallt pga brist på kullager, eftersom svenska SKF minsann är de enda som klarar att producera riktigt bra kullager...
Citera
2024-09-15, 17:12
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:

Inget fungerar i ert konsekvenstänk, och fortsätter ni såhär fungerar snart ingenting, på riktigt.
Citera
2024-09-15, 17:12
Medlem
Crankmines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ukraina slår till mot ett mål i Kursk med en amerikansk glidbomb. Undrar varför vatnikarna inte gråtskriker om rödalinjer som passerats

https://x.com/bayraktar_1love/status/1835257749103329666

Hoppas det dog många ryska värnpliktiga i det huset.
Fet smäll och fin rök till tonerna av manson 😁
Överlevde man den smällen så lär man ändå blitt varmrökt som en böckling av röken
Citera
2024-09-15, 17:15
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Men jag trodde att ryssarna var i panik, fattiga och i ständig brist på allt utöver livets absoluta nödtorft? Det får man ju höra hela tiden i media, det finns inget kvar av tidigare självklara varor, ekonomin är på väg mot en djup krasch och handeln stryps av sanktioner...

Senast var det att tågen stannar överallt pga brist på kullager, eftersom svenska SKF minsann är de enda som klarar att producera riktigt bra kullager...

Vem har sagt det du påstår" hela tiden "?
dina egna fantasier som vanligt.

Jag känner många ryssar och de är genuint oroade för framtiden för sitt land sin familj och du din fjant sitter här och hånar och bär dig åt dom en 4-åring i sandlådan, skäms!
Citera
2024-09-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Kärnvapen är rätt värdelöst vapen eftersom det innebär totalt förintelse av det egna landet, även om man lyckats förinta motståndaren. Nollsummespel. Inte ens Hitler tänkte i de banorna april 1845. I så fall skulle han ju släppt lös de enorma lagren av biologiska och kemiska vapen Tyskland hade.

Citat:

Soldaterna kommer till 99% från östra oblast i Ryssland och inte St Petersburg kanske ska köra en live stream därifrån istället och visa hur det är ställt?
Citera
2024-09-15, 17:21
Medlem
Citat:

Gulligt sarkastiskt inlägg från en av trådens största dyngspridare. Ingen hävdar att Rysslands gigantiska storstäder är totalt ruinerade, går på knäna och gått i konken. Sen får vi se hur det går för Ryssland i slutändan, du ser optimistiskt på Rysslands framtid eftersom du högst antagligen härstammar därifrån, det gör däremot inte jag.
Citera
2024-09-15, 17:33
Medlem
Silfverryggs avatar
Som ett led i ryssens krig mot Ukraina (och resten av Europa), så har ryssen nu verkligen påbörjat skifta fokus mot Finland. Den ryska retoriken är den samma nu som tiden innan putte gav order om att ryska folkmordshorden skulle påbörja sin angrepp. Denna gång så är det inte en stat som står ensam utan det kommer handla om ett angrepp mot Nato.
Citat:
Vet du vad som menas med de "generösa gåvor" som tsar Alexander I gav Finland? Eller vad syftar vi på när vi talar om "Rysslands ursprungliga historiska länder" som Finland innehar? Eller vad handlar det om när en Kremlvänlig bloggare kräver att de "otacksamma grisfinländarna" ska fråntas det land som det ryska kejsardömet så vänligt donerat till Finland?
Vi talar om det så kallade Gamla Finland, som den ryska propagandan nu har lagt ögonen på. Men framför allt är det en falsk historiepolitik som Vladimir Putins regim för, säger Jussi Nuorteva, tidigare chef för Riksarkivet.
...
Den ryska propagandan hävdar nu också att detta område, som kallas Gamla Finland, i själva verket är "historiskt ryskt land". Argumentet hämtas från det faktum att dessa områden annekterades till det ryska kejsardömet flera decennier innan Sverige förlorade hela Finland till Ryssland och storfurstendömet Finland grundades i slutet av finska kriget (1808–1809). I det ryska kejsardömet kallades storfurstendömet Finland till en början för "Nya Finland". Först 1811 beslutade tsar Alexander I att guvernementet Viborg, eller Gamla Finland, skulle införlivas i det autonoma Finland från och med 1812.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010683787.html

Och ni svinaktiga ryssvänner och folkmordsvurmande rödingar snackar om att kreml inte har fler anspråk på andra länder.
Citera
2024-09-15, 17:33
Medlem
Citat:
Världen och kriget verkar enkla att begripa sig på när man bara troget låter sig ledas av kvälllstidningarna (svenska och engelska) och diverse tjoande Ukrainafrälsta twittrare.c

Bättre att följa kanaler som roskomnadzor har okejat så man inte råkar tycka fel. Det kan ju vara direkt farligt för liv och hälsa att tycka fel, beroende på var man är folkbokförd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in