2024-09-15, 15:19
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Stå på dig och fortsätt kämpa!

Jag försöker, men livsgnistan är inte direkt hög. Vid det här laget är jag villig att pröva vad som helst. När man kollar videos om detta på Youtube så hävdar vissa att deras problem löstes med psykedeliska svampar, vilket låter som hokus pokus för mig men jag är villig att testa dem, dock så är de ju illegala så den avenyn låter ju halvkul att rota omkring i. Man vill ju ha recept på något legit, inte något som säljs på plattan av suspekta individer.

Tack för din pepp iaf.
Citera
2024-09-15, 15:27
Medlem
Den fasta psykiater jag har är jag väldigt nöjd med. Lyssnar, tar en på allvar och är intelligent.

Jag är ganska nöjd med mina läkarkontakter genom åren över huvud taget. Det gäller både vårdcentraler, psykiatrin och sjukhus i allmänhet.

En hade dock en ganska rolig svenska. Det stod på min receptlista att jag skulle ta melatonin 1- 2 timmar innan sömngåendet.
Citera
2024-09-15, 15:34
Medlem
Belters avatar
Kronisk förstoppning? Måste vara ett stort skämt. Den gubben tror jag inte alls på.
Citera
2024-09-15, 15:36
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Kronisk förstoppning? Måste vara ett stort skämt. Den gubben tror jag inte alls på.

Det är den diagnosen jag har, jag stuntar fullständigt i om du inte tror på det eller inte.
Citera
2024-09-15, 16:12
Medlem
Tantradyss avatar
För tiotalet år sedan började det dyka upp en massa babbar till läkare på den HC jag tillhör. Jag bytte ut dem direkt, och har nog fått noterat att jag inte vill ha sådana klåpare. Får numera bara svenska läkare, vilka är helt ok. Däremot är majoriteten av de sköterskor och undersköterskor jag mött på HC genom åren inkompetenta idioter. Dessa har dock högre kompetens inom slutenvården på sjukhusen.
Citera
2024-09-15, 18:14
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Hon nya ville inte skriva ut något, men jag känner mig ändå relativt nöjd då jag kände mig respektfullt bemött. Det är viktigt, på ett psykologiskt plan. .
En bra iakttagelse och bra slutsats.
Jag har inte bytt läkare av denna anledning utan pga omorganisation t ex.
Så jag är nöjd överlag och speciellt nöjd med en oerfaren nyutexaminerad kvinnlig läkare som tog stöd av kollegor för att verkligen utreda mina mystiskt låga blodvärden.
Men visst har det hänt att någon inte tagit mig på allvar.
Min strategi då har varit att inte ge upp och absolut inte att överförklara mina symptom.
Istället dels noga beskriva personliga konsekvenser avseende arbete, familj, långsiktig risk för att bli arbetsoförmögen, bli en ständig plåga för vc med upprepade onödiga besök i åratal etc, dels be läkaren att försvara sin diagnos eller behandling och hitta luckor i hans resonemang som beror på ointresse eller mental trötthet; ja kanske tom okunskap.
Citera
2024-09-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är nöjd med de läkare man kommit i kontakt med. Jag menar jävla svårt detta. Att klaga på dom. De är ju extremt jävla bra utbildade. När man själv pluggade var det ju liksom 5.0 eller högsta på HP ett ens kunna börja plugga till läkare. De ska alltså vara djävligt smarta. Det de rekommenderar ska närmast vara Guds lag.

Hm, tänk på att många av de som var med på listorna som betalade för fusk till HP nu är färdiga läkare.
Citera
2024-09-15, 22:51
Medlem
Citat:
Det är den diagnosen jag har, jag stuntar fullständigt i om du inte tror på det eller inte.

Om du fick välja fritt vad läkaren skulle skriva ut - vad väljer du då?
Citera
2024-09-15, 22:55
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Om du fick välja fritt vad läkaren skulle skriva ut - vad väljer du då?

Vad som helst som funkar.

Jag har nått en punkt där jag bara vill ha hjälp på traven för att ha ett normalt liv. Jag är oerhört avundsjuk på de flesta av mina jämnåriga som knappt har några skavanker alls. Ett sånt liv vill jag ha, men jag är motarbetad av min egna kropp. Har nog usla gener eller vad man nu kan kalla det, det är nånting som inte funkar iaf.
Citera
2024-09-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
För tiotalet år sedan började det dyka upp en massa babbar till läkare på den HC jag tillhör. Jag bytte ut dem direkt, och har nog fått noterat att jag inte vill ha sådana klåpare. Får numera bara svenska läkare, vilka är helt ok. Däremot är majoriteten av de sköterskor och undersköterskor jag mött på HC genom åren inkompetenta idioter. Dessa har dock högre kompetens inom slutenvården på sjukhusen.

Nu har jag förvisso inte problem med läkare från andra länder, men om man vill undvika dom så är det svårt då de är i stor majoritet i min håla.

Det mest svåra för primärvården verkar vara deras tillgänglighet. Det är fan omöjligt att få tid inom 1-2 veckor om man har nått brådskande som inte är dödsakut. Men världens högsta skatter borde det finnas resurser att få tid samma dag eller dagen efter.
Senast redigerad av retina 2024-09-15 kl. 23:00.
Citera
2024-09-15, 22:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Hm, tänk på att många av de som var med på listorna som betalade för fusk till HP nu är färdiga läkare.

Hma. Ja.lärdomen är väl att alltid söka en second opinion. Dvs tala med en annan läkare höra vad denna tycker om saken. De kommer närmast aldrig kritisera vad en annan läkare sagt men de kan komma med något helt nytt sett till rekommendationer.
Citera
2024-09-15, 22:59
Medlem
Citat:
Vad som helst som funkar.

Jag har nått en punkt där jag bara vill ha hjälp på traven för att ha ett normalt liv. Jag är oerhört avundsjuk på de flesta av mina jämnåriga som knappt har några skavanker alls. Ett sånt liv vill jag ha, men jag är motarbetad av min egna kropp. Har nog usla gener eller vad man nu kan kalla det, det är nånting som inte funkar iaf.

Jag förstår att du är hämmad av dina besvär och vill ha hjälp. Jag lider med dig.

Du har uppenbarligen genomgått flera undersökningar utan att något fel hittats än så länge.

Därför undrar jag vad du vill att läkaren ska skriva ut till dig som underlättar dina smärtor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in