• 1
  • 2
2024-09-15, 03:43
Medlem
jag har märkt nu i flera veckor att mitt wifi kopplar bort internet uppkopplingen varje natt som jag har suttit vid datorn kl.02.06. och det gör jag som oftast.
själva routern lyser som den ska.
det tar allt från någon minut till flera minuter att få igång internet igen.

undrar om någon känner igen detta och kanske kan säga vad som händer?

jag har inte jättebra erfarenhet av telenors kundtjänst så jag vill gärna undvika att ringa dom om det går.

jag har inte möjlighet att byta bolag. jag är påtvingad telenor i 4 år till av min hyresvärd.
Citera
2024-09-15, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htg500
jag har märkt nu i flera veckor att mitt wifi kopplar bort internet uppkopplingen varje natt som jag har suttit vid datorn kl.02.06. och det gör jag som oftast.

jag har inte jättebra erfarenhet av telenors kundtjänst så jag vill gärna undvika att ringa dom om det går.

jag har inte möjlighet att byta bolag. jag är påtvingad telenor i 4 år till av min hyresvärd.

Tn's kuntjäns som var amazing har blivit lika skit som allt annat,

Ännu mer skit är att hyresvärdar kan tvinga på folk fötetags monopol
Citera
2024-09-15, 06:09
Medlem
m11080s avatar
Citat:

kan du flytta?
Citera
2024-09-15, 07:03
Medlem
Minimuchers avatar
Det är system som startar om och tömmer sina minnen. Skickar all din loggade data trafik till en server. Kan ta en minut till flera.
Citera
2024-09-15, 08:16
Medlem
pojkpingiss avatar
Jag har haft Telenor och deras routrar i typ fem sex år, aldrig haft ett problem.

Då du nämner att wifi't spökar, kan det inte vara så att det är något i din dator/smartphone som spökar och ställer till det? Har du provat att helt återställa datorn? Detta brukar jag ofta (min erfarenhet) innebära att man får bukt med diverse problem.
Citera
2024-09-15, 09:25
Medlem
ps870s avatar
Har du kollat om det är din router som gör söker efter uppdateringar och eventuellt installerar dem? Jag har satt min router på att göra det vid 3 tiden.
Det borde iof inte innebära att du tappar uppkopplingen vaje natt i flera minuter. Men det kan vara värt att kolla och slå av automatiskt sökning eftet uppdateringar om du har det på.
Citera
2024-09-15, 10:16
Medlem
Trakessons avatar
Dina föräldrar kanske lagt in ett program för att begränsa din skärmtid. Är de Liberaler?
Citera
2024-09-15, 10:21
Medlem
Citat:

Har Telenor på mobilen och jag har märkt att internetkopplingen ofta försvinner en kort stund vid ca 20.00. Wifi på, men säger inget nätverk. Irriterande , men förstår nu då att det inte är min mobil som det är fel på.
Citera
2024-09-15, 14:57
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Det är system som startar om och tömmer sina minnen. Skickar all din loggade data trafik till en server. Kan ta en minut till flera.
Du snackar skit, varför posta om saker du har noll koll på?

TS, det är omöjligt att avgöra vad felet är baserat på det du skrivit i tråden. Det du först och främst kan göra är att testa med en annan router eller koppla in datorn direkt i fiberdosan och således inte använda routern alls. Kvarstår problemet så är det rimligen något fel hos Telenor, då får du kriga med deras kundservice.

Har du koll på hur nätverk fungerar kan du köra Wireshark och dumpa trafiken för att se vad som händer och skicka dumpen till Telenors tekniker.
Citera
2024-09-15, 15:03
Medlem
För 10 år sen bodde jag i ett telenorhus som sen blev teliahus, det var samma för mig då minns jag. Nån gång efter midnatt runt 01-02 så var det ofta ett hack i anslutningen. Varade 5-15min.
Citera
2024-09-15, 20:36
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Jag har bredband från Telenor och har inte märkt det fenomen du talar om. Låter konstigt att nätet skulle strula exakt samma tid dag efter dag.
Citera
2024-09-15, 21:20
Medlem
PeterNosters avatar
Sannolikheten att Telenor påverkar din WiFi är microskopisk.
Hur svårt kan det vara att koppla in datorn med kabel och testa?

Kör du på 2,4 GHz kanalen så kan det vara grannen som drar igång något som stör din kanal.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in