2024-09-13, 23:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariari
16 PDF filer nu, måste vara hela FUP:en.

Återkommer med länk för nedladdning (osäker på om man får dela köpta FUP därifrån)
Nej man får inte dela därifrån men många gör det ändå. Hur ska dom kunna kolla vem som har lagt upp det?
Ja då bör det vara alla.

Här är en länk till vilka som redan är upplagda här.
https://gofile.io/d/TxCbPC
Senast redigerad av Timeout 2024-09-13 kl. 23:26.
Citera
2024-09-13, 23:41
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Alltså har den familjen minderåriga barn bör de genast utredas/omhändertas.

Det går att göra en anonym anmälan via socialens hemsida om fara för barn/ sexuellt utnyttjande. Då blir soc tvungen att utreda.

Dessa föräldrar är inte helt friska i huvudet någon av dem och borde inte ha vårdnaden om några barn alls.

Bra ide! Anmäl!!
Citera
2024-09-14, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det behöver man heller inte vara för att vara viljestark och ändå nå resultat. Särskilt om det är sex/makt som triggar seratonin- och dopaminflödet här.

Den något förmildrande omskrivningen från 3ww3 betyder väl att hela familjen är efterblivna/svagbegåvade/särskolemässiga. Jag tycker att det ser ut så på bilderna. Så vi kanske inte ska döma mamman för hårt. Hon kan helt enkelt inte bättre än såhär...
Citera
2024-09-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmbr
Den något förmildrande omskrivningen från 3ww3 betyder väl att hela familjen är efterblivna/svagbegåvade/särskolemässiga. Jag tycker att det ser ut så på bilderna. Så vi kanske inte ska döma mamman för hårt. Hon kan helt enkelt inte bättre än såhär...

Absolut det är det inget tvivel om.

Bägge föräldrarna saknar adekvat föräldraansvar och är otillräckligt föräldramaterial.

De är olika i personligheterna och i dynamiken de i mellan men mamman är tyvärr inget förmildrande undantag. De är dåliga för barnen på olika vis.
Citera
2024-09-14, 15:23
Medlem
Självklart blev man oroad men det fanns mer information om Majas tidigare rymning till exet i Norrköping.
Maja tog sig hela vägen dit, ovh dit när hon rymde och hon blev guidad per telefon av exet med tågtider mm så många trodde nog att det hade hänt igen.
Några från familjen åkte ju till och med dit och sökte Maja där och därav felaktiga pejlingen på fel nummer i Norrköping.
Polisen pejlade en anhörigs telefonnummer.
Maja var inte så påverkad av sin diagnos så att hon inte hade klarade det tidigare.
Det blev ju så fel och många visste nog inte vad dom skulle tro.
Oavsett vad många trodde så var Maja död redan torsdag eftermiddag då dom började oroa sig för henne och anmälde henne saknad.
Stackars lilla tjej. Vilken fasa hon fick uppleva [/quote]
Citera
2024-09-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
... och därav felaktiga pejlingen på fel nummer i Norrköping.
Polisen pejlade en anhörigs telefonnummer.
(

Va?? Men tack, ännu ett bevis på hur j-la inkompetent polisen kan jobba!! Utan att massan med noll medicinska kvalifikationer behöver hugga på mig - skulle ni tåla att vårdpersonal i ett enda fall var lika inkompetenta och blandade ihop siffror?? Slog in fel personnummer, så ni "bara" fick i er fel blodgrupp och riskera livet för er ännu mer??
Citera
2024-09-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
GM heter Royne
Fadern heter Royne
Farfar heter Roy Jonny

En riktig Y-familj.

Inte helt säker vart du vill komma med din kommentar, men jag antar att jag ska vara glad att ingen i min familj har bokstaven Y i sitt namn??
Citera
2024-09-14, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det är en ganska vanlig ursäkt från personer som begår övergrepp att det var offrets idé. Kanske tror de själva på det efter att ha vantolkat någon reaktion från offret. Kanske att ha uppfattat passivitet från offret som ett tyst medgivande. Eller så tror de inte på det själva men säger det i alla fall som undanflykt. Jag har i alla fall sett det i flera dokumenterade fall.

Tack för din förklaring och ögonöppnande!
Citera
2024-09-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen
Inte helt säker vart du vill komma med din kommentar, men jag antar att jag ska vara glad att ingen i min familj har bokstaven Y i sitt namn??

Är du ung? För ung för att veta att herrar med namn som slutar på Y historiskt har varit överrepresenterade i brottstatistiken... Conny, Ronny, Tony - varningsflaggor.
Citera
2024-09-14, 18:47
Medlem
Citat:
Är du ung? För ung för att veta att herrar med namn som slutar på Y historiskt har varit överrepresenterade i brottstatistiken... Conny, Ronny, Tony - varningsflaggor.

Knappast för ung. Men har aldrig hört talas om det du skriver om. Men... Mitt före, före dettas namn slutade iaf på Y.
Senast redigerad av Fyrhjulingen 2024-09-14 kl. 18:52.
Citera
2024-09-14, 19:00
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen

Citat:
Förklaring: förr i tiden (från 1945-1965 ca) så döptes många white trash sina barn till vad de tyckte var coola engelsklingande namn, det var mer ett uttryck för en växande dyrkan av USA-kultur, eller tolkningen av dem. Det konstaterades i flertalet undersökningar att fler Conny, Sonny, Ronny och Benny växte upp som kriminella, eftersom de kom från sämre socioekonomiska sammanhang och familjer där utbildning värderades lågt. Därför begick de såklart fler brott, hamnade oftare i missbruk, dog yngre och mer våldsamt, t.ex. i bilolyckor med omständigheter, av missbruk, dråp och mord.

Samma tendens som vi nu ser med namn som Kevin, Liam, Leon, Cassandra, Nicole osv. Dvs. namn som föräldrarna tar från amerikanska eller brittiska kändisar eller rollfigurer och som sen tar fart i WT-kretsarna. Tjejnamnen låter som strippor, killnamnen som "tuffa" killar i en film.

Ursäkta OT
Senast redigerad av Lagopussy 2024-09-14 kl. 19:18.
Citera
2024-09-14, 19:01
Medlem
Hookes avatar
I en studentuppsats från 2010 menade författarna att de fann ett samband mellan Y-namn och högre kriminell belastning. Det påvisades också att Y-namn var mer vanliga i bostadsområden med lägre socioekonomisk status. https://sv.wikipedia.org/wiki/Y-namn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in