Citat:
Ursprungligen postat av
Fyrhjulingen
Inte helt säker vart du vill komma med din kommentar, men jag antar att jag ska vara glad att ingen i min familj har bokstaven Y i sitt namn??
Citat:
Ursprungligen postat av
tmbr
Är du ung? För ung för att veta att herrar med namn som slutar på Y historiskt har varit överrepresenterade i brottstatistiken... Conny, Ronny, Tony - varningsflaggor.
Förklaring: förr i tiden (från 1945-1965 ca) så döptes många white trash sina barn till vad de tyckte var coola engelsklingande namn, det var mer ett uttryck för en växande dyrkan av USA-kultur, eller tolkningen av dem. Det konstaterades i flertalet undersökningar att fler Conny, Sonny, Ronny och Benny växte upp som kriminella, eftersom de kom från sämre socioekonomiska sammanhang och familjer där utbildning värderades lågt. Därför begick de såklart fler brott, hamnade oftare i missbruk, dog yngre och mer våldsamt, t.ex. i bilolyckor med omständigheter, av missbruk, dråp och mord.
Samma tendens som vi nu ser med namn som Kevin, Liam, Leon, Cassandra, Nicole osv. Dvs. namn som föräldrarna tar från amerikanska eller brittiska kändisar eller rollfigurer och som sen tar fart i WT-kretsarna. Tjejnamnen låter som strippor, killnamnen som "tuffa" killar i en film.
Ursäkta OT