Citat:
Du får gärna underbygga uppgiften om "far och son", för det där är extremt intressant. R och hans pappa jobbade nämligen på Eugeniavägen.
Det långa hårstrå som hittades på handduken (ca 20 cm långt) kan fö ha tillhört R, som brukade ha halvlångt hår (till axlarna). Vinof var långhårig under vissa perioder. Han var tydligen periodare när det gällde håret.
Ibland var han långhårig och ovårdad. Ibland var han kortklippt, och på vissa bilder ser hans frisyr konstig ut
Ibland verkar han ha blivit klippt med en kökssax.
En j-igt konstig person, som vi alla vet.
Det långa hårstrå som hittades på handduken (ca 20 cm långt) kan fö ha tillhört R, som brukade ha halvlångt hår (till axlarna). Vinof var långhårig under vissa perioder. Han var tydligen periodare när det gällde håret.
Ibland var han långhårig och ovårdad. Ibland var han kortklippt, och på vissa bilder ser hans frisyr konstig ut
Ibland verkar han ha blivit klippt med en kökssax.
En j-igt konstig person, som vi alla vet.
Tror vi skrivit en del om kopplingen far och som för väldigt länge sen i tråden. Ska se var det finns. Vet det var i samband med analysmaterialet av handduken i vart fall.
Ja alltså när jag kikade på olika bilder av judiska män från Ryssland finns helt klart vissa tydliga likheter med Vinhoffs anletsdrag. Bland annat den runda ansiktsformen med runda kinder och mjukt käkparti nästan med en obefintlig haka, men även skäggväxten som har många. Jag tror han kan ha haft någon ljusbrun/grönaktig ögonfärg. Han var inte bara speciell, han såg nog även speciell ut!
Det stämmer nog även genetiskt bra om det kanske är mixat med nordiska rötter på mammas sida.
Kombon mörk med mörka ögon och askfärg med toner av blå ögon kan ibland får rödhåriga barn med brungröna ögon.
Jag vågar nästa sätta en slant på det var judiskt påbrå i den mannen på något håll.
Men ja i detta fall verkar alla inblandade ändå tillhöra någon variant av tattare, tivolifolk, cirkusfolk, resande och romblandningar ändå.