2024-09-13, 22:19
Medlem
HGs avatar
Fast hon skyller inte på invandringen utan på integration
Citera
2024-09-13, 22:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uffe200
Ni sinnsjuka 2 procentare som du lever på allmosor av typ Bonnier och är inte lojala till Sverige för fem öre.

Jag sade det. Vi har två procent folkförrädare i Sverige, och du är en av av er. Svaga cukar för främmande agenda.

Du blir förlåten när du ändrar dig.

Kvällen börjar bli sen märker jag.

Du har tydligen inget sammanhängande att skriva. Själv har jag sett det goda i människor av alla bakgrunder, och förstår att problemen med kriminalitet i Sverige beror på utanförskap, som skapats av allt för stor invandring på kort tid som därigenom bildat områden där folk bor i hopplöshet och uppgivenhet. Inte några "dåliga gener" som rasisterna förvirrat yrar om.

I detta håller jag med rikspolischefen till 100%.
Citera
2024-09-13, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Själv har jag sett det goda i människor av alla bakgrunder, och förstår att problemen med kriminalitet i Sverige beror på utanförskap, som skapats av allt för stor invandring på kort tid som därigenom bildat områden där folk bor i hopplöshet och uppgivenhet.

Nä. Det har skapats av noll krav. Inte skapats av något antal. Även om vi skulle tagit in bara 5% av de vi hittills gjort så hade samma problem existerat i samhället, fast i mindre skala bara.

Sverige skulle ställt krav från början. Krav på självförsörjning efter max 2 år. Nolltolerans och utvisning för alla som inte är svenska medborgare och begår brott som renderar i fängelsestraff. Samt noll överseende med islamism och slöja. Alltså slöjförbud på alla under 18 år.

Då hade Sverige klarat sig oavsett om vi tog emot 10 migranter eller 500 000 migranter.

De problem som finns idag fanns redan på 90 talet, fast i mindre skala. Det är ett problem orsakat av kravlöshet, lamhet och daltande.
Senast redigerad av Midtown 2024-09-13 kl. 22:39.
Citera
2024-09-13, 22:47
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
En stor invandring och en bristande integration har bidragit till utvecklingen med den grova gängkrmininaliteten i Sverige.

Vi har tagit hit många människor och de flesta är överens om att vi har misslyckats med integrationen säger Petra Lundh i SVTs 30 minuter..

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/rikspolischefen-om-gangvaldet-tagit-hit-manga-manniskor/

Vad anser ni om det hon säger? Kommer vänstern kräva hennes avgång?

Äntligen en tongivande faktor i Sverige som tar bladet från munnen. Hurra för Petra!!
Citera
2024-09-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Nä. Det har skapats av noll krav. Inte skapats av något antal. Även om vi skulle tagit in bara 5% av de vi hittills gjort så hade samma problem existerat i samhället, fast i mindre skala bara.

Sverige skulle ställt krav från början. Krav på självförsörjning efter max 2 år. Nolltolerans och utvisning för alla som inte är svenska medborgare och begår brott som renderar i fängelsestraff. Samt noll överseende med islamism och slöja. Alltså slöjförbud på alla under 18 år.

Då hade Sverige klarat sig oavsett om vi tog emot 10 migranter eller 500 000 migranter.

De problem som finns idag fanns redan på 90 talet, fast i mindre skala. Det är ett problem orsakat av kravlöshet, lamhet och daltande.

Du kan inte "kräva" att någon ska komma ur utanförskap. Problemet är att allt för många lågutbildade personer kommit till Sverige på för kort tid. Detta skapar utanförskap, genom att dessa inte kan få jobb, deras barn hamnar i misär och dåliga skolor, dras till kriminalitet.

Det är inget du kan "kräva" bort.
Citera
2024-09-13, 22:52
Bannlyst
Citat:
Du kan inte "kräva" att någon ska komma ur utanförskap. Problemet är att allt för många lågutbildade personer kommit till Sverige på för kort tid. Detta skapar utanförskap, genom att dessa inte kan få jobb, deras barn hamnar i misär och dåliga skolor, dras till kriminalitet.

Det är inget du kan "kräva" bort.

Nä det är sant. Men hade vi haft riktiga krav redan sedan 80 talet så hade vi aldrig haft något utanförskap bland den gruppen. På individnivå hade ju folk kunnat fucka upp på sikt såklart, men gruppen flyktingar hade varit minst lika integrerade som svenskar, om inte ännu mer. Sannolikt ännu mer. Och assimilationen hade varit skyhög.
Citera
2024-09-13, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Varför är det en massa indier som kör runt med pizzor då?

Oklart. Kanske här illegalt.
Citera
2024-09-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast hon skyller inte på invandringen utan på integration
Mmm, gängkriminaliteten är komplicerad det sa hon.

Då blir det där med ansvar också komplicerat.
Den ansvarslösa invandringen är politikernas fel, medan ansvaret för integrationen är svenskarnas.
"Föräldrarna måste ta mer ansvar", det sa hon.

Det är en enkel väg ut för den som vill svara politiskt korrekt "rätt" på ett olösligt problem, så som formulerat av svt.
Petra Lundh kämpar rejält för att få till svaren. Det blir inte bättre.

Det finns egentligen flera dimensioner av gängvåldet och gängkriminaliteten, och Petra Lundh presenterar inte hela bilden heller,

Frågan du skall ställa dig, är om du kan axla det ansvar politikerna inte tog.
Senast redigerad av Felsorterad 2024-09-13 kl. 23:24.
Citera
2024-09-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Nä det är sant. Men hade vi haft riktiga krav redan sedan 80 talet så hade vi aldrig haft något utanförskap bland den gruppen. På individnivå hade ju folk kunnat fucka upp på sikt såklart, men gruppen flyktingar hade varit minst lika integrerade som svenskar, om inte ännu mer. Sannolikt ännu mer. Och assimilationen hade varit skyhög.

Problemet är nog mängden invandrare i förhållande till det svenska samhället och den svenska befolkningen. Det skapar slitningar, utanförskap och kriminalitet, i och med att invandrarna alltid måste starta från "botten".

Jag hoppas att jag förstår dig rätt i att du också anser att det inte har något med "deras" "genetiska" kriminalitet att göra. Detta har lågförstående i samhället ansett om invandrare sedan antikens dagar.
Citera
2024-09-13, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vi hade invandring på 60 och 70-talet också men inte var det gängkriminalitet då. Det var arbetande folk som kom hit ,finnar och tyskar,holländare.,italienare.

Ja och?. Då var det självklart för dom som kom hit att jobba och försörja sig. Sedan 80-talet har det ju inte varit jobb och försörjning som varit målet?

Ni vänsteridioter vill ju ha hit folk hur som haver.
Citera
2024-09-13, 23:31
Bannlyst
Citat:
Problemet är nog mängden invandrare i förhållande till det svenska samhället och den svenska befolkningen. Det skapar slitningar, utanförskap och kriminalitet, i och med att invandrarna alltid måste starta från "botten".

Jag hoppas att jag förstår dig rätt i att du också anser att det inte har något med "deras" "genetiska" kriminalitet att göra. Detta har lågförstående i samhället ansett om invandrare sedan antikens dagar.

Nä jag tror inte på det med genetik. Jag tror att problemen är självförvållade av Sverige genom flathet och att detta utnyttjats till max.
Citera
2024-09-13, 23:35
Medlem
Citat:

Du vurmar för mycket om invandrare. Kravställningen måste vara att man kan försörja sig och att anhöriga inte kan komma för att en I släkten fått jobb, utan då ska försörjningsansvaret vila på bärighet. Hur jävla svårt kan det vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in