2024-09-13, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Man kan inte ha speciellt hög IQ om man skriver sådant. Faktum är att genom hela historien (sedan antiken faktiskt) har lågutbildade och socialt isolerade människor skrivit sådant som du om "främlingar".

Indier är rasfrämlingar och dessutom fattiga i snitt. Ändå är varenda Indier som jag träffat otroligt bra och intelligenta människor, även de med låg utbildning.

Faktiskt är det samma sak med alla människor jag lärt känna. Oavsett land/bakgrund/etnicitet så är de allra, allra flesta väldigt schyssta människor med ungefär samma egentliga intelligens och EQ.

Det finns ingen "etnisk och raslig" faktor som gör folk kriminella. Ursäkta att jag skriver detta men den som tror det är rent ut sagt dum i huvudet.

Däremot är det uppenbarligen så att fattigdom och hopplöshet gör att folk söker sig till kriminalitet. Det gäller/gällde i Chicago, det gäller/gällde i Yakuzan i Japan.

Självklart finns det både biologiska och kulturella skillnader mellan en sub saharisk afrikan och en skandinav som gör det svårt för afrikanen att lyckas här. Hur många somalier ser du studera till ingenjörer tex? Mer eller mindre ingen, de ligger långt efter oss i utvecklingen. Att de sedan inte kan lyckas här p.g.a. dessa faktorer så kan det leda till kriminalitet istället då våldskapital är det enda de har för att hävda sig.
Citera
2024-09-13, 21:29
Medlem
Citat:
Du verkar inte speciellt bemedlad i sociala frågor och psykologi.

Om du är en kille på 12 år som kommit med din familj till ett land med förhoppningen att utbilda dig, göra rätt för dig, tjäna en slant och sen kunna leva ett liv i undre medelklassen ungefär, men istället hamnar i:
- Ett nedslitet miljonprogramsområde med löss/insekter, smuts
- Alla runtomkring dig är uppgivna och arbetslösa
- Samhället är avvisande, och du upplever att en del av majoritetssamhället hatar dig utan att känna dig
- Du går i en skola med 35 andra elever i samma läge i en klass, du bor i en tvåa med din familj med föräldrar och 4 barn, ingen studiero

Tror du på allvar att denne kille har lika bra förutsättningar att lyckas som Olof, 12 år, som är enda barnet till pappa civilingenjör och mamma HR-ansvarig i en stor villa i Danderyd?

Intressant. Du verkar mena att det är "vårt" fel att ambitiöse 12-årige Omar har fått dåliga villkor i Sverige och eventuellt hamnat i kriminalitet, och att Olof, 12 år, som är enda barnet till pappa civilingenjör och mamma HR-ansvarig i en stor villa i Danderyd, lyckas bra i livet?

För de flesta etniskt svenska barn bor ju, precis som Olof, i en stor villa i Danderyd?

Jag skrev tidigare ett inlägg där jag räknade upp ett antal skäl till varför integrationen har misslyckats i Sverige. Jag lade det mesta av ansvaret för misslyckandet på samhällets olika makthavare.

Du har inte svarat på det inlägget, utan du verkar fortfarande hävda att det är rasismen hos "vanligt folk" i Sverige som gör att så många invandrare inte lyckas i i vårt land. I mitt inlägg pekade jag i stället på en rad misstag och oövertänkta beslut från politiker, myndigheter och journalister som har lett fram till den misslyckade integrationen.

Men du föredrar kanske fortfarande att skylla på "hö-hö-hö-Svenssons" rasism? Därför att det känns bäst så?

Du kanske rent av har röstat på partier som har drivit på för den gigantiska invandringen. Då kan integrationsmisslyckandet inte vara dessa partiers fel, eller hur?
Senast redigerad av Egna-tankar 2024-09-13 kl. 21:40.
Citera
2024-09-13, 21:31
Medlem
RBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
En stor invandring och en bristande integration har bidragit till utvecklingen med den grova gängkrmininaliteten i Sverige.

Vi har tagit hit många människor och de flesta är överens om att vi har misslyckats med integrationen säger Petra Lundh i SVTs 30 minuter..

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/rikspolischefen-om-gangvaldet-tagit-hit-manga-manniskor/

Vad anser ni om det hon säger? Kommer vänstern kräva hennes avgång?

Alla med en fungerande hjärna vet att Lundh har 110% rätt !
Samtliga vänsterpartier samt Liberalerna ska förbjudas och deras sympatisörer ska omyndighetsförklaras samt kriminaliseras ASAP !
Citera
2024-09-13, 21:47
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Nej. De tjänar inte gränsen på 28k som minimum för invandrad arbetskraft. Dessutom har regeringen stängt ner ett kryphål för utländska studenter som indier utnyttjade. Så de som kommer är nog ingenjörer mestadels som jobbar på typ Volvo.
Varför är det en massa indier som kör runt med pizzor då?
Citera
2024-09-13, 21:52
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Du verkar inte speciellt bemedlad i sociala frågor och psykologi.

Om du är en kille på 12 år som kommit med din familj till ett land med förhoppningen att utbilda dig, göra rätt för dig, tjäna en slant och sen kunna leva ett liv i undre medelklassen ungefär, men istället hamnar i:
- Ett nedslitet miljonprogramsområde med löss/insekter, smuts
Kanske borde städa om man bor bland insekter och smuts?
Citat:
- Alla runtomkring dig är uppgivna och arbetslösa
''alla''. Lol. Jävla skitsnack.
Citat:
- Samhället är avvisande, och du upplever att en del av majoritetssamhället hatar dig utan att känna dig
Kanske är en möjlighet att bevisa motsatsen istället för att göra tvärtom?
Citat:
- Du går i en skola med 35 andra elever i samma läge i en klass, du bor i en tvåa med din familj med föräldrar och 4 barn, ingen studiero
Kanske borde tänkt på det innan man skaffade 4 barn?

Du pratar som om vi fortfarande var lortsverige på 50-talet. Du målar upp en bild som knappt existerar i dagens Sverige och lider av de låga förväntningarnas rasism.
Citat:
Tror du på allvar att denne kille har lika bra förutsättningar att lyckas som Olof, 12 år, som är enda barnet till pappa civilingenjör och mamma HR-ansvarig i en stor villa i Danderyd?
Denna familj verkar ha konsekvenstänkande.
Citera
2024-09-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RBR
Alla med en fungerande hjärna vet att Lundh har 110% rätt !
Samtliga vänsterpartier samt Liberalerna ska förbjudas och deras sympatisörer ska omyndighetsförklaras samt kriminaliseras ASAP !
Vad är det Lundh har 110% rätt om, hon framstår som väldigt otydlig. den ökade brottsligheten
beror på som hon säger "samhällsutvecklingen", hon ger ingen vidare bra förklaring på hur
det hänger i hop, och att hela samhället inte varit tillräckligt bra på att ta hand om det.
Skulle alla partier till vänster förbjudas ? Om de eventuellt inte håller med i det här snömoset
Senast redigerad av mangne 2024-09-13 kl. 21:59.
Citera
2024-09-13, 21:57
Medlem
1754s avatar
Har hon fått sparken än eftersom hon råkade säga sanningen?
Citera
2024-09-13, 21:58
Medlem
Rätt fräscht höra sanningen
Citera
2024-09-13, 22:11
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uffe200
Jag har rättat mina felstavningar. Till den andra frågan - Därför att inte vårt folk styr. 98 procent av etniska svenskar är emot invandring av rasfrämlingar. Detta har korrupta politiker och globalister gjort bakom folkets rygg. Påhejade av media som är svenskfientlig och globalisternas hat emot vårt folk. Samt utbildningen. Dagisbarn läser propaganda från Frankfurtskolan för att hjärntvätta barn till rasmarxism och till att hata det goda folkförnuftet.

Det du skriver är lika förvirrat och osammanhängande som något som kunde komma ur f.d. president Trumps mun. Kallas normalt ordsallad.

En enda test: Källa på att "98 procent av etniska svenskar är emot invandring av rasfrämlingar"

Då menar jag alltså en trovärdig källa, undersökning, eftersom 98% är en ganska specifik siffra. Inte 99%? Inte 97%? Utan alltså en källa på att detta.

Tack.
Citera
2024-09-13, 22:16
Bannlyst
Citat:
Det du skriver är lika förvirrat och osammanhängande som något som kunde komma ur f.d. president Trumps mun. Kallas normalt ordsallad.

En enda test: Källa på att "98 procent av etniska svenskar är emot invandring av rasfrämlingar"

Då menar jag alltså en trovärdig källa, undersökning, eftersom 98% är en ganska specifik siffra. Inte 99%? Inte 97%? Utan alltså en källa på att detta.

Tack.

Ni sinnsjuka 2 procentare som du lever på allmosor av typ Bonnier och är inte lojala till Sverige för fem öre.

Jag sade det. Vi har två procent folkförrädare i Sverige, och du är en av av er. Svaga cukar för främmande agenda.

Du blir förlåten när du ändrar dig.
Citera
2024-09-13, 22:18
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Intressant. Du verkar mena att det är "vårt" fel att ambitiöse 12-årige Omar har fått dåliga villkor i Sverige och eventuellt hamnat i kriminalitet, och att Olof, 12 år, som är enda barnet till pappa civilingenjör och mamma HR-ansvarig i en stor villa i Danderyd, lyckas bra i livet?

Nej det är inte "vårt fel". Men det är ett faktum likaså.

Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
För de flesta etniskt svenska barn bor ju, precis som Olof, i en stor villa i Danderyd?

Nej jag har aldrig sagt "de flesta". Men statistiskt sett bor betydligt sett fler etniskt svenska barn så, än barn invandrade med flyktingföräldrar eller andra generationens invandrare.
Citera
2024-09-13, 22:19
Avslutad
Dom flesta kriminella är svenskar. Skrämmande men inte särskilt förvånande att rasistiska svenska myndigheter sprider hat och högerextrema konspirationsteorier. Hen borde ställas inför rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in