Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-09-08, 18:39
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truly.adolphine
Lite anorlunda formulering på hemsidan nu:

The Fork är en sajt där man kan boka bord på restauranger. Ägs av amerikanska Tripadviser.

Man undrar ju vad som hänt alltså.

Kan det handla om att Paolo åkt snålskjuts på restaurangens tillstånd men på något sätt drivit verksamheten på egenhand men utan erforderliga tillstånd som t.ex utskänkningstillstånd
Citera
2024-09-08, 19:15
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Kan det handla om att Paolo åkt snålskjuts på restaurangens tillstånd men på något sätt drivit verksamheten på egenhand men utan erforderliga tillstånd som t.ex utskänkningstillstånd
Det är en fälla en del krögare går i, att dom låter nån annan driva deras krog men utan att den som har utskänkningstillståndet (dvs den uthyrande krögaren) har sett till att den nya krögaren också har det. Då kan tillståndet ryka för orginalkrögaren..
Citera
2024-09-08, 20:11
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truly.adolphine
Lite anorlunda formulering på hemsidan nu:

The Fork är en sajt där man kan boka bord på restauranger. Ägs av amerikanska Tripadviser.

Man undrar ju vad som hänt alltså.
Runkar Sörgaard var där och åt för ett par veckor sedan. Han kanske tog en springnota? Nä, men det kanske är fastighetsägaren som är under utredning? Det behöver inte vara krögaren.
Citera
2024-09-08, 22:03
Medlem
Förlåt om jag har som ett Somaliskt förstånd. Förstår ingenting av det här.
Har Roberto inte haft tillstånd att driva Restaurangen? Varit bulvan till någon annan? Eller handlar det om att tillståndet har utgått och nekats att få förnya det?
Väldigt besynnerligt med diffus information.
Vad handlar det om egentligen?
Citera
2024-09-09, 08:38
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Har Roberto inte haft tillstånd att driva Restaurangen? Varit bulvan till någon annan? Eller handlar det om att tillståndet har utgått och nekats att få förnya det?

Palo har drivit krog på en annan krog när den ordinarie har stängt dvs han har hyrt in sig på helger. Eventuellt kan det vara så att han inte haft egna tillstånd för verksamheten utan han har levt på ordinarie krogens tillstånd. Men det är en gissning baserat på det synnerligen förvirrade inlägget på hans hemsida
Citera
2024-09-13, 22:49
Två män har häktats misstänkta för våldtäkt på Paolo Robertos restaurang i Sundbyberg.

Brottet ska ha skett efter att krogen stängt.

– Polis har ringt mig och frågat om det finns övervakningsbilder, säger en person med insyn.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstankt-valdtakt-pa-paolo-robertos-restaurang/?utm_medium=Social&utm_campaign=EchoboxExpressen&u tm_source=Facebook&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3Cbm kt3goIT_3fl5lqhVQ1ZYOunDPMVPRKF59nVpAhyWtagelFBJbl _X4_aem_NqD11UpSc0q y7VO2GaRrfw#Echobox=1726236539
Citera
2024-09-14, 13:35
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Två män har häktats misstänkta för våldtäkt på Paolo Robertos restaurang i Sundbyberg.

Brottet ska ha skett efter att krogen stängt.

– Polis har ringt mig och frågat om det finns övervakningsbilder, säger en person med insyn.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstankt-valdtakt-pa-paolo-robertos-restaurang/?utm_medium=Social&utm_campaign=EchoboxExpressen&u tm_source=Facebook&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3Cbm kt3goIT_3fl5lqhVQ1ZYOunDPMVPRKF59nVpAhyWtagelFBJbl _X4_aem_NqD11UpSc0q y7VO2GaRrfw#Echobox=1726236539
Det skedde inte på restaurangen och att det skulle vara Paolos restaurang stämmer inte heller!
Citera
2024-09-14, 14:17
Medlem
brantings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Off topic förvisso, men är "somaliskt förstånd" ett vedertaget begrepp?
Citera
2024-09-14, 14:50
Moderator
Dr Kings avatar
Paolo är inte så nöjd med Expressens häxjakt på honom
Citat:
Nu får det vara nog!

I över fyra år har Expressen och andra medier bedrivit en häxjakt och ett drev mot mig som inte tycks ha något slut.

Senast igår publicerade Expressen en artikel med rubriken om en ”misstänkt våldtäkt på Paolo Robertos restaurang.” På detta hakar bland annat TV4 och GP på.
Citat:
Man skriver att en misstänkt våldtäkt ska ha skett på min restaurang.

1. Jag äger som sagt inte restaurangen.
2. ⁠Den misstänkta våldtäkten har inte ens skett på restaurangen.

Den här typen av ohederlig journalistik skadar mig, min familj, mitt varumärke, mina företag, restaurangen och dess personal både känslomässigt och ekonomiskt.

Se hela hans inlägg här:

https://x.com/paolorobertocom/status/1834903327295107094
Citera
2024-09-20, 11:34
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Finns det folk på riktigt som går till hans sunkiga resturang i Sundbyberg?
Citera
2024-09-28, 19:23
Medlem
Overminds avatar
Varför köpte Paolo sex av en utsatt(?) kvinna från utlandet? Han hade väl kunnat legat lätt via de normala tillvägagångssätten?
Citera
2024-10-21, 15:49
Paolo Robertos attack på Stina Wollter

https://nyheter24.se/bloggbevakning/2024/10/21/paolo-robertos-attack-pa-stina-wollter/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in