C.N skulle jag tro är en del av det syndikat HD talar om, och att detta fall är löst sammansatt med Helsingborgshamns fall är glasklart, liksom Betongfabriken osv.
I en utredning framgår det hur det i maj 2020 finns ett 74 kilo stort parti kokain i Skåne. Bland annat förvaras det under en tid i en lägenhet på Dalhem i Helsingborg. Från Helsingborg körs kokainet till Stockholm. Därefter körs betalningen, 18 miljoner kronor, till Serbien.
I ett liknande ärende transporteras stora kokainpartier till Stockholm från Amsterdam. Pengarna som knarkaffärerna genererar vakuumförpackas och körs sedan till Helsingborg där de lämnas till en mottagare. De krypterade chattar som finns i ärendet avslöjar att pengarna sedan körs ut ur landet och sannolikt till Montenegro.
– Vi hade 90 000 chattmeddelanden i utredningen från början. Hälften av dem var på montenigrinska, säger Patrik Sjögren, chef för polisens aktionsgrupp i region öst.
Senast redigerad av Drooid 2024-05-20 kl. 03:07.
Är mer nyfiken på den äldre mannen (60 år gammal ca) som är häktad i detta mål som ingen har nämnt.
M*rza Avd*c *=A
Antar att denna bosniske mannen är deras chaufför som lyckats få ut pengarna till Bosnien/Montenegro för att kunna få dom tvättade på något vis.
Har även för mig att dom kurdiska bröderna är tillsammans med två systrar som är från just Montenegro? Kanske dessa är inblandade när de gäller kontakt med chauffören?
Är också väldigt nyfiken på vad Nguy*n-killen har för roll i detta fallet?
En lokal företagare och en kriminalvårdare finns bland sju män som nu åtalas för att ha distribuerat stora mängder narkotika från Helsingborgsområdet. Däribland närmare 140 kilo kokain. Ligan misstänks också ha tillverkat amfetamin.
Är mer nyfiken på den äldre mannen (60 år gammal ca) som är häktad i detta mål som ingen har nämnt.
M*rza Avd*c *=A
Antar att denna bosniske mannen är deras chaufför som lyckats få ut pengarna till Bosnien/Montenegro för att kunna få dom tvättade på något vis.
?
Han är pappa till kriminalvårdaren (Malmö) som häktats i samma ärende.
Kriminalvårdaren/sonen kommer urspr. från Åstorp.
18 millar det är inte lite om det är i kontanter även detta borde ju ha transporteras via något företag som täckmantel?
Eller sätter dom säg i en vanlig bil och kör ut från landet?
Detta är entreprenörer enligt mig.