2024-09-13, 09:02
Medlem
Snart kommer en uppföljare till dokumentärfilmerna Vaxxed och Vaxxed II. Den som inte sett Vaxxed II MÅSTE bara se den och med egna ögon se hur läkare vittnar om hur deras ovaccinerade patienter är så mycket friskare än deras vaccinerade ditto. Föräldrar som vittnar om hur deras kärnfriska barn efter vaccinationer insjuknar i allvarliga sjukdomar... föräldrar som vittnar om att deras ovaccinerade barn är friskare än deras vaccinerade syskon.

Vaxxed II https://m.imdb.com/title/tt11137248/

In VAXXED II: THE PEOPLE'S TRUTH, Polly and the team travel over 50,000 miles in the USA and around the world. Interviews of parents and doctors with nothing to gain and everything to lose exposed the vaccine injury epidemic and asked the question on every parent's mind, "Are vaccines really as safe and effective as we've been told?"

Tvivlar att den går att se på Youtube längre så man får söka sig till Bitchute, Rumble eller liknande.

Jag sällar mig till "team frisk" istället för "team sjuk". Jag litar inte på Big Pharmas fuskstudier och eftersom det inte finns bevis för att vaccinerade barn är friskare än ovaccinerade barn så väljer jag bort vaccinen helt och hållet.
Citera
2024-09-13, 09:59
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Snart kommer en uppföljare till dokumentärfilmerna Vaxxed och Vaxxed II. Den som inte sett Vaxxed II MÅSTE bara se den och med egna ögon se hur läkare vittnar om hur deras ovaccinerade patienter är så mycket friskare än deras vaccinerade ditto. Föräldrar som vittnar om hur deras kärnfriska barn efter vaccinationer insjuknar i allvarliga sjukdomar... föräldrar som vittnar om att deras ovaccinerade barn är friskare än deras vaccinerade syskon.

Vaxxed II https://m.imdb.com/title/tt11137248/

In VAXXED II: THE PEOPLE'S TRUTH, Polly and the team travel over 50,000 miles in the USA and around the world. Interviews of parents and doctors with nothing to gain and everything to lose exposed the vaccine injury epidemic and asked the question on every parent's mind, "Are vaccines really as safe and effective as we've been told?"

Tvivlar att den går att se på Youtube längre så man får söka sig till Bitchute, Rumble eller liknande.

Jag sällar mig till "team frisk" istället för "team sjuk". Jag litar inte på Big Pharmas fuskstudier och eftersom det inte finns bevis för att vaccinerade barn är friskare än ovaccinerade barn så väljer jag bort vaccinen helt och hållet.

Det här är ett perfekt exempel på hur desinformation och dåligt underbyggda påståenden får folk att tappa fotfästet i verkligheten. Du hänvisar till en pseudodokumentär som “Vaxxed II”, som inte har någon vetenskaplig trovärdighet överhuvudtaget. Den är ett verktyg för att sprida skräck och lögner om vacciner, som om det skulle vara en legitim källa till kunskap. Dokumentärer som dessa är inget annat än sensationalism som spelar på folks rädslor och ignorans, och har ingenting med den faktiska medicinska vetenskapen att göra.

Att du väljer att tro på “vittnesmål” från föräldrar och läkare som hävdar att ovaccinerade barn skulle vara friskare är en tragisk missuppfattning. Vetenskapen är otvetydig: vacciner har räddat miljontals liv och fortsatt att skydda samhället från allvarliga, potentiellt dödliga sjukdomar. Vacciner är en av de säkraste och mest effektiva medicinska interventionerna som någonsin skapats. De genomgår rigorösa tester i flera faser innan de godkänns, och den stora majoriteten av biverkningar är milda och tillfälliga. Allvarliga komplikationer är oerhört sällsynta, och riskerna med att inte vaccinera är otroligt mycket högre.

Du säger att du “väljer bort vaccinen”, men vad du egentligen gör är att utsätta både dig själv och andra för risk. Ovaccinerade barn är inte friskare — de är mer sårbara för sjukdomar som mässling, polio och kikhosta, som kan leda till allvarliga komplikationer eller dödsfall. När du vägrar vaccinera, förlitar du dig på att resten av oss som faktiskt tror på vetenskap håller dig och dina barn skyddade genom flockimmunitet. Det är inte bara oansvarigt, det är farligt för hela samhället, särskilt för de som inte kan vaccineras av medicinska skäl.

Att du misstror “Big Pharma” och påstår att deras studier är fusk är ett klassiskt exempel på konspirationstänkande. Du ignorerar det faktum att vaccinstudier är hårt granskade av oberoende organ och myndigheter runt om i världen, inte bara av företagen själva. Vacciner har bevisats vara säkra och effektiva i oberoende studier om och om igen. Det du refererar till som en “epidemi av vaccinskador” är en myt som sprids av exakt den typ av desinformation du nu baserar dina beslut på.

Så, du kan sälla dig till “team frisk” om du vill, men i verkligheten står du på “team okunnig”. Ditt val att inte vaccinera bidrar till att sjukdomar vi nästan utrotat kan komma tillbaka och orsaka lidande och död. Det är dags att vakna upp och inse att vetenskapen inte handlar om åsikter eller konspirationsteorier – det handlar om fakta, och fakta visar att vacciner är både säkra och nödvändiga.
Citera
2024-09-13, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Du hänvisar till en pseudodokumentär som “Vaxxed II”, som inte har någon vetenskaplig trovärdighet överhuvudtaget. Den är ett verktyg för att sprida skräck och lögner om vacciner, som om det skulle vara en legitim källa till kunskap. Dokumentärer som dessa är inget annat än sensationalism som spelar på folks rädslor och ignorans, och har ingenting med den faktiska medicinska vetenskapen att göra.
Visst är den trovärdig eftersom det är riktiga läkare och föräldrar som kommer med uppriktiga vittnesmål om hur barn och ungdomar får sina liv förstörda av vaccinerna. På IMDB är det bara en minoritet (27,2%) ger den bottenbetyg. Hela 62,6% har givit den toppbetyget 10 av 10... dvs full pott!! Majoriteten har förstått att det här är inte fejk utan alla skador är på riktigt. https://www.imdb.com/title/tt11137248/ratings/

Är det någon mer här som sett Vaxxed II? Jag såg den på Youtube men det var några år sedan så man kanske måste leta på t.ex. Rumble eller Bitchute för att hitta den.

Vi kan ta ett exempel ur dokumentären. Inte ett barn, inte två utan TRE BARN!!! Trillingarna Richie, Robbie och Claire McDowell blev vaccinerade samma dag och inom några timmar hade alla tre blivit svårt sjuka... läs citatet nedan för detaljer... fyfan! Jag är såå tacksam för att de och många med dem delar med sig av de fruktansvärda tragedier de har drabbats av.

https://www.naturalnews.com/2018-12-23-triplets-all-become-autistic-within-hours-of-vaccination-see-shocking-video.html
Citat:
On June 25th, 2007, we brought them in for the [vaccine] shot... we went in at 10 am. All three. My daughter still has the mark on her leg from the shot... we did the boys as well. By noon, Claire shut completely off. It was as if she was blind, and deaf, and complete failure to thrive, from super super happy, smiley girl to... she had full blown eye contact, and she shut right down. All she did was stare at the ceiling.

At 2:00 we watched Richie shut off. All his mama, dadda, and the furniture walking and everything just shut of. All the giggles, all the smiles, again failure to thrive. They lost all their reflexes... they stopped blinking, yawning, coughing, sneezing, they lost their startle reflex... that was 2:00.

The worst was when we saw the final one shut down. We lost Robbie, he looked like he was hit by a bus. He had a stunned look on his face... he acted deaf, he lost his happiness. They were no longer engaged in anything or anyone. They lost their smiles. They never held hands again, never looked at each other again. (Crying)
Här är ett klipp på drygt 3 min med föräldrarna som beskriver tragedin...
https://www.youtube.com/watch?v=TmfxVmUsblk
Citera
2024-09-13, 13:32
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Visst är den trovärdig eftersom det är riktiga läkare och föräldrar som kommer med uppriktiga vittnesmål om hur barn och ungdomar får sina liv förstörda av vaccinerna. På IMDB är det bara en minoritet (27,2%) ger den bottenbetyg. Hela 62,6% har givit den toppbetyget 10 av 10... dvs full pott!! Majoriteten har förstått att det här är inte fejk utan alla skador är på riktigt. https://www.imdb.com/title/tt11137248/ratings/

Är det någon mer här som sett Vaxxed II? Jag såg den på Youtube men det var några år sedan så man kanske måste leta på t.ex. Rumble eller Bitchute för att hitta den.

Vi kan ta ett exempel ur dokumentären. Inte ett barn, inte två utan TRE BARN!!! Trillingarna Richie, Robbie och Claire McDowell blev vaccinerade samma dag och inom några timmar hade alla tre blivit svårt sjuka... läs citatet nedan för detaljer... fyfan! Jag är såå tacksam för att de och många med dem delar med sig av de fruktansvärda tragedier de har drabbats av.

https://www.naturalnews.com/2018-12-23-triplets-all-become-autistic-within-hours-of-vaccination-see-shocking-video.html

Här är ett klipp på drygt 3 min med föräldrarna som beskriver tragedin...
https://www.youtube.com/watch?v=TmfxVmUsblk

Det är nästan skrämmande hur långt du och andra som stödjer dessa pseudodokumentärer går för att ignorera faktiska vetenskapliga bevis och istället klamrar er fast vid anekdoter och känslomässiga berättelser utan någon som helst vetenskaplig grund. Att referera till IMDB-betyg som om det skulle vara ett mått på trovärdighet är direkt patetiskt. En film kan ha vilket betyg som helst på IMDB – det säger absolut ingenting om dess vetenskapliga eller faktiska korrekthet. Folk kan sätta höga betyg på vad som helst som bekräftar deras fördomar, det har inget att göra med att den här typen av material skulle ha något verkligt värde.

När det gäller läkare som påstår att vacciner är farliga: dessa personer representerar en extremt liten minoritet och många av dem saknar både trovärdighet och stöd inom den medicinska vetenskapen. Majoriteten av läkare världen över är överens om att vacciner är en av de mest effektiva och säkraste metoderna för att skydda barn och vuxna mot allvarliga sjukdomar. Flera stora studier har gång på gång visat att det inte finns någon koppling mellan vaccin och de allvarliga hälsoproblem som människor som du försöker koppla till dem. De läkare som framträder i filmer som Vaxxed har ofta blivit ifrågasatta och till och med fråntagna sina läkarlegitimationer på grund av att de sprider desinformation.

När du drar upp historien om trillingarna McDowell som "bevis" på att vacciner är farliga, använder du enbart anekdotisk evidens – något som inte på något sätt bevisar en kausal koppling mellan vaccination och de hälsoproblem barnen upplevde. Det är tragiskt att familjer drabbas av sjukdomar och att barn blir sjuka, men det betyder inte automatiskt att vaccinet är orsaken. Det är exakt sådana ogrundade slutsatser som skapar rädsla och osäkerhet kring vaccin, trots att alla pålitliga, storskaliga studier visar att vacciner är säkra.

Dessutom, länkar till "Natural News" och andra källor som Bitchute och Rumble är knappast trovärdiga vetenskapliga källor. Natural News är välkänt för att sprida pseudovetenskap och konspirationsteorier, och deras innehåll är i princip värdelöst för den som faktiskt vill förstå hur världen fungerar. Det är ren sensationalism och rädsla som driver folk att tro på sådant nonsens.

Du säger att du litar på föräldrar och läkare i dessa filmer, men föräldrarna är offer för misledande information, och "läkarna" du hänvisar till är ofta inblandade i just de pseudovetenskapliga rörelser som saknar all trovärdighet. Faktum är att vaccin räddar liv – och de har gjort det i decennier. När du sprider sådana här farliga och falska uppgifter sätter du inte bara ditt eget liv på spel, utan också livet för andra som kanske inte har förmågan att välja själva, såsom spädbarn och personer med nedsatt immunförsvar.

Det är dags att lämna pseudovetenskapen bakom sig och lita på riktig forskning, som stöds av årtionden av bevis och en överväldigande majoritet av läkarkåren.
Citera
2024-09-13, 13:44
Medlem
Citat:
Vetenskapen är otvetydig: vacciner har räddat miljontals liv och fortsatt att skydda samhället från allvarliga, potentiellt dödliga sjukdomar. Vacciner är en av de säkraste och mest effektiva medicinska interventionerna som någonsin skapats. De genomgår rigorösa tester i flera faser innan de godkänns, och den stora majoriteten av biverkningar är milda och tillfälliga.

Det där är bara propaganda... och folk förstår det nu. Hörde t.ex. på Ekot att en stor majoritet väljer att avstå HPV vaccin. Folk är rädda för biverkningar... med all rätt!

Citat:
Att du misstror “Big Pharma” och påstår att deras studier är fusk är ett klassiskt exempel på konspirationstänkande.

Jag erkänner att jag är misstänksam mot bevisligen kriminella läkemedsföretag som gång på gång döms till miljardböter för sina kriminella aktiviteter. Nedan kan man läsa om hur kriminella t.ex. Pfizer, Merck och Johnson&Johnson är... aldrig att jag skulle låta mina barn injiceras med gift från dessa brottslingar!! 🤮

Pfizer https://violationtracker.goodjobsfirst.org/parent/pfizer
Merck https://violationtracker.goodjobsfirst.org/parent/merck
J & J https://violationtracker.goodjobsfirst.org/parent/johnson-and-johnson
Senast redigerad av Dick-Jerker 2024-09-13 kl. 13:46.
Citera
2024-09-13, 14:34
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Det där är bara propaganda... och folk förstår det nu. Hörde t.ex. på Ekot att en stor majoritet väljer att avstå HPV vaccin. Folk är rädda för biverkningar... med all rätt!

Jag erkänner att jag är misstänksam mot bevisligen kriminella läkemedsföretag som gång på gång döms till miljardböter för sina kriminella aktiviteter. Nedan kan man läsa om hur kriminella t.ex. Pfizer, Merck och Johnson&Johnson är... aldrig att jag skulle låta mina barn injiceras med gift från dessa brottslingar!! 🤮

Pfizer https://violationtracker.goodjobsfirst.org/parent/pfizer
Merck https://violationtracker.goodjobsfirst.org/parent/merck
J & J https://violationtracker.goodjobsfirst.org/parent/johnson-and-johnson

Det är fascinerande hur långt folk som du går för att sprida falsk information och konspirationsteorier utan att ens förstå grundläggande fakta. För det första: att kalla vetenskapliga fakta för "propaganda" visar bara hur lite du faktiskt vet om hur vetenskap och läkemedelsutveckling fungerar. Vacciner har genomgått rigorösa tester och bevisats vara både säkra och effektiva genom oberoende granskningar och årtionden av forskning. Miljontals människor världen över har skyddats mot dödliga sjukdomar tack vare vacciner, och att ignorera det för att du är fast i en konspirationsteori är helt enkelt idiotiskt.

Din rädsla för biverkningar visar en total brist på perspektiv. Ja, alla mediciner har potentiella biverkningar – det är inget mysterium. Men de flesta biverkningar är milda och snabbt övergående, och de är inget i jämförelse med de sjukdomar vacciner skyddar mot. Att människor väljer att avstå HPV-vaccinet på grund av desinformation är ett tragiskt resultat av den typ av skräckpropaganda du sprider. Istället för att skydda sig mot cancer riskerar dessa människor nu sina liv för att de blivit lurade att tro att vacciner är farliga.

Och sedan din kritik av "Big Pharma" och länkningen till böter och juridiska problem: du inser väl att företag som Pfizer, Merck och Johnson & Johnson är enorma multinationella organisationer som tillverkar tusentals olika produkter? Att de dömts för överträdelser inom vissa affärsområden betyder inte att deras vacciner är farliga. Du försöker blanda ihop affärsbrott med vetenskaplig forskning och produktutveckling – två helt olika saker. Det är precis den typen av felaktigt resonemang som leder till att människor gör dåliga beslut för sina barns hälsa.

Låt mig vara kristallklar: vacciner är inte "gift". Att du ens använder den termen visar bara hur extremt okunnig du är. De har räddat otaliga liv, och att påstå något annat är inte bara felaktigt, det är direkt farligt. Om du vill sätta dig själv och dina barn i riskzonen genom att avstå från livräddande medicin, så varsågod – men du sätter även andra i fara genom att sprida den här typen av struntprat.

Du är bara dum i huvudet och ett patetiskt troll.
Citera
2024-09-13, 14:51
Medlem
Citat:
Du är bara dum i huvudet och ett patetiskt troll.
Haha! Där kom invektiven... jag har väntat på dem!

Till er andra... leta upp "Vaxxed II" på Bitchute eller Rumble och bilda er en egen uppfattning. "Pandemin" har lärt oss att vi inte kan lita på vad läkemedelsföretag eller myndigheter utlovar.

Nu något helt annat... vi har inte snackat influensavaccin. De fungerar inte... det enda som händer när man tar dem är att man utsätter sig för risk för biverkningar inkl. död.

https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/486407
Conclusions: We attribute the decline in influenza-related mortality among people aged 65 to 74 years in the decade after the 1968 pandemic to the acquisition of immunity to the emerging A(H3N2) virus. We could not correlate increasing vaccination coverage after 1980 with declining mortality rates in any age group. Because fewer than 10% of all winter deaths were attributable to influenza in any season, we conclude that observational studies substantially overestimate vaccination benefit.
Citera
2024-09-13, 16:36
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Haha! Där kom invektiven... jag har väntat på dem!

Till er andra... leta upp "Vaxxed II" på Bitchute eller Rumble och bilda er en egen uppfattning. "Pandemin" har lärt oss att vi inte kan lita på vad läkemedelsföretag eller myndigheter utlovar.

Nu något helt annat... vi har inte snackat influensavaccin. De fungerar inte... det enda som händer när man tar dem är att man utsätter sig för risk för biverkningar inkl. död.

https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/486407
Conclusions: We attribute the decline in influenza-related mortality among people aged 65 to 74 years in the decade after the 1968 pandemic to the acquisition of immunity to the emerging A(H3N2) virus. We could not correlate increasing vaccination coverage after 1980 with declining mortality rates in any age group. Because fewer than 10% of all winter deaths were attributable to influenza in any season, we conclude that observational studies substantially overestimate vaccination benefit.

Haha, det är alltid samma mönster. Så fort någon får sina konspirationsteorier ifrågasatta på ett vettigt sätt, kommer de dragandes med "bilda er egen uppfattning" och länkar till tveksamma plattformar som Bitchute och Rumble. Nyheten här? Din "egna uppfattning" baseras inte på fakta utan på en förvrängd verklighet fylld av felaktigheter och osanningar.

Angående influensavaccin – att du plockar en artikel ur sitt sammanhang och försöker använda den som bevis för att vacciner inte fungerar, är precis den typ av cherry-picking som konspirationsteoretiker älskar. Du hänvisar till en studie, men du förstår uppenbarligen inte hur vetenskap fungerar. Vetenskapliga studier måste ses i sitt helhetsperspektiv, och det finns överväldigande bevis för att influensavacciner minskar sjukdomar och dödsfall. Självklart är vacciner inte 100 % effektiva eftersom influensavirus muterar, men de skyddar mot de mest allvarliga formerna och sparar tusentals liv varje år.

Och så har vi din dramatiska antydan om att vacciner skulle orsaka dödsfall. Det är den mest grundlösa och farliga formen av desinformation. Ja, biverkningar kan förekomma, men att du kopplar det till dödsfall visar hur du medvetet ignorerar all forskning som faktiskt visar att influensavacciner är säkra och räddar liv.

Och nej, "pandemin" har inte lärt oss att vi inte kan lita på läkemedelsföretag eller myndigheter – den har visat oss exakt hur viktigt det är att lita på vetenskap och expertis när vi står inför globala hälsohot. Den typ av misstro du sprider förvärrade pandemin och kostade liv. Men fortsätt du att hänvisa till obskyra plattformar och konspirationer – de som faktiskt förstår vetenskap och verklighet kommer fortsätta att göra skillnad medan du sprider farligt nonsens.
Citera
2024-09-13, 17:29
Medlem
Citat:
Haha, det är alltid samma mönster. Så fort någon får sina konspirationsteorier ifrågasatta på ett vettigt sätt, kommer de dragandes med "bilda er egen uppfattning" och länkar till tveksamma plattformar som Bitchute och Rumble. Nyheten här? Din "egna uppfattning" baseras inte på fakta utan på en förvrängd verklighet fylld av felaktigheter och osanningar.

Angående influensavaccin – att du plockar en artikel ur sitt sammanhang och försöker använda den som bevis för att vacciner inte fungerar, är precis den typ av cherry-picking som konspirationsteoretiker älskar. Du hänvisar till en studie, men du förstår uppenbarligen inte hur vetenskap fungerar. Vetenskapliga studier måste ses i sitt helhetsperspektiv, och det finns överväldigande bevis för att influensavacciner minskar sjukdomar och dödsfall. Självklart är vacciner inte 100 % effektiva eftersom influensavirus muterar, men de skyddar mot de mest allvarliga formerna och sparar tusentals liv varje år.

Och så har vi din dramatiska antydan om att vacciner skulle orsaka dödsfall. Det är den mest grundlösa och farliga formen av desinformation. Ja, biverkningar kan förekomma, men att du kopplar det till dödsfall visar hur du medvetet ignorerar all forskning som faktiskt visar att influensavacciner är säkra och räddar liv.

Och nej, "pandemin" har inte lärt oss att vi inte kan lita på läkemedelsföretag eller myndigheter – den har visat oss exakt hur viktigt det är att lita på vetenskap och expertis när vi står inför globala hälsohot. Den typ av misstro du sprider förvärrade pandemin och kostade liv. Men fortsätt du att hänvisa till obskyra plattformar och konspirationer – de som faktiskt förstår vetenskap och verklighet kommer fortsätta att göra skillnad medan du sprider farligt nonsens.
Det finns ett enda vaccin som jag i nödfall skulle kunna tänka mig att ta och det är mot rabies... och endast efter att ha blivit biten av ett smittat djur.

I övrigt talar statistiken sitt tydliga språk... ovaccinerade är friskare än vaccinerade och du kan inte bevisa motsatsen.

Ha de gött... /D-J
Citera
2024-09-13, 17:30
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Det finns ett enda vaccin som jag i nödfall skulle kunna tänka mig att ta och det är mot rabies... och endast efter att ha blivit biten av ett smittat djur.

I övrigt talar statistiken sitt tydliga språk... ovaccinerade är friskare än vaccinerade och du kan inte bevisa motsatsen.

Ha de gött... /D-J

Det är ju bra. Minns att jag argumenterade på ett annat forum med en man som inte ens skulle ge sina barn rabiesvaccin om de blivit bitna av en rabieshund.
Citera
2024-09-13, 17:41
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:

Ha de gött... /D-J

Åh, självklart, om det är rabies du vill vänta med tills efter ett bett, så låter det som en toppenidé att ta chansen och köra rysk roulette med ett virus som är nästan 100 % dödligt utan behandling. Jag menar, vem bryr sig om preventiv hälsovård när vi kan låta naturen sköta sitt, eller hur? Ingen press där.

Och statistiken? Åh ja, den där mystiska statistiken som man hör viskas på de dunkla hörnen av internet. Helt övertygande, särskilt när den ignorerar decennier av vetenskaplig forskning och folkhälsodata som tydligt visar hur sjukdomar har minskat tack vare vaccinationer. Men, visst, det är ju mycket bättre att lyssna på spekulationer än tusentals forskare och läkare världen över.

Men ha det gött du också, och lycka till med att undvika alla de där smittsamma sjukdomarna som de "friskare" ovaccinerade får hantera!
Citera
2024-09-13, 18:35
Medlem
Citat:
Åh, självklart, om det är rabies du vill vänta med tills efter ett bett, så låter det som en toppenidé att ta chansen och köra rysk roulette med ett virus som är nästan 100 % dödligt utan behandling. Jag menar, vem bryr sig om preventiv hälsovård när vi kan låta naturen sköta sitt, eller hur? Ingen press där.

Och statistiken? Åh ja, den där mystiska statistiken som man hör viskas på de dunkla hörnen av internet. Helt övertygande, särskilt när den ignorerar decennier av vetenskaplig forskning och folkhälsodata som tydligt visar hur sjukdomar har minskat tack vare vaccinationer. Men, visst, det är ju mycket bättre att lyssna på spekulationer än tusentals forskare och läkare världen över.

Men ha det gött du också, och lycka till med att undvika alla de där smittsamma sjukdomarna som de "friskare" ovaccinerade får hantera!
Helt rätt vi borde mass vaccinera emot rabies, eller vaccinera oss i förebyggande syfte !
Vi har faktiskt haft 1 fall på 26 år av det påstådde rabbiers viruset, sen när vi kolla i hela värden så har man ju 0,00000003% att få det
Det bästa är ju att vi har så mycke studier som bevisar att vaccinet funkar och är effektivt 🫢
Senast redigerad av Superburkeen 2024-09-13 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in