Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
Största ursprungsland för 2023 var Indien
[1]. Troligen är det en massa mopedbud som kommer hit för att köra pizza till folk, för det kan man tydligen (?) inte sätta de arbetslösa i orten på...
Tidö gör en stor grej av minskad asylinvandring, men öppnar samtidigt för fortsatt invandring till låglönejobb som kan utföras av landets sysslolösa.
Varför då kan man fråga sig? Socialbidrag är inte kravlöst idag som förr. Man måste vara på arbetsförmedlingen tror jag 4 timmar om dagen minst 4ggr i veckan. Även om man bara sitter där och snackar skit så finns det andra jobb där man tjänar betydligt mer och bara sitter och snackar skit.
Det är inte värt att "utnyttja" systemet på det sättet idag som det var på tex 90talet.
Citat:
Ursprungligen postat av
ShlomoMoskowitz
Och angående kriminaliteten/ungas påverkan av kultur osv.
2004 var väl G-Unit, Lil Jon och Lil Scrappy bland dem som dominerade MTV eran🙂 populärkulturen var samma förr. Det är bara mer sexualiserat sen 2010s
Dem var väl råare gangsters och mer brutala än Einar? Eller var Einar med katten en real street dude?
Det är definitivt inte samma som förr. Förut för det "borta i Amerika" nu är det verkligen idoler som bor i samma ort. Det är mera skvaller, olika gäng som dödar varandra på samma gator osv. Unga pojkar följer detta med spänning på instagram och andra sociala medier redan från 10års ålder. Allt är mycket närmare idag, barn kan få "jobb" genom internet direkt. Förutom behövde man väl åtminstone känna någon kriminell, idag kan vem som helst åka och utföra ett arbete. Äh orkar inte förklara, du är ett
riktigt dumhuvud om du tror det är samma slags uppväxt idag som för 20 år sedan.