2024-09-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Det sas just på SVT att GM har visat intresse för en satanistgrupp.

Om den här pojken är intresserad av satanism, så tror jag inte att han är muslim. Att dyrka satan är nog alltför haram för muslimpojkar.

Jag gissar därför, preliminärt, att den här pojken är icke-muslim och möjligen från en kristen familj. Vi har sett förut att unga män med en överkristen bakgrund blir satanister som äldre.

Men givetvis behöver GM inte vara kristen.

Han är identifierad - men intressant inblick. Född 2009. Irak.
Senast redigerad av Bismaerkt 2024-09-13 kl. 18:18.
Citera
2024-09-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Det sas just på SVT att GM har visat intresse för en satanistgrupp.

Om den här pojken är intresserad av satanism, så tror jag inte att han är muslim. Att dyrka satan är nog alltför haram för muslimpojkar.

Jag gissar därför, preliminärt, att den här pojken är icke-muslim och möjligen från en kristen familj. Vi har sett förut att unga män med en överkristen bakgrund blir satanister som äldre.

Men givetvis behöver GM inte vara kristen.

Känns som hittepå från vänstermedia för att slippa skriva att gärningsmannen är från ett Muslimsk land Iran/irak (Åsikter verkar gå isär).

Till och med Tyskland har ju nu vaknat upp och vill stoppa invasionen från dysfunktionella muslimska länder efter alla knivdåd mot barn och äldre. Jag tror och hoppas fler länder kommer följa efter. Man kan ju enkelt se hur invasionen påverkar brottslighet i Europa. Polen har t.ex. NOLL islamistiska terrordåd något man aldrig kommer läsa eller se i statsmedia. Fler länder borde följa Polens exempel!

Så jag skulle säga orsaken är mer Islam än nån hitepå online grupp med satanister.
Citera
2024-09-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bismaerkt
Han är identifierad - men intressant inblick. Född 2009. Irak.
Åter igen, läs på. Tragiskt fenomen och påhittad grupptillhörighet som har influenser från satanism, högerextremism, nazism, gore, pedofili osv osv. Bara sluta klistra på andra epitet.
Citera
2024-09-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston37
Åter igen, läs på. Tragiskt fenomen och påhittad grupptillhörighet som har influenser från satanism, högerextremism, nazism, gore, pedofili osv osv. Bara sluta klistra på andra epitet.

Å jag gjorde bara en extrem sammanfattning. För de som inte har läst tidningarna. Jag har läst hela tråden stor spänning, och kriminologiskt intresse.

Jag gillade han i tråden som sade att det är Clockwork Orange och krävde samma botemedel!
Citera
2024-09-13, 18:31
Medlem
jugbandbluess avatar
förnamnet kan vara både iranskt och irakiskt, men efternamnet är vanligare i iran. vad är systrarnas och föräldrarnas namn (nu igen)?
Citera
2024-09-13, 18:32
Medlem
Känns som det börjar bli dags för någon form av lagändring nu när unga begår grövre brott i så hög utsträckning. Fattar inte vad som är så jävla svårt, någon måste ju hållas ansvarig och kan GM inte räknas som ansvarig pga ålder får ju föräldrarna vara det. Som att någon skulle släppa lös en aggressiv pitbull på en lekplats och sen påstå att "Äh jag kan ju inte ansvara för vad hunden gör." 😅
stackars 80 åringen med knivskador i ryggen skiter nog fullständigt i GMs ålder.. Föga förvånande att folk från såna här grupper är uteslutande freaks som tycker synd om sig själva, vet man med sig att man har en sån unge tryckandes på sitt rum kanske det är läge o hålla koll.
Citera
2024-09-13, 18:35
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Ni som har Telegram och är intresserade av grävarbete i högt tempo, med syfte att få fram ID på de svenska NLM-killar som fortfarande är fria och hotar med nya dåd; gå gärna med i denna nystartade grupp med exklusivt NLM på tapeten:

https://t.me/+osNwzst-P51iM2Y0
Citera
2024-09-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
förnamnet kan vara både iranskt och irakiskt, men efternamnet är vanligare i iran. vad är systrarnas och föräldrarnas namn (nu igen)?

Så är det nog.

Efternamnet innehaves uteslutande av shiitiska muslimer och ej sunni.

Men nu är både de flesta irakiska araber såväl som iranier shia så det blev vi icke klokare av.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Haydar#:~:text=In%20Islamic%20tradition%2C%20the%2 0name,by%20Muslims%20in%20South%20Asia.
Citera
2024-09-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fululf
Vi kan nog inte utesluta att det här åkerspöket sitter på ett antal alteregon och konton som kommunicerar med varandra för att skapa en illusion av en kult.

Det är ju de facto det som vi boomers kallar för kult, fast på internet då.

Samtliga kult rekvisit är ju uppfyllda. Hjärntvätt.
Citera
2024-09-13, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Är man satanist så är man väl inte Kristen?

Satanismen är fortfarande abrahamisk. Satan är Jehovas kontrollerade opposition.

LaVey var bokstavligen en carnie. Och sedan har vi amerikanska militär-officeraren Aquino som bör anses vara anfadern till detta sargade gäng idioter som tråden berör. Tillsammans med ett annat peddo (James Mason) som även han har kopplingar som inte är en tillfällighet.
Senast redigerad av torstenferdinand 2024-09-13 kl. 18:56.
Citera
2024-09-13, 18:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Han nickade Iranian *någonting* på sin tiktok.

Nej det gjorde han inte. En ”iranian” följde han
Citera
2024-09-13, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fululf
Vi kan nog inte utesluta att det här åkerspöket sitter på ett antal alteregon och konton som kommunicerar med varandra för att skapa en illusion av en kult.

Fast vi kan nog utesluta att polisen låter honom fortsätta kommunicera med sig själv efter att han blivit i plockad. Faktiskt.
Sä vi kan nog utesluta att han är ensam i detta och konstatera att han har fler svenska vänner som fortsätter att skriva.
Däremot kan vi ju inte veta om dem gjort något brottsligt. Än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in